Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Samoloty, szybowce, skrzydełka, delty...

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Czy ten opis był dla Ciebie przydatny?

TAK
52
95%
NIE
3
5%
 
Liczba głosów: 55

Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9750
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: pawelsky »

pma_ pisze:W copterach albo gps+mag jest na maszcie albo dość odsunięty od ramion (mam i tak i tak) może pokaż jak masz u siebie zamontowany mag w małym copterze bo jestem ciekaw.
A widziales zeby w ktorymkolwiek mavicu GPS byl na maszcie? :lol:

W samolocie jak masz problem z zakloceniami wywalasz go na skrzydlo albo na ogon i masz wystarczajaco odsuniety.
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4651
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: pma_ »

nie mówimy o rozwiązaniach gdzie firma pakuje kupę kasy żeby to było poprawnie zaprojektowane.

Możesz dać gps na koniec skrzydła tylko to już poważniejsza zmiana w model i nie każdemu się chce.
Ja zwykle mam w jednym skrzydle video w drugim rx ale to inna bajka.

Tak czy inaczej nadal nie widzę powodu kombinowania z mag. Jak zobaczysz mojego aggressor to gps jest razem z resztą gratów bo to jest wygodne.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9750
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: pawelsky »

pma_ pisze:nie mówimy o rozwiązaniach gdzie firma pakuje kupę kasy żeby to było poprawnie zaprojektowane.
Nie dramatyzuj, to nie jest rocket science.
pma_ pisze:Możesz dać gps na koniec skrzydła tylko to już poważniejsza zmiana w model i nie każdemu się chce.
Czyli jednak mozna...
pma_ pisze:Tak czy inaczej nadal nie widzę powodu kombinowania z mag. Jak zobaczysz mojego aggressor to gps jest razem z resztą gratów bo to jest wygodne.
Rob jak Ci tam pasuje tylko nie demonizuj uzywania mag w samolotach bo jest ono tak samo bezpieczne jak w multirotorach. Nie jest absolutnie niezbedne, bo skrzydlate rzadko stoja w miejscu i w wiekszosci przypadkow wystarczy COG z GPSu, ale jest przydatne, szczegolnie gdy latasz przy bocznym wietrze.
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2348
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: maxiiii »

W ardupilocie kompas jest też używany w trybie auto. Po przełączeniu tego trybu ardupilot zapamiętuje wskazania kompasu i wszystkie dodatkowe elementy lotu dopasowywane są do ustalonego kierunku. Nigdy nie sprawdzałem auto bez kompasu więc nie wiem jak by zachował się bez niego.
Awatar użytkownika
marcinoc
Posty: 234
Rejestracja: czwartek 18 kwie 2013, 06:09
Lokalizacja: Strumień - Zabłocie

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: marcinoc »

koledzy mam pytanko; czy można poza standardowymi dla danego latadła mikserami przesłać przez APM-a dodatkowy kanał.
Chodzi o to że odbiornik korzysta z kodowania PPM-sum i nie ma wyjść PWM a chciałbym podłączyć do APM-a dodatkowe serwo lub sterownik oświetlenia
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2348
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: maxiiii »

Można. Łącznie 12 kanałów.
Awatar użytkownika
marcinoc
Posty: 234
Rejestracja: czwartek 18 kwie 2013, 06:09
Lokalizacja: Strumień - Zabłocie

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: marcinoc »

u mnie w MP servo output jest nieaktywne - nic nie można zmieniać, jest na to "jakiś patent" ?
Edmund17
Posty: 1
Rejestracja: piątek 01 kwie 2016, 19:18
Lokalizacja: Tczew

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: Edmund17 »

Witam . Nie zakładałem nowego wątku bo rzecz dotyczy APMa 2,8 . Autopilot w modelu latającego skrzydełka , lata i wszystkie ustawione funkcje wykonuje prawidłowo . Jak dotychczas nie mogę poradzić sobie z jednym problemem . Otóż na wyświetlaczu monitorka czy też googli wyświetla mi się komunikat BATT B LOV . Komunikat wyświetla się w tym samym miejscu z innym komunikatem NO GPS FIX ale po złapaniu fixa ten znika .
W MP wszystko co dotyczy baterii B wyłączane , w konfiguracji mini OSD też wyłączone . Przeczytałem ten i wiele innych wątków i jak na razie nie znalazłem rozwiązania . Czy ktoś z kolegów podpowie jak to wyłączyć ?
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2348
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: maxiiii »

W osd wyłącz ten parametr. Jest niepotrzebny.
marcinoc pisze:u mnie w MP servo output jest nieaktywne - nic nie można zmieniać, jest na to "jakiś patent" ?
W apm używane są tylko rc(numer). Zainstaluj starą wersję to nie będziesz miał problemów. Może być 1.3.36.
Awatar użytkownika
marcinoc
Posty: 234
Rejestracja: czwartek 18 kwie 2013, 06:09
Lokalizacja: Strumień - Zabłocie

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: marcinoc »

Dzięki po raz kolejny maxiiii
U mnie dokładnie na liście parametrów zmieniłem funkcję RC7_FUNCTION na "1" czyli "passthru" i kanał 7 pojawia się na wyjściu servo7
lekarz
Posty: 165
Rejestracja: poniedziałek 01 lip 2013, 16:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: lekarz »

Już zamontowałem APM i podłączyłem wyjścia ale okazuje się że pod kanałem 1 mam ster wysokości, a powinien być gaz. Model jest już całkiem nieźle zabudowany i nie chciałbym go rozpruwać na nowo. Czy da się zmienić kanały na wyjściu APM?
Awatar użytkownika
marcinoc
Posty: 234
Rejestracja: czwartek 18 kwie 2013, 06:09
Lokalizacja: Strumień - Zabłocie

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: marcinoc »

Jak dla mnie coś namieszałeś z kolejnością kanałów, radzę trzymać się ogólnie przyjętych zasad
Możesz co prawda układać kanały "po swojemu" ale w przyszłości może to "zaowocować"...

kolejność kanałów na wyjściach APM dla samolotu:
1 - lotki
2 - ster wysokości
3 - silnik
4 - ster kierunku
dla skrzydła
1 - prawa lotka
2 - lewa lotka
3 - silnik

W nadajniku najczęściej spotykany układ to
1 - AIL
2 - ELE
3 - THR
4 - RUD

Dlaczego chcesz rozpruwać model żeby mienić kolejność kanałów - jeżeli podłączyłeś APM-a tak jak trzeba to musisz pozamieniać kanały w nadajniku.
p.s. Jak połączyłeś odbiornik z kontrolerem?
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2348
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: maxiiii »

Możesz sobie dowolnie ustawić.
Snap9.jpg
Snap9.jpg (71.11 KiB) Przejrzano 3961 razy
lekarz
Posty: 165
Rejestracja: poniedziałek 01 lip 2013, 16:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: lekarz »

marcinoc pisze:Jak połączyłeś odbiornik z kontrolerem?
Ostatecznie zrobiłem według takiej kolejności jak napisałeś. Wcześniej miałem wszystkie kanały inaczej. Sam odbiornik z kontrolerem połączyłem jednym kablem PPM.
maxiiii pisze:Możesz sobie dowolnie ustawić.
Zgadza się. Dotyczy to jednak wejść do APM. Wyjścia da się zmieniać w zakładce serwo out (niestety po czasie to rozkminiłem).

Mam jeszcze jeden problem. Power Module ładnie wyświetla napięcie. Niestety natężenie ma przyjmuje stałe wartości:( niezależnie od tego czy silnik i serwa pracują. Bawiłem się z ustawianiem różnych parametrów w zakładce "battery module" oraz bezskutecznie zmieniałem parametry:
BATT_AMP_OFFSET,0
BATT_AMP_PERVOLT,18.0018
BATT_CAPACITY,3300
BATT_CURR_PIN,12
BATT_MONITOR,4
BATT_VOLT_MULT,10.1
BATT_VOLT_PIN,13

Co mogę jeszcze w tej sytuacji zrobić?
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2348
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: maxiiii »

Pozostaje raczej kupno nowego. :( Masz prawdopodobnie wer 1.0 ) Te często były wadliwe.
ODPOWIEDZ