Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Samoloty, szybowce, skrzydełka, delty...

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Czy ten opis był dla Ciebie przydatny?

TAK
52
95%
NIE
3
5%
 
Liczba głosów: 55

Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2353
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: maxiiii »

APM bierze 100mA. Jak PM będzie sprawny to nie masz się co martwić. Na wszystkie twoje elementy starczy mu prundu.
lekarz
Posty: 165
Rejestracja: poniedziałek 01 lip 2013, 16:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: lekarz »

Dzięki. Czekam na transport z Chin:d
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2353
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: maxiiii »

Jak kupiłeś ten najtańszy to nie ciesz się na zapas.:(
lekarz
Posty: 165
Rejestracja: poniedziałek 01 lip 2013, 16:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: lekarz »

tzn? co jest nie tak z APM2.6?
Ostatnio zmieniony niedziela 01 lis 2020, 11:32 przez lekarz, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2353
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: maxiiii »

Możesz mieć problem z kalibracją prądu i napięcia. Czasami przychodzi już z uszkodzonym pomiarem prądu. Wszystko zależy od konkretnego egzemplarza. Te najtańsze zazwyczaj nie widzą kontroli technicznej.
lekarz
Posty: 165
Rejestracja: poniedziałek 01 lip 2013, 16:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: lekarz »

Ja akurat wybrałem ten zestaw: https://pl.aliexpress.com/item/32968601353.htm

Jeszcze mam problem z doborem kabla antenowego. Rozważam dwie opcje:
1. standardowy: (antena VideoTX (5,8GHz) w odległosci ok. 60 cm od kabiny umieszczona na sterze kierunku; antena OraneLRS 1W (433MHz) nad kabiną gdzie bezpośrednio pod nią będzie cała elektronika i baterie; po miedzy nimi GPS wraz z kompasem)
2. cienki - 3,2mm: anteny na końcówkach skrzydeł w odległości 2,5m. GPS i kompas zostają w kadłubie.

Którą opcję wybrać jeśli na stockowych antenach chciałbym osiągnąć 5km zasięgu?

Z tą kontrolą jakości to różnie bywa. Jeśli już to wadliwe sztuki mogły nie przejść kontroli jakości i dlatego są sprzedawane za niższą cenę. Jak pracowałem w Mercedesie to wiem, że potrafili puścić silnik który w bloku miał w centralnej części miedzy cylindrami otwór z niedolania materiału o średnicy ok. 5-10mm. Słyszałem też o przypadkach, gdzie silnik po przejechaniu 20tys. km nadawał się do remontu mimo przejścia przez kontrolę jakości i prawidłowego użytkowania.
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2353
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: maxiiii »

lekarz pisze: na stockowych antenach chciałbym osiągnąć 5km zasięgu?
Zapomnij.
lekarz pisze:Jeszcze mam problem z doborem kabla antenowego.
Chcesz dobry to daj RG316D. O RG714 zapomnij. Trzeba mieć praktykę aby wykonać taki kabel. Jest łatwy do uszkodzenia.

Lepiej i łatwiej jest dać odbiorniki i nadajniki na skrzydłach a przedłużyć tylko kable zasilające.
lekarz
Posty: 165
Rejestracja: poniedziałek 01 lip 2013, 16:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: lekarz »

To ile wyciągnie na stockowych umieszczonych na skrzydłach w odległości 2,5m?
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2353
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: maxiiii »

Kilometr może przy dobrych wiatrach dwa. :)
lekarz
Posty: 165
Rejestracja: poniedziałek 01 lip 2013, 16:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: lekarz »

To jakie anteny proponujesz? Kabel musi być RG316D czy może być RG316.
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2353
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: maxiiii »

W tym temacie niestety ale nie mogę ci doradzić. :)
lekarz
Posty: 165
Rejestracja: poniedziałek 01 lip 2013, 16:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: lekarz »

Ok. Czy stosowałeś w praktyce RG316D dla 5,8GHz?
lekarz
Posty: 165
Rejestracja: poniedziałek 01 lip 2013, 16:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: lekarz »

Interesuje mnie jeszcze jak korzystać z takich funkcji jak RTH (Return To Home) i zmiana z trybu automatycznego za pomocą aparatury?

Zgodnie z schematem mam wolny tylko jeden kanał.
lekarz
Posty: 165
Rejestracja: poniedziałek 01 lip 2013, 16:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: lekarz »

maxiiii pisze:W standardzie nie są polutowane ale........
Jeżeli po podłączeniu interfejsu com (12v niepodłączone) pali się tylko jedna dioda to nie masz się o co martwić ale jeżeli będą palić się dwie to należy zworkę na pcb przerwać lub rozlutować.
Coś mnie wkręcasz :cry:
U mnie palą się dwie na czerwono i wszystkie zworki mam rozlutowane.
Nie powinno być na odwrót?
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9762
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: pawelsky »

lekarz pisze:U mnie palą się dwie na czerwono i wszystkie zworki mam rozlutowane.
Ktore dwie diody z trzech? Najprosciej bedzie jak zalaczysz wyrazne zdjecia obu stron swojego minima.
lekarz pisze:Nie powinno być na odwrót?
Nie nie powinno
ODPOWIEDZ