Orange OpenLRS - mały teścik

Elektronika w modelu i na ziemi

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
marceli
Posty: 1585
Rejestracja: środa 03 lut 2010, 12:44
Lokalizacja: Skierniewice

Orange OpenLRS - mały teścik

Post autor: marceli »

Jak wszyscy wiecie, hobbyking wprowadził do oferty moduły chyba zgodne z openLRS (oraz niestety naszym krajowym eleres), są to
odbiornik za 19,99$
nadajnik w obudowie modułu JR za 29,99$

Sprzęt zamówiłem od razu jak tylko się w hobbykingu pojawił, wczoraj zawitał do mnie listonosz z paczką, postaram się opublikować tu swoje wrażenia na ten temat.

Od razu chciałbym zaznaczyć, że jestem totalnym laikiem w temacie elektroniki, jak również szanuję dorobek naszych forumowych kolegów tworzących oprogramowanie i te wszystkie niesamowite projekty, dlatego też informacje publikowane przeze mnie w tym temacie będą tylko moimi subiektywnymi opiniami, z publikacji których nie otrzymuję żadnych profitów.

Jestem legalnym posiadaczem hardware oraz software eleres, umowa licencyjna zawarta w momencie zakupu całości umożliwiała (a na pewno nie zabraniała) zastosowanie w/w software również na platformach sprzetowych nie pochodzących z firmy cyberdrone (własne płytki).

Jedyne, co zamierzam zrobić w ramach testów to próba wgrania fw od eleres do modułów orange, a następnie wgranie fw openLRS do tych modułów oraz do modułów eleres.
Wgranie fw openLRS będzie sposobem na praktyczne przetestowanie zasięgów i stabilności obu produktów, choć podejrzewam że bedą działały tak samo, w końcu to płytka z tym samym procesorem oraz tym samym modułem radiowym, więc dlaczego miałyby się czymś poza ceną i miejscem produkcji różnić??

Zacznijmy od początku, czyli co tak naprawde dostajemy.
Moduł nadajnika zapakowany jest w fajne pudełko modułu JR, dobrze pasuje do gniazda aparatury TGY 9X, z tyłu wyprowadzone sa diody oraz przycisk. Jedyna wada to gniazdo wymagające "kolanka" lub zginanej anteny.

Obrazek