Biorę się za iNav :)

Opis modeli które pilotujemy

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 1060
Rejestracja: poniedziałek 15 lut 2010, 09:24
Lokalizacja: Ruda Śląska

Biorę się za iNav :)

Post autor: Marcin »

Po kilku lotach testowych z ZOHD Kopilot i OSD Tarota chcę zmniejszyć ilośc elektroniki w modelu.

Będę pakował Matek F722 Wing i iNav.

Soft już wgrany, miksery też ustawione, teraz muszę do 2m skrzydła to wsadzić i polecieć.

Kilka pytań na początek - czytam https://inavfixedwinggroup.com/guides/g ... tup-guide/ ale chciałbym upewnić się w paru kwestiach.



Po pierwsze czego oczekuję - będę latał 90% w manualu (nie widzę wielkiej różnicy między nim a acro, ale jeszcze doczytam), na pewno będę chciał mieć RTH w funkcji failsafe i na przełączniku oraz opcję 'loiter' czyli krążenia nad miejscem, jak nie wiem, pójdę coś zjeść do samochodu, albo zrobię makietę C130 i będę krążył nad celem i ostrzeliwał :)

Chcę też mieć, bo teraz mam i bardzo mi się to podoba, wspomaganie startu w systemie wyrzucam model, on odpala silnik a następnie krąży nad miejscem startu do przejęcia kontroli nad nim.

Co chyba wiem - najpierw model w manualu musi lecieć prosto na prostych drążkach, więc trymowanie. Autotrim jest chyba pierwszą pozycją - to mogę zrobić nawet bez lotu, bo aktualnie mam model wytrymowany, więc w sumie mógłbym autotrim zrobić na ziemi - postawić wytrymowany model bez ruchu, odpalić autotrim, poczekać 2/3s, disarm i tyle.

Pytanie - czy lepiej wytrymować model mechanicznie na popychaczach i mieć radio na 0 czy mogę zostawić trymy w radiu, autotrim i potem jak to działa - w manualu trymy z radia zostają jak były a w trybach autonomicznych iNav ignoruje trymy i używa tego, co nauczył się z autotrimu?

Rates chyba już mam z innego iNav ściągnięty


set roll_rate = 20
set pitch_rate = 15
set yaw_rate = 10

Potem Autotune, też fajnie opisany, trochę trzeba powariować w powietrzu.

I to powinno wystarczyć na początek, żeby model w trybie stabilizacji leciał samodzielnie prosto, no nie?

Potem mogę się zabrać za parametry GPS pod RTH?
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4651
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Re: Biorę się za iNav :)

Post autor: pma_ »

Trymuj najpierw mechanicznie
Potem autotrim, nie używa się trymerów w radiu, mają być na zero.
Jeśli chodzi o ustawienia to poszukaj też video Pawła Spychalskiego. Rates zależą od modelu więc ich kopiowanie niekoniecznie jest dobrym pomysłem.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 1060
Rejestracja: poniedziałek 15 lut 2010, 09:24
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Biorę się za iNav :)

Post autor: Marcin »

Rates wziąłem z DIFF dla Opterry 2m z grupy FB więc raczej pasują.
Mechanicznie przeniosłem trymy z aparatury, ale dupa, aparatura słabo neutrum trzyma - powracając do neutrum potrafi trochę przestrzelić w jedną albo drugą stronę. Chyba się skończy na kupnie czegoś nowego, bo nie wiem, czy odrestauruję potencjometry w niej.
Graupner MX16s.
Awatar użytkownika
krall
Posty: 3152
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 10:00
Lokalizacja: Kartuzy
Kontakt:

Re: Biorę się za iNav :)

Post autor: krall »

Na pewno nie jestem specjalistą od iNav ale z moich skromnych doświadczeń te prawidłowe PIDy mogą się mocno różnić między kolejnymi wersjami iNava.
Ta właśnie chaotyczna linia rozwoju iNava bardzo mnie do niego zniechęca (choć też używam). Nie to z w Zbigu - raz ustawione parametry, nawet po ugrade'ach są stale dobre.
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 1060
Rejestracja: poniedziałek 15 lut 2010, 09:24
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Biorę się za iNav :)

Post autor: Marcin »

PID a właściwie PIFF się zrobi przez Autotune jak już, jedynie te 3 parametry wziąłem, bo one raczej są stałe dla danego modelu.

Mam parę ram na Betaflight to stwierdziłem, że iNav będzie mniej kłopotliwy do ogarnięcia interface.
Może potem skuszę się albo na Ardupilot na jakiś Matek 405 Wing albo jakiś Pixhawk.
Byle zbyt trudno nie było :)
ODPOWIEDZ