problem z navi mk

FC opracowane przez Mikrokopter'a

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

problem z navi mk

Post autor: ECO400 »

Panowie, jest problem z navi i kontrolerem mk by miś. Mianowicie model po załączeniu PH krąży sobie w kółko . Przy przełączeniu navi na CH model do domu wraca slalomem. Macie jakiś pomysł czym to może być spowodowane?
Ostatnio zmieniony środa 19 wrz 2012, 16:57 przez ECO400, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ładziak
Posty: 1236
Rejestracja: czwartek 16 cze 2011, 00:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ładziak »

Magnetometr skalibrowany?
Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

jasne że tak. Model wcześniej latał z tą navi i było wszystko dobrze.
Awatar użytkownika
sigreg
Posty: 1008
Rejestracja: piątek 12 mar 2010, 14:54
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: sigreg »

Sprawdz wskazania magneto gdy dajesz "w palnik" w silniki.Mialem przypadek ze przy duzym poborze pradu wskazania magnetometru potrafily sie zmienic o 60 stopni, w efekcie kopter zachowywal sie jak opisujesz.
FPV - Your world from my perspective :)
Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

Sprawdz wskazania magneto gdy dajesz "w palnik" w silniki.Mialem przypadek ze przy duzym poborze pradu wskazania magnetometru potrafily sie zmienic o 60 stopni, w efekcie kopter zachowywal sie jak opisujesz.
i jak to zniwelowałeś?
patyk77
Posty: 25
Rejestracja: wtorek 22 maja 2012, 10:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: patyk77 »

Podnieś trochę wyżej (dla testów) płytkę z NAVi, na której jest magnetometr.
Można próbować jeszcze ekranować pole magnetyczne, pytanie tylko skąd ono jest.
Akumulator i kable zasilające są pod całym kopterkiem, czy obok NAVi?
Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

wszystko jest pod modelem, całość ułożona na kanapkę, regulatory i wszystkie kable poniżej fc.
Awatar użytkownika
sigreg
Posty: 1008
Rejestracja: piątek 12 mar 2010, 14:54
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: sigreg »

U mnie bylo (i wciaz jest) tez wszystko ponizej fc. Zrob prosty test, podlacz koptera pod mktoola, zabezpiecz czyms zeby nie odlecial, upewnij sie ze w smigla nic nie wleci, i dodawaj gazu obserwujac wskazania magneto w mktoolu. Jesli sie zmieniaja to masz przyczyne.

Jak sobie poradzilem ? Na razie prowizorycznie bo szkoda mi bylo rozkladac koptera w srodku sezonu. Podnioslem fc + navi wysoko nad plyte dystrybucyjna i cale zasilanie dodajac plastikowych dystansow. Musialem podniesc naprawde wysoko - okolo 5 cm zeby w koncu uspokoic magnetometr. Podzialalo, ale wyglada tak sobie, no i nie ma takich wysokich kopulek ;-) W zimie czekaja mnie spore przerobki.
FPV - Your world from my perspective :)
Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

ok, sprawdzę to
przecież do testu mogę zdjąć śmigła, one na pewno magneto nie zakłócają ;)
Awatar użytkownika
Henryk_s
Posty: 561
Rejestracja: środa 03 lut 2010, 10:57
Lokalizacja: Świętochlowice

Post autor: Henryk_s »

ale płynie mniejszy prąd...
Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

też prawda
Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

ok sprawdziłem, compass heading podczas gdy silniki chodzą na jałowych obrotach jest na poziomie 75-85 a gdy dodam obroty na około 40% to skacze do 170
claw
Posty: 265
Rejestracja: czwartek 02 cze 2011, 20:39
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: claw »

twoj problem związany jest z czułością nawigacji zmniejsz ją
Mi problem zniknął przy GPS_Gain=60
EPP FPV, Trex600 gimball, MK Hexa, MK quad, KFC 250quad, Naza2 Hexa, Fantom Czy Pro
DX8, Eleres
Awatar użytkownika
sigreg
Posty: 1008
Rejestracja: piątek 12 mar 2010, 14:54
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: sigreg »

Jest jeszcze parametr magnetic field czy jakos tak okreslajacy "sile" wykrytego pola magnetycznego ziemi, a to tez sie moze zmieniac. Jesli zmiana jest wyzsza niz 20% w stosunku do wartosci zapisanej podczas kalibracji (o ile dobrze pamietam) to kopter tez wariuje, nie pozwoli uzbroic silnikow przy starcie albo jesli wystapi to w czasie lotu to zaczyna sypac bledami w logach. Tez to przerobilem :mrgreen:
Tak ze magneto w MK w zasadzie dziala nie na jednym a na dwoch parametrach, i kazdy z nich moze powodowac problemy.
Compass Heading z tego co pamietam przyjmuje wartosci nie w procentach a w stopniach od 0 do 359, jak w zwyklym kompasie. Jesli wskazanie zmienia sie o 100 stopni przy 40% to jest to zmiana bardzo bardzo duza, w sumie szacun ze wogole jest w stanie jakos dotrzec do bazy ;-) Czeka Cie to co mnie i innych - albo podniesienie FC, albo (co lepsze moim zdaniem) konkretne przerobki.

Grzesiek
FPV - Your world from my perspective :)
Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

claw pisze:twoj problem związany jest z czułością nawigacji zmniejsz ją
Mi problem zniknął przy GPS_Gain=60
Darek mi o tym wspominał. Ze 100 zmniejszyłem na 75 ale nic nie pomogło

sigreg, dałem płytke laminatową tuż pod navi i do niej przylutowałem ekran. Teraz przy 40% mocy Compass Heading nie podskoczył więcej jak 115 (przy starcie było 96). Później sprawdzę to na polu i zobaczymy czy pomogło.
ODPOWIEDZ