Skłon i wykłon

Od niedawna na forum?: poczytaj zanim zapytasz!

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
TorFPV
Posty: 3632
Rejestracja: wtorek 26 lip 2011, 20:03
Lokalizacja: Strefa G

Skłon i wykłon

Post autor: TorFPV »

Kompletnie się na tym nie znam :-/

Model po dodaniu gazu zadziera mi do góry. Silnik w takim przypadku powinienem ustawić tak by strumień powietrza skierowany by do góry czy w dół ?
Pozdrawiam Damian :-)

YouTube
Awatar użytkownika
cobra
Posty: 2876
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 22:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cobra »

Napisz jeszcze jaka konfiguracja napedu.
Jak silnik na dziobie, to pochylic silnik w dol.
________________
Cobra
Awatar użytkownika
TorFPV
Posty: 3632
Rejestracja: wtorek 26 lip 2011, 20:03
Lokalizacja: Strefa G

Post autor: TorFPV »

Dzięki za przypomnienie.

Napęd mam pchający .Silnik z tyłu modelu.
Pozdrawiam Damian :-)

YouTube
Awatar użytkownika
slawko_k
Posty: 1596
Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 14:24
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: slawko_k »

Najprościej daj mix w nadajniku żeby wraz z gazem delikatnie odejmował wysokości. Po kilku korektach otrzymasz dokładnie takie zachowanie jakiego oczekujesz.
Artu

Post autor: Artu »

Już po raz kolejny...
Wykłon silnika przy prawych obrotach (na przykładzie Beta 1400)

Obrazek

Skłon silnika - oś silnika powinna przecinać punkt SC skrzydła:

Obrazek
Awatar użytkownika
Piotrowy
Posty: 3129
Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 14:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrowy »

Artu pisze:Skłon silnika - oś silnika powinna przecinać punkt SC skrzydła:
I rozwinięcie tego co pisze Artu:
- oś silnika przed SC - model przy dodaniu gazu dusi do dołu,
- oś silnika za SC - model rwie do góry.
Awatar użytkownika
Mateusz
Posty: 2324
Rejestracja: niedziela 21 mar 2010, 02:17
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Mateusz »

Zawsze w skrzydełkach bądź modelach z silnikiem który umieszczony był z tylu robiłem skłon jak i wyklon na zero i bez problemów tak latalem.
Trutututu nici z drutu.
Artu

Post autor: Artu »

I Jeszcze powiedz, że bez trymowania modelu, czyli na zerowych ustawieniach sterów :lol:
BeZeDuRA
Lee
Posty: 1828
Rejestracja: niedziela 23 paź 2011, 22:02
Lokalizacja: UK

Post autor: Lee »

Ja miałem na zero jak Mateusz mówi i tylko troszeczkę przechylało na 80% gazu.
Awatar użytkownika
smook
Posty: 217
Rejestracja: czwartek 31 maja 2012, 13:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: smook »

Artu pisze:I Jeszcze powiedz, że bez trymowania modelu, czyli na zerowych ustawieniach sterów :lol:
BeZeDuRA
Mixer chyba bedzie bardziej odpowiedni. Ja tez mam sklon i wyklon na 0 i nie jest zle - samolot na pelnym gazie zadziera lekko do gory ale i tak na silniku latam tylko w tym kierunku...
Awatar użytkownika
Roman
Posty: 1652
Rejestracja: niedziela 06 cze 2010, 19:34
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Roman »

Mateusz pisze:Zawsze w skrzydełkach bądź modelach z silnikiem który umieszczony był z tylu robiłem skłon jak i wyklon na zero i bez problemów tak latalem.
Artu pisze:I Jeszcze powiedz, że bez trymowania modelu, czyli na zerowych ustawieniach sterów

BeZeDuRA
jeśli profil skrzydła miał zwichrzenie geometryczne to jest to możliwe ;-)
I tak skończysz na LawMate
Awatar użytkownika
Mateusz
Posty: 2324
Rejestracja: niedziela 21 mar 2010, 02:17
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Mateusz »

Artu pisze:I Jeszcze powiedz, że bez trymowania modelu, czyli na zerowych ustawieniach sterów :lol:
BeZeDuRA

Możliwe, że jakieś tam minimalne trymowanie było , ale zazwyczaj luz...
Trutututu nici z drutu.
Awatar użytkownika
marpo
Posty: 97
Rejestracja: wtorek 07 sie 2012, 08:15
Lokalizacja: Lewin Brzeski

Post autor: marpo »

Miałem podobny problem tylko w druga stronę :) Jak dodawałem gazu to leciał w dół. To normalne bo w końcu silnik umieszczony sporo nad osią wzdłużną samolotu (czy jakoś tak). Ja mam aparaturę z kompletu R-Planes i miksować nie mogę. Za to nauczyłem się miksować palcami :) Równocześnie z dodaniem gazu ciągnę sterem wysokości lekko w górę i jest cacy. Teraz to robię mimowolnie więc mam mikser w głowie :)
Co do "zwichrzenia geometrycznego"... Mój model jest mocno pokrzywiony od niegdyś częstych gleb (zanim nauczyłem się wyważać) to w Twoim wypadku może być inaczej.
Pioneer, Turnigy er9x, FOX800 + koniczynki, RVOSD5, RMILEC i 5450mAh Rhino na pokładzie :)
Awatar użytkownika
FlyHigh
Posty: 1091
Rejestracja: poniedziałek 09 sty 2012, 22:28
Lokalizacja: Poznań

Wyklon silnika w EPP FPV z HK

Post autor: FlyHigh »

Proszę o pomoc w kierunku wyklonu silnika w modelu EPP Fpv z HK.
Model na pracujacym silniku ze smiglem pchajacym (Master Airscrew 10x6 pusher) patrząc od tylu skręca mi w lewo i lekko opada lewe skrzydło.
W locie bez wlaczonego silnika jest wydrukowany tak, ze szykuje bez potrzeby robienia korekty na apce.
W ktora strone patrząc od tylu powinien być wyklon?
(czytając powyższe - chyba w lewo czyli odwrotnie jak w przypadku Bety - ale wole zapytać zanim wezmę sie za eksperymenty)

Obrazek
Awatar użytkownika
Photo Ptaq
Posty: 33
Rejestracja: wtorek 21 sie 2012, 11:42
Lokalizacja: Vratislavia

Post autor: Photo Ptaq »

jesli zakreca w lewo to patrzac od tylu tez jest wychylony w lewo, dlatego zmienilbym kąt bardziej w prawo. powinno pomóc
I tak skończysz na koszeniu trawy helikami...
ODPOWIEDZ