Quadro copter - heavy artillery
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Quadro copter - heavy artillery
Coraz bardziej wciagaja mnie konstrukcje quadro..
Aczkolwiek zastanawia mnie czemu jeszcze nikt nie zbudowal quadro spalinowego na nitro a juz w ogole to bym najchetniej zobaczyl quadro na czterech 50cc silnikach ze smiglami 22'' i dlugodystansowym PFV
chyba ze ktos widzial cos na necie w temacie to chetnie klikne
Aczkolwiek zastanawia mnie czemu jeszcze nikt nie zbudowal quadro spalinowego na nitro a juz w ogole to bym najchetniej zobaczyl quadro na czterech 50cc silnikach ze smiglami 22'' i dlugodystansowym PFV
chyba ze ktos widzial cos na necie w temacie to chetnie klikne
w sieci był projekt wielowirnikowca na spalinach (chyba chińczyka, którym chciał sobie polatać) - okazał się klapą - możesz odszukać w hydeparku w ciekawostkach, był tez model elektryczny
a jaki sens budować tak duże konstrukcje pod FPV?
poza tym jakikolwiek wirnikoweic to najgorsza platforma na dalekie dystanse, za duża awaryjność
a jaki sens budować tak duże konstrukcje pod FPV?
poza tym jakikolwiek wirnikoweic to najgorsza platforma na dalekie dystanse, za duża awaryjność
bo by mial mega udzwig na zapas paliwa i by mogl zostac w powietrzu na dlugo i latal by dosc szybko
dalo by sie taki model dla GOPRU z pfv itd i jak ktos zginie to zamiast wysylac Orla z misja za 10 000pln z niewiadomym skutkiem to wyslalo by sie quadocoptera zalanego 95 za 500 zl
dalo by sie taki model dla GOPRU z pfv itd i jak ktos zginie to zamiast wysylac Orla z misja za 10 000pln z niewiadomym skutkiem to wyslalo by sie quadocoptera zalanego 95 za 500 zl
Bogaty przedsiębiorca do bezrobotnego na zasiłku podczas rozmowy kwalifikacyjnej:
- Nie wstyd panu tak wykorzystywać system?
- A Panu?
- Nie wstyd panu tak wykorzystywać system?
- A Panu?
Przyczyna bardzo prosta, w quadro czy jakis inny kopter stabilizowany jest za pomocą obrotów silników, a pewnie wiesz że silnik spalinowy potrzebuje więcej czasu aby zmienić obroty i je ustabilizować niż silnik elektryczny.kazikfer pisze:Aczkolwiek zastanawia mnie czemu jeszcze nikt nie zbudowal quadro spalinowego na nitro a juz w ogole to bym najchetniej zobaczyl quadro na czterech 50cc silnikach ze smiglami 22'' i dlugodystansowym PFV
Spalinowy kopter jesli w ogóle by wystartował to był by bardzo niestabilny i sądzę że nie jeden dobry pilot helików rc zjadł by zęby nim zaczął by tym dobrze latać.
Lecę na nielegalu!
- krzysztof21
- Posty: 1039
- Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 13:22
- Lokalizacja: Wschodnia polska i okolice
jeden silnik na środku - napęd 6 x na ramiona na paskach zębatych lub wałkach i 6 x głowica od heli i 6 x szybkie serwo = komplikacja mechaniczna akceptowalna - koszty średnio na jeża . były gdzieś prototypy Quadro i jakos popularne sie nie zrobiło ( raczej koszty "x 6" w razie nieudanego spotkania z ziemią odstraszają ) .
Krzysiek
To nie jest takie proste, w elektryku masz 4 silniki ktorych moc mozesz swobodnie regulowac z duza dokladnoscia, w spalinie raczej niemozliwe, a nawet jezeli to zastosowanie 4 silnikow nitro byloby to nieoplacalne.
Ale...
Projekt jest mega ciekawy i od jakiegos czasu mam nad nim rozmyslam.
Wydaje mi sie, ze jednak silnik spalinowy, nie nitro nie da rady, pomysl dlaczego prawie nie ma smiglowcow nie nitro.
Taki projekt nie jest prosty, ale do zrobienia.
Rozwiazaniem jest smiglo o zmiennym skoku, mozna zastosowac na przyklad zaadaptowac czesc ogonowa smiglowca.
Na kazdym ramieniu serwo odpowiedzialne za skok smigla, podlaczone do FC.
Zastosowanie smigla o zmiennym skoku ma kilka mega duzych plusow, po pierwsze duzo wieksza dokladnosc i predkosc zmiany mocy, wieksza dynamika, duuzo wieksze mozliwosci do uprawiania 3d i najwazniejsza rzecz - lot do gory nogami :D
Bylo juz kilka takich projektow, jeden MEEGA PROJEKT na forum epheli - kolega sie bardzo postaral, niestety nie wypalilo - jezeli kolega o tym mysli na powaznie - temat obowiazkowy bo pokazuje z jakimi problemami musial uporac sie autor - jeden z problemow jeszcze chyba nie rozwiazanych jest obrot w osi yaw.
Kolejnym 'must see' jest projekt na openpilot ktory wypalil! quadro polecialo i lecialo calkiem stabilnie.
Generalnie projekt trudny ale do zrobienia, po uporaniu sie z kilkoma problemami mozna uzyskac bardzo ciekawe rezultaty, ale quadro raczej bedzie nieprzydatne do filmowania ze wzgledu na wibracje silnika spalinowego.
Pozdrawiam.
Ale...
Projekt jest mega ciekawy i od jakiegos czasu mam nad nim rozmyslam.
Wydaje mi sie, ze jednak silnik spalinowy, nie nitro nie da rady, pomysl dlaczego prawie nie ma smiglowcow nie nitro.
Taki projekt nie jest prosty, ale do zrobienia.
Rozwiazaniem jest smiglo o zmiennym skoku, mozna zastosowac na przyklad zaadaptowac czesc ogonowa smiglowca.
Na kazdym ramieniu serwo odpowiedzialne za skok smigla, podlaczone do FC.
Zastosowanie smigla o zmiennym skoku ma kilka mega duzych plusow, po pierwsze duzo wieksza dokladnosc i predkosc zmiany mocy, wieksza dynamika, duuzo wieksze mozliwosci do uprawiania 3d i najwazniejsza rzecz - lot do gory nogami :D
Bylo juz kilka takich projektow, jeden MEEGA PROJEKT na forum epheli - kolega sie bardzo postaral, niestety nie wypalilo - jezeli kolega o tym mysli na powaznie - temat obowiazkowy bo pokazuje z jakimi problemami musial uporac sie autor - jeden z problemow jeszcze chyba nie rozwiazanych jest obrot w osi yaw.
Kolejnym 'must see' jest projekt na openpilot ktory wypalil! quadro polecialo i lecialo calkiem stabilnie.
Generalnie projekt trudny ale do zrobienia, po uporaniu sie z kilkoma problemami mozna uzyskac bardzo ciekawe rezultaty, ale quadro raczej bedzie nieprzydatne do filmowania ze wzgledu na wibracje silnika spalinowego.
Pozdrawiam.
No niestety żeby był silnik tłokowy muszą być stałe obroty, a żeby były stałe obroty musi być zmienny skok śmigieł... a to jest bardzo trudne mechanicznie, być może od strony FC troche łatwiejsze. A o rosnącej masie własnej koptera nie wspomnę...
Jeden z nielicznych przykładów udanej (w sensie że jakoś lata) konstrukcji (w tym wypadku elektryk):
Jeden z nielicznych przykładów udanej (w sensie że jakoś lata) konstrukcji (w tym wypadku elektryk):
armia amerykanska uzywa ciekawa konstrukcje drona spalinowego. jak znajde podlinkuje. generalnie w srodku obudowy cent ralnie umieszczone 2przeciwbierzne smigla znoszace moment obrotowy. czec strumienia wpada do 4 kanalow pod kadlubem ktore sa polaczone z systemem stabilizcji. klapki na koncach wylotow kierujac odpowiednio czesc ciagu dbaja o stabilny lot i zawis. calosc moze wisiec ponad godzine.
i tak skonczysz ... wrając do RC
nie muszą być śmigła przeciwbieżne
Strona mojej kochanej córeczki:
http://www.igunia.pl
Jak nie wiesz na co przeznaczyć 1% odpisu z podatku - zajrzyj.
http://www.igunia.pl
Jak nie wiesz na co przeznaczyć 1% odpisu z podatku - zajrzyj.