Quadro copter - heavy artillery

Dział specjalnie dla tri, quad, hexa, okto (i co tam jeszcze wymyślą) kopterów

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
kazikfer
Posty: 774
Rejestracja: wtorek 17 lip 2012, 12:33
Lokalizacja: Szczecin

Quadro copter - heavy artillery

Post autor: kazikfer »

Coraz bardziej wciagaja mnie konstrukcje quadro..

Aczkolwiek zastanawia mnie czemu jeszcze nikt nie zbudowal quadro spalinowego na nitro a juz w ogole to bym najchetniej zobaczyl quadro na czterech 50cc silnikach ze smiglami 22'' i dlugodystansowym PFV

chyba ze ktos widzial cos na necie w temacie to chetnie klikne
Awatar użytkownika
mounter
Posty: 1000
Rejestracja: niedziela 20 mar 2011, 23:59
Lokalizacja: --

Post autor: mounter »

w sieci był projekt wielowirnikowca na spalinach (chyba chińczyka, którym chciał sobie polatać) - okazał się klapą - możesz odszukać w hydeparku w ciekawostkach, był tez model elektryczny

a jaki sens budować tak duże konstrukcje pod FPV?
poza tym jakikolwiek wirnikoweic to najgorsza platforma na dalekie dystanse, za duża awaryjność
Awatar użytkownika
kazikfer
Posty: 774
Rejestracja: wtorek 17 lip 2012, 12:33
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kazikfer »

bo by mial mega udzwig na zapas paliwa i by mogl zostac w powietrzu na dlugo i latal by dosc szybko

dalo by sie taki model dla GOPRU z pfv itd i jak ktos zginie to zamiast wysylac Orla z misja za 10 000pln z niewiadomym skutkiem to wyslalo by sie quadocoptera zalanego 95 za 500 zl
Bogaty przedsiębiorca do bezrobotnego na zasiłku podczas rozmowy kwalifikacyjnej:
- Nie wstyd panu tak wykorzystywać system?
- A Panu?
Awatar użytkownika
Jedrula
Posty: 2058
Rejestracja: poniedziałek 22 mar 2010, 20:22
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Jedrula »

kazikfer pisze:Aczkolwiek zastanawia mnie czemu jeszcze nikt nie zbudowal quadro spalinowego na nitro a juz w ogole to bym najchetniej zobaczyl quadro na czterech 50cc silnikach ze smiglami 22'' i dlugodystansowym PFV
Przyczyna bardzo prosta, w quadro czy jakis inny kopter stabilizowany jest za pomocą obrotów silników, a pewnie wiesz że silnik spalinowy potrzebuje więcej czasu aby zmienić obroty i je ustabilizować niż silnik elektryczny.
Spalinowy kopter jesli w ogóle by wystartował to był by bardzo niestabilny i sądzę że nie jeden dobry pilot helików rc zjadł by zęby nim zaczął by tym dobrze latać.
Lecę na nielegalu!
Awatar użytkownika
kazikfer
Posty: 774
Rejestracja: wtorek 17 lip 2012, 12:33
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kazikfer »

wsadzili bysmy mechaniczne gyro - jeszcze jeden silnik 50 cc na samym srodku ktory napedzalby walek z odwaznikami po 1 kg na koncach i quad bylby pewny jak bezrobocie w PL ;)
Awatar użytkownika
Jedrula
Posty: 2058
Rejestracja: poniedziałek 22 mar 2010, 20:22
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Jedrula »

kazikfer pisze:wsadzili bysmy mechaniczne gyro - jeszcze jeden silnik 50 cc napedzajacy walek z odwaznikami po 1 kg na koncach i by byl pewny jak bezrobocie w PL ;)
Wybacz ale tu nie chodzi o prędkość działania żyro tylko a czas reakcji napędu na zmianę obrotów. :roll:
Lecę na nielegalu!
Awatar użytkownika
kazikfer
Posty: 774
Rejestracja: wtorek 17 lip 2012, 12:33
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kazikfer »

chodzi o to zeby model byl stabilny mysle ze nie jest to problem nie do przeskoczenia
Bogaty przedsiębiorca do bezrobotnego na zasiłku podczas rozmowy kwalifikacyjnej:
- Nie wstyd panu tak wykorzystywać system?
- A Panu?
Awatar użytkownika
krzysztof21
Posty: 1039
Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 13:22
Lokalizacja: Wschodnia polska i okolice

Post autor: krzysztof21 »

jeden silnik na środku - napęd 6 x na ramiona na paskach zębatych lub wałkach i 6 x głowica od heli i 6 x szybkie serwo = komplikacja mechaniczna akceptowalna - koszty średnio na jeża . ;-) były gdzieś prototypy Quadro i jakos popularne sie nie zrobiło ( raczej koszty "x 6" w razie nieudanego spotkania z ziemią odstraszają ) .
Krzysiek
Awatar użytkownika
Jedrula
Posty: 2058
Rejestracja: poniedziałek 22 mar 2010, 20:22
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Jedrula »

krzysztof21, jest to jakiś pomysł tylko obawiam się że beż odpowiedniego przełożenia silnik mógł by nie wyrabiać, a te wszystkie wałki, paski, przełożenia mogły by spowodować żę masa całkowita była by kiepska. Do tego jeszcze awaryjność mogła by być spora.
Lecę na nielegalu!
Szymon
Posty: 992
Rejestracja: poniedziałek 06 wrz 2010, 09:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Szymon »

kazikfer, jak to się mówi: do dzieła!
Capo
Posty: 592
Rejestracja: czwartek 09 lut 2012, 17:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Capo »

To nie jest takie proste, w elektryku masz 4 silniki ktorych moc mozesz swobodnie regulowac z duza dokladnoscia, w spalinie raczej niemozliwe, a nawet jezeli to zastosowanie 4 silnikow nitro byloby to nieoplacalne.

Ale...
Projekt jest mega ciekawy i od jakiegos czasu mam nad nim rozmyslam.
Wydaje mi sie, ze jednak silnik spalinowy, nie nitro nie da rady, pomysl dlaczego prawie nie ma smiglowcow nie nitro.

Taki projekt nie jest prosty, ale do zrobienia.
Rozwiazaniem jest smiglo o zmiennym skoku, mozna zastosowac na przyklad zaadaptowac czesc ogonowa smiglowca.

Na kazdym ramieniu serwo odpowiedzialne za skok smigla, podlaczone do FC.

Zastosowanie smigla o zmiennym skoku ma kilka mega duzych plusow, po pierwsze duzo wieksza dokladnosc i predkosc zmiany mocy, wieksza dynamika, duuzo wieksze mozliwosci do uprawiania 3d i najwazniejsza rzecz - lot do gory nogami :D

Bylo juz kilka takich projektow, jeden MEEGA PROJEKT na forum epheli - kolega sie bardzo postaral, niestety nie wypalilo - jezeli kolega o tym mysli na powaznie - temat obowiazkowy bo pokazuje z jakimi problemami musial uporac sie autor - jeden z problemow jeszcze chyba nie rozwiazanych jest obrot w osi yaw.

Kolejnym 'must see' jest projekt na openpilot ktory wypalil! quadro polecialo i lecialo calkiem stabilnie.

Generalnie projekt trudny ale do zrobienia, po uporaniu sie z kilkoma problemami mozna uzyskac bardzo ciekawe rezultaty, ale quadro raczej bedzie nieprzydatne do filmowania ze wzgledu na wibracje silnika spalinowego.

Pozdrawiam.
jedrus
Posty: 1531
Rejestracja: piątek 24 cze 2011, 13:22
Lokalizacja: PL/ okolice W-Wy

Post autor: jedrus »

No niestety żeby był silnik tłokowy muszą być stałe obroty, a żeby były stałe obroty musi być zmienny skok śmigieł... a to jest bardzo trudne mechanicznie, być może od strony FC troche łatwiejsze. A o rosnącej masie własnej koptera nie wspomnę...

Jeden z nielicznych przykładów udanej (w sensie że jakoś lata) konstrukcji (w tym wypadku elektryk):
Obrazek
Awatar użytkownika
lukisek
Posty: 1333
Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 16:24
Lokalizacja: Bydgoszcz/Limerick

Post autor: lukisek »

armia amerykanska uzywa ciekawa konstrukcje drona spalinowego. jak znajde podlinkuje. generalnie w srodku obudowy cent ralnie umieszczone 2przeciwbierzne smigla znoszace moment obrotowy. czec strumienia wpada do 4 kanalow pod kadlubem ktore sa polaczone z systemem stabilizcji. klapki na koncach wylotow kierujac odpowiednio czesc ciagu dbaja o stabilny lot i zawis. calosc moze wisiec ponad godzine.
i tak skonczysz ... wrając do RC
Awatar użytkownika
Jedrula
Posty: 2058
Rejestracja: poniedziałek 22 mar 2010, 20:22
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Jedrula »

lukisek, a tyż prowda widziałem parę razy, nawet kiedyś sie do tego przymierzałem bo ja lubie spalinki ale koszty smigła przeciw bierznego mnie przerosły.
Lecę na nielegalu!
bartwaw
Posty: 1258
Rejestracja: sobota 05 mar 2011, 20:39
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: bartwaw »

nie muszą być śmigła przeciwbieżne
Strona mojej kochanej córeczki:
http://www.igunia.pl
Jak nie wiesz na co przeznaczyć 1% odpisu z podatku - zajrzyj.
ODPOWIEDZ