GPS Naza

FC - wykorzystujące sprzęt firmy DJI

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Coldmami
Posty: 57
Rejestracja: poniedziałek 28 lis 2011, 21:49
Lokalizacja: Dania

Post autor: Coldmami »

Niestety nie, Artu napisał prawdę, tylko Atti i Manual przywracają kontrolę.
smootny

Post autor: smootny »

Coldmami pisze:Niestety nie, Artu napisał prawdę, tylko Atti i Manual przywracają kontrolę.
przeciez to jest jasno opisane w manualu nazy
Marcin77
Posty: 31
Rejestracja: sobota 16 cze 2012, 15:49
Lokalizacja: EU

Post autor: Marcin77 »

Coldmami pisze:Niestety nie, Artu napisał prawdę, tylko Atti i Manual przywracają kontrolę.
masz mnie ..

Szybko napisalem a nie pomyslalem nad jedna rzecza. Z failsafe na gps/atti przechodze przez atii w ciagu 0.2 sek moze ;). Jutro sprobuje zrobic przycisk gps-failsafe-atti i wtedy zobacze :)

No teraz pytanie ...
zdarzylo mi sie dzisiajj ze po wlaczeniu failsafe model zaczal odlatywac sobie na okolo ponad 100m..ledwo go sciagnalem... Zaczalem sie zastanawiac czy model zapisal sobie "home location" tu gdzie startowalem czy wtedy kiedys dostal >= 6 satelitkow chociaz i nawet jakby dostal w innym polozeniu to lecial sobie jak najdalej odemnie. Po przelaczeniu na atti wszystko bylo ok, spowrotem gps/atti model lecial jakby elevator byl na maksa w przod. Nie wiem o co chodzilo. Fakt ze nie poczekalem chyba na sama zielona kontrolke i wczesniej wylecialem z bazy. Widzialem w manualu opis : "GPS satellite found >= 6 ,
at the first you pull the throttle stick, then record Home Location"
i zastanwiam sie czy naprawde czekanie na zielone swiatlo jest istotne w tej sprawie ..ze moze miec az taki wplyw ze gps glupieje potem przy failsafe ? Czy ktos mial taki przypadek.?
JR XG8, F550NazaGps (stock)
ImmRC 5.8G
aleksandrowicz
Posty: 859
Rejestracja: czwartek 09 wrz 2010, 16:41
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: aleksandrowicz »

No to chyba oczywiste że się czeka na zielone światło
:-P
Marcin77
Posty: 31
Rejestracja: sobota 16 cze 2012, 15:49
Lokalizacja: EU

Post autor: Marcin77 »

czlowiek podjarany , latac mu sie chce i nie zwraca uwagi na szczegoly.. Dzieki za upewnienie. Mam nadzieje ze w locie GPS nie traci satelitek ;)
JR XG8, F550NazaGps (stock)
ImmRC 5.8G
Awatar użytkownika
rud88
Posty: 208
Rejestracja: środa 04 lip 2012, 08:27
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rud88 »

Mam pytanie z tego tematu, jak to jest z określeniem "home location".W jednym miejscu
instrukcji pisze "push throtle stick" a w drugim "pull throtle stick" nie mogę też się doczytać
czy to się robi przed uzbrojeniu silników czy też po tym jak się już obracają.Czy mógłby
mi ktoś to objaśnić jak należy postępować. Druga sprawa to stres jaki wczoraj przeżyłem
przy pierwszym starcie z zamontowanym GPS'em. O ile do tej pory mój quad bez GPS'a
startował idealnie czyli zwiększam obroty a on prosto i dość stabilnie do góry, to wczoraj po zamontowaniu GPS'a poleciał ostro w prawo i "o ziemię".Pozycję anteny GPS'a ma wpisaną,
kalibracja zrobiona więc co to może być, może jakieś podpowiedzi z góry dziękuję.
Coldmami
Posty: 57
Rejestracja: poniedziałek 28 lis 2011, 21:49
Lokalizacja: Dania

Post autor: Coldmami »

Wczoraj zauważyłem że hexa w zawisie radzi sobie calkiem niezle, natomiast jezeli wisze i obracam sie wobec wlasnej osi to kopter zaczyna znosic oraz potrafi opaść pare metrów. Jak wykonuje obrót trymerem zeby nie dotykać gazu to jest tak samo.

GPS jest w osi koptera, wysuniety do przodu. Na początku nie miałem offsetu ustawionego. Po wpisaniu wartości X i Z jest to samo. Kompas jest zamontowany w dobrą stronę.

Tak ma być, czy jest to dziwne zachowanie?
Marcin77
Posty: 31
Rejestracja: sobota 16 cze 2012, 15:49
Lokalizacja: EU

Post autor: Marcin77 »

No wlasnie mnie takze interesuje ten temat.. Zwlaszcza ze 4 x na 10x przy failsafe koptter chcial odleciec na ponad 200m... lecial wogole w przeciwnym kierunku, mimo ze juz czekam na mrygajaca zielona kontrolke w odstepach 2-3sek. Czasami podczas lotow w pewnym momencie przelaczania z failsafe zeby ponownie sprawdzic czy dziala i ponownym powrocie na gps/atti model zatacza dziwne paro metrowe kregi..Nie zawsze sie tak dzieje. Nie wiem co ma na to wplyw. Kalibracja stickow jest przeprowadzona dobrze. Mam nadzieje ze gainy nie maja wplywu na to wszystko. Wczoraj z kolegami drazylem ten temat, jeden uswiadomil mi ze kalibracja samego kompasu powinna byc przeprowadzona w terenie z daleka od zadnych urzadzen typu telefony itp. Coz ostatnia kalibracje robilem w domu z modelem skierowanym nie na polnoc ale spasowalem ten temat po tym jak kalibracja przebiegla pomyslnie wg wskazac zieloncyh ledow. Dzisiaj bede testowac bo juz mnie to dobija..Model 2x powaznie uciekl na duza odleglosc i juz myslalem ze zkretuje. Zaczalem myslec nad ulozeniem swoich bateri na gorze modelu tak jak na tych zdjeciach na forum : LINK do zdjec , i zastanwialem sie czy wplyw wysokosci gps od tych calych kabli i bateri moze miec wplyw ale widzac te zdjecia jak sobie jeden pan przykleil prosto do obudowy i chwalac ze sygnal ma ok mysle ze wina lezy gdzies indziej.. Moze jakies spostrzezenia od Was ... Aa i apropo zapisywania home pozycji ktos mi wyjasnial ze po zlapaniu satelitek w ktoryms momencie led mryga 8x szybko na zielono czego ja nigdy nie zauwazylem.. Tak jak wspominalem u mnie konczy sie na mryganiu samymm zielonym w odstepach 2-3 sek.. i potem odpalam silniki i lece w gore.. Nie jestem pewny w ktorym momencie gps zapisuje pozycje i jak to nalezy zrobic poprawnie..Dzieki


moje fotki ulozenia gps :

fota1

fota2

fora3
JR XG8, F550NazaGps (stock)
ImmRC 5.8G
Awatar użytkownika
rud88
Posty: 208
Rejestracja: środa 04 lip 2012, 08:27
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rud88 »

Ponawiam swoją prośbę, czy ktoś może zapodać prawidłowe postępowanie przy określeniu
"Home Location", czy to się robi przed rozkręceniem /uzbrojeniu/ silników itp.
smootny

Post autor: smootny »

instrukcję studiowałeś ?
Go Home and Landing: Before takeoff, current position of multi-rotor will be saved as home point by MC
automatically when you push the throttle stick first time after 6 or more GPS satellites are found ( blinks once or no blinking) 8 seconds.
co tu jest niezrozumiałe ???
Awatar użytkownika
rud88
Posty: 208
Rejestracja: środa 04 lip 2012, 08:27
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rud88 »

No właśnie to czy ruszam drążkiem przed rozkręceniem wirników czy po rozkręceniu.
smootny

Post autor: smootny »

rud88 pisze:No właśnie to czy ruszam drążkiem przed rozkręceniem wirników czy po rozkręceniu.
a co ty się uparłeś tego drążka, poczekaj na full satelit, jak złapie fula przeczekaj 8 sekund i samo zapisze.
A jeżeli chodzi o drąga to raczej po zazbrojeniu i wyłaczeniu silników bo jak to zrobisz przed zazbrojeniem to znów wskoczy ci kalibracja gpsa/magnetometru.
Awatar użytkownika
rud88
Posty: 208
Rejestracja: środa 04 lip 2012, 08:27
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rud88 »

Dzięki smootny to rozwiewa moje wątpliwości jeśli to wypróbowałeś.
smootny

Post autor: smootny »

rud88 pisze:Dzięki smootny to rozwiewa moje wątpliwości jeśli to wypróbowałeś.
opcję z satkami wypróbowałem i działa - na moje jest pewniejsza.
drąga nie ruszałem.
Marcin77
Posty: 31
Rejestracja: sobota 16 cze 2012, 15:49
Lokalizacja: EU

kalibracja kompasu

Post autor: Marcin77 »

btw kalibracji kompasu to moge dla info powiedziec ze nie mozna jej zalaczyc gdy ma sie gps/atti/failsafe .. Trzeba przelacznik ustawic w gps/atti/manual wtedy zalaczy sie kalibracja kompasu. Tego nie ma w instrukcji ;p
JR XG8, F550NazaGps (stock)
ImmRC 5.8G
ODPOWIEDZ