GPS Naza
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
masz mnie ..Coldmami pisze:Niestety nie, Artu napisał prawdę, tylko Atti i Manual przywracają kontrolę.
Szybko napisalem a nie pomyslalem nad jedna rzecza. Z failsafe na gps/atti przechodze przez atii w ciagu 0.2 sek moze ;). Jutro sprobuje zrobic przycisk gps-failsafe-atti i wtedy zobacze :)
No teraz pytanie ...
zdarzylo mi sie dzisiajj ze po wlaczeniu failsafe model zaczal odlatywac sobie na okolo ponad 100m..ledwo go sciagnalem... Zaczalem sie zastanawiac czy model zapisal sobie "home location" tu gdzie startowalem czy wtedy kiedys dostal >= 6 satelitkow chociaz i nawet jakby dostal w innym polozeniu to lecial sobie jak najdalej odemnie. Po przelaczeniu na atti wszystko bylo ok, spowrotem gps/atti model lecial jakby elevator byl na maksa w przod. Nie wiem o co chodzilo. Fakt ze nie poczekalem chyba na sama zielona kontrolke i wczesniej wylecialem z bazy. Widzialem w manualu opis : "GPS satellite found >= 6 ,
at the first you pull the throttle stick, then record Home Location" i zastanwiam sie czy naprawde czekanie na zielone swiatlo jest istotne w tej sprawie ..ze moze miec az taki wplyw ze gps glupieje potem przy failsafe ? Czy ktos mial taki przypadek.?
JR XG8, F550NazaGps (stock)
ImmRC 5.8G
ImmRC 5.8G
-
- Posty: 859
- Rejestracja: czwartek 09 wrz 2010, 16:41
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Mam pytanie z tego tematu, jak to jest z określeniem "home location".W jednym miejscu
instrukcji pisze "push throtle stick" a w drugim "pull throtle stick" nie mogę też się doczytać
czy to się robi przed uzbrojeniu silników czy też po tym jak się już obracają.Czy mógłby
mi ktoś to objaśnić jak należy postępować. Druga sprawa to stres jaki wczoraj przeżyłem
przy pierwszym starcie z zamontowanym GPS'em. O ile do tej pory mój quad bez GPS'a
startował idealnie czyli zwiększam obroty a on prosto i dość stabilnie do góry, to wczoraj po zamontowaniu GPS'a poleciał ostro w prawo i "o ziemię".Pozycję anteny GPS'a ma wpisaną,
kalibracja zrobiona więc co to może być, może jakieś podpowiedzi z góry dziękuję.
instrukcji pisze "push throtle stick" a w drugim "pull throtle stick" nie mogę też się doczytać
czy to się robi przed uzbrojeniu silników czy też po tym jak się już obracają.Czy mógłby
mi ktoś to objaśnić jak należy postępować. Druga sprawa to stres jaki wczoraj przeżyłem
przy pierwszym starcie z zamontowanym GPS'em. O ile do tej pory mój quad bez GPS'a
startował idealnie czyli zwiększam obroty a on prosto i dość stabilnie do góry, to wczoraj po zamontowaniu GPS'a poleciał ostro w prawo i "o ziemię".Pozycję anteny GPS'a ma wpisaną,
kalibracja zrobiona więc co to może być, może jakieś podpowiedzi z góry dziękuję.
Wczoraj zauważyłem że hexa w zawisie radzi sobie calkiem niezle, natomiast jezeli wisze i obracam sie wobec wlasnej osi to kopter zaczyna znosic oraz potrafi opaść pare metrów. Jak wykonuje obrót trymerem zeby nie dotykać gazu to jest tak samo.
GPS jest w osi koptera, wysuniety do przodu. Na początku nie miałem offsetu ustawionego. Po wpisaniu wartości X i Z jest to samo. Kompas jest zamontowany w dobrą stronę.
Tak ma być, czy jest to dziwne zachowanie?
GPS jest w osi koptera, wysuniety do przodu. Na początku nie miałem offsetu ustawionego. Po wpisaniu wartości X i Z jest to samo. Kompas jest zamontowany w dobrą stronę.
Tak ma być, czy jest to dziwne zachowanie?
No wlasnie mnie takze interesuje ten temat.. Zwlaszcza ze 4 x na 10x przy failsafe koptter chcial odleciec na ponad 200m... lecial wogole w przeciwnym kierunku, mimo ze juz czekam na mrygajaca zielona kontrolke w odstepach 2-3sek. Czasami podczas lotow w pewnym momencie przelaczania z failsafe zeby ponownie sprawdzic czy dziala i ponownym powrocie na gps/atti model zatacza dziwne paro metrowe kregi..Nie zawsze sie tak dzieje. Nie wiem co ma na to wplyw. Kalibracja stickow jest przeprowadzona dobrze. Mam nadzieje ze gainy nie maja wplywu na to wszystko. Wczoraj z kolegami drazylem ten temat, jeden uswiadomil mi ze kalibracja samego kompasu powinna byc przeprowadzona w terenie z daleka od zadnych urzadzen typu telefony itp. Coz ostatnia kalibracje robilem w domu z modelem skierowanym nie na polnoc ale spasowalem ten temat po tym jak kalibracja przebiegla pomyslnie wg wskazac zieloncyh ledow. Dzisiaj bede testowac bo juz mnie to dobija..Model 2x powaznie uciekl na duza odleglosc i juz myslalem ze zkretuje. Zaczalem myslec nad ulozeniem swoich bateri na gorze modelu tak jak na tych zdjeciach na forum : LINK do zdjec , i zastanwialem sie czy wplyw wysokosci gps od tych calych kabli i bateri moze miec wplyw ale widzac te zdjecia jak sobie jeden pan przykleil prosto do obudowy i chwalac ze sygnal ma ok mysle ze wina lezy gdzies indziej.. Moze jakies spostrzezenia od Was ... Aa i apropo zapisywania home pozycji ktos mi wyjasnial ze po zlapaniu satelitek w ktoryms momencie led mryga 8x szybko na zielono czego ja nigdy nie zauwazylem.. Tak jak wspominalem u mnie konczy sie na mryganiu samymm zielonym w odstepach 2-3 sek.. i potem odpalam silniki i lece w gore.. Nie jestem pewny w ktorym momencie gps zapisuje pozycje i jak to nalezy zrobic poprawnie..Dzieki
moje fotki ulozenia gps :
fota1
fota2
fora3
moje fotki ulozenia gps :
fota1
fota2
fora3
JR XG8, F550NazaGps (stock)
ImmRC 5.8G
ImmRC 5.8G
a co ty się uparłeś tego drążka, poczekaj na full satelit, jak złapie fula przeczekaj 8 sekund i samo zapisze.rud88 pisze:No właśnie to czy ruszam drążkiem przed rozkręceniem wirników czy po rozkręceniu.
A jeżeli chodzi o drąga to raczej po zazbrojeniu i wyłaczeniu silników bo jak to zrobisz przed zazbrojeniem to znów wskoczy ci kalibracja gpsa/magnetometru.
kalibracja kompasu
btw kalibracji kompasu to moge dla info powiedziec ze nie mozna jej zalaczyc gdy ma sie gps/atti/failsafe .. Trzeba przelacznik ustawic w gps/atti/manual wtedy zalaczy sie kalibracja kompasu. Tego nie ma w instrukcji ;p
JR XG8, F550NazaGps (stock)
ImmRC 5.8G
ImmRC 5.8G