Tricopter - ver. 001 - prototyp
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Tricopter - ver. 001 - prototyp
Witam Wszystkich
Nazywam sie Kuba i od dzisiaj zarejestrowałem się juz na naszym forum. Chciałem podziękować Wszystkim użytkownikom
tego forum za ogrom informacji jakiem można na nim znaleźć - naprawdę bardzo przydatne!
Moja historia z RC zaczęła się jakiś rok temu.. zafascynowany samolotami oraz heli postanowiłem dołączyć do grona zapaleńców ale
natrafiłem przypadkiem na dział dotyczący multikopterów no i na tym temacie zostałem. Wersja jaka mi przypadła do gustu to tytułowy
Tricopter - ze względu na jego dynamikę lotu oraz budowę! Fakt iż z natury jestem majsterkowiczem postanowiłem skonstruować swój własny.
Przez ostatni miesiąc, w wolnych chwilach projektowałem i składałem do kupy poszczególne elementy.
W tej chwili jestem na etapie układania elektryki...
Załączam link do albumu oraz parę fotek na zachętę...
Proszę o opinie oraz komentarze!
- KKmulticopter V5.5 - mózg mojego Tricoptera
- Body - zrobione z tależy dysku twardego - HDD - bardzo wytrzymałe i zarazem lekkie
- Rama - elementy drewniane o szerokości 1cm
- Servo - zwyczajne servo z łożyskiem od HDD
- Prawie końcowy efekt - brak ESC x3 oraz pakietu
Zapraszam do oglądania pozostałych zdjęć w moim albumie - >>> GALERIA <<<
Nazywam sie Kuba i od dzisiaj zarejestrowałem się juz na naszym forum. Chciałem podziękować Wszystkim użytkownikom
tego forum za ogrom informacji jakiem można na nim znaleźć - naprawdę bardzo przydatne!
Moja historia z RC zaczęła się jakiś rok temu.. zafascynowany samolotami oraz heli postanowiłem dołączyć do grona zapaleńców ale
natrafiłem przypadkiem na dział dotyczący multikopterów no i na tym temacie zostałem. Wersja jaka mi przypadła do gustu to tytułowy
Tricopter - ze względu na jego dynamikę lotu oraz budowę! Fakt iż z natury jestem majsterkowiczem postanowiłem skonstruować swój własny.
Przez ostatni miesiąc, w wolnych chwilach projektowałem i składałem do kupy poszczególne elementy.
W tej chwili jestem na etapie układania elektryki...
Załączam link do albumu oraz parę fotek na zachętę...
Proszę o opinie oraz komentarze!
- KKmulticopter V5.5 - mózg mojego Tricoptera
- Body - zrobione z tależy dysku twardego - HDD - bardzo wytrzymałe i zarazem lekkie
- Rama - elementy drewniane o szerokości 1cm
- Servo - zwyczajne servo z łożyskiem od HDD
- Prawie końcowy efekt - brak ESC x3 oraz pakietu
Zapraszam do oglądania pozostałych zdjęć w moim albumie - >>> GALERIA <<<
Ja wogule slabo widze to serwo na tym miejscu... zdecydowanie za slabe.
Wymien to na jakies z metalowymi zebatkami inaczej silnik odleci i jak kolega darek pisal moze sie skonczyc wizyta u lekarza... Plastikowe serwa mozna montowac ale przez jakis system popychaczy wtedy nie ma tak duzych obciazen na serwie
Wymien to na jakies z metalowymi zebatkami inaczej silnik odleci i jak kolega darek pisal moze sie skonczyc wizyta u lekarza... Plastikowe serwa mozna montowac ale przez jakis system popychaczy wtedy nie ma tak duzych obciazen na serwie
Jesli cos dziala, to lepiej nie ruszac :)
-
- Posty: 233
- Rejestracja: środa 22 cze 2011, 11:13
- Lokalizacja: Polska
Lozysko oczywiscie podtrzymuje silnik jak napisales ale zapomniales jeszcze o silach ktore dzialaja na to serwo w momencie gdy silnik z tym smiglem pracuje . Silnik ze smiglem dziala jak zyroskop generujac spoooore opory . Wez w reke silnik ze smiglem a najlepiej silnik na ramieniu . rozkrec go i sproboj przekrecic ramie - zobaczysz jak spora sila uniemozliwia wykonanie takiego manewru. Wyobraz sobie teraz to liche serwko ktore musi pokonac ten opor dzialajac i stale korygujac polozenie silnika. |Ma to sens przy zastosowaniu odpowiedniej dzwigni Serwo jest odciazone , ruch silnika nie musi byc duzy - wystarczy 20stopni , za to bedzie dokladny.
Dodatkowo z ciekawostek - rodzaj uzytych smigiel (prawe lewe) nie ma wiekszego znaczenia w tricopterze. Jak juz wszystko sklecisz to nie ustawiaj tylnego smigla na sztorc pionowo. Tylne smiglo rownowazy moment obrotowy skrecanie w osi YAW i praktycznie nigdy nie jest prosto. Bazowe ustawienie wraz z serwem jest wiec odgiete mniej wiecej o 15-20 stopni w kier przeciwnym do ruchu obr smigiel. Nie ustawia sie tego na serwie zakresem a na ramieniu razem z serwem co powoduje ze serwo dziala w obydwu stronach w takim samym zakresie i bazowo silnik jest juz odgiety przed lotem o kat rownowazacy obrot.
Dodatkowo z ciekawostek - rodzaj uzytych smigiel (prawe lewe) nie ma wiekszego znaczenia w tricopterze. Jak juz wszystko sklecisz to nie ustawiaj tylnego smigla na sztorc pionowo. Tylne smiglo rownowazy moment obrotowy skrecanie w osi YAW i praktycznie nigdy nie jest prosto. Bazowe ustawienie wraz z serwem jest wiec odgiete mniej wiecej o 15-20 stopni w kier przeciwnym do ruchu obr smigiel. Nie ustawia sie tego na serwie zakresem a na ramieniu razem z serwem co powoduje ze serwo dziala w obydwu stronach w takim samym zakresie i bazowo silnik jest juz odgiety przed lotem o kat rownowazacy obrot.
i tak skonczysz ... wrając do RC
-
- Posty: 233
- Rejestracja: środa 22 cze 2011, 11:13
- Lokalizacja: Polska
Mowisz ze utnie mi glowe :/ sluszna uwaga, juz raz ja stracilem dla swojej zony..... Hehe
Drewno.. Poszedlem do Obi i spedzilem godzine szukajac dobrego materialu na ramiona. Postanowilem na pierwszy test wykozystac tani, lekki i latwy w obrobce material - drewno! Jest to kijek o dlugosci 1m, szerokosci i wysokosci 1cm. Szerokos wystarczy aby przymocowac do niego silnik 2 srubami o stednicy 3mm. Slakowita dlugosc ramion to 30cm. Dwa przednie ramiona wystaja 26.5cm poza centralny element, natomiast ogon jest o centymetr krutrzy, czyli 25.5cm! Podstawa pod tylny silnik to 3.5cm/4cm/1.5cm
Czy jeszcze moge Ci w czyms pomoc?
Drewno.. Poszedlem do Obi i spedzilem godzine szukajac dobrego materialu na ramiona. Postanowilem na pierwszy test wykozystac tani, lekki i latwy w obrobce material - drewno! Jest to kijek o dlugosci 1m, szerokosci i wysokosci 1cm. Szerokos wystarczy aby przymocowac do niego silnik 2 srubami o stednicy 3mm. Slakowita dlugosc ramion to 30cm. Dwa przednie ramiona wystaja 26.5cm poza centralny element, natomiast ogon jest o centymetr krutrzy, czyli 25.5cm! Podstawa pod tylny silnik to 3.5cm/4cm/1.5cm
Czy jeszcze moge Ci w czyms pomoc?
-
- Posty: 233
- Rejestracja: środa 22 cze 2011, 11:13
- Lokalizacja: Polska