Tak, dumperki 15mm zakupione w MK razem z FC.mikun pisze:Jawor bo nie doczytałem skoro masz oryginales MK dałeś zalecane dumpenery pod FC? Niestety AD to nie to samo co IDG
MK Jawora
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Ale o co chodzi... przecież staram się nią latać jak kierowca autobusu z wycieczką emerytów...?!?kefir pisze:Nie zapominajcie że Jawor ma jeszcze zapędy helikopterowe (sposób latania ) :)
Odnośnie testów to drepczę w miejscu, próbowałem dzisiaj schodzić z P i trochę D, odbyłem trzy loty, setup taki sam jak wczoraj ze zmianami:
1/ P 80
2/ P 70
3/ P 70 D 17
Oceńcie sami, jak dla mnie postępów brak.
Generalnie HEXa zachowuje się poprawnie (nie drga) jedynie w sytuacji, gdy prawy drąg (nick, roll) jest na środku (sama lekko dryfuje), jak wprowadzam jakieś korekty to nawet przy wznoszeniu potrafili się telepać.
Nie bardzo wiem co dalej, może jakieś pomysły? Mam w zanadrzu węglowe śmigła 11'', może je założyć? Chciałem je zachować na koniec ("wisienka na torcie") bo widziałem HEXy MK dobrze latające na APC 10x47 (takie mam obecnie), ale sam już nie wiem...
J
Jawor a czy wydajność prądowa pakietu jest wystarczająca? Może brakuje mu paru amperów jak dajesz ognia i stąd wariacje?
Ja kiedyś tez walczyłem z delirką w pierwszym rurkokopterze i zawsze fachowcy powtarzali że na stockowych, fabrycznych setupach PIDów i innych parametrów powinien latać bez takich delirek. U mnie winna była mechanika ramy. Ale ja miałem delirki przy zawisach i lekkich ruchach, odwrotnie niż u Ciebie - jak dawałem więcej ognia to latał poprawniej.
Ja kiedyś tez walczyłem z delirką w pierwszym rurkokopterze i zawsze fachowcy powtarzali że na stockowych, fabrycznych setupach PIDów i innych parametrów powinien latać bez takich delirek. U mnie winna była mechanika ramy. Ale ja miałem delirki przy zawisach i lekkich ruchach, odwrotnie niż u Ciebie - jak dawałem więcej ognia to latał poprawniej.
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
MK daje do takiej konstrukcji (moc silników, spodziewany payload) śmigła 13'', ja już zszedłem do 10'' (przy 12'' było gorzej) - masa RTF 4,5kg, więc lekko nie ma...miś pisze:Ja miałem takie szarpania MK przy szybkich lotach (jak było dużo gazu) gdy były za duże śmigła dla danej konstrukcji. Spróbuj obciążyć gada i zobacz czy pod ciężarem mu nie przejdzie.
Podsumowując dzisiejsze testy - postępów brak!
Parametry wyjściowe:
P=90
I=120
D=20
Gier_P=100
Gier_I=120
DynamicStability=70
ACC_Gyro-Factor=27
ACC_Gyro-Compensation=32
DriftCompensation=0
Stability=6
Main-I=16
Co robiłem:
- zmieniałem P od 70 - 100
- z Stability zszedłem do 4
- D zmieniałem (w kwantach co 5) od 10 do 30
Generalnie robiłem różne kombinacje D i P coraz bardziej schodząc z Stability. Kuriozalne jest to, że HEXa ciągle zachowywała się tak samo źle - zawis i wznoszenie super, lot postępowy słabizna.
Dodatkowo wkurza mnie, że nie mogę odtworzyć tego szarpania stacjonarnie (w łapie) - każdy kolejny test to przedzieranie się przez mój "pas startowy" - masa czasu i stresu.
Stacjonarnie próbowałem dać ciąg ponad zawis i wychylić ją NICKiem (nawet mocno) - jednak a ta ciągnie jak wryta (nawet nie drgnie) - szarpanie widać dopiero na nagraniu dslr'a ;(
Co mi zostało? Jedyne o czym jeszcze myślę to wywalanie damperów spod FC - jutro kupię dystanse polamidowe i przetestuję.
Coś jeszcze? No bo normalnie łapska opadają...
J
Kompletna rama od Kefira - zakładam, więc, że tu wszytko powinno być gitRurek pisze:A co to za rama bo nigdzie nie pstryknąłeś fotki ani nie opisałeś
Też myślę, że w PIDach to ja już nie mam czego szukać.Rurek pisze:Dalej twierdzę że nie powinieneś walczyć z PIDami i powinno być dobrze, spróbuj rzeczywiście zmienić na poliamidy i daj znać.
J
W najgorszej wersji bez dumperów kopter ci fiknie kozła podczas startu, maiłem to już parę razy , to urok żyr ADXRS610.
Pierwsze co zrób po wywaleniu dumperów to podłącz koptera do mktoola i odpalaj ze śmigłami każdy silnik z osobna i obserwuj odczyty żyr na ekranie nr [5] nie powinny mocno odbiegać od wartości 0.
Jeżeli podczas uruchomienia któregoś z ramion jedna z wartości skoczy np na 50-60 to bez dumperów to nie poleci.
Może zacznij od włożenia dumperów 10mm.
Pierwsze co zrób po wywaleniu dumperów to podłącz koptera do mktoola i odpalaj ze śmigłami każdy silnik z osobna i obserwuj odczyty żyr na ekranie nr [5] nie powinny mocno odbiegać od wartości 0.
Jeżeli podczas uruchomienia któregoś z ramion jedna z wartości skoczy np na 50-60 to bez dumperów to nie poleci.
Może zacznij od włożenia dumperów 10mm.
Najpierw test na stole , złap za nogę i odpalaj po kolei silniki 1-6 i obserwuj odczyty ekranu [5] tak jak pisałem wyżej.jawor pisze:A co z testem "w łapie"? Czy jak w ręce nie będzie mi wariował to śmiało mogę startować?darek53 pisze:W najgorszej wersji bez dumperów kopter ci fiknie kozła podczas startu,
J
Tylko zachowaj ostrożność.
Jeżeli będzie OK to spróbuj go podnieść , nie może się zaczynać wywracać przy podnoszeniu.
No i może wstaw foto jak kopter wygląda w ogóle :)