MK Jawora
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
MK Jawora
Cześć,
przegryzam się przez dokumentację i mam dwie zagwostki:
1/ Mixer-SETUP - czytam to, będzie latał w HEXa i nie mam pewności, czy można go ustawić w tryb "x", czyli dwa ramiona do przodu?
2/ Oświetlenie LED - jak zrobić, aby migało gdy napięcie lipo spadnie poniżej pewnego poziomu? Konfiguracja Output i tranzystor do SV2? Ale ja tam chce wpiąć serwo NICK stabilizacji gimbala???
J
przegryzam się przez dokumentację i mam dwie zagwostki:
1/ Mixer-SETUP - czytam to, będzie latał w HEXa i nie mam pewności, czy można go ustawić w tryb "x", czyli dwa ramiona do przodu?
2/ Oświetlenie LED - jak zrobić, aby migało gdy napięcie lipo spadnie poniżej pewnego poziomu? Konfiguracja Output i tranzystor do SV2? Ale ja tam chce wpiąć serwo NICK stabilizacji gimbala???
J
Dokładnie, musisz zassać Hexę Erikę ale bodajże w niej nie działa funkcjonalność programowego wirtualnego orientowania FC względem ramy (co 15°) tak więc musisz od razu ustawić FC mechanicznie rogiem do kierunku lotu w X-sie...
Drugie rozwiązanie to normalna HEXa "+" ale tu z kolei (może się mylę - proszę o sprostowanie) po "wirtualnym" przesunięciu na orientację "X" czyli obrót w MKToool'u o 15° to nie działa prawidłowo stabilizacja gimbala na takim nowo utworzonym wirtualnym kierunku.
Drugie rozwiązanie to normalna HEXa "+" ale tu z kolei (może się mylę - proszę o sprostowanie) po "wirtualnym" przesunięciu na orientację "X" czyli obrót w MKToool'u o 15° to nie działa prawidłowo stabilizacja gimbala na takim nowo utworzonym wirtualnym kierunku.
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Do LEDów musisz mieś specjalny układ wzmacniający bo gołe FC MK nie wysteruje oświetlenia.
https://www.mikrocontroller.com/index.p ... 3b08f1e1ae
https://www.mikrocontroller.com/index.p ... 3b08f1e1ae
CZeść,
uruchomiłem i polatałem, no i coś jest nie tak... W zawisie, baaardzo wolnym locie i wznoszeniu jest SUPER. Jednak, gdy lecę ciutek szybciej (10km/h) zaczyna szarpać, podobnie, gdy obniżam wysokość lotu (nawet schodząc po skosie).
FC i ESC orginał MK, silniki MT2814-10, śmigła APC 10x47.
Ten lot jest na PIDach:
P=100
I=120
D=20
Gier_P=100
Gier_I=120
DynamicStability=100
ACC_Gyro-Factor=40
ACC_Gyro-Compensation=32
DriftCompensation=0
Stability=8
Main-I=16
Próbowałem również zmniejszać P i D (np P=80, D=6) - zachowanie było bardzo podobne.
Gorąca prośba do posiadaczy MK o sugestie w którym kierunku napierać, aby uspokoić go przynajmniej przy locie postępowym (z opadaniem jakoś "da się żyć")
J
uruchomiłem i polatałem, no i coś jest nie tak... W zawisie, baaardzo wolnym locie i wznoszeniu jest SUPER. Jednak, gdy lecę ciutek szybciej (10km/h) zaczyna szarpać, podobnie, gdy obniżam wysokość lotu (nawet schodząc po skosie).
FC i ESC orginał MK, silniki MT2814-10, śmigła APC 10x47.
Ten lot jest na PIDach:
P=100
I=120
D=20
Gier_P=100
Gier_I=120
DynamicStability=100
ACC_Gyro-Factor=40
ACC_Gyro-Compensation=32
DriftCompensation=0
Stability=8
Main-I=16
Próbowałem również zmniejszać P i D (np P=80, D=6) - zachowanie było bardzo podobne.
Gorąca prośba do posiadaczy MK o sugestie w którym kierunku napierać, aby uspokoić go przynajmniej przy locie postępowym (z opadaniem jakoś "da się żyć")
J
Jaka to hexa? Ile waży? Jaki soft? Wiele zależy od smigiel i środka ciężkości...
Zwieksz mingas tak żeby silniki chodziły przy starcie szybciej, przy opadaniu bedą miały programowy ogranicznik. Daj p w okolicach 90, dynamic stabilty 70, stabilty na 6, to na początek;) jak nie pomoże to walnij d nawet 27 (testowalem u siebie i przy podobnych objawach sporo sie zmieniło)
Zwieksz mingas tak żeby silniki chodziły przy starcie szybciej, przy opadaniu bedą miały programowy ogranicznik. Daj p w okolicach 90, dynamic stabilty 70, stabilty na 6, to na początek;) jak nie pomoże to walnij d nawet 27 (testowalem u siebie i przy podobnych objawach sporo sie zmieniło)
Pozdrawia Kuba
http://www.radawiecrc.pl
http://www.radawiecrc.pl
HEXa XL, RTF (z eos600) 4,3kg. Soft chyba najnowszy, FC kupowałem w MK tydzień temu.jakuban pisze:Jaka to hexa? Ile waży? Jaki soft? Wiele zależy od smigiel i środka ciężkości...
Zwieksz mingas tak żeby silniki chodziły przy starcie szybciej, przy opadaniu bedą miały programowy ogranicznik. Daj p w okolicach 90, dynamic stabilty 70, stabilty na 6, to na początek;) jak nie pomoże to walnij d nawet 27 (testowalem u siebie i przy podobnych objawach sporo sie zmieniło)
Śmigła i środek ciężkości, masz na myśli wyważenie samych śmigieł?
J
Wyważenie śmigieł to podstawa, potem silniki jeśli jest potrzeba.jawor pisze:
Śmigła i środek ciężkości, masz na myśli wyważenie samych śmigieł?
J
A środek ciężkości to po prostu środek w osi pionowej i poziomej koptera czyli ułożenie gimbala i pakietów.
Pozdrawia Kuba
http://www.radawiecrc.pl
http://www.radawiecrc.pl
Napęd jest wyważony, najpierw silniki i śmigła niezależnie, później komplet silnik+śmigło. Środek ciężkości jest chyba jest ok, gimbal zamocowany centralnie w punkcie jego (z aparatem) środka ciężkości, latam na dwóch pakietach zamocowanych symetrycznie na przeciwległych ramionach.
Wprowadziłem poprawki zgodnie z waszymi sugestiami (dziękuję), odbyłem dwa loty (min gaz zwiększony):
Pierwszy:
P=90
I=120
D=20
Gier_P=100
Gier_I=120
DynamicStability=70
ACC_Gyro-Factor=27
ACC_Gyro-Compensation=32
DriftCompensation=0
Stability=6
Main-I=16
Drugi:
j.w. jedynie D zwiększyłem do 27.
Wydaje mi się, że jest troszkę lepiej, pomimo wiatru, który (w przeciwieństwie do wczoraj) był dość znaczy (ok 3-4m/s) - jednak to ciągle nie to.
Mam wrażenie, że pierwszy lot (D=20) jest lepszy, przy D=27 szarpał nawet przy wznoszeniu. W ogóle zauważyłem ciekawą zależność, jak na filmie jest cisza (słychać tylko silniki) to leci pięknie, jak słychać szum powietrza to szarpie...
Co dalej, D=20 i zmniejszać P?
J
Wprowadziłem poprawki zgodnie z waszymi sugestiami (dziękuję), odbyłem dwa loty (min gaz zwiększony):
Pierwszy:
P=90
I=120
D=20
Gier_P=100
Gier_I=120
DynamicStability=70
ACC_Gyro-Factor=27
ACC_Gyro-Compensation=32
DriftCompensation=0
Stability=6
Main-I=16
Drugi:
j.w. jedynie D zwiększyłem do 27.
Wydaje mi się, że jest troszkę lepiej, pomimo wiatru, który (w przeciwieństwie do wczoraj) był dość znaczy (ok 3-4m/s) - jednak to ciągle nie to.
Mam wrażenie, że pierwszy lot (D=20) jest lepszy, przy D=27 szarpał nawet przy wznoszeniu. W ogóle zauważyłem ciekawą zależność, jak na filmie jest cisza (słychać tylko silniki) to leci pięknie, jak słychać szum powietrza to szarpie...
Co dalej, D=20 i zmniejszać P?
J