DJI NAZA - czas realizacji z FOXTECHFPV i dobór ESC

FC - wykorzystujące sprzęt firmy DJI

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
żółtodziób
Posty: 62
Rejestracja: sobota 30 lip 2011, 01:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: żółtodziób »

Witajcie - co do trymów i zakresu ruchu w podglądzie softu na PC nazy - wszystko książkowo , mam wykrywany pełny ruch , kierunki dobre , żadnych przypadkowych mikserów,błędnych endpointów itp. (zresztą na oscyloskopie widzę kiedy naza zaczyna pracę po rozkazie startu z apki, bo skacze od razu wypełnienie PWM który ona wali na wyjścia dla silników więc zazbraja się prawidłowo i "chce" sterować silnikami).

Spróbuję jeszcze zasilić regle po zasileniu nazy i odwrotnie , ale coś mi się widzi że będzie kicha.
...cholerne koptery...
michas75
Posty: 352
Rejestracja: czwartek 28 lip 2011, 16:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: michas75 »

Na jakich wartościach end pointów w radiu kalibrowałeś gaz w regulatorach ? U mnie był taki efekt na źle skalibrowanych regulatorach. Ja mam wypięte wszystkie plusy z regulatorów, NAZA ma swojego BECa.
Awatar użytkownika
BARABASZ
Posty: 29
Rejestracja: środa 28 gru 2011, 19:16
Lokalizacja: OLSZTYN

Post autor: BARABASZ »

Może się powtarzam, ale zacytuję sam siebie z postu o konfiguracji Nazy: "Nie wiem dlaczego tak jest ale zastosowałem pewien wybieg: najpierw podłączam zasilanie do Nazy a następnie dodatkowym włącznikiem załączam zasilanie regulatorów i burczy aż miło. "
To zdanie dotyczyło regulatorów fabrycznych od Gaui'ego X330 (10A) ale po zapakowaniu Nazy do hexy z regulatorami HW25 działa dokładnie w ten sam sposób - bez tej sekwencji w załączaniu po prostu silniki nie startują.
Pozdrawiam,
BARABASZ - dla przyjaciół Krzysiek
Awatar użytkownika
żółtodziób
Posty: 62
Rejestracja: sobota 30 lip 2011, 01:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: żółtodziób »

NO I WRESZCIE SUKCES !!!!! ale po kolei :

- EndPointy mam ustawione na 100% , wszystkie , zgodnie z zaleceniami manuala do NAZy
- Załączanie późniejsze ESC niestety u mnie nie działa - tzn.zazbrajają się, ale za chiny nie ruszają.

Teraz o ostatnich próbach : a więc miałem tu u siebie kiedyś kupione HK20A (mówią na nie czasem HK F-20A) , oczywiście sprawdzałem współpracę z NAZĄ i kicha. (na oryginalnym sofcie).

Rozebrałem jednego gagatka (a raz tam kozie, i tak mi leżały), podłączyłem ISP , zadeklarowałem soft jako BS_nfet (tu pomogła tabela podsyłana przez rurka), skompilowałem , i........... coś mnie tknęło żeby spróbować zczytać oryginała - UDAŁO SIĘ :) , miałem więc oryginał soft:) teraz już bez żadnych skrupułów wgrałem soft z netu. ESC ZADZIAŁAŁ :))

Działa nieco inaczej , (inaczej w porównaniu do oryginała) , oczywiście nie ma też takich nastaw jak oryginał , inaczej dźwięki wydaje itp.

Skoro wstępnie zadziałał , podłączyłem przeprogramowany ESC do nazy , nie ruszył (klnę jak szewc), wypiąłem go więc i przeprowadziłem kalibrację gazu (standardową procedurą , z pominięciem FC , tylko na odbiorniku) , potem dla testu reset i próba na silniku - kręci.

Po tym zabiegu podłączyłem ESC do NAZY i.... DZIAŁA :)

W Święta przesoftuję wszystkie regle , sklecę to do kupy i idę z quadem normalnie do święcenia :))) najwyżej się w kościele żona do mnie nie przyzna , trudno , co mi tam.

Acha , jak by ktoś potrzebował oryginalny soft do HK20A (HK F-20A) lub pasujący wsad do nich pod fastPWM to mogę podesłać na maila.
Ostatnio zmieniony czwartek 05 kwie 2012, 23:15 przez żółtodziób, łącznie zmieniany 1 raz.
...cholerne koptery...
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

żółtodziób pisze:coś mnie tknęło żeby spróbować zczytać oryginała - UDAŁO SIĘ :) , miałem więc oryginał soft:)
Z tym twierdzeniem to ostrożnie - zazwyczaj udaje się COŚ zczytać ale przeważnie są to śmieci :-) Musiałbyś to do jakichś magików naszych forumowych podesłać do analizy....
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
żółtodziób
Posty: 62
Rejestracja: sobota 30 lip 2011, 01:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: żółtodziób »

:)) nie , nie śmieci. Po prostu był niezaprotegowany - sprawdzałem. Jak? odczytem bitów zabezpieczeń przed skasowaniem , zresztą potem przywróciłem mu oryginała i działa jakby nigdy nic. Tak że sprawdzony 100% :)

Zaprotegowany atmel wali kodami ASCII przez całą długość bufora odczytu , nie jest to kod lecz losowe ASCII. No i odczyt nastaw zabezpieczeń od razu wywala że był / nie był zabezpieczony - ten akurat nie był. Być może fart, albo ich nie zabezpieczają (ale to by było dziwne z ich strony).

Zabezpieczonego gagatka miałem MOXIE , owszem , mały dziadyga nie dał mi się odczytać , stąd pytałem o bazę wsadów do regli na którymś moim poście bo procek miał uwalone porty sterujące mostkiem H (IRF odleciał), czyli stopniem który napędza silnik i nie obyło się bez zamiany procka przy próbie naprawy ESC (zależało mi bo padł w TRI i nie miałem czym zastąpić a nie chciałem dawać innego ESC). Dlatego pytałem o soft do niego lub pasujący.
...cholerne koptery...
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

No to w takim układzie możesz spełnić dobry uczynek :-) - podesłać ten zczytany wsad do Simona - twórcy modowanego kodu FastPWM z cyklu .tgy
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
żółtodziób
Posty: 62
Rejestracja: sobota 30 lip 2011, 01:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: żółtodziób »

Tak też uczynię z tym zdobycznym softem ;)

Przesoftowałem wszystkie ESC ,zrobiłem kalibrację gazu na każdym z osobna (z pominięciem FC , sam odbiornik).

Quad gotowy , reakcje wydają się być prawidłowe,kierunki obrotów , śmigła, nastawy , kalibracja, przełączanie ATTI/MANUAL - wszystko działa dobrze na podglądzie w asystencie NAZY.

Założyłem mu śmigła i próbowałem unieść gada tuż koło nogi - widzę że nieco spieprza w bok (?) i reakcja na drągi nieco dziwna i dość gwałtowna (w multiwii miałem drążek gazu po prawej, lot na boki też w tym drągu,tyle że w osi AIL, a na drugim drążku , lewym, obrót na RUDD a lot do przodu / do tyłu na ELE) - wszystko OK czy robię jakiś szkolny błąd?

Czekam jakiejś lepszej pogody i spróbuję ostrożnych lotów tuż przy nodze na zewnątrz , bo w pokoju robi się jazda ze strumieniami zaśmigłowymi i może to jest to ze w sumie mam cykora i póki co nie polatałem zupełnie :)

Jak u Was zachowuje się asystent kiedy wyłączycie nadajnik ? u mnie po nastawach kanału przełączającego tak by ładnie przełączał tryby ATTI/ MANUAL po wyłączeniu nadajnika nic się nie dzieje - mrozi ekran i tyle , a z filmików wynika że powinien aktywować FS???.
...cholerne koptery...
aleksandrowicz
Posty: 859
Rejestracja: czwartek 09 wrz 2010, 16:41
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: aleksandrowicz »

Fail safe zeby ci sie zalaczyl musisz ustawic w aparaturze i odbiorniku , strumien zasmiglowy ja wiem naza lata swietnie na m2 , w pomieszczeniach wisi bardzo ladnie a wysokosc trzyma jak wryta , troche dziwne masz mode z tego co piszesz to chyba nie jest mode 1 nawet tylko mode 3 lub 4 po co sobie tak zycie utrudniac
Awatar użytkownika
Roman
Posty: 1652
Rejestracja: niedziela 06 cze 2010, 19:34
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Roman »

Pewnie ze względu na bliżej nieokreślone mode te całe problemy z uzbrojeniem silników :-)
I tak skończysz na LawMate
Awatar użytkownika
żółtodziób
Posty: 62
Rejestracja: sobota 30 lip 2011, 01:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: żółtodziób »

Hmm, tylko nie mam innej możliwości jak gaz po prawej , mam radio turnigy 9x 2.4GHz i tam gaz jest po prawej (fabrycznie) musiałbym ją rozbebeszyć i zmienić manetki miejscami. (no i niby ustawiam w nadajniku że to "mode 1").
...cholerne koptery...
Awatar użytkownika
Roman
Posty: 1652
Rejestracja: niedziela 06 cze 2010, 19:34
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Roman »

czyli masz gaz po prawej i alieron a po lewej elewator i ruder ?
I tak skończysz na LawMate
Awatar użytkownika
żółtodziób
Posty: 62
Rejestracja: sobota 30 lip 2011, 01:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: żółtodziób »

aleksandrowicz pisze:Fail safe zeby ci sie zalaczyl musisz ustawić w aparaturze i odbiorniku
- nie do końca rozumiem jak mam to ustawić , w dokumentacji NAZY jest jak byk że ona ma wbudowany FS (swój, wewnętrzny) - to tego nie rozumiem jak to się ustawia

(A w apce mam FS , wszystkie kanały mam na ustawieniu NOR "normal" lub mogę dać "000%").
...cholerne koptery...
Awatar użytkownika
żółtodziób
Posty: 62
Rejestracja: sobota 30 lip 2011, 01:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: żółtodziób »

Roman pisze:czyli masz gaz po prawej i alieron a po lewej elewator i ruder ?
Dokładnie tak jest
...cholerne koptery...
Loki
Posty: 674
Rejestracja: niedziela 17 kwie 2011, 16:59
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: Loki »

aby se FS w nazie uruchomiło kanał on zmiany mode musi ssie ustawic pomiedzy A a M aby tak było trzeba ustawic FS w odbiorniku tak aby sygnał nie trafiał na żaden tryb lotu
ODPOWIEDZ