Prosze o pomoc w konfiguracji mk
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Prosze o pomoc w konfiguracji mk
Kopter hexa xl
filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=kYXINE9G ... e=youtu.be
moje ustawienia:
Problem:
Kopter albo delikatnie leci do góry albo opada.
Nie jest to poważny problem ale jednak nie mogę utrzymać poziomu bez uruchamiania AH.
Nie bardzo wiem jak to ugryźć.
poza tym gimbal jakby troszkę kopał?
filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=kYXINE9G ... e=youtu.be
moje ustawienia:
Problem:
Kopter albo delikatnie leci do góry albo opada.
Nie jest to poważny problem ale jednak nie mogę utrzymać poziomu bez uruchamiania AH.
Nie bardzo wiem jak to ugryźć.
poza tym gimbal jakby troszkę kopał?
Po wprowadzeniu powyższych ustawień taki mam efekt.
http://www.youtube.com/watch?v=tdD9mlqq ... e=youtu.be
Generalnie telepie nim ostro na boki w ruchu postępowym. Telepoza jest o dość dużej częstotliwości. Śmigła i silniki są wyważone :(
http://www.youtube.com/watch?v=tdD9mlqq ... e=youtu.be
Generalnie telepie nim ostro na boki w ruchu postępowym. Telepoza jest o dość dużej częstotliwości. Śmigła i silniki są wyważone :(
A dumpery masz pod fc? jezeli masz tylko 10mm dołóż jeszcze 10 albo daj 15mm.
ACC poprawnie skalibrowane?
Pomimo wyważenia złap koptera za nogę gdy wisi i zobacz czy są wibracje.
Jak resetujesz żyra ? pytam bo wielu ludzi robi błąd i przed lotem zamiast reset żyr robi kalibrację ACC i potem kopter ucieka :)
A co do trzymania wysokości masz gąbkę na czujniku baro ? i lepiej lataj w trybie Vario .
Kopter wolniej sie wznosi i opada ale za to masz pełną kontrolę na zawisem w miejscu.
Przypominam że w trybie Vario kopter wisi gdy drążek gazu jest w połowie swojego zakresu wychylenia.
ACC poprawnie skalibrowane?
Pomimo wyważenia złap koptera za nogę gdy wisi i zobacz czy są wibracje.
Jak resetujesz żyra ? pytam bo wielu ludzi robi błąd i przed lotem zamiast reset żyr robi kalibrację ACC i potem kopter ucieka :)
A co do trzymania wysokości masz gąbkę na czujniku baro ? i lepiej lataj w trybie Vario .
Kopter wolniej sie wznosi i opada ale za to masz pełną kontrolę na zawisem w miejscu.
Przypominam że w trybie Vario kopter wisi gdy drążek gazu jest w połowie swojego zakresu wychylenia.
ad.1 Szczerze mówiąc kupiłem kopter złożony jakiś rok temu, więc mógłbyś może przybliżyć bardziej, poruszony przez Ciebie temat.A dumpery masz pod fc? jezeli masz tylko 10mm dołóż jeszcze 10 albo daj 15mm.
ACC poprawnie skalibrowane?
Pomimo wyważenia złap koptera za nogę gdy wisi i zobacz czy są wibracje.
Jak resetujesz żyra ? pytam bo wielu ludzi robi błąd i przed lotem zamiast reset żyr robi kalibrację ACC i potem kopter ucieka :)
Pod fc mam śrubki zatopione w gumowych walcach i to tyle.
ad.2 Nigdy nie kalibrowałem ACC i właściwie nie wiem jak się to robi.
ad.3 Do góry i w lewo.
edit: Kopter składał człowiek, który ogarnął już wiele mikrokopterów ( sprzedaje je w wersji RTF), więc zakładam, że oddając maszynę w moje ręce skalibrował ACC. Z tego co wyczytałem wystarczy tę czynność wykonać tylko 1 raz.
Latam nim od roku ale dopiero teraz założyłem gimbal z kamerą i muszę jakoś sobie z tym poradzić. Wibracji jakichś szczególnych nie ma bo była by przeca galareta na filmie a takowej nie widzę.
Gąbka jest. dzisiaj sprawdziłemA co do trzymania wysokości masz gąbkę na czujniku baro ? i lepiej lataj w trybie Vario .
Kopter wolniej sie wznosi i opada ale za to masz pełną kontrolę na zawisem w miejscu.
Przypominam że w trybie Vario kopter wisi gdy drążek gazu jest w połowie swojego zakresu wychylenia.
Nie mam natomiast kopułki z tworzywa tylko antycrashową klatkę z alu.
Może jakieś podmuchy powietrza dostają się do czujnika?
http://www.fotosik.pl/u/griszka/zdjecie/1/album/1134218
A jak w tym trybie działa AH?
Bez urazy ale człowiek który ogarnął już tyle kopterów i robi taką mierzę ?
Wywal te wszystkie dystanse po między osd i anteną GPS i na 15mm przykręć antenę
I pamiętaj że tak duże D strasznie szybko czyści baterię
edit zapomiałem pamiętaj aby żadne kable czy wtyczki nie dotykały na sztywno np. regulatorów ( chodzi o odizolowanie wieżyczki od części stałych ramy
Wywal te wszystkie dystanse po między osd i anteną GPS i na 15mm przykręć antenę
I pamiętaj że tak duże D strasznie szybko czyści baterię
edit zapomiałem pamiętaj aby żadne kable czy wtyczki nie dotykały na sztywno np. regulatorów ( chodzi o odizolowanie wieżyczki od części stałych ramy
TakCzy cała ta wieżyczka z elektroniką wewnątrz stoi tylko na gumowych dumperach?
Ależ ja się nie gniewam. Po prostu założyłem, że kupując maszynę RTF wszystko będzie idealnie pracowało. Dlatego zdecydowałem się zapłacić więcej (całkiem sporo) żeby MK był gotowy do filmowania. Niestety od początku miałem problemy z tą platformą i z supportem sprzedawcy. Teraz poskładałbym go sam. Generalnie jak na razie MK jest dla mnie niemałym rozczarowaniem, choć dochodzenie do perfekcji ma też swój "urok".Bez urazy ale człowiek który ogarnął już tyle kopterów i robi taką mierzę ?
Wywal te wszystkie dystanse po między osd i anteną GPS i na 15mm przykręć antenę
I pamiętaj że tak duże D strasznie szybko czyści baterię
edit zapomiałem pamiętaj aby żadne kable czy wtyczki nie dotykały na sztywno np. regulatorów ( chodzi o odizolowanie wieżyczki od części stałych ramy
Jeżeli chodzi o wieżyczkę to jest to moja konstrukcja. chciałem wynieść giepsa jak najwyżej bo miałem wrażenie, że klatka tłumi sygnał satelit. Faktycznie fc dotyka przewodami do regli. Czy do zdystansowania fc mogę dać zwykłe plastikowe dystanse od mk czy powinny to być jakieś dumpery? Jeżeli chodzi o wysysanie baterii to faktycznie masz rację - czas lotu spadł o 3 min. Jutro będę walczył dalej. zobaczymy z jakim skutkiem.
Zapomniałem dodać, że fc nowe. O czym przypomniał mi kolega z forum obok. Tzn, że kalibracja acc jest konieczna?
Kalibrację żyr wykonuję po każdym lądowaniu niezależnie czy zmienieałem pakiet czy nie ( tak zostałem przeszkolony przy pierwszym kontakcie z Mk i tak mi zostało).Artu pisze:1. Przed każdym zazbrojeniem silników trzeba zresetować żyroskopy. Oczywiście po podłączeniu pakietu. Jeśli latałeś i wylądowałeś i nie odłączyłeś pakietu, to nie trzeba robić resetu.
2. Tak się dzieje, gdy próbujesz wystartować z włączonym baro... (utrzymanie wysokości)
Sytuacja pojawia się kiedy PH i AH są wyłączone. Brak jakiejkolwiek reguły - raz się zdarza, a za chwilę wszystko działa.