moje pierwsze MK
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
moje pierwsze MK
Witam .
Stalem sie posiadaczem FC MK juz jakis czas temu . Przyszla kolej na odpalenie . Zeby zjadlem niestety na innym kontrolerze i teraz konfig mnie troszke przerasta. Potrzebuje pomocy z MK tool.
Kopter to mala hexa .
Co mi sie udalo zrobic dotychczas.
1- mk tool laczy sie z mk - lampki FC i BL na zielono . (mam tylko FC bez ficzerow)
2- ustawilem w settings na HEXA i obrocilem przod(ta kreseczke ) zgodnie z tym jak to jest w mojej ramie.
3- silniki testuje - wszystkie dzialaja poprawnie jednak mimo iz sa regle ustawione z zakresem gazu tak samo jedne silniki startuja szybciej , inne wolniej. W opcji ALL niektore silniczki juz sie kreca inne jeszcze nie.
czego nie wiem ?
- nie wiem jak skalibrowac kanaly tj ok wiem jak przyporzadkowac ale gdy mam zakresy w apce na 100/-100 to odczyty na slupkach mam 254/7. Teraz nie wiem czy mam zmienic zakresy na aparaturze zeby uzyskac w mktool 254/0 ? . Jaka wartosc mam mec dla neutrum ? (to ustawiam w apce - wstepnie ustawilem tak ze zielone slupki sa na tej bialej linii na srodku co daje mi jakies 130-131 w mktool. Czy tak ma byc ?
- nie wiem teraz jak i gdzie sie ustawia pidy . Nie chce tym przyrznac zaraz na poczatku wiec co zrobic zeby tak sie nie stalo .
- czaje jak sie ustawia drazkami zyra i ACC . Zyra ustawilem . Natomiast ACC coz nie mam nic zeby wypoziomowac kopter i tu pyt czy FC ma byc poziomo czy cala konstr koptera ?. Jesli powiedzmy uzyskam poziom i zrobie ustawienie ACC to potem jesli gdzies kopter sciaga - czy ustawia sie to jakos "ząbkami" tj zmieniajac jakas wartosc zeby
to doregulowac ?
W szerdim mialem tak ze aby latac sportowo byl tryb bez ACC a zeby bylo stabilnie byl tryb z ACC. Czy w MK tez to jest tak zrobione czy moze zmienia sie po prostu jakies wartosci w konfigu itp . Chcialbym sobie najpierw ustawic jakis stabilny tryb a potem jakis do latania bardziej agresywnego itp.
- ostatnia rzecz tryb utrzymywania wysokosci . Podpisalem tam odpowiednie POTI do uruchamiania ale sa tam dodatkowe opcje gdzie 0=auto albo potem jakas wartosc ktora moge wpisac itp. Zalezy mi na tym aby uzyskac cos takiego ze drazek na srodku - utrzymuje wys a kazda zmiana gora dol to kopter zmienia wysokosc. Wracajac po chwili na srodek - kopter ja utrzymuje.
to narazie tyle
jesli ktos ma jakies wideoturtoriale to moze by podal linka
Stalem sie posiadaczem FC MK juz jakis czas temu . Przyszla kolej na odpalenie . Zeby zjadlem niestety na innym kontrolerze i teraz konfig mnie troszke przerasta. Potrzebuje pomocy z MK tool.
Kopter to mala hexa .
Co mi sie udalo zrobic dotychczas.
1- mk tool laczy sie z mk - lampki FC i BL na zielono . (mam tylko FC bez ficzerow)
2- ustawilem w settings na HEXA i obrocilem przod(ta kreseczke ) zgodnie z tym jak to jest w mojej ramie.
3- silniki testuje - wszystkie dzialaja poprawnie jednak mimo iz sa regle ustawione z zakresem gazu tak samo jedne silniki startuja szybciej , inne wolniej. W opcji ALL niektore silniczki juz sie kreca inne jeszcze nie.
czego nie wiem ?
- nie wiem jak skalibrowac kanaly tj ok wiem jak przyporzadkowac ale gdy mam zakresy w apce na 100/-100 to odczyty na slupkach mam 254/7. Teraz nie wiem czy mam zmienic zakresy na aparaturze zeby uzyskac w mktool 254/0 ? . Jaka wartosc mam mec dla neutrum ? (to ustawiam w apce - wstepnie ustawilem tak ze zielone slupki sa na tej bialej linii na srodku co daje mi jakies 130-131 w mktool. Czy tak ma byc ?
- nie wiem teraz jak i gdzie sie ustawia pidy . Nie chce tym przyrznac zaraz na poczatku wiec co zrobic zeby tak sie nie stalo .
- czaje jak sie ustawia drazkami zyra i ACC . Zyra ustawilem . Natomiast ACC coz nie mam nic zeby wypoziomowac kopter i tu pyt czy FC ma byc poziomo czy cala konstr koptera ?. Jesli powiedzmy uzyskam poziom i zrobie ustawienie ACC to potem jesli gdzies kopter sciaga - czy ustawia sie to jakos "ząbkami" tj zmieniajac jakas wartosc zeby
to doregulowac ?
W szerdim mialem tak ze aby latac sportowo byl tryb bez ACC a zeby bylo stabilnie byl tryb z ACC. Czy w MK tez to jest tak zrobione czy moze zmienia sie po prostu jakies wartosci w konfigu itp . Chcialbym sobie najpierw ustawic jakis stabilny tryb a potem jakis do latania bardziej agresywnego itp.
- ostatnia rzecz tryb utrzymywania wysokosci . Podpisalem tam odpowiednie POTI do uruchamiania ale sa tam dodatkowe opcje gdzie 0=auto albo potem jakas wartosc ktora moge wpisac itp. Zalezy mi na tym aby uzyskac cos takiego ze drazek na srodku - utrzymuje wys a kazda zmiana gora dol to kopter zmienia wysokosc. Wracajac po chwili na srodek - kopter ja utrzymuje.
to narazie tyle
jesli ktos ma jakies wideoturtoriale to moze by podal linka
może być od 0 - 254 lub blisko tych wartości bo to nie jest krytycznenie wiem jak skalibrowac
w mktool w okienku strzałką zmieniaj ekrany az znajdziesz kanały k1, k2, k3 .... wytrymuj nadajnik aby pokazywały 0
w zakładce gyronie wiem teraz jak i gdzie sie ustawia pidy .
nic nie ruszaćNie chce tym przyrznac zaraz na poczatku wiec co zrobic zeby tak sie nie stalo
Jak nie masz poziomicy to twój problem. Ustaw zatem na w miarę poziomym stole i skalibruj acc. potem w locie możesz sobie dotrymować toZyra ustawilem . Natomiast ACC coz nie mam nic zeby wypoziomowac kopter
W locie nie przełączysz.bez ACC a zeby bylo stabilnie byl tryb z ACC
Masz 5 settingów u któryś zrób sobie sport. Żeby wyłączyć acc zaznacz ptaszka w polu HH w jednej z zakładek ( nie pamiętam w której ale na pewno znajdziesz)
Settingi zmieniasz po wyłączeniu silników
masz 2 tryby :ostatnia rzecz tryb utrzymywania wysokosci
-height
-vario
Jeśli chcesz aby po załączeniu po prostu wisiał to wybierz ten pierwszy
Jeśli chcesz kontrolować prędkość opadania i wznoszenia to wybierz drugi.
Oba mają zalety ale na ktoryś musisz się zdecydować
Ustaw sobie 2 sety z takim i takim i w locie porównasz.
Na all nigdy silniki na raz nie startną, zawsze znajdzie się sztuka która potrzebuje trochę więcej gazu. Min gas ustaw tak, by mieć pewność, że wszystkie się rozkręcą. Ustaw żądaną wartość na all i dopiero pozniej wlacz test. Jak startną, to taką ustaw juz w settingsach.
MK lata bardzo dobrze w trybie stable, HH raczej mało używane.
MK lata bardzo dobrze w trybie stable, HH raczej mało używane.
pozdrawiam
Michał
Michał
No coz troche utknalem
Wszytko w mktool dziala . Silniki , zakresy kanalow , poustawialem co trzeba.
Kalibruje zyra , kalibruje ACC . Odpalam silniki , biore kopter do reki i patrze jak reaguje na drazki - ok reaguje prawidlowo , samo przechylanie wzbudza wlasciwe silniki itp .
Problem jest jeden - KOPTER NIE REAGUJE NA GAZ . Zwiekszam gaz ale obroty silnikow sie nie zwiekszaja i sa ciagle takie jak po uruchomieniu.
W mk tool kanal GAS podpisany ch3 - slupek ladnie sobie wedruje w gore wraz z drazkiem itp.
Co jest nie teges ?
Wszytko w mktool dziala . Silniki , zakresy kanalow , poustawialem co trzeba.
Kalibruje zyra , kalibruje ACC . Odpalam silniki , biore kopter do reki i patrze jak reaguje na drazki - ok reaguje prawidlowo , samo przechylanie wzbudza wlasciwe silniki itp .
Problem jest jeden - KOPTER NIE REAGUJE NA GAZ . Zwiekszam gaz ale obroty silnikow sie nie zwiekszaja i sa ciagle takie jak po uruchomieniu.
W mk tool kanal GAS podpisany ch3 - slupek ladnie sobie wedruje w gore wraz z drazkiem itp.
Co jest nie teges ?
takslawko_k pisze: zakładce kanały masz prawidłowo przy GAS wybrany nr 3?
tak zrobiekefir pisze:Wyłoncz na razie Łukaszu altitude control
oki :)Henryk_s pisze:...ale najpierw gaz na zero ! Też mam uszkodzony sufit w ppokoju
Jak wroce z pracy no narazie mi to zyc nie daje bo gaz jest widoczny w mktoolu i moge zazbrajac silniki i kalibrowac itp.
i tak skonczysz ... wrając do RC