Zasilacz xbox
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Sorry zieloni za post pod postem ale...
Cel osiągnięty!
Po dolutowaniu rezystora 220Ohm uzyskałem 15,57V, a po podłączeniu accucela6 z lipolem 5Ah 3S i nastawieniu 4,5A napięcie spada do ok. 15,2V.
Dodatkowo też wymieniłem pastę silikonową.
Później wstawię foty i wytłumaczę trochę dla "niewtajemniczonych"
Cel osiągnięty!
Po dolutowaniu rezystora 220Ohm uzyskałem 15,57V, a po podłączeniu accucela6 z lipolem 5Ah 3S i nastawieniu 4,5A napięcie spada do ok. 15,2V.
Dodatkowo też wymieniłem pastę silikonową.
Później wstawię foty i wytłumaczę trochę dla "niewtajemniczonych"
Super, ze się udało. Oby reszta wytrzymała.
Pamiętaj, ze kondensatory wyjściowe są na 16V, wiec nie szalej z napięciem
Pamiętaj, ze kondensatory wyjściowe są na 16V, wiec nie szalej z napięciem
Pitlab & Zbig FPV System - więcej informacji:
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
Jak podkręcić napięcie w xboxowym zasilaczu do 15V
UWAGA!: Przeróbkę tutaj opisaną wykonujesz na własne ryzyko, zasilacz nie został zaprojektowany do pracy w takim napięciu i nie gwarantuje że się uda więc w razie czego proszę nie mieć do mnie pretensji!
Pierw musimy oczywiście otworzyć zasilacz, śrubki znajdują się pod gumowymi podstawkami a pod nimi plastiki które trzeba wyjąć.
Po odkręceniu zasilacza odejdzie część obudowy z naklejką, a "wnętrzności" będą trzymać się drugiej części obudowy.
By ją oddzielić trzeba odkręcić jedną śrubkę(na pierwszym zdjęciu widać otwór w ALU) która trzyma radiatory, śrubka jest po stronie zasilacza z diodą.
Po jej odkręceniu musimy na siłę oddzielić jedno od drugiego, lecz powoli, nie impulsywnie.
Teraz mamy zdjętą obudowę i mamy dostęp do wnętrzności zasilacza.
Do przeróbki potrzebujemy jedynie rezystor 47Ohm i 220Ohm(użyłem 1/4W).
1 - Zworka która uruchamia zasilacz, możemy tu wstawić włącznik który ze STANDBY(yellow led) włącza zasilacz(green led)
2 - Rezystor 47Ohm już po wymianie, oryginalnie siedzi tam mniejszy 10Ohm
3 - Otwór w którym był przewód odpowiedzialny za regulacje napięcia
4 - Masa(minus -)
5 - Plus(12V)
Musimy wymienić rezystor(pkt. 2) 10Ohm symbol R160 na rezystor 47Ohm.
Teraz musimy wlutować rezystor 220Ohm(pkt. 6), jedna nóżka do padu 12V(pkt. 5) a druga nóżka do padu odpowiedzialnego za regulacje napięcia.
Teraz mamy napięcie wyjściowe 15,5V, miałem okazje obciążyć zasilacz po przeróbce tylko na 50W po których napięcie spada do 15,2V
Edit: Poprawione foty, ciekawe czemu wygasły...
Edit2: Zauważyłem że czasami przy włączaniu zasilacza wskakuje na ERR(red led), w takiej sytuacji wystarczy ponownie włączyć zasilacz.
Edit3: Ostatnio poczyniłem obciążenie aktywne(regulowane) i przetestowałem ten zasilacz.
Napięcie przy 17A nie spada poniżej 15V, mamy więc ok, 260W
UWAGA!: Przeróbkę tutaj opisaną wykonujesz na własne ryzyko, zasilacz nie został zaprojektowany do pracy w takim napięciu i nie gwarantuje że się uda więc w razie czego proszę nie mieć do mnie pretensji!
Pierw musimy oczywiście otworzyć zasilacz, śrubki znajdują się pod gumowymi podstawkami a pod nimi plastiki które trzeba wyjąć.
Po odkręceniu zasilacza odejdzie część obudowy z naklejką, a "wnętrzności" będą trzymać się drugiej części obudowy.
By ją oddzielić trzeba odkręcić jedną śrubkę(na pierwszym zdjęciu widać otwór w ALU) która trzyma radiatory, śrubka jest po stronie zasilacza z diodą.
Po jej odkręceniu musimy na siłę oddzielić jedno od drugiego, lecz powoli, nie impulsywnie.
Teraz mamy zdjętą obudowę i mamy dostęp do wnętrzności zasilacza.
Do przeróbki potrzebujemy jedynie rezystor 47Ohm i 220Ohm(użyłem 1/4W).
1 - Zworka która uruchamia zasilacz, możemy tu wstawić włącznik który ze STANDBY(yellow led) włącza zasilacz(green led)
2 - Rezystor 47Ohm już po wymianie, oryginalnie siedzi tam mniejszy 10Ohm
3 - Otwór w którym był przewód odpowiedzialny za regulacje napięcia
4 - Masa(minus -)
5 - Plus(12V)
Musimy wymienić rezystor(pkt. 2) 10Ohm symbol R160 na rezystor 47Ohm.
Teraz musimy wlutować rezystor 220Ohm(pkt. 6), jedna nóżka do padu 12V(pkt. 5) a druga nóżka do padu odpowiedzialnego za regulacje napięcia.
Teraz mamy napięcie wyjściowe 15,5V, miałem okazje obciążyć zasilacz po przeróbce tylko na 50W po których napięcie spada do 15,2V
Edit: Poprawione foty, ciekawe czemu wygasły...
Edit2: Zauważyłem że czasami przy włączaniu zasilacza wskakuje na ERR(red led), w takiej sytuacji wystarczy ponownie włączyć zasilacz.
Edit3: Ostatnio poczyniłem obciążenie aktywne(regulowane) i przetestowałem ten zasilacz.
Napięcie przy 17A nie spada poniżej 15V, mamy więc ok, 260W
Ostatnio zmieniony wtorek 08 mar 2016, 20:57 przez Lee, łącznie zmieniany 7 razy.
Szczerze mówiąc nie wiem po co te kombinacje z wymianą oryginalnego rezystora R160...
Przecież po podniesieniu napięcia poprzez dodanie rezystora pomiędzy wyjście a pomiar napięcia, na tym rezystorze R160 dalej będzie się wydzielać dokładnie tyle samo mocy co wcześniej, bo układ stara się utrzymać 12V w na tym rezystorze. Dodatkowa moc wydzieli się na dołożonym rezystorze pomiędzy punktami 3 i 5 na drugim zdjęciu. Tyle że w tym przypadku ten dodatkowy rezystor będzie musiał mieć wartość kilkunastu-kilkudziesięciu omów. Trzeba by sprawdzić.
Przecież po podniesieniu napięcia poprzez dodanie rezystora pomiędzy wyjście a pomiar napięcia, na tym rezystorze R160 dalej będzie się wydzielać dokładnie tyle samo mocy co wcześniej, bo układ stara się utrzymać 12V w na tym rezystorze. Dodatkowa moc wydzieli się na dołożonym rezystorze pomiędzy punktami 3 i 5 na drugim zdjęciu. Tyle że w tym przypadku ten dodatkowy rezystor będzie musiał mieć wartość kilkunastu-kilkudziesięciu omów. Trzeba by sprawdzić.
Pzdr. -----MIŚ-----
Jest dokładnie odwrotnie. 12V odkłada się na tym dodatkowym 220 Ohm, a na R160 odkłada "przyrost" czyli powiedzmy 15V-12V = 3V. Rezystor 10 Ohm po prostu by się usmażył: p=u*u/r czyli na 10 Ohm wydzielałoby się 0,9W, na 47 Ohm jest 190mW)miś pisze:Szczerze mówiąc nie wiem po co te kombinacje z wymianą oryginalnego rezystora R160...
Przecież po podniesieniu napięcia poprzez dodanie rezystora pomiędzy wyjście a pomiar napięcia, na tym rezystorze R160 dalej będzie się wydzielać dokładnie tyle samo mocy co wcześniej, bo układ stara się utrzymać 12V w na tym rezystorze. Dodatkowa moc wydzieli się na dołożonym rezystorze pomiędzy punktami 3 i 5 na drugim zdjęciu. Tyle że w tym przypadku ten dodatkowy rezystor będzie musiał mieć wartość kilkunastu-kilkudziesięciu omów. Trzeba by sprawdzić.
Pitlab & Zbig FPV System - więcej informacji:
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
Witam !
Kupiłem sobie zasilacz w wersji 203W, obciąłem wtyczkę i w puszce zrobiłem gniazda na dwie pary bananków, i zamontowałem diode i bezpiecznik. Problemem jest to, że zasilacz klęka przy poborze większym niż ~7A :(. Zasilacz oryginalny, kosztował 5dyszek, z microsoftu.
Dioda LED, 5mm, bezpiecznik 15A. Jest ktoś w stanie mi wytłumaczyć, o co chodzi ? Czy wybebeszyć wszystko z puszki ? Takie straty gdzieś na stykach ?
Z góry dzięki za pomoc.
Kupiłem sobie zasilacz w wersji 203W, obciąłem wtyczkę i w puszce zrobiłem gniazda na dwie pary bananków, i zamontowałem diode i bezpiecznik. Problemem jest to, że zasilacz klęka przy poborze większym niż ~7A :(. Zasilacz oryginalny, kosztował 5dyszek, z microsoftu.
Dioda LED, 5mm, bezpiecznik 15A. Jest ktoś w stanie mi wytłumaczyć, o co chodzi ? Czy wybebeszyć wszystko z puszki ? Takie straty gdzieś na stykach ?
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam Karol
Kupiłem ostatnio sobie taki zasilacz xboxowy (216W 16.5A) z myślą o podłączeniu 3 ładowarek do niego. Nie używam nic większego niż 3s 2.2a i raczej się to nie zmieni w najbliższym czasie. Zawsze ładuję i tak 1C pakiety więc jeżeli chodzi o wydolność Amperową powinien dać spokojnie radę. Teraz mam pytanie, czy ten zasilacz mi pociągnie trzy ładowarki zwykłe IMAX B6? W opisie tutaj kolegi, który założył ten post jest opisane żeby zewrzeć 4 żółte kabelki, w przypadku jak chcę podpiąć 3 ładowarki to powinienem tak zrobić jak w opisie, czy może każdą ładowarkę z osobna podpinać do pojedynczych tych wyprowadzonych napięć?
Podpowie mi ktoś jak zwiększyć napięcie na zasilaczu xbox z 12V na 13,5V ?
Fotka zasilacza z tymi cienkimi przewodami zapożyczona z reprap forum:
Co zrobić jeśli w moim zasilaczu (16,5A) nie mam cienkich przewodów żółtego i czarnego? Mam 3x gruby żółty 3x gruby czarny, czerwony i niebieski to wszystko. Gdzie wtedy przylutować rezystor 100om? Do czego służy kontensator MKT jest on obowiązkowy?
Wnętrze mojego zasilacza od strony wyścia:
Zastanawia mnie ten duży opornik oraz dziura w PCB z napisem +VS czy tam nie trzeba coś podziałać.
Fotka zasilacza z tymi cienkimi przewodami zapożyczona z reprap forum:
Co zrobić jeśli w moim zasilaczu (16,5A) nie mam cienkich przewodów żółtego i czarnego? Mam 3x gruby żółty 3x gruby czarny, czerwony i niebieski to wszystko. Gdzie wtedy przylutować rezystor 100om? Do czego służy kontensator MKT jest on obowiązkowy?
Wnętrze mojego zasilacza od strony wyścia:
Zastanawia mnie ten duży opornik oraz dziura w PCB z napisem +VS czy tam nie trzeba coś podziałać.
...i tak nie skończysz na jednym ani na dwóch
Ciągle widzę inne modele, niby cały czas te same wersje 203W ale wnętrza różne
mikun, zrób wyraźne zdjęcie od spodu PCB.
Ta wolna "dziurka" to chyba ta od regulacji napięcia i z niej trzeba puścić rezystor ok. 30R do 12V, oraz pod spodem(czyli SMD) powinien być rezystor 10R(opisany "100").
Bo tak w ogóle to ja zamiast rezystora 47R mam wpięty potencjometr(w sumie to trymer) 1k i poprzez dziurkę w obudowie kręcę sobie ile trza*
Mój xboxowy zasilacz podpinam też ostatnio do wzmacniacza samochodowego i gra bez szumów przy maksymalnych 16,5A
mikun, zrób wyraźne zdjęcie od spodu PCB.
Ta wolna "dziurka" to chyba ta od regulacji napięcia i z niej trzeba puścić rezystor ok. 30R do 12V, oraz pod spodem(czyli SMD) powinien być rezystor 10R(opisany "100").
Bo tak w ogóle to ja zamiast rezystora 47R mam wpięty potencjometr(w sumie to trymer) 1k i poprzez dziurkę w obudowie kręcę sobie ile trza*
Mój xboxowy zasilacz podpinam też ostatnio do wzmacniacza samochodowego i gra bez szumów przy maksymalnych 16,5A