Strona 3 z 4

Re: P.I.D.'y - o co kaman?

: poniedziałek 23 lis 2015, 19:43
autor: mlechito
Tu opisałem problem, już nie truję
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=46&t=31718

Re: P.I.D.'y - o co kaman?

: wtorek 09 lut 2016, 17:48
autor: papiok
Witam mam pytanie w jakim trybie mam ustawiać pid staram się latać acro+ wiec w tym trybie czy Attitude ? bo nie ogarniam tego na max

Re: P.I.D.'y - o co kaman?

: wtorek 01 mar 2016, 21:25
autor: flash27
Witam, nikt nic nie pisze jak podejść do PID w parametrze ALT proszę o podpowiedz czy ten parametr podlega kalibracji? Ustawiłem PID w Roll , pitch i Yaw lata stabilnie bo ma być to platforma pod filmowanie. Dzięki za pomoc.

Re: P.I.D.'y - o co kaman?

: środa 02 mar 2016, 05:55
autor: Zgr
papiok pisze:Witam mam pytanie w jakim trybie mam ustawiać pid staram się latać acro+ wiec w tym trybie czy Attitude ? bo nie ogarniam tego na max
Raczej w acro.

Re: P.I.D.'y - o co kaman?

: piątek 04 mar 2016, 03:53
autor: KwiatuFPV
Podczas przekopywania internetow wpadłem na coś takiego
Obrazek

Jako że słabo u mnie z.angielskim mam dwa pytania.

1. Czy warto stosować się do tego podczas ustawiania PID ?

2. Jeżeli tak to czy któryś z kolegów mógłby stworzyć polska wersja ?

Re: P.I.D.'y - o co kaman?

: sobota 05 mar 2016, 02:22
autor: Zgr
"If your quad oscillates when descending, try lowering the I gain."

Może się mylę, ale znam dokładnie odwrotną teorię. Podbić wartość jeśli trzepie przy opadaniu, zmniejszyć jeśli przy wzbijaniu się.

Re: P.I.D.'y - o co kaman?

: piątek 15 kwie 2016, 10:35
autor: kamilborkowski
Opis działania PIDów według Bruce'a z Rc Model Reviews:

Re: P.I.D.'y - o co kaman?

: poniedziałek 23 maja 2016, 00:23
autor: Zgr
Co zrobić w sytuacji, kiedy pitch Ki jest ustawiony na najniższy możliwy poziom tak, aby trzymać kąt przy mocnym dodawaniu gazu, ale podczas nawrotu zdarzają się takie bujania? :roll:
https://www.youtube.com/watch?v=H-FfZ-A-G5s

Re: P.I.D.'y - o co kaman?

: poniedziałek 23 maja 2016, 14:06
autor: Majk99
Tutaj kolejny film o pidach, tym razem od ekipy Rotor Riot

Re: P.I.D.'y - o co kaman?

: sobota 28 maja 2016, 11:09
autor: AlexClyde
u mnie jakie wartości bym nie ustawił to nie trzepie ani przy opadaniu, ani przy wznoszeniu bez względu na tryb lotu, jedynie mocniej reaguje na wiatr czy ruchy drążków przy podnoszeniu PID'ów.

Re: P.I.D.'y - o co kaman?

: niedziela 24 lip 2016, 20:41
autor: maxxxior
Rurek pisze:P - to czułość żyr - wystarczy ze pracuje na 60% zakresu użytecznego - za wysokie będziesz widział ze strzela w silniki.
I - im większe tym quad powinien szybciej wracać do poziomu - przynajmniej u mnie tak to wygląda. Małe I to kopter gdy go pochylisz to powoli wraca do poziomu . Za duże I to przy pochyleniu i puszczeniu drążka quad zakłada za dużą kontrę żeby wyrównać
D - moim zdaniem najważniejsze - małe D quad flakowaty i buja się na boki silniki nie nadążają wyrównywać . D w sam raz quad jest jak skala - przy opadaniu nie telepie nim .
D za duże - strzały w silniki , quad sztywny - przy opadaniu telepie itp.
Chestnut pisze:po chłopsku:

P-siła z jaką platforma chce wrócić do poziomu, za wysokie- buja, za niskie- nie stabilizuje wystarczająco,

I-siła z jaką FC wykonuje polecenia z drążków- jeśli duże to szybko i mocno reaguje na drążki, ale jak za duże- to za szybka reakcja powoduje "przestrzelenie" pozycji i wtedy P walczy z I (buja), jak za małe- platforma stabilna, ale ospała w reakcji na drążki. (powoli się odchyla, i powoli wraca do poziomu po wyprostowaniu drąga)

D- ~tłumienie- siła tłumienia wszelkich reakcji (od P i od I) jak delikatnie buja (za duże P lub I) to używamy D- nie tracimy szybkości stabilizacji (duże P) i szybkości reakcji na drągi (duże I) ale też wraz z czasem działania P i I słabnie ich wpływ- więc nie przestrzeliwują (nie buja)
za duże D- i będziemy mieć objaw jakbyśmy mieli za małe P i I- bo stłumi działanie jednego i drugiego, platforma będzie sterowała się jak w miodzie (przy czym grawitacja i wiatr działają na nią normalnie)

chyba troche rozbieżne zalecenia ustawiania PIDów. Których się słuchać?

Re: P.I.D.'y - o co kaman?

: poniedziałek 25 wrz 2017, 20:10
autor: Speedaco
Temat jakby "starszawy" ale cóż - odkopię... A jak PID-ować w przypadku łódki a nie koptera? Które wartości są istotne i jak je zmieniać ?
Obrazek
Chciałbym zmienić sposób pływania z takiego https://www.youtube.com/watch?v=XjfJEvhKkl0 napływanie po prostej (bez tych zygzaków).
Pomoże ktoś?

Re: P.I.D.'y - o co kaman?

: sobota 14 lip 2018, 20:49
autor: Greif
Czy pytanie o wyjaśnienie wszystkich opcji dotyczących trybu Angle/Horizon jest uzasadnione? Większość ludzi skupia się na Acro, a w zakładce PID Settings są te dwa tryby też.
Są tam opcje:

1. Strength
2. Transition
3. Angle Limit - to akurat jasne
4. D Setpoint Weight
5. D Setpoint transition
6. Anti Gravit Gain
7. Anti Gravity Threshold
8. TPA
9. TPA Breakpoint

Te dwa ostatnie chyba tylko do throttle się odnoszą
Może ktoś wyjaśnić, jaki mają wpływ na zachowanie quada?

Re: P.I.D.'y - o co kaman?

: sobota 14 lip 2018, 22:18
autor: Majk99
W racerach mało kogo obchodzi angle i horizon bo to tylko złe nawyki wprowadza. D setpoint weight i transition głównie wpływają na to czy kopter ma odczucie płynne czy robotycznie sztywne, trudno to wytłumaczyć (chociaż po najechaniu na "i" obok suwaka jest info). Antigravity ogólnie podbija parametr I po gwałtownym zdjęciu gazu żeby kopter był równo, a nie pływał, gain to jak bardzo zwiększa, treshold - jak szybko ruszasz gaz z punktu A do B żeby zaczęło działać (wartość domyślna jest ok). TPA zmniejsza pidy o dany % po przekroczeniu danej wartości gazu (breakpoint) żeby przy wyższych wartościach gazu nie było dodatkowych oscylacji spowodowanych wyższą mocą i np wibracjami silników.

Re: P.I.D.'y - o co kaman?

: sobota 14 lip 2018, 22:52
autor: Greif
Dzięki Majk, używam wszystkich trybów na razie i trochę się dziwiłem, bo ustawiłem rate'y, expo itd, piękne hiperbole porobiłem, a quad latał jak przedtem, zmieniło się tylko yaw, roll i pitch były jak wcześniej. Oczywiście potem "zauważyłem", że te wszystkie ustawienia dotyczyły tylko ACRO (oprócz zmodyfikowanego yaw, które się "wcięło" zamiast starego liniowego), a nie ANGLE, w którym latałem.
Majk99 pisze:W racerach mało kogo obchodzi angle i horizon bo to tylko złe nawyki wprowadza.
No zgadza się, ale od 2015 latałem tylko na ANGLE, były symy, hubsany itd., więc że tak powiem, po ogródku między krzakami latam na razie ANGLE i potrzebowałem dużej precyzji na drążkach.

A jeszcze pytanie za milion, doczepiłem mobiusa mini do rodeo 110, dron to odczuwa jednak. Czy potrzebne są jakieś nowe ustawienia pidów, czy po prostu trzeba się przyzwyczaić i ostrożnie latać, bez gwałtownych manewrów?