Strona 2 z 4

: wtorek 29 lis 2011, 15:31
autor: breweryhills
slawko_k pisze:Failsafe CH time mam ). nic nie ruszałem. możliwe że dlatego.
To ustawiając 30 ma tylko 30s na powrót a potem ląduje nawet jak nie doleci?
Gdzie tu sens.
No wiesz co, pytasz jak dziecko ;-) Przecież to świetna okazja by mieć co ulepszyć w nowym firmware ! :-)

: wtorek 29 lis 2011, 15:32
autor: Rurek
slawko_k pisze:...
To ustawiając 30 ma tylko 30s na powrót a potem ląduje nawet jak nie doleci?
Gdzie tu sens.
...
Pewno Holgery trzymają się sztywno limitu odległości w Navi :-) i pewno zgodnie z ich limitem, kopter w czasie 30s jest w stanie wrócić z granicy nawigowanego zasięgu...
Taki to ma sens czyli bezsens ;-)

: wtorek 29 lis 2011, 15:38
autor: mikun
może 30 minut a nie sekund :-) pytanie czy można zaprogramować w tym nowym sofcie tak żeby CH traktował jak FS? Chodzi mi o to że pstryczkiem robię mu CH a on najpierw wchodzi na zadaną wysokość i potem wraca... lądować sam już nie musi (po tym co widziałem u Holgera wolę sam lądować :-) )

: wtorek 29 lis 2011, 16:17
autor: slawko_k
kopter w czasie 30s jest w stanie wrócić z granicy nawigowanego zasięgu...
a jak nie to ląduje komuś na głowie

: wtorek 29 lis 2011, 16:27
autor: cholo
slawko_k pisze:
kopter w czasie 30s jest w stanie wrócić z granicy nawigowanego zasięgu...
a jak nie to ląduje komuś na głowie
wazne zeby robil to na tyle wolno, ze ktos sie zdazy odsunac przygotowac plecak oraz na tyle szybko zeby wlasciciel nie zdazyl dobiec :mrgreen:

: wtorek 29 lis 2011, 16:54
autor: sigreg
A w tym nowym sofcie jest juz ten ficzer odlotu do niemiec na update softu i przeglady okresowe czy jeszcze nie ? ;)

Aktualnie soft dziala jak brevery pisze. Failsafe "z odbiornika" czyli po ustawieniu zeby dawal stan wysoki na kanal przypisany do CH po utracie zasiegu, powoduje ze kopter wroci do bazy i tam zawisnie. Failsafe "z FC", czyli wogole po utracie sygnalu PPM (albo na zmodyfikowanym sofcie ktory podal Mieciu) powoduje ze kopter wraca przez max 30 sekund na ustalonej wysokosci, po czym zaczyna opadanie - tez przez okreslony czas, na ustawionej wartosci gazu, po czym wylaczy silniki. 30 sekund to tez moim zdaniem granica ktora sobie Holger z Ingo przyjeli na czas wystarczajacy zeby powrocic z tych dopuszczalnych 250 metrow odleglosci ;-)

Fajnie ze wprowadzili zmiany w sofcie bo jednak trudno wiekszosci kopterowiczow uzyskac stan "no PPM" stosujac powszechnie dostepne odbiorniki i sumatory. Z drugiej strony fakt ze kopter co prawda ląduje, jakos, ale "pro" toto na pewno nie jest ;-) Majac na pokladzie GPS, baro i akcelerometry moznaby pokusic sie o zrobienie normalnego obnizania z zalozona predkoscia i wylaczeniem silnikow po wykryciu przyziemienia. Moze w przyszlosci.

Grzesiek

: wtorek 29 lis 2011, 17:22
autor: breweryhills
sigreg pisze:Majac na pokladzie GPS, baro i akcelerometry moznaby pokusic sie o zrobienie normalnego obnizania z zalozona predkoscia i wylaczeniem silnikow po wykryciu przyziemienia. Moze w przyszlosci.
Myślę że jeśli MK chce utrzymać palmę pierwszeństwa na rynku, to musi ostro wziąć się za wprowadzanie nowych funkcji. Troszkę wstyd dla nich że Wookong ma opcje których nie ma MK a mógłby już dawno mieć... To powinno spółce Holger & Ingo zapalić ostrzegawczą lampkę w głowach.

: wtorek 29 lis 2011, 17:54
autor: kefir
Jak na razie na filmiku widać to nie jest to ale Holger musi mocno pracować aby nie został wyparty z rynku ( i chyba nie pozwoli na to bo widać że już nad tym pracował przed)

: wtorek 29 lis 2011, 23:40
autor: Tompson
No cóż, konkurencja wymusza szybkie działanie, bo inaczej spada sprzedaż na korzyść konkurencji
oby za tym poszła obniżka cen :-)

: poniedziałek 02 lip 2012, 12:37
autor: jawor
sigreg pisze:Failsafe "z odbiornika" czyli po ustawieniu zeby dawal stan wysoki na kanal przypisany do CH po utracie zasiegu, powoduje ze kopter wroci do bazy i tam zawisnie. Failsafe "z FC", czyli wogole po utracie sygnalu PPM (albo na zmodyfikowanym sofcie ktory podal Mieciu) powoduje ze kopter wraca przez max 30 sekund na ustalonej wysokosci, po czym zaczyna opadanie - tez przez okreslony czas, na ustawionej wartosci gazu, po czym wylaczy silniki.
Jak rozumiem mamy tu dwa warianty:
1/ Pada odbiornik RC (wypina się kabel, cokolwiek) - mamy "no PPM", aktywuje się FS "z FC", wznosi się na ComingHome Altitude, wraca przez 30sek (jeśli tyle ustawimy w MK Toolu), przez kolejne 30 sek obniża się i wyłącza silniki, czy tak?
2/ Włącza się FS w odbiorniku RC, jak powinien być skonfigurowany MK i RC Rx aby zrobił dokładnie to samo co w wariancie 1/?

J

: poniedziałek 02 lip 2012, 13:03
autor: slawko_k
1. można 60s ustawić max
2. w mktool w opcjach FS wybierasz nr kanału który ma to aktywować, np 8. W nadajniku ustawiasz żeby po przełaczniku ustawić ten 8 kanał i zapamiętujesz to jako fs odbiornika. Sprawdzasz ( wyłączasz nadajnik albo pstrykasz tym pstryczkiem) i ma sie zaświecić na fc czerwona dioda.

: wtorek 03 lip 2012, 10:09
autor: jawor
slawko_k pisze:2. w mktool w opcjach FS wybierasz nr kanału który ma to aktywować, np 8. W nadajniku ustawiasz żeby po przełaczniku ustawić ten 8 kanał i zapamiętujesz to jako fs odbiornika. Sprawdzasz ( wyłączasz nadajnik albo pstrykasz tym pstryczkiem) i ma sie zaświecić na fc czerwona dioda.
Dzięki. Zakładam, że przy testach "nabiurkowych" zapięcie funkcji RTH nie zazbroii silników?

: wtorek 03 lip 2012, 10:18
autor: slawko_k
Prawidłowo zakładasz.

: wtorek 03 lip 2012, 10:19
autor: pit202
a czy CH ( come home ) też ma ograniczenie czasowe ? jeżeli nie , to czy nie lepiej zrobić tak jak mikun ? ustawić FS w odbiorniku tak żeby MK nie wiedziało że to FS tylko zwykle CH.

: wtorek 03 lip 2012, 10:33
autor: breweryhills
pit202 pisze:a czy CH ( come home ) też ma ograniczenie czasowe ? jeżeli nie , to czy nie lepiej zrobić tak jak mikun ? ustawić FS w odbiorniku tak żeby MK nie wiedziało że to FS tylko zwykle CH.
Nie lepiej. "Coming Home" nie jest funkcją bezpieczeństwa, w przeciwieństwie do "Failsafe". Wyzwolenie CH powoduje że kopter wróci do domu i będzie wisiał tak długo, aż mu się wyczerpie pakiet. Potem spadnie, w trudny do przewidzenia sposób. Tego wyjątkowo nie testowałem, ale jak mi ktoś udostępni swojego MK to mogę i to sprawdzić ;-)

FS jest funkcją zabezpieczającą przed utratą sterowania, co najczęściej ma miejsce w wyniku wylotu poza zasięg sterowania. W tym zakresie FS i CH nie różnią się od siebie, ponieważ zazwyczaj w ciągu sekund od aktywacji FS, w wyniku powrotu koptera do domu następuje ponowny wlot w zasięg i wyjście z trybu FS. Natomiast nigdy nie można wykluczyć trwałej utraty zasięgu. Padnie bateria w apce, odbiornik się wypnie albo jeszcze coś innego. W takim wypadku priorytetem staje się bezpieczne sprowadzenie koptera na ziemię. Z naciskiem na "bezpieczne". W dodatku kopter po lądowaniu wyłącza silniki i dopóki może, piszczy sygnalizując miejsce lądowania.