Problem z hexą...

Od niedawna na forum?: poczytaj zanim zapytasz!

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Tomek1111
Posty: 19
Rejestracja: wtorek 12 maja 2020, 05:40
Lokalizacja: Tomaszów

Re: Problem z hexą...

Post autor: Tomek1111 »

Dziś przyszły śmigła 8045 i dron lata niestety silniki się dość mocno grzeją na poprzednich Śmigłach 8820
Dwa silniki lekko ciepłe a reszta praktycznie zimna. Nie wiem jaka jest dopuszczalna temperatura silników przy której można latać. Może ktoś coś podpowie.....
Awatar użytkownika
Poli25
Posty: 917
Rejestracja: środa 25 lut 2015, 19:22
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Problem z hexą...

Post autor: Poli25 »

Masz jakieś dziwne problemy z twoimi śmigłami, te silniki spokojnie dają sobie radę na śmigłach 1045. Ich ciąg to 850 gr każdy łącznie 5100/2=2550. Jeśli twoja hexa waży do 2500 kg to musi się podnieść. Mam wątpliwości do regulatorów ja używałem ZTW Spider 2-6S 30A nigdy nie miałem problemów z tymi regulatorami. Regulatory które ty używasz mogą być podróbki i nie mają np dodatkowego pręta mosiężnego na "+" i "-" co powoduje że ESC się potwornie grzeją i w efekcie idzie z nich dym.
Proponuję zainwestować w silniki EMAX 2216, chyba nie do zdarcia.
https://www.hulahop.pl/emax-silnik-mt22 ... cw-972125/
Tomek1111
Posty: 19
Rejestracja: wtorek 12 maja 2020, 05:40
Lokalizacja: Tomaszów

Re: Problem z hexą...

Post autor: Tomek1111 »

Moja hexa waży 1850g teraz nie ma problemu z unoszeniem się lata bardzo ładnie na śmigłach 8045 tyle ze grzeją się silniki szczególnie dwa.... na śmigłach 8820 tylko dwa silniki są ciepłe reszta zimna tak samo esc. Co do esc załączam zdjęcie mojego bez termokurczki bo nie mam pojęcia czy są oryginalne. Wydaje mi się ze muszę kupić nowe silniki bo te dji z Ali są jakieś podejrzane. Może faktycznie te emax będą pewniejsze niestety na stronie która podałeś są niedostępne. Pozdrawiam. .
Załączniki
6F2CFDFF-4A3D-4685-9612-AE44620E2AB3.jpeg
6F2CFDFF-4A3D-4685-9612-AE44620E2AB3.jpeg (31.54 KiB) Przejrzano 2520 razy
Awatar użytkownika
Poli25
Posty: 917
Rejestracja: środa 25 lut 2015, 19:22
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Problem z hexą...

Post autor: Poli25 »

Romek1111, jak sam zauważyłeś twoje ESC mają takie pręty mosiężne dzięki którym taki ESC może wytrzymać pobór dużego prądu. Silniki mogą być ciepłe na nawet bardzo ciepłe, wszystko zależy od trybu latania. Bardzo dobrą praktyką jest sprawdzanie temperatury ESC tusz po locie czy się nadmiernie nie grzeją. Jeśli masz możliwość sprawdź na śmigłach 1045.
Tomek1111
Posty: 19
Rejestracja: wtorek 12 maja 2020, 05:40
Lokalizacja: Tomaszów

Re: Problem z hexą...

Post autor: Tomek1111 »

Zawsze po locie sprawdzam temperaturę esc i silników. Wczoraj zrobiłem 3 loty w moim przypadku trwają 12 min. I zauważyłem jedna prawidłowość tzn. Esc wszystkie są lekko ciepłe Natomiast silniki mam 3 zimne i 3 dość gorące. Te gorące są m1 m3 m5 czyli te z lewym kierunkiem obrotu.
Awatar użytkownika
marcinoc
Posty: 234
Rejestracja: czwartek 18 kwie 2013, 06:09
Lokalizacja: Strumień - Zabłocie

Re: Problem z hexą...

Post autor: marcinoc »

Ja miałem podobny problem ale tylko z 1 silnikiem DJI 2312 - nie wiem czy ma identyczną konstrukcję, zauważyłem że silnik ma problem po wymianie śmigła grzał się i zdarzały się mu szarpnięcia, tak jakby zrywał synchronizację.
Po krótkim locie próbnym silnik był gorący i podczas kręcenia się dawał minimalny ale jednak wyczuwalny opór, powodem było zbyt mocne dokręcenie piasty (nakrętki śmigła).
Tomek1111
Posty: 19
Rejestracja: wtorek 12 maja 2020, 05:40
Lokalizacja: Tomaszów

Re: Problem z hexą...

Post autor: Tomek1111 »

Tu dokręcenie nie może mieć znaczenia ponieważ obudowa zewnętrzna silnika jest jedna całością i kreci się razem ze śmigłem. Wyglada tak jakby te silniki pracowały mocniej niż pozostałe. Generalnie już nie mam zaufania do nich i kupę emaxy na tych już zaczynają się pojawiać luzy na łożyskach a za dużo nie latałem.
ODPOWIEDZ