Mavic Air 2
Moderatorzy: Adrián, breweryhills, moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Mavic Air 2
Pewnie jakiś błąd, bo to niemożliwe, żeby sprzedawali za jakieś 13% ceny rynkowej.
Wczoraj wylatałem pakiet prawie do zera, w trybie sport wysysa minuty aż miło, ale przynajmniej nadążył za motoszybowcem. W pewnym momencie wywalił już ostrzeżenie o przeciążeniu silników, ale dał radę. A potem trochę zdjęć z okolicy poszło.
Wczoraj wylatałem pakiet prawie do zera, w trybie sport wysysa minuty aż miło, ale przynajmniej nadążył za motoszybowcem. W pewnym momencie wywalił już ostrzeżenie o przeciążeniu silników, ale dał radę. A potem trochę zdjęć z okolicy poszło.
Re: Mavic Air 2
Niezła Ruda ze ŚląskaMarcin pisze: A potem trochę zdjęć z okolicy poszło.
Re: Mavic Air 2
To akurat okolice Rybnika. Coraz bardziej jestem zadowolony z niego, mimo kilku rzeczy, które mi nie podpadły do gustu. Chyba kolejną (i to nie tylko moja opinia, z tego co widzę) wadą jest brak w aplikacji Dji Fly tego fajnego paska z DJI Go pokazującego wizualnie ile jeszcze orientacyjnie jest czasu na lot.
Re: Mavic Air 2
Czy Air 2 można przełączyć w tryb FCC? Czy pod względem prawnym jest jakaś różnica w stosunku do Air 1, albo czy Unia szykuje jakieś nowe przepisy, które ograniczałyby latanie Airem 2 lub zmuszały do zdobycia jakichś licencji (chodzi mi nie tylko o PL ale właśnie też UE)
Zapewne odpowiedzi na te pytania znalazłbym na forum ale jestem tymczasowo zarobiony i nie mam czasu szukać, a nawinął się kupiec na mojego MA1 więc jest rozkmina czy aby go nie zamienić na MA2 (mimo, że wcześniej zarzekałem się, że Upgrade dla mnie jest nieopłacalny..).
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Zapewne odpowiedzi na te pytania znalazłbym na forum ale jestem tymczasowo zarobiony i nie mam czasu szukać, a nawinął się kupiec na mojego MA1 więc jest rozkmina czy aby go nie zamienić na MA2 (mimo, że wcześniej zarzekałem się, że Upgrade dla mnie jest nieopłacalny..).
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Re: Mavic Air 2
Mozna, ale na ten moment jest to upierdliwe (wlasciwa kolejnosc odpalania i gaszenia modelu i podpinania aparatury do telefonu) albo dosc drogie (Chiny pokazuja pierwsze hacki na FCC przez zmodyfikowana DJI Fly, ale drogo wychodzi)
Re: Mavic Air 2
Kupiłem, polatałem i stwierdzam, że generalnie jest to ewolucja. Zasięg faktycznie nie jest tak dobry jak zapowiadali. Potrafił zerwać łączność już po 100paru metrach. 700-800 to w zasadzie granica po której zaczyna się sypać i to raczej w umiarkowanie czystym terenie.
Natomiast najbardziej mnie wkurza DJIFly a w niej najbardziej niemożność konfiguracji czułości drążków i ogolnie zachowania modelu. Efekt jest taki, że nie potrafię zrobić przy tych nastawach takdobrych ujęć jak poprzednikami
Natomiast najbardziej mnie wkurza DJIFly a w niej najbardziej niemożność konfiguracji czułości drążków i ogolnie zachowania modelu. Efekt jest taki, że nie potrafię zrobić przy tych nastawach takdobrych ujęć jak poprzednikami
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Re: Mavic Air 2
Z tym zasięgiem to kiepsko coś u Ciebie. U mnie wyciągam przynajmniej raz tyle więcej, jeżeli stoję na balkonie na wysokości około 4m nad ziemią.
Porownujesz z Air 1? Ja tez nie umiem przekonac sie do DJI Fly.
Ale za to czas lotu jest fajny - mozna sie powłóczyć po okolicy i nie martwić krótkim czasem lotu.
Porownujesz z Air 1? Ja tez nie umiem przekonac sie do DJI Fly.
Ale za to czas lotu jest fajny - mozna sie powłóczyć po okolicy i nie martwić krótkim czasem lotu.
Re: Mavic Air 2
Nie, no ma swoje zalety. Jakby nie było to nowy produkt w zasadzie po 2 latach od ostatnich modeli z tego segmentu.
2 lata w tej branży to dużo i chyba faktycznie robi wrażenie bardziej dopieszczonego technologicznie
Myślę, DJIFly to kierunek rozwoju dla targetu do którego kierowane są te "tańsze" modele.
Po co więc typowemu użytkownikowi grzebanie w parametrach kiedy w zamian za to dostaje mądrzejsze tryby autonomiczne i one mają latać za niego...
Przed zakupem obejrzałem kilka filmików jakiś jutjuberów co to się na wszystkim znają i gość porównywał MP2 do MA2 i podsumował, że MA2 mimo braku możliwości pogrzebania w konfiguracji lepiej lata bo DJI już ustawił te parametry idealnie. Moja praktyka pokazuje, że jednak się mylił. To tak BTW.
A może ja już nie umiem latać nowoczesnymi modelami...?
2 lata w tej branży to dużo i chyba faktycznie robi wrażenie bardziej dopieszczonego technologicznie
Myślę, DJIFly to kierunek rozwoju dla targetu do którego kierowane są te "tańsze" modele.
Po co więc typowemu użytkownikowi grzebanie w parametrach kiedy w zamian za to dostaje mądrzejsze tryby autonomiczne i one mają latać za niego...
Przed zakupem obejrzałem kilka filmików jakiś jutjuberów co to się na wszystkim znają i gość porównywał MP2 do MA2 i podsumował, że MA2 mimo braku możliwości pogrzebania w konfiguracji lepiej lata bo DJI już ustawił te parametry idealnie. Moja praktyka pokazuje, że jednak się mylił. To tak BTW.
A może ja już nie umiem latać nowoczesnymi modelami...?
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Re: Mavic Air 2
Tak sobie porównuję Air 1 z Air 2 i czy ten, w sumie, gorszy zasięg nie wynika z faktu wbudowanych do środka kontrolera anten?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Mavic Air 2
Wbudowane anteny troche utrudniaja ustawienie ekranu telefonu bo rusza sie cala aparatura, gdy w Air 1, jak i w wiekszych braciach, anteny sa na zawiasach, co pozwala na lepsze ich ulozenie.
Co do zasiegu - 3600m, wskaznik linku RC / Video pokazywal miedzy 1 a 3 kreskami, Mavic 100m nad ziemia, operator jakies 10m nad poziomem gruntu wiec nic nie zaslanialo widocznosci anten.
Co do zasiegu - 3600m, wskaznik linku RC / Video pokazywal miedzy 1 a 3 kreskami, Mavic 100m nad ziemia, operator jakies 10m nad poziomem gruntu wiec nic nie zaslanialo widocznosci anten.
Re: Mavic Air 2
To o czym pisał Krall, automatyka utrudnia płynne filmowanie, no a może stres że morze pod śmigłami ?
Gonitwa za JestSki.
Wysokość około 8m
Aparat auto
Tryb lotu Sport
Dla zainteresowanych lataniem na Chorwacji.
1. Sprawdzamy aktualne lokalne przepisy i restrykcje w przestrzeni powietrznej !
https://drone.ccaa.hr/user/index.php
Kategoria B1
* 250gr<= Masa Startowa <= 900gr,
* Vmax<19m/s
* lot za dnia, z widocznością
* poza siedzibami ludzi (zdala)
* Nie jest wymagana rejestracja lub akceptacja HACZ
Bezzałogowy statek powietrzny może latać:
* w przestrzeni powietrznej kontrolowanej poza promieniem 5 km od punktu odniesienia lotniska na wysokości do 50 m nad poziomem gruntu
* w odległości co najmniej 3 km od krawędzi i progów drogi startowej (USS) niekontrolowanego lotniska (Rysunek 1-1), z wyjątkiem przypadków, gdy procedury dla bezzałogowych statków powietrznych są szczegółowo określone w instrukcji użytkowania lotniska.
Mapka stref: https://amc.crocontrol.hr/Current-situa ... mous-users
Na podstawie:
https://gov.hr/moja-uprava/aktivno-grad ... onova/1955
https://youtu.be/0JFqNamaWsM
Zestawilem logi z DJI fly z filmem. Jak widać AIR 2 osiągnął max prędkości , wiecej z niego nie wyciśnie.
Gonitwa za JestSki.
Wysokość około 8m
Aparat auto
Tryb lotu Sport
Dla zainteresowanych lataniem na Chorwacji.
1. Sprawdzamy aktualne lokalne przepisy i restrykcje w przestrzeni powietrznej !
https://drone.ccaa.hr/user/index.php
Kategoria B1
* 250gr<= Masa Startowa <= 900gr,
* Vmax<19m/s
* lot za dnia, z widocznością
* poza siedzibami ludzi (zdala)
* Nie jest wymagana rejestracja lub akceptacja HACZ
Bezzałogowy statek powietrzny może latać:
* w przestrzeni powietrznej kontrolowanej poza promieniem 5 km od punktu odniesienia lotniska na wysokości do 50 m nad poziomem gruntu
* w odległości co najmniej 3 km od krawędzi i progów drogi startowej (USS) niekontrolowanego lotniska (Rysunek 1-1), z wyjątkiem przypadków, gdy procedury dla bezzałogowych statków powietrznych są szczegółowo określone w instrukcji użytkowania lotniska.
Mapka stref: https://amc.crocontrol.hr/Current-situa ... mous-users
Na podstawie:
https://gov.hr/moja-uprava/aktivno-grad ... onova/1955
https://youtu.be/0JFqNamaWsM
Zestawilem logi z DJI fly z filmem. Jak widać AIR 2 osiągnął max prędkości , wiecej z niego nie wyciśnie.
----------------------
http://www.fpvdrones.pl
Encyklopedia FPV, RC Heli i nie tylko...
Szkolenie VLOS - pomoc w samokształceniu.
Realis familiam pater, mater et filii est.
http://www.fpvdrones.pl
Encyklopedia FPV, RC Heli i nie tylko...
Szkolenie VLOS - pomoc w samokształceniu.
Realis familiam pater, mater et filii est.
Re: Mavic Air 2
Logika jest dobra tylko twoje rozumowanie jej złepawelsky pisze:Czyli cena M2A jest nieadekwatna bo Mini sobie nie radzi z wiatrem? Pokretna logika...Głuś pisze:pawelsky, miałem na myśli Mini.
W mini jest identycznie, zasięg na fula lecisz i nagle na czerwono i zerwanie. Czyli na razie wszystkie modele korzystające z DJI Fly tak mają...Verid pisze:No to jest dość poważna lipa (przynajmniej dla mnie) bo MA1 najpierw stopniowo schodzi z kreseczek, potem zaczyna ciąć i krzaczyć wyświetlając stosowny komunikat a dopiero dalsza niefrasobliwość operatora ucina zasięg a nie jak tu - ciach i po zasięgu a komunikat wyskakuje w momencie jak już urwie.Marcin pisze:Poza tym albo przegapiłem, albo to normalne, że link video pokazuje ciągle max a nagle spada do zera, praktycznie bez ostrzeżenia.
Re: Mavic Air 2
Dobra logika rozumie sie sama przez sie. Twoj wywod z logika za wiele wspolnego niestety nie ma...Głuś pisze:Logika jest dobra tylko twoje rozumowanie jej złe
Re: Mavic Air 2
Myślałem, że to techniczne-modelarskie forum, a nie absolwentów wydziału filozofii :P
Re: Mavic Air 2
Forum nie wyklucza, absolwentow wydzialu filozofii rowniez :Pvolender pisze:Myślałem, że to techniczne-modelarskie forum, a nie absolwentów wydziału filozofii :P