Kupiłem ESC 4in1 Holybro Tekko32 40A i chciałbym uzyskać pomoc w doborze silników by to fajnie współpracowało. Cena ok. 100zł za sztukę.
Czy do zasilania ESC wystarczy przewód 12AWG ?
Dobór silników do ESC Holybro.
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Dobór silników do ESC Holybro.
Proponuję silniki Diatone mamba 2308. A tak na poważnie to czego oczekujesz od silników ? Mają mieć średnie czy duże kv?
-
- Posty: 75
- Rejestracja: środa 27 mar 2019, 11:45
Re: Dobór silników do ESC Holybro.
Wolałbym takie silniki co można kupić w Polsce. Silniki mają być używane do Freestyle w ramie Dingo 5. KV jaczej duże by był zwinny.Ortas pisze:Proponuję silniki Diatone mamba 2308. A tak na poważnie to czego oczekujesz od silników ? Mają mieć średnie czy duże kv?
A co myślicie o T-motor F60 pro III 2500KV 2207 ? Nada się do mojego ESC ?
Re: Dobór silników do ESC Holybro.
Bierzesz się do tego od dupy strony. Najpierw planujesz jaki sprzęt, potem jakie silniki z jakimi śmigłami i z jakim zasilaniem mają to targać i dopiero do nich bierzesz adekwatne ESC a nie "mam ESC, co mogę do niego podłączyć".
Co do "nada" to "nada" się wszystko co ma maksymalny pobór prądu niższy niż wydajność twojego ESC. U ciebie jest to 40A więc żarłoczność silników nie powinna przekroczyć tej wartości a najlepiej trzymać się troszkę niżej bo żaden sprzęt nie lubi pracować na krawędzi a i producenta regulatora czasem fantazja ponosi. Jak dobrze patrzę w specyfikację tych T-motorów to mają pobór pod 50A na niektórych rodzajach śmigieł także jak dasz w palnik na takiej konfiguracji to ESC pójdzie z dymem.
Co do "nada" to "nada" się wszystko co ma maksymalny pobór prądu niższy niż wydajność twojego ESC. U ciebie jest to 40A więc żarłoczność silników nie powinna przekroczyć tej wartości a najlepiej trzymać się troszkę niżej bo żaden sprzęt nie lubi pracować na krawędzi a i producenta regulatora czasem fantazja ponosi. Jak dobrze patrzę w specyfikację tych T-motorów to mają pobór pod 50A na niektórych rodzajach śmigieł także jak dasz w palnik na takiej konfiguracji to ESC pójdzie z dymem.
Ten wredny...
-
- Posty: 75
- Rejestracja: środa 27 mar 2019, 11:45
Re: Dobór silników do ESC Holybro.
Verid. masz rację zaczynam od tyłu. Po znajomości kupiłem (za pół ceny rynkowej) to ESC, do tego jeszcze pasuje do mojej ramy jakby miało tam być.
Znalazłem Emax Eco 2306 2400KV pobór 35A więc zapas jeszcze jest.
Znalazłem Emax Eco 2306 2400KV pobór 35A więc zapas jeszcze jest.
Re: Dobór silników do ESC Holybro.
Trochę piłowałem esc na krawędzi więc się wypowiem miałem ten esc i powiem tak, jest fajne, wytrzymuje dużo ale po pewnym czasie po prostu się psuje (u mnie było katowane i od holybro i airbot ale znajomi mają takie same obserwacje). Ogólnie jak działa to świetne esc ale lubi się zepsuć (mi 2 razy poszła jakaś dioda, z czego raz w Chinach na MŚ xD) oczywiście do naprawienia ale no się psuje.
Co do silników. Ja używałem Hyperlite 2307 2700kv na śmigłach od jakoś 5x4.5 do 5x5 i trochę więcej, wszystkie 3 łopatowe (hq v1s). Moje ogólne obserwacje co do sprzętu do kopterów są takie, że wytrzymuje więcej niż się wydaje (no chyba, że kupi się jakiś chiński szajs za 5pln). Wiadomo, lepiej mieć zapas ale w kopterze rzadko kiedy silniki pracują na 100% mocy (co innego w samolotach, gdzie często 100% na drążku idzie bezpośrednio do silnika, a nie przez fc, no i w samolocie pozycja gazu na danym silniku nie przekłada się bezpośrednio na odpowiednią pozycję całej maszyny).
Podsumowując, ten esc da radę prawdopodobnie z każdym silnikiem (zakładając koptery 5") ale może się popsuć sam z siebie.
btw jeśli dobrze pamiętam to chyba na 6S też go używałem, ale niestety dokładniejsze warunki są już nieznane
Co do silników. Ja używałem Hyperlite 2307 2700kv na śmigłach od jakoś 5x4.5 do 5x5 i trochę więcej, wszystkie 3 łopatowe (hq v1s). Moje ogólne obserwacje co do sprzętu do kopterów są takie, że wytrzymuje więcej niż się wydaje (no chyba, że kupi się jakiś chiński szajs za 5pln). Wiadomo, lepiej mieć zapas ale w kopterze rzadko kiedy silniki pracują na 100% mocy (co innego w samolotach, gdzie często 100% na drążku idzie bezpośrednio do silnika, a nie przez fc, no i w samolocie pozycja gazu na danym silniku nie przekłada się bezpośrednio na odpowiednią pozycję całej maszyny).
Podsumowując, ten esc da radę prawdopodobnie z każdym silnikiem (zakładając koptery 5") ale może się popsuć sam z siebie.
btw jeśli dobrze pamiętam to chyba na 6S też go używałem, ale niestety dokładniejsze warunki są już nieznane
Hangar: De Stik x2.5
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)
Re: Dobór silników do ESC Holybro.
Jako samolociarz mam dokładnie odwrotne obserwacje. To we freestyle silniki co i rusz dostają w palnik bo punchout, bo salto, bo coś tam a w samolocie (takim do FPV, nie akrobacie) to tylko przy starcie a i to niekoniecznie. Potem już praktycznie nie. Stąd mam podejżenia że twoje obserwacje co do "psucia" wynikają właśnie z działania na krawędzi. Regiel ma mniej niż sugeruje producent i po kilku przeczołganiach się poddaje.Majk99 pisze:Wiadomo, lepiej mieć zapas ale w kopterze rzadko kiedy silniki pracują na 100% mocy (co innego w samolotach, gdzie często 100% na drążku idzie bezpośrednio do silnika
Ten wredny...