Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest czwartek 12 gru 2019, 21:54


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: poniedziałek 12 sie 2019, 09:40 
Offline

Rejestracja: sobota 20 lip 2019, 09:46
Posty: 30
Najpierw sprawdź napięcie na poszczególnych celach. A terez możesz się bawić. Np. Naładować małym prądem z balansem. Później rozładować bez balansu ale z podglądem na poszczególne napięcia na celach. I tak jeszcze raz.

Małe gęstości prądu maja pozytywny wplyw na cele.

Napięcie na każdej celi sprawdzam po lotach, pod małym obciążeniem. Warto pamiętać że pod większym obciążeniem spadek napięcia będzie większy. Warto choć raz na sezon, po locie, już na ziemi sprawdzić przy jakiej realnej wartosci odcina zasilanie..


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 12 sie 2019, 12:32 
Offline

Rejestracja: środa 02 wrz 2015, 17:59
Posty: 1177
Pisałem już kiedyś o tym na tym forum . Pełne rozładowanie lipola to nie z 4,2V/ogniwo do 3,8V/ogniwo tylko z 4,2 do 3,0V/ogniwo . W zasadzie powinno być tak że poszczególne ogniwa powinny rozładowywać się równo z różnicą 0,01 , max 0,03 mAh do samego końca . Tak powinno być ale w niektórych aku tak nie jest . Mało kto to sprawdza bo i po co ? Nawet rozładowując takie aku małym prądem , np. 0,5A dzieje się coś takiego że np. do 3,7 - 3,6V/ogniwo wszystko jest w porządku . Wszystkie ogniwa rozładowują się równiutko z różnicą max 0,01mAh . Ale gdy napięcie spadnie poniżej tych 3,7 - 3,6V/ogniwo następuje bardzo szybki spadek napięcia na jednym z ogniw . Dlaczego tak się dzieje ? Nie wiem . Jeden z jegomości tego forum powiedział mi kupiłeś sobie gówno to masz gówno !

Co zrobić z nowymi aku które teraz zakupiłeś ? Naładuj je na maxa programem Balance . Możesz zrobić to pisze kolega @RCkopter . Przy okazji sprawdzisz sobie przy jakim napięciu na ogniwach rozpoczyna się ten szybki spadek napięcia na tym jednym ogniwie ? Podczas latania pilnuj by nie zejść poniżej napięcia 14,4V . Dlatego że podejrzewam że będzie to tak jak pisałem wcześniej 3,6V/ogniwo . Bardzo rzadko coś takiego się zdarza w niemarkowych aku :

Obrazek

Z reguły tak to wygląda :

Obrazek

Obrazek

_________________
Pozdro; Hornet2

samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 12 sie 2019, 13:52 
Offline

Rejestracja: sobota 20 lip 2019, 09:46
Posty: 30
A no dlatego ze wykres charakterystyki rozladowania lipo nie jest liniowy, szczegolnie pod koniec rozladowywania :

Obrazek

Gdy wkraczasz w region napiecia (w tym przypadku ~3,3V), to niewielkie roznice w pojemnosci cel skutkowac moga w znacznej roznicy napiec miedzy celami.

Im wieksza roznica w pojemnosciach cel, tyb bardziej bedzie to widoczne. Im dluzej lekcewazymy ten fakt tym bardziej niszczymy cele o mniejszej pojemnosci.

W takim przypadku musimy bazowac na pojemnosci najslabszej celi I jej napieciu a nie calego pakietu jako punktu odniesienia.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 12 sie 2019, 14:21 
Offline

Rejestracja: wtorek 02 lut 2016, 18:54
Posty: 232
Lokalizacja: montreal.kan
Baqsthc pisze:
To powiedz mi co by było jak by nowy pakiet tylko naładował, wsadził do hexy za 15k i poszedł w niebo. A na jedna cela była by walnięta i padła by, czy nawet zajarała się? Poza tym LiPo po paru cyklach trochę zwiększa swoją wydajność. Także 2 razy na tak za zrobieniem paru cykli na glebie..



kolega czytal pierwszy post?,Kwiateq otrzymal nowe lipo -w stanie transportu ladowane na cele 3.7-3.75V,wsadzil do hexy i poszedl w niebo.
przynajmniej ja tak to zrozumialem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 12 sie 2019, 14:46 
Offline

Rejestracja: środa 02 wrz 2015, 17:59
Posty: 1177
do-man pisze:
A no dlatego ze wykres charakterystyki rozladowania lipo nie jest liniowy, szczegolnie pod koniec rozladowywania :

Obrazek

Gdy wkraczasz w region napiecia (w tym przypadku ~3,3V), to niewielkie roznice w pojemnosci cel skutkowac moga w znacznej roznicy napiec miedzy celami.

Im wieksza roznica w pojemnosciach cel, tyb bardziej bedzie to widoczne. Im dluzej lekcewazymy ten fakt tym bardziej niszczymy cele o mniejszej pojemnosci.

W takim przypadku musimy bazowac na pojemnosci najslabszej celi I jej napieciu a nie calego pakietu jako punktu odniesienia.


Dlatego o tym koledze pisałem by nie schodził z napięciem poniżej 14,4V by nie doszło do nagłego szybkiego spadku napięcia na jednej z cel . Nawet gdy kopter ma jakieś zabezpieczenie czy tam alarm niskiego stanu napięcia aku to i tak układ "widzi" dane napięcie jako sumę napięć wszystkich ogniw . Alarm przykładowo może się włączać przy 13,2V . Może to być 3,6; 3,6 ; 3,6 i 2,4V . Układ to nie widzi .

_________________
Pozdro; Hornet2

samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 12 sie 2019, 14:55 
Offline

Rejestracja: sobota 20 lip 2019, 09:46
Posty: 30
Kiedys u chinczyka widzialem kontrolery/monitory lipo na 6 s kazda cela osobno byla monitorowana. Mysle ze kolega od arduino oprogramowanie takiego monitora/loggera do lipo zajmnie krocej niz wypicie kawy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 12 sie 2019, 15:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 7677
Lokalizacja: Polska
do-man pisze:
Kiedys u chinczyka widzialem kontrolery/monitory lipo na 6 s kazda cela osobno byla monitorowana. Mysle ze kolega od arduino oprogramowanie takiego monitora/loggera do lipo zajmnie krocej niz wypicie kawy.

Szkoda czasu, te mierniki kosztuja grosze
https://allegro.pl/oferta/buzzer-mierni ... 8314066548


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 14 sie 2019, 16:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 14:03
Posty: 1415
Lokalizacja: Lubelskie
Przede wszystkim to nie rozładowuj do 3V jeśli nie musisz! Naładuj pod korek z balenserem i lataj. Ja mam pierwszy alarm na 3,55, a drugi (krytyczny) na 3,45. Poniżej 3,4V nie ma sensu latać, szczególnie jak masz jakiś badziew z ali, później napięcie leci w dół już tak szybko, że na prawdę nie ma sensu, te kilkanaście czy kilkadziesiąt sekund więcej Cie nie zbawi, a nie zniszczysz sobie pakietu i będzie on dłużej "żył".
W końcu chyba nie chciał byś lecieć samolotem, który jest zatankowany tak, aby na styk starczyło do lotniska docelowego :-P
Aha no i nie zapomnij o storage.

_________________
Moje modele FPV.

Pozdrawiam
Wojtek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 14 sie 2019, 19:46 
Offline

Rejestracja: środa 02 wrz 2015, 17:59
Posty: 1177
W moim kopterze gdy napięcie aku spadnie do 10,7V ( 3,55V / ogniwo ) na wyświetlaczu apki wskaźnik napięcia aku koptera z koloru niebieskiego zmienia się na siwy . A gdy zejdzie poniżej 10,7V włącza się alarm ostrzegawczy . Po wylądowaniu napięcie aku wynosi około 11,4V ;-) . Na to wygląda że Kolega nie może sobie pozwolić na latanie swoim kopterem poniżej 3,55 - 3,45V /ogniwo bo w przypadku jego aku następuje bardzo szybki spadek napięcia na jednym z ogniw . Jeżeli to jest aku 4S to dla własnego bezpieczeństwa nie powinien schodzić poniżej 14,4V .

_________________
Pozdro; Hornet2

samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 14 sie 2019, 21:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 12439
Lokalizacja: Mikoszewo
Kolega to w pierwszej kolejności powinien reklamować badziew który mu wcisnęli a w drugiej wryć na pamięć zasady obsługi lipola.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 15 sie 2019, 07:28 
Offline

Rejestracja: środa 02 wrz 2015, 17:59
Posty: 1177
Autor tego tematu zrobił to co zrobił . Świeżo kupione aku wsadził wprost do koptera nie ładując je wcześniej na maksa . I w tym należy upatrywać całego problemu . Za pewne na ogniwach nie było więcej niż 3,8 - 3,9V . Tak że aku zostało wydojone do zera i to dosłownie .

Ale co z alarmami niskiego napięcia aku w tym kopterze ? Nie zadziałały ? Fakt że dobrej jakości aku powinno się rozładowywać równo do samego końca . Można reklamować te aku ale obawiam się że z pozostałymi będzie to samo . Przerabiałem ten temat .

_________________
Pozdro; Hornet2

samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 15 sie 2019, 09:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 12439
Lokalizacja: Mikoszewo
A czytałeś pierwszy post czy jak zwykle władowałeś się w połowie z radosnymi przemyśleniami do ostatniego posta na który udało ci się trafić?
Oczywiście że walnął głupotę odpalając kopter na pakiecie w storage zamiast go najpierw przecyklować ale nawet mimo tego nie ma opcji by w prawidłowo zestawionym pakiecie jedna cela miała półtorej wolta gdy reszta ma trzy.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 15 sie 2019, 11:19 
Offline

Rejestracja: sobota 20 lip 2019, 09:46
Posty: 30
Daj spokoj. To sa pakiety budzetowe. Sa trzy ogolnie przyjete przemyslowe metody skladania pakietow z gniw I okreslania ich charakterystyk. Moze nam o nich opowiesz, I moze wtedy stwierdzisz sam ze ten pakiet wcale nie musial byc zly.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 15 sie 2019, 11:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 12439
Lokalizacja: Mikoszewo
Nie, nie dam spokoju. Budżetowy czy nie, odpowiada za unoszenie się kilograma złomu w powietrzu. Nonszalanckie podejście do kwestii bezpieczeństwa tylko dlatego że cośtam kiedyś sobie poczytałeś o pakietowaniu baterii to kretynizm który będzie tępiony z całą stanowczością.
BTW - nie miałeś być na tym przyjaznym, zagranicznym forum gdzie wszyscy mają na nazwisko Modelarz? Bo z takimi radami to bezpieczniej dla ludzi tutaj będzie jakbyś tam pozostał.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 15 sie 2019, 11:47 
Offline

Rejestracja: środa 02 wrz 2015, 17:59
Posty: 1177
Verid pisze:
A czytałeś pierwszy post czy jak zwykle władowałeś się w połowie z radosnymi przemyśleniami do ostatniego posta na który udało ci się trafić?
Oczywiście że walnął głupotę odpalając kopter na pakiecie w storage zamiast go najpierw przecyklować ale nawet mimo tego nie ma opcji by w prawidłowo zestawionym pakiecie jedna cela miała półtorej wolta gdy reszta ma trzy.



Jak zwykle przypieprzasz się do mnie nie wiadomo o co ? Chcąc udowodnić że ty tu jesteś panem i zawsze tylko twoje tutaj liczy się słowo .

_________________
Pozdro; Hornet2

samolot Spitfire (spalinowy)
copter Typhoon Q500 4K
copter FQ 777 -124
motoszybowiec Easy Glider
helik V931 (AS 350 )


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.