Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest wtorek 19 lis 2019, 19:32


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: niedziela 12 maja 2019, 20:01 
Offline

Rejestracja: niedziela 25 lis 2018, 11:42
Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa
Pacjent: Hubsan H501S, po kolizji z sosną, dodatkowo spędził na jej szczycie dobrze ponad tydzień. Gdy wreszcie spadł i gdy go znalazłem, wyglądał całkowicie ok, jedynie urwana łopata jednego ze śmigieł świadczyła o tym, że coś mu się stało. Elektronika żyje, nie wygląda na zamoczoną (przez ten tydzień w zasadzie nie padało, ale jakiś siąpliwy dzień się trafił. Dron na ziemi leżał płasko, otworami obudowy do dołu. Nie wiem, jak wisiał na drzewie). Śmigła na wszelki wypadek wymieniłem wszystkie, silniki przedmuchałem sprężonym powietrzem (było czysto). Kręcone palcem kręcą się gładko, nie czuję żadnych różnic. Niemniej, gdy drona uruchamiam i próbuję delikatnie nim wystartować, wyraźnie widać potężną asymetrię, dron zbierając się do startu nie wzlatuje pionowo, tylko chyli się do przodu (przodem przywalił w drzewo, uszkodzone łopaty były właśnie na przednich silnikach), asymetria jest na tyle silna, że nawet nie próbuję startować, bo widać, że nie da rady. Gdy go uruchomiłem trzymanego w ręku, gdy dawałem "mocno w górę", wyraźnie czułem, że ciągnie głównie tył.

Dziś go rozmontowałem, na wszelki wypadek umyłem elektronikę w IPA (nie było na niej żadnych śladów wilgoci), przepłukałem w IPA również silniki. W efekcie asymetria trochę się zmniejszyła, gdy trzymam w ręku nie czuję już takiej różnicy, jak poprzednio, niemniej, gdy próbuję ostrożnie wystartować, nadal widzę, że podrywa się przede wszystkim tył. Czyścić dalej, czy czeka mnie wymiana silników?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 12 maja 2019, 20:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 12410
Lokalizacja: Mikoszewo
Jarek.P pisze:
Czyścić dalej, czy

Najpierw spróbuj zrobić kalibrację akcelerometru. Doświadczenie pokazuje że po dzwonie kopterkom się często w łebkach przestawia i gubią poziom. Z góry zaznaczam że nie mam bladego jak to się robi w przypadku H501S - musisz pokopać po instrukcji ale myślę że warto tego spróbować zanim pójdziesz w koszty.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 13 maja 2019, 18:24 
Offline

Rejestracja: niedziela 25 lis 2018, 11:42
Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za odpowiedź. Coś chyba jest na rzeczy, bo faktycznie, po przeprowadzeniu kalibracji kompasu i kalibracji poziomej jest lepiej, ale nadal nie jest dobrze. Obecnie jest tak, że na autostarcie dron się podnosi z ziemi poziomo, ale trochę tak, jakby nie miał siły. Przy próbie startu całkowicie manualnego cały czas przechyla się do przodu, teraz z widoczną tendencją na jeden silnik (właśnie, niestety, ten, który oberwał bardziej).
Co mnie zastanawia i może tutaj ktoś doświadczony, zwłaszcza w tym modelu podpowie:
1) w instrukcji jest kalibracja kompasu i kalibracja poziomu. Brakuje mi jednak tak na chłopskie oko laika kalibracji żyroskopu - to się przecież chyba tez powinno jakoś kalibrować, prawda? Niestety w instrukcji, którą posiadam nie ma o tym ani słowa, ale ona ogólnie jest dość skąpa.
2) ramiona drona mają otwory, przez które widać płytki driverów od silników. Na tych driverach są zamontowane czerwone ledy, które świecą w czasie pracy silnika, widać je trochę przez te szczeliny. Jakoś zupełnie sobie nie przypominam, by jakieś czerwone światełka przeświecały przez te otwory wcześniej, je co prawda widać tylko pod określonym kątem i być może po prostu nie zwróciłem uwagi, ale wolę spytać - normalne to?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 13 maja 2019, 18:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 12410
Lokalizacja: Mikoszewo
Ad.1 Ponieważ w sporej części dostępnych konstrukcji offset żyroskopu jest sczytywany zaraz po uruchomieniu, w momencie wykrycia że kopter jest w bezruchu. Ponieważ do kalibracji żyro wystarczy by kopter był przez chwilę bez ruchu a w przypadku akcelerometru konieczne jest dość dokładne wypoziomowanie platformy, producenci zdjęli z użytkownika jeden przykry obowiązek do pamiętania i żyro kalibruje się samo jak tylko zostawisz na chwilę kopter w spokoju.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 13 maja 2019, 19:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03
Posty: 2036
Lokalizacja: Gdynia
Wiesz.... - te silniki nie kosztują majątku....
Osobiście po aż takich przygodach - wg mnie najlepiej wymienić 4 na nówki i mieć spokój. Chodzi mi o to że no okeeej - może elektronika sobie radzi z tym aby pokonać jakiś większy opór silnika itp... - ale z czasem np może ci się w locie przepalić ESC od niego bo leci więcej prądu... warto ryzykować ?

http://pl.aliexpress.com/item/328128859 ... 08-RC-Part

_________________
Andrzej "Kuczy"

Moje quadro TAROT class 780 - w trakcie budowy: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=36286
Moja piękna S-500 [Zakończona]: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=31760


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 14 maja 2019, 14:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 15 sie 2016, 19:17
Posty: 241
Lokalizacja: Łódź
Tę można użyć też [zł112.87 14% OFF]4X Racerstar Racing Edition 1806 BR1806 2280KV 1-3S Brushless Motor CW/CCW https://banggood.app.link/kp4LcHcvGW i jednego ESC aby mieć w zapasie ;)

_________________
Hubsan x4 H501SS - Standard apka, Biały.
Wcześniej: Eachine Racer 250


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 14 maja 2019, 15:19 
Offline

Rejestracja: niedziela 25 lis 2018, 11:42
Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa
Czym prócz koloru się te silniki różnią od oryginalnych?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 14 maja 2019, 23:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 15 sie 2016, 19:17
Posty: 241
Lokalizacja: Łódź
Napewno ceną i wyższym KV 2280 sam myślę czy nie kupić też ich do swojego :) ale jak masz obawy to lepiej oryginalne kupić.

_________________
Hubsan x4 H501SS - Standard apka, Biały.
Wcześniej: Eachine Racer 250


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 28 maja 2019, 18:14 
Offline

Rejestracja: środa 22 sie 2018, 14:05
Posty: 14
Lokalizacja: Wrocław
Ja zasadniczo chyba trzymał bym się stokowych silników ze względu na PID których raczej sobie nie możesz poprawić a są dostosowane do silników i ich kv: 1650 a 2280 to całkiem spora różnica.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 30 maja 2019, 07:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 15 sie 2016, 19:17
Posty: 241
Lokalizacja: Łódź
http://1kit.net/2017/04/14/hubsan-h501s-fw-tool/ Narzędzia są do drobnych zmian ;) jak by ktoś chciał

_________________
Hubsan x4 H501SS - Standard apka, Biały.
Wcześniej: Eachine Racer 250


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.