Strona 1 z 1

Bardzo gorące silniki, Racerstar BR2205S

: środa 19 wrz 2018, 09:11
autor: jac0b95
Witam, ostatnio złożyłem pierwszego drona do FPV nie jest to super dron, nie chciałem na pierwszego drona wydać za dużo kasy. Składałem go sugerując się filmikiem https://www.youtube.com/watch?v=Avp8MurmeEY . Wcześniej latałem trochę małymi gotowcami, żeby nabrać wprawy ale do rzeczy.

Setup:

- 4x Racersatar BR2205S
- Racerstar ESC 20A 4 in 1
- FC SP Racing F3
- Rama QAV 250 Mini.
- Śmigła 5051, 3 łopaty.
- 1100mAh 4S
- Matek Systems PDB-XT60 dla 5v i 12v
- Nadajnik FlySky fs-i6


Problem polega na tym, że po pierwszym locie, jeżeli można to tak nazwać, silniki były strasznie gorące. Nie dało się ich w ogóle dotknąć, nawet przez chwilę. Oczywiście zanim tutaj trafiłem przeszukałem całe internety w poszukiwaniu rozwiązania.

- Sprawdziłem czy śruby nie dotykają uzwojenia w silnikach. Wszystko OK
- Próbowałem też z PID ale bezskutecznie.
- Myślałem, że może śmigła mają za duży skok i jest to za duże obciążenie dla silników ale w sumie nie katowałem ich, tylko unosiłem się nad ziemią bo wyczuć większego drona. Ale w domu ściągnąłem śmigła, podłączyłem pod komputer i w Betaflight odpaliłem wszystkie silniki, by trochę pochodziły na "sucho". Po jakichś 2 minutach osiągnęły ok 50*C (mierzone u góry silnika i na spodzie). Silniki startują od wartości ok 1125, 2 minuty trzymałem je na 1450.

Może się nie znam za bardzo na dronach FPV, 250 itd ale gimbale pilota strasznie mocno reagują nawet na najmniejszy ruch, nie wiem czy to wina ustawień w Betaflight czy mojego wyczucia ale informuje. Druga rzecz to start, dron musi dostać kopa, żeby się podnieść, przy powolnym unoszeniu strasznie się buja gdy dochodzi do oderwania od podłoża.


EDIT:
Podczas testów na sucho, bez śmigieł napięcie na baterii przed testem wynosiło 15.52V, przy obciążeniu spadało do 15.25V. po 2min wróciło do 15.50V

Z góry dziękuję za każdą pomoc !

Re: Bardzo gorące silniki, Racerstar BR2205S

: środa 19 wrz 2018, 22:10
autor: Baqsthc
Kup śmigła o mniejszym skoku, będzie Ci łatwiej na początku. A dla testu zmniejsz D na pitch i roll do zera i znów spróbuj czy się grzeją.

Re: Bardzo gorące silniki, Racerstar BR2205S

: czwartek 20 wrz 2018, 06:37
autor: misiekkk
Nie testuj zbyt intensywnie bez śmigieł, bo możesz uszkodzić silniki:
- nie mają chłodzenia od śmigieł
- mogą wejść na dużo większe obroty

Zestaw video także nie ma wtedy należytego chłodzenia.

Re: Bardzo gorące silniki, Racerstar BR2205S

: czwartek 20 wrz 2018, 09:47
autor: Japim
Wygląda na połączenie złego pidowania (bujanie się) i zbyt dużych śmigieł (5051). Te silniki nie są demonem osiągów.

Jeżeli chodzi o pidowanie to jak masz za duzo D to tak się może dziać.

Re: Bardzo gorące silniki, Racerstar BR2205S

: czwartek 20 wrz 2018, 10:25
autor: jac0b95
Dzięki za odpowiedzi. Jutro powinna przyjść do mnie paczka z Tattu 3s 2300mAh 45C i śmigła dwułopatowe 5045 bullnose. Zobaczę czy te zmiany coś dadzą, sprawdzę na nich szumy z blackbox'a i wrzucę na forum.

Re: Bardzo gorące silniki, Racerstar BR2205S

: czwartek 20 wrz 2018, 10:58
autor: PiotrSz
jac0b95 pisze:Jutro powinna przyjść do mnie paczka z Tattu 3s 2300mAh 45C
Czemu kupiłeś baterię o takiej pojemności ? Do tego quada max 1800 a optymalnie 1550mAh.
2300mAh to cegła a po za tym ma niskie C i ją chwila moment zajedziesz.

Re: Bardzo gorące silniki, Racerstar BR2205S

: czwartek 20 wrz 2018, 12:10
autor: jac0b95
PiotrSz pisze:
jac0b95 pisze:Jutro powinna przyjść do mnie paczka z Tattu 3s 2300mAh 45C
Czemu kupiłeś baterię o takiej pojemności ? Do tego quada max 1800 a optymalnie 1550mAh.
2300mAh to cegła a po za tym ma niskie C i ją chwila moment zajedziesz.

Jak posprawdzałem parametry ESC i pakietów to nie powinno być problemów ale popraw mnie, jeżeli się mylę.
Na quda tymczasowo nie montuję jeszcze kamerki FPV i żadnego GoPro, więc z wagi trochę oszczędzę.

Pakiet 2300mAh x 45C to ponad 100A, burst 90C czyli ponad 200A.
ESC to 4x20A, burst 25A czyli 80A max 100A.

Różnica między 4s 1550mAh Tattu a 3s 2300mAh Tattu to niecałe 20g na korzyść 4s.

Re: Bardzo gorące silniki, Racerstar BR2205S

: czwartek 20 wrz 2018, 12:49
autor: PiotrSz
jac0b95 pisze:Różnica między 4s 1550mAh Tattu a 3s 2300mAh Tattu to niecałe 20g na korzyść 4s.
I to jest zasadnicza różnica między 3S a 4S na korzyść mniejszej baterii 4S. Latałem już quadem 250 z pakietem 3s 2200mAh i jest to cegła którą nie da się sensownie latać.

Re: Bardzo gorące silniki, Racerstar BR2205S

: czwartek 20 wrz 2018, 12:59
autor: jac0b95
PiotrSz pisze:
jac0b95 pisze:Różnica między 4s 1550mAh Tattu a 3s 2300mAh Tattu to niecałe 20g na korzyść 4s.
I to jest zasadnicza różnica między 3S a 4S na korzyść mniejszej baterii 4S. Latałem już quadem 250 z pakietem 3s 2200mAh i jest to cegła którą nie da się sensownie latać.
Dla mnie może to być nawet zaletą na początku przygody z quadami, jeżeli będzie trochę mniej responsywny. Pomijając fakt "cegłowatości" drona z tym pakietem i uwzględniając to, że na początku nie będę agresywnie latać tylko przyzwyczajać do quada to pakiet podoła prądowo ?

Re: Bardzo gorące silniki, Racerstar BR2205S

: czwartek 20 wrz 2018, 13:36
autor: TorFPV
Twój pakiet ma wydajność około 100A więc spokojnie Ci wystarczy do początkowych podrygów.