Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest sobota 15 gru 2018, 22:11


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: poniedziałek 09 lip 2018, 22:41 
Offline

Rejestracja: wtorek 10 sty 2012, 23:18
Posty: 534
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Miało nie być kupnych modeli, miało nie być skrzydeł z tradycyjnym skosem...
No ale jak tu się nie skusić :D

Jakiś czas temu razem z kolegą zamówiliśmy dwie sztuki s1100 harrier celem wspólnych wypraw fpv :)

Obrazek
Jak nie u mnie model jest już dwa tygodnie a ja prawie się za niego nie wziąłem. To co rzuca się w oczy to to, że na żywo wygląda naprawdę dobrze, na zdjęciach średnio.

Miejsca na graty jest aż nadto. Mamy do dyspozycji komorę na baterie która
jest w stanie pomieścić 4s5000, chociaż ja będę latał na pakiecie 3s.
Obrazek


Za nią znajduje się druga duża komora w której ze spokojem można pomieścić FC i cały szpej dookoła niego. Są też dwie małe komory na skrzydłach przy kadłubie, wielkością pasują pod gps bądź też odbiornik, albo nadajnik fpv, ale o tym za chwilę.
Zaskoczeniem jest to że model ma możliwość demontażu skrzydeł. Chociaż w tak małym modelu 1100mm to zbyteczne, chyba że... przewożenie w kufrze motocykla :D i tak będę z tego korzystał:)

Fabryczne otwory w skrzydle sugerują że już w formie na etapie "odlewania" są w skrzydle zatopione elementy wzmacniające. My wklejamy tylko rurkę która łączy dźwigar i pochwę na bagnet.
Obrazek


Na plus można zaliczyć węglowe usztywnienie lotek od góry przy dźwigni, oraz na dole prętem, umieszczenie dźwigni na środku lotki też jest bardziej optymalne. Miękkie lotki to główna bolączka jego starszego i mniejszego brata- S800. Na minus są przerwy pomiędzy lotkami a skrzydłem, są bardzo nieestetyczne i z pewnością niezbyt optymalne aerodynamicznie. Chociaz może się czepiam.
Obrazek


Kolejną wadą są... komory na wyposażenie. Owszem jest ich dużo, ale jak w mniejszym S800 producent przewidział zrobienie dwóch komór na skrzydłach na vtx i rx, co z resztą było zbyteczne w skrzydle które nie lata zbyt daleko, tak tym razem wszystko jest skumulowane dookoła kadłuba i w fabrycznych komorach nie ma mowy o zachowaniu separacji nadajnika video i odbiornika. Ktoś nie pomyślał że skrzydło będzie miało taki potencjał do dalekich wycieczek :D

W zestawie są też dwa dzioby, jeden pod montaż kamery fpv na dziobie, drugi do montażu kamery typu session. Jeszcze się waham nad tym gdzie wrzucić którą kamerę :)
Obrazek


Oraz dwie przykrywki przedniej komory. Jedna z wlotem powietrza, druga dodatkowo z mocowaniem kamery. Model ma możliwość wyboru, montażu jednego lub dwóch silników.
Mam też dylemat czy montować:
- dwa silniki rcx 2205-2300- typowo racerowe
- pojedyńczy sunnsky x2814-07-1100kv
- dwa silniki z dorosłych kopterów czyli rcx 2214-950kv :D
Może pomożecie w wyborze ? Zasilanie to 3s5000, może w przyszłości 4s. Przeznaczenie to średnie dystanse, tak około 10km, ale bez zamulania, szybkie przechwytywanie chmur :)

Model jest dosyć ciężki, spasowanie elementów jest ok, chociaż to w zależności jak kto potrafi się obchodzić z uhu-porem, bo są elementy ciężkie do wklejenia tym klejem ;-)

Główne komory zamykane są klapkami z magnesami, dodatkowo komora na akumulator i na kamerę na dziobie ma możliwość zabezpieczenia śrubami imbusowymi, i tu kolejny fajny bajer... klucz do nich ma swój schowek pod klapką komory FC :)

Obrazek

Obrazek

Jako nadajnik video będzie tam fox 600. Link radiowy to nowa seria frsky R9M która ze spokojem osiąga 7-8 km ( ograniczył mnie zasięg video, a radio nadal miało 60-75% rssi). Serva to " najlepsze z najtańszych" tak z przymrużeniem oka ;-) Czyli turnigy 9025mg. Rozsądny koszt a jakość sporo lepsza od standardowych 9g ale za dychę :) Odnośnie napędu liczę na poradę od Was. Takie opcje które zaprezentowałem mam dostępne w szufladzie .

Niebawem dalsze prace nad modelem :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 12 lip 2018, 19:38 
Offline

Rejestracja: niedziela 10 sie 2014, 18:00
Posty: 53
Lokalizacja: Bochnia,Kartuzy
Hey, też go mam ale z powodu kłopotów z FC oblotu jeszcze nie było. U mnie singel motor sunnysky 2814 1100kv. Narazie na 5,8, po oblocie zastanowię się nad 1,2. Wątek z przyjemnością będę śledził. Pozdrawiam


Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 18 lip 2018, 13:37 
Offline

Rejestracja: wtorek 10 sty 2012, 23:18
Posty: 534
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Jakiś tydzień temu oblatałem swój model.
Początkowo zdecydowałem się na dwa silniki rcx 2205-2300, Jednak jeden zespół napędowy miał problemy ze startem a podczas lotu odmówił współpracy. Mogę potwierdzić że model koślawo ale potrafi lecieć na jednym silniku:) Co więcej nawet iNav w trybie powrotu do domu potrafi sobie z tym poradzić ponieważ pilnuje kursu na bazę :)

Polecę też przyklejenie dwóch klapek przy kadłubie na skrzydłach. Niby oczywiste ale nie pomyślałem i jedna z nich została wyssana podczas lotu, druga była już w połowie. Na szczęście na thingiverse ktoś zrobił całą paczkę części do tego modelu, wszystkie klapki, węglowe części i mocowania które idealnie pasują. Dlatego model ma już jedną zieloną część. W zasadzie to dwie bo gdzieś posiałem mocowanie kamery, znalazłem już po oblocie. No dobra, wydrukowałem też mocowanie GP session, w przewidzianym przez producenta miejscu, w kadrze było widoczne bardzo dużo dzioba modelu.
Obrazek

Model obecnie lata na jednym silniku Sunnysky x2814-7 1100KV. Niestety w obecnej konfiguracji końcówka śmigła 9x5 pracuje może 1,5cm od końcówki bocznych gondol na silniki. Sprawia to że napęd jest bardzo głośny i raczej niezbyt wydajny. Nie chcę całkowicie wycinać tych gondol bo może jeszcze kiedyś zmienię napęd, no i trochę nie wiem co zrobić :)
Obrazek

No i jeszcze jedna sprawa. Koniecznie korzystajcie ze śrubek do przykręcania klapki na której jest mocowana kamera. Inaczej dzieją się takie rzeczy:
Obrazek


U mnie było blisko:D

Poza tym sprawdzam na ile dam radę polecieć z obecnym układem rx i vtx jak będzie 8- 10km to zostawię tam gdzie są tylko schowam w obrys skrzydła. Nie uśmiecha mi się drążenie komór i kanałów na przewody do końca skrzydeł. ObrazekObrazek

Można powiedzieć że liznąłem podstawy chmur :)
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 19 lip 2018, 15:12 
Offline

Rejestracja: wtorek 10 sty 2012, 23:18
Posty: 534
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Sam do siebie napiszę, że dorobiłem się eleganckiego masztu do retransmisji :)

Obrazek

Podstawę stanowi magnes od anteny do CB radia, dalej jest aluminiowy kształtownik 15x15mm osadzony na wydruku z PLA. Kawałek wyżej jest puszka z modułem FRsky R9m,a pod nim kryje się odbiornik Frsky x4r który jako jeden z niewielu obecnie FRsky ma wyjście PPM, którym zasilam nadajnik. Odbiornik oczywiście łączy się z moim radiem Taranis x9e. Ze względu na jego pulpitowy charakter montowanie na nim modułu nadawczego jest bez sensu, znajduje się on bardzo nisko i w ogóle rodzi to same problemy. Powyżej tego jest odbiornik partom 1.2, nie ma się co na jego temat rozpisywać. Ze zmian w stosunku do pierwszej wersji to przeniosę retransmisję video na dół masztu. Nie jest ona potrzebna wysoko, a dodatkowo odseparuję nadajnik od odbiornika video. Wszystkie kable są poprowadzone wewnątrz kształtownika. Na dole brakuje jeszcze puszki w której będzie BEC 5v do RC. Dodatkowo znajdzie się tam też uchwyt na lipola z którego to wszystko będzie zasilane. Całość stawiam na otwartej klapie samochodu, antena znajdują się wtedy na wysokości prawie 3m a ja sobie mogę siedzieć na leżaku z goglami i radiem w cieniu samochodu :)
Oczywiście jeśli poprawi się pogoda :/

Czekam jeszcze na koniczyny od Kacpra ;)

Obrazek
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 19 lip 2018, 16:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11972
Lokalizacja: Mikoszewo
Jak ja lubię taką schludną robotę, aż miło popatrzeć. Sam planuję przejść na retransmisję RC, tak ze względu na możliwość wywalenia eLeReS MOD'a na maszt jak i na większą ilość kanałów oferowaną przez flagowca FrSky (na Futabie zaczynam się dusić) ale póki co za głupi jestem w temacie Taranisa i co z czym gada więc na razie zbieram info co mi będzie potrzebne żeby było jak ja chcę i nie spadło.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 29 sie 2018, 21:44 
Offline

Rejestracja: wtorek 10 sty 2012, 23:18
Posty: 534
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Powstały dwa filmy które prezentuję w stosownym wątku ;) http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=14&t=45033
Teraz jak po wielu zmianach doszedłem do setupu który najbardziej mi się podoba to wartałoby kupić drugi taki sam model zbudować go bez tych wszystkich otworów, dziur, szczelin i niepotrzebnych nacięć: )


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 12 lis 2018, 22:44 
Offline

Rejestracja: wtorek 10 sty 2012, 23:18
Posty: 534
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kolejny film w odpowiednim dziale :)
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=14&t=45033&p=558829#p558829


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 25 lis 2018, 18:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 30 mar 2011, 10:00
Posty: 1720
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Jestem w trakcie składania tego skrzydła.Bardzo mi się podoba konstrukcja. Robię go w wersji dwusilnikowej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 25 lis 2018, 21:36 
Offline

Rejestracja: wtorek 10 sty 2012, 23:18
Posty: 534
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Całkiem ciekawy model, jednak z problemami z wyważeniem, ciągle jest przeważony na dziób. Planujesz go do dalszych lotów? Jakie silniki i akumulatory planujesz?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 25 lis 2018, 22:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 30 mar 2011, 10:00
Posty: 1720
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
10km wystarczy, 4s2p lion silniki i regulatory z nie używanego kopterka 2kV.
Na razie spróbuję rozmieścić całe wyposażenie w części głównej z opcją przeniesienia na koniec skrzydła jeśli będzie trzeba.
powierzchnia skrzydeł wydaje się być bardziej trwała więc chyba tym razem nie pokryję niczym.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 26 lis 2018, 08:23 
Offline

Rejestracja: wtorek 10 sty 2012, 23:18
Posty: 534
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Powierzchnia faktycznie jest trwala. Moje skrzydło ląduje z prędkością około 60km/h i jak narazie wysoka trawa i jakieś badyle nie zrobiły na nim wrażenia. Jeśli mogę coś poradzić to uzupełnij przestrzeń pomiędzy lotka a skrzydłem. Chodzi o te szczeliny po bokach lotek. Podczas lądowania wchodzi tam trawa i czasami wyrywa servo albo dźwignię. Mój model jest trochę zużyty głównie przez eksperymenty z bardzo różnymi napedami: miałem tam już jeden, dwa i trzy silniki a druga sprawa to w przypadku mojego napędu trudny start i zanim nauczyłem się wyrzucać to parę razy na dużej prędkości wjechał w podłoże. Pasowałoby mi teraz kupić kolejny żeby mieć wycackany mój obecnie waży 1600gram masy startowej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 26 lis 2018, 08:40 
Offline

Rejestracja: niedziela 10 sie 2014, 18:00
Posty: 53
Lokalizacja: Bochnia,Kartuzy
Koniecznie daj znać jak wyglądają starty bo z tym różnie bywa :) ja dodatkowo poobcinalem gondole pod silniki z racji że latam na jednym i wydaje mi się że jest dużo lepiej, ale nie o tym mowa. Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 26 lis 2018, 09:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 30 mar 2011, 10:00
Posty: 1720
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Ponieważ ćwiczyłem już dużo modeli w tym bardzo podobny jednosilnikowy X-5 zdecydowany jestem na dwa silniki ( znoszą się momenty obrotowe )
W moim będzie FC Zbig&Pitlab, który dobrze sobie radzi ze startem. Przy dwóch silnikach też nie trzeba się o rękę obawiać.
Pozostaje tylko lądowanie opanować. Wolę lądować w goglach, ale np. przy Mini Talonie to się nie sprawdziło.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 26 lis 2018, 10:38 
Offline

Rejestracja: wtorek 10 sty 2012, 23:18
Posty: 534
Lokalizacja: Tarnobrzeg
U mnie start to rzut oburącz za siebie. Bo jedną ręką udane starty stanowiły 50%rzutów oczywiście KFC w trybie angle i domiksowane 20% zaciągniętej wysokości. Teraz zawsze się udaje. Lądowanie też wolę w goglach i raczej trzeba to zrobić bez zbednego wytrzymania modelu. Przynajmniej przy mojej masie w pewnym momencie staje się mało sterowny i wtedy byle trawa łapie go za skrzydło i kończy się cyrklem przy sporej prędkości.

Gondole też mam ścięte, tak żeby śmigło pracowało we wmiare czystym oplywie. Zanim obcialem Gondole model można było usłyszeć z odległości 1.5 km


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 26 lis 2018, 21:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 30 mar 2011, 10:00
Posty: 1720
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Rozmieściłem sprzęt. Nadajnik video umieściłem z tyłu we wnęce na regulator a gniazdo anteny jest z tyłu na górze. Odbiornik LRS w prawej wnęce na skrzydle z gniazdem anteny na krawędzi natarcia skrzydła . GPS w lewej wnęce. Stabilizatory napięć z tyłu za FC.
Zrobię fotki jak dokończę układanie kabelków.
Do lotu jeszcze daleko ale polecić już ten model mogę :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: czarny60 i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.