Strona 1 z 2

TBS niestabilny

: czwartek 15 mar 2018, 17:34
autor: juri1114
Witam. Mam pytanie. Model zaraz po starcie zaczyna się kolysac i spada. Wymienilem silniki regulatory baterie a problem nie ustąpił. Co może być przyczyną?
Kontroler naza v2 ,esc emax simon30a , silniki emax 2216 ,śmigła 1045 i pakiet 5000mah 3s 45c
Byłbym naprawdę wdzięczny za pomoc spedza mi to juz sen z powiek. Probowalem kalibracji zmiane gains itd. Nic nie skutkuje.

Re: TBS niestabilny

: czwartek 15 mar 2018, 17:52
autor: Verid
Regle skalibrowane porządnie odbiornikiem?
NAZA zamocowana na sztywno do ramy?
Kompas ustawiony prawidłowo względem ramy i skalibrowany?
IMU prawidłowo skalibrowane?

Re: TBS niestabilny

: czwartek 15 mar 2018, 19:46
autor: juri1114
Naza na plytce antywibracyjnej. Tak skalibrowane

Re: TBS niestabilny

: czwartek 15 mar 2018, 19:49
autor: Verid
Naza nie lubi płytek antywibracyjnych. Daj piankę dwustronnie klejącą.
Co z kompasem i imu?

Re: TBS niestabilny

: czwartek 15 mar 2018, 20:03
autor: juri1114
Prawidlowo skalibrowany i ustawione odleglosci w nazie strona zgodna ze strzalka

Edytuj posty!!


Re: TBS niestabilny

: czwartek 15 mar 2018, 21:34
autor: krisker
Śmigła dobrze pozakładane (zgodnie z kierunkami w naza asisstant)? Jakie masz gainy? Czy jak się buja to ruszasz drążkami roll lub pitch? Nie odpowiedziałeś, czy regle zostały skalibrowane. W jakim trybie startujesz?

Re: TBS niestabilny

: piątek 16 mar 2018, 05:55
autor: juri1114
Tak śmigła sa dobrze . Gainy probowalem naprawde rożne teraz sa 125 115 100. Jeśli skontruje drązkami uda sie wystartowac ale za chwilę i tak kolysze i trace kontrole. Robi tak od wymiany silników na mt2216.

Re: TBS niestabilny

: piątek 16 mar 2018, 05:56
autor: Verid
A jeszcze takie pytanie pomocnicze - on tak od zawsze robił czy w pewnym momencie zaczął?

Re: TBS niestabilny

: piątek 16 mar 2018, 08:57
autor: juri1114
Robi tak od wymiany silników na mt2216.

Re: TBS niestabilny

: piątek 16 mar 2018, 10:21
autor: krisker
Nie odpowiedziałeś na dwa pytania:
- kalibracja regulatorów
- tryb startu (manual/gps/atti)
Wszystkie silniki kręcą się tak samo lekko?


Na pewno zrobiłbym kalibrację regli, jak Verid zasugerował. Spróbuj jeszcze zrobic test na ziemi: przytrzymaj z minutę obroty trochę poniżej granicy startu i sprawdź potem, czy któryś silnik lub regulator nie jest bardziej ciepły od pozostałych.

Re: TBS niestabilny

: sobota 17 mar 2018, 22:54
autor: scorpion10
To z dużym prawdopodobieństwem są nie skalibrowane regle ! A jesli były kalibrowane to jak ...? wszystkie naraz czy pojedynczo ?

Re: TBS niestabilny

: niedziela 18 mar 2018, 08:09
autor: juri1114
Wszystkie na raz pod odbiornikiem. Wczoraj skalibrowałem jeszcze jest stabilniejszy ale jakby brak mu mocy zeby się wybić . Startuje na chwilę i powoli spada jakby brakowało gazu w drążku.Przy 11,6V brakuje juz mu mocy. Za małe smigła może? Wadliwy esc?

Edytuj posty!

? ESC nie chcą wejść w tryb kalibracji . Co mogę robić nie tak?

Re: TBS niestabilny

: czwartek 22 mar 2018, 08:26
autor: krisker
Raz piszesz o simonK, a teraz film o blheli. Co w końcu masz?

Re: TBS niestabilny

: czwartek 22 mar 2018, 12:08
autor: juri1114
Na aukcji gdzie kupilem pisali emax simonk a to po prostu emax simon z oprogramowaniem blheli. A w jaki sposób sprawdzić ich ustawienia?

Re: TBS niestabilny

: czwartek 22 mar 2018, 12:17
autor: Adrián
Wg noty katalogowej, przy smigłach 10' i 3s powinieneś miec przy ok 50% przepustnicy ok 1500-1600g ciągu, więc to odpada.
Masz 810kv?

Jeśli silniki kręcą się w dobrą stronę, śmigła również dobrze założone cw i ccw, esc podpięte poprawnie, wg kolejności do fc, to pozostają regle.

Albo źle skalibrowane, albo uszkodzone.

Nie myślałes nad wgraniem do nich simonk? Może nie ogarniasz blheli i ustawień, stąd problem.

Na simonk i poprawnej kalibracji, powinien poleciec, jeśli regle/regiel nie są uszkodzone