SW1680
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
SW1680
Witam, przymierzam się powoli do budowy SW1680 - model już jest, wyposażenie(z innego modelu) jakie mam zamiar włożyć to:urnigy
- serwa na ogon: Corona DS-939MG - pasują dobrze, na wcisk
- serwa na skrzydła: Corona DS-339MG - większe od miejsc na serwa, trzeba będzie ciąć piankę
- silnik: Turnigy SK3 3542 1250kV
- regulator Turnigy 85A 5A SBEC
- śmigła mam narazie tylko 12x6 składane lub 11x5.5 stałe. Obstawiam, że będzie musiało być mniejsze. Wstępne przymiarki pokazują, że będzie ocierać o belkę ogonową
- zasilanie wszystkiego 3s - jeden lub dwa pakiety 5000mAh
W dajszej części:
- mózg samolotu: KFC32FTB v 1.1 z iNAV
- fox 800
Graty pochodzą z skrzydła skywalker x6 - które nawet poleciało, ale się nie polubiliśmy. Jednak samolot to samolot.
Mam kilka pytań odnośnie umieszczenia gratów.
- antena dla KFC. Są różne opinie, sposoby jej montażu. Chciałbym ją wkleić w ogon - i tu mam pytanie do osób które mają antenę w ogonie - jak wam się to sprawuje. Na jaki dystans odlatujecie?
- KFC pod skrzydłami
- gps na ogonie, w miejscu gdzie jest półka lub kanapka z KFC, ale oddzielona dwustronną płytką miedzianą, z jednej strony podłączone do masy. Coś w rodzaju ekranu. Pytanie czy to wystarczy, aby GPS nie był zakłócany przez elektronikę KFC. Tak jak to opisywał jeden z kolegów w tym wątku.
- jeśli w/w pomysł by wypalił wtedy na półkę powędruje fox z anteną GP
Ostatnie pytanie - jaką wagę mają wasze SW
Pozdrawiam, Łukasz.
- serwa na ogon: Corona DS-939MG - pasują dobrze, na wcisk
- serwa na skrzydła: Corona DS-339MG - większe od miejsc na serwa, trzeba będzie ciąć piankę
- silnik: Turnigy SK3 3542 1250kV
- regulator Turnigy 85A 5A SBEC
- śmigła mam narazie tylko 12x6 składane lub 11x5.5 stałe. Obstawiam, że będzie musiało być mniejsze. Wstępne przymiarki pokazują, że będzie ocierać o belkę ogonową
- zasilanie wszystkiego 3s - jeden lub dwa pakiety 5000mAh
W dajszej części:
- mózg samolotu: KFC32FTB v 1.1 z iNAV
- fox 800
Graty pochodzą z skrzydła skywalker x6 - które nawet poleciało, ale się nie polubiliśmy. Jednak samolot to samolot.
Mam kilka pytań odnośnie umieszczenia gratów.
- antena dla KFC. Są różne opinie, sposoby jej montażu. Chciałbym ją wkleić w ogon - i tu mam pytanie do osób które mają antenę w ogonie - jak wam się to sprawuje. Na jaki dystans odlatujecie?
- KFC pod skrzydłami
- gps na ogonie, w miejscu gdzie jest półka lub kanapka z KFC, ale oddzielona dwustronną płytką miedzianą, z jednej strony podłączone do masy. Coś w rodzaju ekranu. Pytanie czy to wystarczy, aby GPS nie był zakłócany przez elektronikę KFC. Tak jak to opisywał jeden z kolegów w tym wątku.
- jeśli w/w pomysł by wypalił wtedy na półkę powędruje fox z anteną GP
Ostatnie pytanie - jaką wagę mają wasze SW
Pozdrawiam, Łukasz.
Aparatura: Taranis 9XD + pulpit
Modele: MPX Easy Glider 4; dronik 5" na ramie KHXC5 GEPRC
Modele: MPX Easy Glider 4; dronik 5" na ramie KHXC5 GEPRC
Re: SW1900 tips & tricks czyli dzielimy się pomysłami
Ideą tego wątku jest zamieszczanie ciekawych rozwiązań dla skywalkera 1900 , 1680.
Jeśli zrobimy z niego kolejny panel dyskusyjny zatraci się jego główna idea.
Sugeruję wybrać inny wątek.
MOD - przeniesiono do osobnego tematu
Jeśli zrobimy z niego kolejny panel dyskusyjny zatraci się jego główna idea.
Sugeruję wybrać inny wątek.
MOD - przeniesiono do osobnego tematu
Ostatnio zmieniony piątek 08 wrz 2017, 06:08 przez zbipok, łącznie zmieniany 1 raz.
Zbyszek
Re: SW1900 tips & tricks czyli dzielimy się pomysłami
Prawda, dziękuję za przeniesienie.zbipok pisze:Ideą tego wątku jest zamieszczanie ciekawych rozwiązań dla skywalkera 1900 , 1680.
Jeśli zrobimy z niego kolejny panel dyskusyjny zatraci się jego główna idea.
Sugeruję wybrać inny wątek.
MOD - przeniesiono do osobnego tematu
Uzupełnione.A tak przy okazji to więcej osób potraktuje Cię poważnie jeśli zamieścisz trochę danych o sobie na profilu , fotkę.
Aparatura: Taranis 9XD + pulpit
Modele: MPX Easy Glider 4; dronik 5" na ramie KHXC5 GEPRC
Modele: MPX Easy Glider 4; dronik 5" na ramie KHXC5 GEPRC
Re: SW1680
Bez modów nie wejdzie śmigło większe niż 9". IMO (pod 3s) optymalny silnik to kv=1400.
________________
Cobra
Cobra
Re: SW1680
I większe śmigło niż 9" nie jest potrzebne , miałem 10 ale wróciłem do 9
Edytuj posty!
Marbalon uzyskał bardzo dobry rezultat w rozmieszczaniu sprzętu w swoim SW1680 z wykorzystaniem KFC32FTB
Edytuj posty!
Marbalon uzyskał bardzo dobry rezultat w rozmieszczaniu sprzętu w swoim SW1680 z wykorzystaniem KFC32FTB
Zbyszek
Re: SW1680
Śledziłem jego poczynania w tym temacie.
Zastanawiałem się nad podobnym rozmieszczeniem gratów - prawdopodobnie z tego skorzystam.
Jeśli chodzi o silnik to był dobrany do poprzedniego projektu - Skywalkera X6 z którym się nie polubiliśmy.
Silnik i pakiety są nowe - praktycznie nie latane. Silnik ma może wylatane 10 - 15min, w chwili obecnej nie planuje zmian w sprzęcie.
Ewentualnie zmiana pakietu na 4S w przyszłości.
Zastanawiałem się nad podobnym rozmieszczeniem gratów - prawdopodobnie z tego skorzystam.
Jeśli chodzi o silnik to był dobrany do poprzedniego projektu - Skywalkera X6 z którym się nie polubiliśmy.
Silnik i pakiety są nowe - praktycznie nie latane. Silnik ma może wylatane 10 - 15min, w chwili obecnej nie planuje zmian w sprzęcie.
Ewentualnie zmiana pakietu na 4S w przyszłości.
Aparatura: Taranis 9XD + pulpit
Modele: MPX Easy Glider 4; dronik 5" na ramie KHXC5 GEPRC
Modele: MPX Easy Glider 4; dronik 5" na ramie KHXC5 GEPRC
Re: SW1680
Przy 4S na tym silniku miałem śmigło 9/6 i max 56A gdzie przy starcie zużywałem nie więcej jak 25-28A, do spokojnych lotów 4-6AAvatar pisze:Ewentualnie zmiana pakietu na 4S w przyszłości.
Teraz mam 9/4.5 i przy starcie rzadko przekroczę 20A, chyba że mi się ręka omsknie na gazie :) na mniejszym śmigle dalej jest wystarczająca ilość ciągu. Kupiłem też 8/4 ale jakoś nie chce mi się zmienić do testów.
bo latać to cza umić ;) - więc ciągle się uczę.
SkyWalker X-6 FPV - 2Fat2Fly, SkyWalker 1900 FPV Z&P, Mini SkyWalker eleres AP, Mini Talon FPV Z&P
BadCat FPV - KFC32FTB
SkyWalker X-6 FPV - 2Fat2Fly, SkyWalker 1900 FPV Z&P, Mini SkyWalker eleres AP, Mini Talon FPV Z&P
BadCat FPV - KFC32FTB
Re: SW1680
W końcu udało się rozpocząć budowę modelu.
Wyposażenie jakie planuję użyć jest w pierwszym poście.
Do zmiany pójdzie śmigło na jakieś składane 9 lub 10 / 6.
Dlaczego składane - silnik był użyty w skrzydle, tam było składane śmigło. Musiałem zeszlifować oryginalny gwint do przykręcania śmigła, gdyż kołpak nie pasował na trzpień.
Obecny postęp prac:
- przygotowane, wycięte miejsca na serwa w skrzydłach. Oryginalne wycięcia były za małe na serwa które posiadam
Zastanawiam się czy nie zastosować patetntu gdzieś usłyszanego lub przeczytanego, aby serwa obkurczyć koszulką termokurczliwą, a następnie je wkleić. W razie konieczności wymiany, łatwiej przeciąć koszulkę, wyjąć serwo, wyciąć koszulkę i wstawić na nowo - dźwignie serw pasują z poprzedniego projektu
- polutowane kable do serw w skrzydłach. Oryginalne kable zostały wymienione na troszkę grubsze. Zastosowany kabel to 3 żyły w pełnym ekranie
- poprowadzony i zalutowany kabel do serw na ogonie. Tutaj są 4 żyły w pełnym ekranie. Patent z folią również podpatrzony na forum. Folia będzie dodatkowo owinięta kawałkiem drutu dolutowanego do masy - wstępnie poprowadzony kabel do nadajnika wideo, również 3 żyły w ekranie. Nadajnik z planowaną anteną GP będzie umiejscowiony prawdopodobnie na końcu belki ogonowej
- wyprofilowana półka przed śmigłem pozostaje pusta chwilowo
- regulator oraz bec będą zamontowane na kawałku balsy, w tylnej części kadłuba - foto
- odbiornik GPS - wg patentu Marbalona - w miejscu gdzie oryginalnie ma być serwo do obrotu kamery - silnik zamontowany na oryginalnym sklejkowym krążku. Zastosowane tips&tricks z tutejszego wątku o tym modelu - aby można było silnik zdemontować bez odklejania, oraz piny wzmacniające - kontroler KFC umieszczony pod skrzydłami - jak na zdjęciu - montaż pakietów planuję w pionie, aby wtyczki można było łatwo wetknąć w gniazda zaraz za nimi. Moduł wtyczek zintegrowany jest z czujnikiem prądu
-- sposób montażu pakietów prawdopodobnie ulegnie zmianie. Możliwe, że czujnik prądu oraz wtyczki umieszczę na tylnej ściance - czyli obrót o 90 st.
Montaż pakietów robię na kawałku sklejki oraz opaskach rzepowych. Dodatkowo po dwa paski rzepów na baterii i dole półki. Taki sposób mocowania pozwolił na uchronienie pakietu przy upadku skrzydła z drzewa z wysokości ok 15m, dziobem w dół. Pakiet nawet nie zmienił swojego położenia. Co w planach:
Montaż pan tilta pod kamerę/kamery - prawdopodobnie zamiast kabinki - lecz to będzie w przyszłości. Na dzień dobry tylko podgląd i obrót w jednej płaszczyźnie.
Zalaminowanie całego modelu tkaniną ok 25g/m, spód kadłuba, dziób, natarcie skrzydeł, miejsce przejścia gum lub rzepów na skrzydłach dodatkowo tkaniną 140g/m
Kiedy pojawią się kolejne zdjęcia z postępu prac - ciężko powiedzieć.
Wyposażenie jakie planuję użyć jest w pierwszym poście.
Do zmiany pójdzie śmigło na jakieś składane 9 lub 10 / 6.
Dlaczego składane - silnik był użyty w skrzydle, tam było składane śmigło. Musiałem zeszlifować oryginalny gwint do przykręcania śmigła, gdyż kołpak nie pasował na trzpień.
Obecny postęp prac:
- przygotowane, wycięte miejsca na serwa w skrzydłach. Oryginalne wycięcia były za małe na serwa które posiadam
Zastanawiam się czy nie zastosować patetntu gdzieś usłyszanego lub przeczytanego, aby serwa obkurczyć koszulką termokurczliwą, a następnie je wkleić. W razie konieczności wymiany, łatwiej przeciąć koszulkę, wyjąć serwo, wyciąć koszulkę i wstawić na nowo - dźwignie serw pasują z poprzedniego projektu
- polutowane kable do serw w skrzydłach. Oryginalne kable zostały wymienione na troszkę grubsze. Zastosowany kabel to 3 żyły w pełnym ekranie
- poprowadzony i zalutowany kabel do serw na ogonie. Tutaj są 4 żyły w pełnym ekranie. Patent z folią również podpatrzony na forum. Folia będzie dodatkowo owinięta kawałkiem drutu dolutowanego do masy - wstępnie poprowadzony kabel do nadajnika wideo, również 3 żyły w ekranie. Nadajnik z planowaną anteną GP będzie umiejscowiony prawdopodobnie na końcu belki ogonowej
- wyprofilowana półka przed śmigłem pozostaje pusta chwilowo
- regulator oraz bec będą zamontowane na kawałku balsy, w tylnej części kadłuba - foto
- odbiornik GPS - wg patentu Marbalona - w miejscu gdzie oryginalnie ma być serwo do obrotu kamery - silnik zamontowany na oryginalnym sklejkowym krążku. Zastosowane tips&tricks z tutejszego wątku o tym modelu - aby można było silnik zdemontować bez odklejania, oraz piny wzmacniające - kontroler KFC umieszczony pod skrzydłami - jak na zdjęciu - montaż pakietów planuję w pionie, aby wtyczki można było łatwo wetknąć w gniazda zaraz za nimi. Moduł wtyczek zintegrowany jest z czujnikiem prądu
-- sposób montażu pakietów prawdopodobnie ulegnie zmianie. Możliwe, że czujnik prądu oraz wtyczki umieszczę na tylnej ściance - czyli obrót o 90 st.
Montaż pakietów robię na kawałku sklejki oraz opaskach rzepowych. Dodatkowo po dwa paski rzepów na baterii i dole półki. Taki sposób mocowania pozwolił na uchronienie pakietu przy upadku skrzydła z drzewa z wysokości ok 15m, dziobem w dół. Pakiet nawet nie zmienił swojego położenia. Co w planach:
Montaż pan tilta pod kamerę/kamery - prawdopodobnie zamiast kabinki - lecz to będzie w przyszłości. Na dzień dobry tylko podgląd i obrót w jednej płaszczyźnie.
Zalaminowanie całego modelu tkaniną ok 25g/m, spód kadłuba, dziób, natarcie skrzydeł, miejsce przejścia gum lub rzepów na skrzydłach dodatkowo tkaniną 140g/m
Kiedy pojawią się kolejne zdjęcia z postępu prac - ciężko powiedzieć.
Aparatura: Taranis 9XD + pulpit
Modele: MPX Easy Glider 4; dronik 5" na ramie KHXC5 GEPRC
Modele: MPX Easy Glider 4; dronik 5" na ramie KHXC5 GEPRC
Re: SW1680
Zawsze tak robię i się sprawdza.Avatar pisze:Zastanawiam się czy nie zastosować patetntu gdzieś usłyszanego lub przeczytanego, aby serwa obkurczyć koszulką termokurczliwą, a następnie je wkleić. W razie konieczności wymiany, łatwiej przeciąć koszulkę, wyjąć serwo, wyciąć koszulkę i wstawić na nowo
Re: SW1680
A ja nigdy i też się sprawdza. Pod warunkiem użycia hot gluta który puszcza bez śladu pod wpływem IPA a jest zbyt gęsty by wniknąć do serwa. Pytanie odnośnie pierwszej foty - ta pomarańczowa dźwignia w lotce to tak do zdjęcia czy na stałe wklejona? Bo jak to drugie to skopałeś. Otwory dźwigni powinny być nad zawiasem.
Ten wredny...
Re: SW1680
Tylko do foty i przymiarki serwa, aby jest ustawić i obrysować.Verid pisze:A ja nigdy i też się sprawdza. Pod warunkiem użycia hot gluta który puszcza bez śladu pod wpływem IPA a jest zbyt gęsty by wniknąć do serwa. Pytanie odnośnie pierwszej foty - ta pomarańczowa dźwignia w lotce to tak do zdjęcia czy na stałe wklejona? Bo jak to drugie to skopałeś. Otwory dźwigni powinny być nad zawiasem.
Element będzie dopiero wklejany po laminowaniu.
Aparatura: Taranis 9XD + pulpit
Modele: MPX Easy Glider 4; dronik 5" na ramie KHXC5 GEPRC
Modele: MPX Easy Glider 4; dronik 5" na ramie KHXC5 GEPRC
-
- Posty: 505
- Rejestracja: wtorek 27 kwie 2010, 13:40
- Lokalizacja: Kraków
Re: SW1680
Jak odrysujesz orczyk tak jak masz położony na lotce to będzie źle :)
Re: SW1680
Wiem, za długie popychacze będą, więc je będę musiał zrobić od nowa, lub przyciąć i skleić w rurce na CA.wiesiek_kr pisze:Jak odrysujesz orczyk tak jak masz położony na lotce to będzie źle :)
Położenie popychacza pozostaje w linii.
Sprawdzone położenie w obu kierunkach, i tak jak na fotce długość pasowała
Dziękuję za podpowiedzi odnośnie złego położenia, jak już będzie finalny montaż, to wkleję jak radzicie.
Aparatura: Taranis 9XD + pulpit
Modele: MPX Easy Glider 4; dronik 5" na ramie KHXC5 GEPRC
Modele: MPX Easy Glider 4; dronik 5" na ramie KHXC5 GEPRC
Re: SW1680
Raczej chodziło że oczka orczyka powinny być na wysokości zawiasów lotek w pozycji neutralne.
Re: SW1680
Witam,
W wolnej chwili udało się podłubać przy samolocie.
Postęp prac:
- zaekranowanie i oklejenie kabli w sterze wysokości
- wykonanie i montaż z sklejki 3mm obramowań serw w ogonie
- montaż serw w ogonie
- wklejenie rury w belkę ogonową
- zmodyfikowane wzmocnienia wg Zbipoka
- poprowadzenie kabli: w rurze ekranowany kabel sterowania serw, następnie kabel 6 żył w ekranie do nadajnika video na ogonie, 3 żyły w zapasie
- kabel pod śmigłem - również 6 żył w ekranie, jako zapas
- poprowadzenie kabli w okolice kontrolera w komorze pod skrzydłami
- doklejenie pasków z rzepami na półkę z bateriami
- przymiarka regulatora oraz BEC'a w komorze
Niestety serwa które mam w ogonie są lekko za duże, co wymusiło wycięcie otworu w drugiej połówce kadłuba aby można było je złączyć.
Nastąpiła również mała zmiana konfiguracji w sprzęcie. Podczas obkurczania koszulki, prawdopodobnie doszło do uszkodzenia jednego z serw które miało iść do skrzydła.
Po podłączeniu zasilania, pobór prądu rośnie do ok 3.5 - 4.0A. Poruszenie serwa ręcznie idzie bardzo ciężko. Po rozebraniu nie stwierdziłem żadnych uszkodzeń itp.
Po usunięciu smaru(w ramach testów) prąd zmalał do ok. 2.5A, lecz serwo ruszało się ociężale - poszło na szrot.
Serwa będą zamienione na serwa z modelu który się przywitał z ziemią, są to KingMax KM1703MG: 2.5KG przy 4,8V 0.14sek.
Przeglądając inne konfiguracje wydają się wystarczające.
Dlaczego, aż 6 żył w kablach - nie wiadomo co będzie potrzebne w przyszłości.
Lepiej położyć kable teraz, niż później pruć model - a w planach jest zalaminowanie całości.
Na koniec kilka zdjęć:
W wolnej chwili udało się podłubać przy samolocie.
Postęp prac:
- zaekranowanie i oklejenie kabli w sterze wysokości
- wykonanie i montaż z sklejki 3mm obramowań serw w ogonie
- montaż serw w ogonie
- wklejenie rury w belkę ogonową
- zmodyfikowane wzmocnienia wg Zbipoka
- poprowadzenie kabli: w rurze ekranowany kabel sterowania serw, następnie kabel 6 żył w ekranie do nadajnika video na ogonie, 3 żyły w zapasie
- kabel pod śmigłem - również 6 żył w ekranie, jako zapas
- poprowadzenie kabli w okolice kontrolera w komorze pod skrzydłami
- doklejenie pasków z rzepami na półkę z bateriami
- przymiarka regulatora oraz BEC'a w komorze
Niestety serwa które mam w ogonie są lekko za duże, co wymusiło wycięcie otworu w drugiej połówce kadłuba aby można było je złączyć.
Nastąpiła również mała zmiana konfiguracji w sprzęcie. Podczas obkurczania koszulki, prawdopodobnie doszło do uszkodzenia jednego z serw które miało iść do skrzydła.
Po podłączeniu zasilania, pobór prądu rośnie do ok 3.5 - 4.0A. Poruszenie serwa ręcznie idzie bardzo ciężko. Po rozebraniu nie stwierdziłem żadnych uszkodzeń itp.
Po usunięciu smaru(w ramach testów) prąd zmalał do ok. 2.5A, lecz serwo ruszało się ociężale - poszło na szrot.
Serwa będą zamienione na serwa z modelu który się przywitał z ziemią, są to KingMax KM1703MG: 2.5KG przy 4,8V 0.14sek.
Przeglądając inne konfiguracje wydają się wystarczające.
Dlaczego, aż 6 żył w kablach - nie wiadomo co będzie potrzebne w przyszłości.
Lepiej położyć kable teraz, niż później pruć model - a w planach jest zalaminowanie całości.
Na koniec kilka zdjęć:
Aparatura: Taranis 9XD + pulpit
Modele: MPX Easy Glider 4; dronik 5" na ramie KHXC5 GEPRC
Modele: MPX Easy Glider 4; dronik 5" na ramie KHXC5 GEPRC