autopilot do śmigłowca

czyli cała reszta elektroniki - jak OSD, Autopiloty, itp

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
sigreg
Posty: 1008
Rejestracja: piątek 12 mar 2010, 14:54
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: sigreg »

Owszem sa proby - Ardupilot heli i OpenPilot heli, obydwie platformy uzywane w wielowirnikowcach. Ardupilot heli powstaje juz, zeby nie sklamac, ze 2 lata jesli nie dluzej i wciaz jest na etapie mikserow i najprostszej stabilizacji. Openpilot z tego co widzialem tu na forum jest na samym poczatku drogi osiagajac podobny do Ardupilota stan zaawansowania. Kod obu kontrolerow jest publicznie dostepny i rozwijany przez spolecznosc, wiec wystarczyloby sciagnac i przerobic. A jednak trwa to juz kawal czasu i nie slychac cos o spektakularnych sukcesach takich konwersji. Wiec moze cos jest na rzeczy ? ;-)
FPV - Your world from my perspective :)
bartwaw
Posty: 1258
Rejestracja: sobota 05 mar 2011, 20:39
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: bartwaw »

... no tak w openpilocie to jeszcze raczkują w kwestii stabilizacji przy heli.
Jednak tempo mają naprawdę spore. Jednak jak do tej pory nie mają jeszcze typowej nawigacji. Niby coś jest, ale tylko pod samoloty.

Forsuję u nich zmianę podejścia do fajlsejfa w copterach - ale jest szansa, że zmienią podejście.
Strona mojej kochanej córeczki:
http://www.igunia.pl
Jak nie wiesz na co przeznaczyć 1% odpisu z podatku - zajrzyj.
Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

faktycznie ten dji jest jedynym słusznym wyborem. będzie się trzeba poważnie zastanowić i przemyśleć ewentualny zakup bo to już nie jest 1000zł niestety. Ale niech temat rozwija się dalej, może do czegoś dojdziemy ;-)
Awatar użytkownika
meteor
Posty: 2241
Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: meteor »

Dobra, a jakby zastosować elektronike MK(DU), do tego moduł NAVI to mamy autopilota dla heli z tarczą 120*, bo przecież można wgrać do MK(DU) mikser do tri. Chyba nie ma lepszego rozwiązania ? A przynajmniej to wydaje mi się najlepsze i najprostsze.
pozdrawiam
Marcin
Awatar użytkownika
mikun
Posty: 2540
Rejestracja: środa 26 maja 2010, 21:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mikun »

meteor pisze:Dobra, a jakby zastosować elektronike MK(DU), do tego moduł NAVI to mamy autopilota dla heli z tarczą 120*, bo przecież można wgrać do MK(DU) mikser do tri. Chyba nie ma lepszego rozwiązania ? A przynajmniej to wydaje mi się najlepsze i najprostsze.
...jeszcze trzeba poszukać serwa co pracują na I2C chyba że z heli zrobimy tricoptera :-) a jeśli już mk[..] to nie lepiej zrobić hexę XL albo okto? :-)
Ostatnio zmieniony wtorek 20 wrz 2011, 00:14 przez mikun, łącznie zmieniany 1 raz.
...i tak nie skończysz na jednym ani na dwóch :-)
Awatar użytkownika
sigreg
Posty: 1008
Rejestracja: piątek 12 mar 2010, 14:54
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: sigreg »

Kolega sie nie wczytal w temat ;-) Pytanie za 100 pkt.: a jak MK(DU) bedzie sterowal przepustnica, skokiem lopat i ogonkiem ? Heli to nie tylko swashplate.
FPV - Your world from my perspective :)
Wojekkk
Posty: 242
Rejestracja: sobota 07 maja 2011, 20:20
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojekkk »

3 silniki jako 3 serwa tarczy zmiksowane zewnetrzym mixerem podpietym pod throttle jako srednia sygnałow a serwo ogonowe podpiete jako serwo ruchomego silnika tri i gotowe.
Awatar użytkownika
Kenobi36
Posty: 303
Rejestracja: wtorek 17 maja 2011, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kenobi36 »

3 silniki w tri odpowiadają 3 serwa w tarczy, mamy prechylanie
Obroty mamy stałe, zamiast wzrostu obrotów 3 śmigieł podnoszą się trzy serwa więc i skok ogólny załatwiony.
Serwo ogonowe to sterowanie serwem z tricoptera.

Jedyne miejsce gdzie trzeba pokombinować to obroty, ale to na pewno się da w prosty sposób załatwić choćby przełącznikiem podłączonym do dowolnego serwa tarczy i regulatorem z governorem ale w zasadzie może być bez jeśli nie będziemy przesadzać z kątami.
iX5 200mm, ZMX FinX30, iPeaka 35A Blheli_32, DAL T5050C, CL Racing F4, Dinogy Mega 4s1300 75C
EYAS 112mm, iFlight 1106 600kv, ipeak 4x18A, Gemfan 3025, iflight mini revo bee F4 BF 3.2 4s500mAh
https://www.youtube.com/watch?v=bhAyBhxgwR8
Wojekkk
Posty: 242
Rejestracja: sobota 07 maja 2011, 20:20
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojekkk »

Kenobi36 Jakze pieknie napisales to samo co ja...
Awatar użytkownika
Kenobi36
Posty: 303
Rejestracja: wtorek 17 maja 2011, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kenobi36 »

Tylko nie wiem po co miksery?
iX5 200mm, ZMX FinX30, iPeaka 35A Blheli_32, DAL T5050C, CL Racing F4, Dinogy Mega 4s1300 75C
EYAS 112mm, iFlight 1106 600kv, ipeak 4x18A, Gemfan 3025, iflight mini revo bee F4 BF 3.2 4s500mAh
https://www.youtube.com/watch?v=bhAyBhxgwR8
Wojekkk
Posty: 242
Rejestracja: sobota 07 maja 2011, 20:20
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojekkk »

Domyslam sie ze nie wiesz skoro chcesz podlaczac gaz pod 1 silnik.. Ustawiajac gaz na 1 poziomie czas lotu bedziesz mial napewno rewelacyjny. Sygnały z 3 serw trzeba usrednic osobnym procesorem z mozliwoscia ustawienia krzywej gazu i wtedy bedzie jak nalezy.
Awatar użytkownika
meteor
Posty: 2241
Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: meteor »

mikun pisze:..jeszcze trzeba poszukać serwa co pracują na I2C chyba że z heli zrobimy tricoptera
konwerter ? :)
pozdrawiam
Marcin
bartwaw
Posty: 1258
Rejestracja: sobota 05 mar 2011, 20:39
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: bartwaw »

Panowie teoretycy - pora przejść od teorii do praktyki :)
Strona mojej kochanej córeczki:
http://www.igunia.pl
Jak nie wiesz na co przeznaczyć 1% odpisu z podatku - zajrzyj.
Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

bartwaw, spokojnie, porozmawiajmy najpierw :mrgreen:
Wojekkk
Posty: 242
Rejestracja: sobota 07 maja 2011, 20:20
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojekkk »

Az z ciekawosci uzbroje jednego Mwii i wsadze do heli co by obczaic tryb stable :]
ODPOWIEDZ