autopilot do śmigłowca
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Owszem sa proby - Ardupilot heli i OpenPilot heli, obydwie platformy uzywane w wielowirnikowcach. Ardupilot heli powstaje juz, zeby nie sklamac, ze 2 lata jesli nie dluzej i wciaz jest na etapie mikserow i najprostszej stabilizacji. Openpilot z tego co widzialem tu na forum jest na samym poczatku drogi osiagajac podobny do Ardupilota stan zaawansowania. Kod obu kontrolerow jest publicznie dostepny i rozwijany przez spolecznosc, wiec wystarczyloby sciagnac i przerobic. A jednak trwa to juz kawal czasu i nie slychac cos o spektakularnych sukcesach takich konwersji. Wiec moze cos jest na rzeczy ?
FPV - Your world from my perspective :)
... no tak w openpilocie to jeszcze raczkują w kwestii stabilizacji przy heli.
Jednak tempo mają naprawdę spore. Jednak jak do tej pory nie mają jeszcze typowej nawigacji. Niby coś jest, ale tylko pod samoloty.
Forsuję u nich zmianę podejścia do fajlsejfa w copterach - ale jest szansa, że zmienią podejście.
Jednak tempo mają naprawdę spore. Jednak jak do tej pory nie mają jeszcze typowej nawigacji. Niby coś jest, ale tylko pod samoloty.
Forsuję u nich zmianę podejścia do fajlsejfa w copterach - ale jest szansa, że zmienią podejście.
Strona mojej kochanej córeczki:
http://www.igunia.pl
Jak nie wiesz na co przeznaczyć 1% odpisu z podatku - zajrzyj.
http://www.igunia.pl
Jak nie wiesz na co przeznaczyć 1% odpisu z podatku - zajrzyj.
...jeszcze trzeba poszukać serwa co pracują na I2C chyba że z heli zrobimy tricoptera a jeśli już mk[..] to nie lepiej zrobić hexę XL albo okto?meteor pisze:Dobra, a jakby zastosować elektronike MK(DU), do tego moduł NAVI to mamy autopilota dla heli z tarczą 120*, bo przecież można wgrać do MK(DU) mikser do tri. Chyba nie ma lepszego rozwiązania ? A przynajmniej to wydaje mi się najlepsze i najprostsze.
Ostatnio zmieniony wtorek 20 wrz 2011, 00:14 przez mikun, łącznie zmieniany 1 raz.
...i tak nie skończysz na jednym ani na dwóch
3 silniki w tri odpowiadają 3 serwa w tarczy, mamy prechylanie
Obroty mamy stałe, zamiast wzrostu obrotów 3 śmigieł podnoszą się trzy serwa więc i skok ogólny załatwiony.
Serwo ogonowe to sterowanie serwem z tricoptera.
Jedyne miejsce gdzie trzeba pokombinować to obroty, ale to na pewno się da w prosty sposób załatwić choćby przełącznikiem podłączonym do dowolnego serwa tarczy i regulatorem z governorem ale w zasadzie może być bez jeśli nie będziemy przesadzać z kątami.
Obroty mamy stałe, zamiast wzrostu obrotów 3 śmigieł podnoszą się trzy serwa więc i skok ogólny załatwiony.
Serwo ogonowe to sterowanie serwem z tricoptera.
Jedyne miejsce gdzie trzeba pokombinować to obroty, ale to na pewno się da w prosty sposób załatwić choćby przełącznikiem podłączonym do dowolnego serwa tarczy i regulatorem z governorem ale w zasadzie może być bez jeśli nie będziemy przesadzać z kątami.
iX5 200mm, ZMX FinX30, iPeaka 35A Blheli_32, DAL T5050C, CL Racing F4, Dinogy Mega 4s1300 75C
EYAS 112mm, iFlight 1106 600kv, ipeak 4x18A, Gemfan 3025, iflight mini revo bee F4 BF 3.2 4s500mAh
https://www.youtube.com/watch?v=bhAyBhxgwR8
EYAS 112mm, iFlight 1106 600kv, ipeak 4x18A, Gemfan 3025, iflight mini revo bee F4 BF 3.2 4s500mAh
https://www.youtube.com/watch?v=bhAyBhxgwR8
Tylko nie wiem po co miksery?
iX5 200mm, ZMX FinX30, iPeaka 35A Blheli_32, DAL T5050C, CL Racing F4, Dinogy Mega 4s1300 75C
EYAS 112mm, iFlight 1106 600kv, ipeak 4x18A, Gemfan 3025, iflight mini revo bee F4 BF 3.2 4s500mAh
https://www.youtube.com/watch?v=bhAyBhxgwR8
EYAS 112mm, iFlight 1106 600kv, ipeak 4x18A, Gemfan 3025, iflight mini revo bee F4 BF 3.2 4s500mAh
https://www.youtube.com/watch?v=bhAyBhxgwR8
Panowie teoretycy - pora przejść od teorii do praktyki :)
Strona mojej kochanej córeczki:
http://www.igunia.pl
Jak nie wiesz na co przeznaczyć 1% odpisu z podatku - zajrzyj.
http://www.igunia.pl
Jak nie wiesz na co przeznaczyć 1% odpisu z podatku - zajrzyj.