Re: Rejestracja zabawek
: poniedziałek 22 maja 2017, 20:39
Jak ktoś się upomni, to może i zwrócą
Sens ma jak najbardziej bo mowa tu o odpowiedniku lotniczego transpondera (dodatkowo z mozliwoscia geofencingu). Nie ma to nic wspolnego z faktem posiadania badz nie aparatury RC.mocart pisze:Jaka znowu blokada na nadajnik? To nie ma sensu w przypadku px4/apm/pix, to sa autonomiczne autopiloty, ktore nie wymagaja aparatury rc.
Odniosłem się do pierwszego posta zawierajacego informację o "blokadzie w nadajniku" ponieważ uważam że taka kontrola powinna być na poziomie oprogramowania sterującego a nie samego systemu nadawczo odbiorczego. Tak mi się wydaje ze względu na mnogoś obecnych systemòw nawigowania. Uważam, że każdy model powinien przekazywać gdzieś centralnie informacje, że znajduje sie w powietrzu lub jest możliwość nadania mu ograniczeń ale blokada na poziomie tx/rx jest dla mnie bez sensu i temu służył komentarz.pawelsky pisze:Sens ma jak najbardziej bo mowa tu o odpowiedniku lotniczego transpondera (dodatkowo z mozliwoscia geofencingu). Nie ma to nic wspolnego z faktem posiadania badz nie aparatury RC.mocart pisze:Jaka znowu blokada na nadajnik? To nie ma sensu w przypadku px4/apm/pix, to sa autonomiczne autopiloty, ktore nie wymagaja aparatury rc.
Ja rowniez - ow nadajnik to transponder (a raczej jego dronowy odpowiednik) wlasnie, nie nadajnik RC.mocart pisze:Odniosłem się do pierwszego posta zawierajacego informację o "blokadzie w nadajniku"
mocart pisze:Uważam, że każdy model powinien przekazywać gdzieś centralnie informacje, że znajduje sie w powietrzu lub jest możliwość nadania mu ograniczeń
mocart pisze:softwaru informujacego stacje ground control na ktorych obszarac latac nie wolno
Cóż.... - ja również chyba jestem jakoś nie na czasie. Pieth, jak znajdziesz dobrego psychologa - daj namiar :Dmocart pisze:Uważam, że każdy model powinien przekazywać gdzieś centralnie informacje, że znajduje sie w powietrzu lub jest możliwość nadania mu ograniczeń
Kuczy, bardzo Cie prosze nie siej dezinformacji, bo potem ludzie beda powtarzac niestworzone historie na prawo i lewo.kuczy pisze:Ale mam "dobrą" wiadomość - pewnie już słyszeliście, że DJI zaszyło w ostatnich updatach aktualizację która się niedługo uaktywni - białas będzie przed lotem łączył się z "wielkim bratem" i narzucał swoje geofence w zależności od tego gdzie chcemy latać....
Ok. PRZEPRASZAM - informacja źle zrozumiana - powtorzylem za facebookiem, moja wina.pawelsky pisze:Kuczy, bardzo Cie prosze nie siej dezinformacji, bo potem ludzie beda powtarzac niestworzone historie na prawo i lewo.
Wiem, że w sprawach lotniczych i na tym portalu jestem całkowitym nowicjuszem jednak pewne informacje jak ograniczenia przekazywane softem mogą być bardziej sensowne transpondery zakładając masowym w przyszłości trafik dronów, modeli i innych tam ponad ziemią unoszących się rozwiązań. Nie wyobrażam sobie jakoś inwestycji w pokrycie nimi nie tylko lotnisk ale innych obszarów o ograniczonym ruchu. Transpondery mogą przekazywać i pobierać dodatkowe informacje ale nie sądzę że obejmą całość regulacji. Soft dostarczany online jest tańszy i mniej złożony.kuczy pisze:Kolego, zawsze i wszędzie, nawet w samolotach latających na autopilocie, o wiele lepszym niż nasze pixy i tym podobne - odpowiedzialność za lot ponosi osoba pilotująca (w przypadku naszych maszyn operująca) danym statkiem powietrznym. To, czy możesz w danym miejscu wykonać lot powinieneś wiedzieć o wiele wcześniej, jeśli nie wiesz użyj DroneRadar, jeśli nie DroneRadar - zadzwoń do ASM3 i zapytaj.
Kod: Zaznacz cały
* Mission Planner 1.3.47 - 29-4-2017
MainV2: dont param poll if armed
ConfigBatteryMonitoring: fix hardware label
log4net dependancy fix
OpenGLTest1: tweak
Updating No-Fly zones in Portugal (#1522)
Update No-Fly Zones in Portugal, including absolute restrictions in Lisbon
Update No Fly maps for Portugal
Bardzo dokładnie!pawelsky pisze:
Glowna rola "transpondera" jest jednak inna - chodzi o identyfikacje modelu w przestrzeni powietrznej.
Nie tylko. "Motolotnia, masz drona 2 mile na polnocny-zachod, trzymaj oczy szeroko otwarte" rowniez jest przydatna informacja.Jagoda pisze:Ale ... sens stosowania ma tylko w przypadku łączności dwukierunkowej.
tak w temacie łączności - ostatnio dałem pomysł do osoby związanej z DroneRadarem, aby była możliwość przekazania sobie wiadomości np SMS - poprzez aplikację DroneRadar (oczywiście pomiędzy osobami, które wyrażą taką chęć - włączą taką możliwość kontaktu) - myślę, że w wielu przypadkach działało by to bardzo na plus.pawelsky pisze:A łączność dwukierunkowa możne zapewnić telefon...