Strona 4 z 4

Re: Phantom 4 wypadek ,wymiana obudowy

: poniedziałek 22 maja 2017, 06:39
autor: Jagoda
Flexx600 pisze:
pawelsky pisze:P.S. Plus takiego obrotu spraw jest taki ze Jagoda tez moze spac spokojnie bez obawy o ognie piekielne
chyba tego jeszcze nie czytal wiec dzisiaj jeszcze kolejna bezsenna noc :P
Ano czytam teraz.
I kamulec z serducha spadł.

W PL silniki najtaniej:
https://www.sferis.pl/silnik-2312s-ccw- ... 5959?nobid.
A jak w Niemczech?

Re: Phantom 4 wypadek ,wymiana obudowy

: poniedziałek 22 maja 2017, 16:30
autor: Flexx600
Jagoda pisze:W PL silniki najtaniej:
https://www.sferis.pl/silnik-2312s-ccw- ... 5959?nobid.
A jak w Niemczech?
To jest bardzo tanio- chce kupic od nich 4 sztuki ale da sie tylko 3 sztuki i dostaje info ze jak chce wiecej mam sie z nimi skontaktowac.Rano pisalem maila-bez odpowiedzi.Dzwonilem kolo 15 ale nie dodzwonilem ale nikt nie odebral.Kupowales juz u nich ?

Editt

Dodzwonilem sie do nich i maja 3xCCW i 1xCW to by byly razem 4 sztuki.Moze mi ktos potwierdzic ,ze CW od CCW to w zasadzie to samo?Kwestia przelozenia uchwytu smigiel?Jezeli tak to uchwyty mam ze starych silnikow i wzialbym te 4 sztuki..?

Re: Phantom 4 wypadek ,wymiana obudowy

: poniedziałek 22 maja 2017, 17:36
autor: S_tach
A nie jest to tak że potrzeba 2szt CW i 2szt CCW wg. mnie chodzi o kierunek obrotów silnika.
Pozdrawiam

Re: Phantom 4 wypadek ,wymiana obudowy

: poniedziałek 22 maja 2017, 18:12
autor: pawelsky
S_tach pisze:wg. mnie chodzi o kierunek obrotów silnika.
Kierunek obrotow silnika zmienia sie zamieniajac miejscami dowolne 2 z 3 przewodow. Pytanie czy w silniku DJI nie ma jeszcze jakichs innych roznic mechanicznych, ale to mozna sprawdzic robiac sekcje zwlok 2 uszkodzonych silnikow.

Re: Phantom 4 wypadek ,wymiana obudowy

: poniedziałek 22 maja 2017, 18:16
autor: Flexx600
S_tach pisze:A nie jest to tak że potrzeba 2szt CW i 2szt CCW wg. mnie chodzi o kierunek obrotów silnika.
tak jest CW to zgodne z ruchem zegara a CCW odwrotne do ruchu zegara ale wedlug mnie to roznica jest wylacznie w gwincie/uchwycie smigiel a to sa te same silniki ktore sie kreca w zaleznosci jak/gdzie na plycie ESC sa przylutowane - kwestia przelozenia uchwytu - ale pytam zeby byc na 100% pewnym bo nigdzie tego nie wyczytalem tylko tak mi sie wydaje na logike.Swoja droga kupilem juz te 3xCCW i 1xCW bo za ta cene jakby sie okazalo , ze mam jeden CCW za duzo to sprzedam na Ebay bez problemu.Te z Angli tez odmowilem i kase juz oddali.

Re: Phantom 4 wypadek ,wymiana obudowy

: środa 31 maja 2017, 07:32
autor: Flexx600
Przyszly wczoraj silniki i jeszcze wczoraj to polutowalem i zlozylem do kupy.Zadnych problemow nie bylo -dron lata jak w pierwszym dniu po zakupie.Co do silnikow moje przypuszcenia sie potwierdzily roznica CW a CCW jest jak powyzej juz pisalem - wylacznie w mocowaniu a kierunek obrotu jest podyktowany przez ESC.

Re: Phantom 4 wypadek ,wymiana obudowy

: poniedziałek 19 sie 2019, 08:33
autor: Nefryt
Witam Wszystkich!
Niestety przy lądowaniu zawiał wiatr i dron Phantom 4 przyciął orzecha i spadł z 3 metrów, reaguje po włączeniu, kamera, gimbal, obraz jest.
Czy ktoś próbował podgrzać obudowę i wyprostować ramię bo u mnie nic się nie połamało, tylko się skrzywiło, czy w ogóle ma to sens, czy nie nie ma szans przywrócenia tego odgięcia do stanu z przed upadku, bo i tak nie wyjdzie mi to jak fabrycznie i potem dron może mieć problemy z lotem ?
Fotka w załączniku, jeśli ktoś będzie potrzebował więcej z innej strony to wieczorem mogę podesłać.

Re: Phantom 4 wypadek ,wymiana obudowy

: poniedziałek 19 sie 2019, 15:13
autor: Adriee
Pewnie masz na myśli coś takiego:

osobiście nie próbowałem, ale chcąc robić takie naprawy - najlepiej by było rozebrać obudowę i oddzielić (ew. zabezpieczyć) elektronikę. Być może po naprawie plastik nie będzie już tak samo sztywny, jak przed naprawą, ale nie powinno też być tragedii...
Najlepiej byś zajrzał do środka i sprawdził, czy rzeczywiście ucierpiał jedynie plastikowy kadłub.

Re: Phantom 4 wypadek ,wymiana obudowy

: poniedziałek 19 sie 2019, 16:18
autor: Nefryt
Rozebrałem i tak to wygląda
IMG_9873a.jpg
IMG_9873a.jpg (154.04 KiB) Przejrzano 5419 razy
IMG_9872a.jpg
IMG_9872a.jpg (101.42 KiB) Przejrzano 5419 razy
IMG_9871a.jpg
IMG_9871a.jpg (122.91 KiB) Przejrzano 5419 razy

Re: Phantom 4 wypadek ,wymiana obudowy

: poniedziałek 19 sie 2019, 19:19
autor: pawelsky
Jesli nie jestes specem od "klepania" plastiku, to rozsadniej bedzie kupic nowa obudowe

P.S. http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?p=553760#p553760

Re: Phantom 4 wypadek ,wymiana obudowy

: poniedziałek 19 sie 2019, 20:32
autor: Jagoda
pawelsky pisze: rozsadniej bedzie kupic nowa obudowe
Również tak uważam.
O ile wygląd nie ma znaczenia, to zachowanie osi silnika, tak jak zaplanował producent, już tak.
W razie odchyłki kopter może "pływać" w zawisie, "znosić" w locie itp.

Ps.
W przypadku korzystania z linku, co zapodałem na początku tego tematu (jako tutek do wymiany obudowy) - nie ciąć kabli silnik-ESC tylko odlutować od ESC.
Nie chcę znowu smażyć się w piekle ;-) :-D