Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
-
- Posty: 132
- Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
- Lokalizacja: Mielec
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
To fakt...zwolnil model pod wiatr..podczas kilku okrazen w tym punkcie mniej wiecej mial 10-12km..
pozniej tak podejrzanie noska zadzieral i zauwazylem ze juz 6km mial...wiec przerzucilem w CIRCLE i tu podczas nawrotu juz 70km mial wiec i cos sterowny powinien byc a tu nic...Ja mu kontre sterami a on dalej kreci sie jak chce..dopiero chyba w FBWB/FBWA cos inaczej zaczal leciec ale kontry sterami na nic sie nie zdaly...na 100% cos nie halo..ogolnie nie latam gdy wieje no ale juz kilka razy latalem w taki wiatr i takie cuda sie nie dzialy. Ja oczywiscie chcial bym byc winowajca tego zamieszania, ale jednak za dlugo te klopoty trwaly zeby byly spowodowane w 100% przezemnie.
Po ktoryms tak zakrecie bym cos kontroli odzyskal a tu nic az do wlaczenia manuala a i tutaj tez pewny nie jestem czy juz bylo ok...
No ale nic...zrobi sie nowe skrzydlo i bedzie prubowac
pozniej tak podejrzanie noska zadzieral i zauwazylem ze juz 6km mial...wiec przerzucilem w CIRCLE i tu podczas nawrotu juz 70km mial wiec i cos sterowny powinien byc a tu nic...Ja mu kontre sterami a on dalej kreci sie jak chce..dopiero chyba w FBWB/FBWA cos inaczej zaczal leciec ale kontry sterami na nic sie nie zdaly...na 100% cos nie halo..ogolnie nie latam gdy wieje no ale juz kilka razy latalem w taki wiatr i takie cuda sie nie dzialy. Ja oczywiscie chcial bym byc winowajca tego zamieszania, ale jednak za dlugo te klopoty trwaly zeby byly spowodowane w 100% przezemnie.
Po ktoryms tak zakrecie bym cos kontroli odzyskal a tu nic az do wlaczenia manuala a i tutaj tez pewny nie jestem czy juz bylo ok...
No ale nic...zrobi sie nowe skrzydlo i bedzie prubowac
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Z wykresu wynika, że jak zaczynałeś odzyskiwać prędkość i sterowanie to zmieniałeś tryb. To taka choroba pilotów:) a nazywa się świeżbienie łapek. Też ją
W powiększeniu moment problemów.
mam.W powiększeniu moment problemów.
-
- Posty: 132
- Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
- Lokalizacja: Mielec
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Kurcze bo pierwszy raz taka jazde dzika mialem i pstrykalem tymi trybami wszystkimi bo sobie mysle..."moze baro zeswirowalo, moze kompas, moze cos tam"..oby tak bylo ze to moja wina...choc ciezko mi siebie obwiniac tak w 100% i to nie dlatego ze super pilot jestem, bo dziad ze mnie a nie pilot, ale lot trwal z pol minuty i powoli ze 140m wysokosci w dol...a tu o to chodzi ze te kontry sterami nic nie pomogly.
A na tyle ile znam ten model to cos to lepiej powinno wygladac nawet przy tym wietrze..
No ale logi napewno nie klamia i to Ja sie zakrecilem
Najwazniejsze ze nikomu na podworko nie w padlem bo to by byla jazda nie mila dopiero...
A na tyle ile znam ten model to cos to lepiej powinno wygladac nawet przy tym wietrze..
No ale logi napewno nie klamia i to Ja sie zakrecilem
Najwazniejsze ze nikomu na podworko nie w padlem bo to by byla jazda nie mila dopiero...
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
No ja niestety mam dużo więcej "szczęścia"farmaceuta pisze:
Najwazniejsze ze nikomu na podworko nie w padlem bo to by byla jazda nie mila dopiero...
Latam w okolicy gdzie jest w miarę bezpiecznie, pola, łąki za plecami niestety las więc latam raczej "przed sobą" - w oddali jedno gospodarstwo...
...pierwsze loty FPV, rc na QLRS - więc wszystko wydaje się w miarę bezpieczne, model Pioniera bez żadnych wspomagaczy lata bardzo poprawnie, przewidywalnie, warunki podczas lotu idealne, jako że to moje pierwsze kroki w FPV latam w zasięgu wroku, pierwszy raz włączyłem FBWA - zachwycony tym jak to działa zaczynam się coraz bardziej oddalać i więcej patrzę na monitor niż w górę na model, największe odległości to jakieś 600m.
Z obawy przed tym jak modela zachowa się w RTL wyłączyłem wszystkie failsafe - i to był chyba największy błąd.
W pewnym momencie lotu podczas łagodnego zakrętu w lewo na monitorze zobaczyłem wirujący pomarańczowy prostokącik, który był coraz większy - to był dach jedynego gospodarstwa w okolicy.
finał jest taki: Jako że drugi raz nie chcę tego powtórzyć - proszę pomóżcie mi z ustawieniami FS
u mnie po zmianach wygląda to teraz tak:
-
- Posty: 132
- Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
- Lokalizacja: Mielec
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
I przywaliles w ten dach???
failsafe wyglada dobrze ustawiony..ustawiasz qlrs z aparatura tak zeby po wylaczeniu apki kanal 3 byl w okolicy 900..."throtle failsafe" musi byc troszke wiekszy np. tak jak masz teraz...w tym okienku gdzie masz teraz "8.0" to chyba od baterii parametr i ustawiasz tam minimalne napiecie przy jakim model wejdzie w RTL..
Ogolnie wyglada to dobrze u Ciebie ustawione.
Dla pewnosci podlacz model przez kabel usb lub telemetrie i po wylaczeniu apki ma Ci sie pokazac na HUD failsafe..
Tylko tak...failsafe raczej by Cie nie uratowal z tej sytuacji bo na tych odleglosciach to napewno miales do konca sterownosc prawda?
failsafe wyglada dobrze ustawiony..ustawiasz qlrs z aparatura tak zeby po wylaczeniu apki kanal 3 byl w okolicy 900..."throtle failsafe" musi byc troszke wiekszy np. tak jak masz teraz...w tym okienku gdzie masz teraz "8.0" to chyba od baterii parametr i ustawiasz tam minimalne napiecie przy jakim model wejdzie w RTL..
Ogolnie wyglada to dobrze u Ciebie ustawione.
Dla pewnosci podlacz model przez kabel usb lub telemetrie i po wylaczeniu apki ma Ci sie pokazac na HUD failsafe..
Tylko tak...failsafe raczej by Cie nie uratowal z tej sytuacji bo na tych odleglosciach to napewno miales do konca sterownosc prawda?
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
problem był dosyc złożony, moje radio nie do końca chcialo współpracować z QLRS-em i bywało, że odbiornik przechodził w tryb FS i ustawiał kanały wg wcześniej zaprogramowanych wartości dla FS odbiornika. Czas pomiedzy utratą linku RC przez odbiornik do ponownego resetu odb. i próby odszukania sygnału mialem ustawiony na 10s - w tym czasie samolot zdążył się rozbić.
Tak! - przywaliłem w ten dach.
Z tej odległości nawet gdybym chciał w niego trafić to raczej nie dałbym rady, a tu proszę.
Na szczescie nic sie nie stało- twarda ceramiczna dachówka kontra piankowy kadlub- wiadomo co wygrało. No oczywiscie z przodu była kamera- juz nie istnieje.
Co do sterowności to właśnie przez to że ją całkowicie straciłem i nie miałem żadnej kontroli nad tym co się dzialo model przywalił w dach, najgorsze było a to wszystko patrzeć nie mając nad tym żadnej kontroli.
Model po prostu w bardzo ciasnej spirali zaczął schodzić w doł, żałuję tylko że wszystkiego nie nagrałem.
Tak! - przywaliłem w ten dach.
Z tej odległości nawet gdybym chciał w niego trafić to raczej nie dałbym rady, a tu proszę.
Na szczescie nic sie nie stało- twarda ceramiczna dachówka kontra piankowy kadlub- wiadomo co wygrało. No oczywiscie z przodu była kamera- juz nie istnieje.
Co do sterowności to właśnie przez to że ją całkowicie straciłem i nie miałem żadnej kontroli nad tym co się dzialo model przywalił w dach, najgorsze było a to wszystko patrzeć nie mając nad tym żadnej kontroli.
Model po prostu w bardzo ciasnej spirali zaczął schodzić w doł, żałuję tylko że wszystkiego nie nagrałem.
-
- Posty: 132
- Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
- Lokalizacja: Mielec
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
To koniecznie musisz dojsc do ladu z tym zalaczajacym sie FS... przy takich odleglosciach to prawa nie ma.
Te 10s zmien na minimum...u mnie w Openlrs mam tak ze gdy zgubie sygnal to po ustalonych 1.5 sekundy wlacza sie FS...po odzyskaniu sygnalu link wskakuje odrazu bez opoznien. Reszta jak wyzej Ci napisalem...i koniecznie przed probami sprawdz w MP na ziemi czy prawidlowo sie zalacza FS i czy po wlaczeniu apki odrazu lapiesz lacznosc..
Te 10s zmien na minimum...u mnie w Openlrs mam tak ze gdy zgubie sygnal to po ustalonych 1.5 sekundy wlacza sie FS...po odzyskaniu sygnalu link wskakuje odrazu bez opoznien. Reszta jak wyzej Ci napisalem...i koniecznie przed probami sprawdz w MP na ziemi czy prawidlowo sie zalacza FS i czy po wlaczeniu apki odrazu lapiesz lacznosc..
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Na chwilę obecną postanowiłem, że wrócę do sprawdzonego linku FRSKY, poustawiam i dokładnie sprawdzę jak należy wszystkie tryby lotu i funkcje APM, latając przy nodze a dopiero po tym jak zacznie mi brakować zasięgu wymienię link na QLRS-a
-
- Posty: 132
- Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
- Lokalizacja: Mielec
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Jak zamierzasz latac typowo FPV na wieksze odleglosci to FRSKY szybciutko Ci sie skonczy (bez modzenia z antenami)...Ja ze 3 miesiace temu bylem na tym etapie co Ty w odleglosciach a juz ponad 10km mam na koncie i kombinuje z bateriami zeby na 15km starczylo..
Duzo osob lata na qlrs i to kozackie dystanse robia wiec nie ma co sie zrazac...podstawa to zebys odzyskiwal lacznosc odrazu a nie jakies tam opoznienia przez ktore wlasnie tak sie konczy.
O ile Ja dobrze zrozumialem to po zgubie zasiegu i odzyskaniu musisz czekac 10s az wszystko wystartuje od nowa?
Duzo osob lata na qlrs i to kozackie dystanse robia wiec nie ma co sie zrazac...podstawa to zebys odzyskiwal lacznosc odrazu a nie jakies tam opoznienia przez ktore wlasnie tak sie konczy.
O ile Ja dobrze zrozumialem to po zgubie zasiegu i odzyskaniu musisz czekac 10s az wszystko wystartuje od nowa?
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Poproszę z jeden przykład...farmaceuta pisze:Duzo osob lata na qlrs i to kozackie dystanse robia
Taranis 9XD, eLeRes, GS, OSD i AP by Zbig & Pitlab, FOX 800 1,2GHz, Talon.
-
- Posty: 132
- Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
- Lokalizacja: Mielec
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Na temacie o QLRS bylo troche linkow glownie do YT..i tam latali po kilkadziesiat km co jest dobrym wynikiem..
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Ja się wcale do QLRS-a nie zraziłem, po prostu rzuciłem się na głęboką wodę i uruchomiłem 3 rzeczy jednocześnie i po raz pierwszy mam z nimi do czynienia; po pierwsze latanie FPV, po drugie za pomocą kontrolera APM, po trzecie zmieniłem system na Long Range.
Chyba jednak za dużo jak na jeden raz.
Wracając do wątku i zarazem ustawień APM-a, może ktoś opisać po kolei co za co odpowiada? Tyle co wiem to:
1 - napięcie poniżej którego włączy się FailSafe
2 - ?
3 - poziom kanału THROTLE przy którym włączy sie FS (wykorzystywany do kontroli utraty sygnału)
4 - czy FS dla kanału THR ma być aktywny
5 - ?
6 - ?
7 - ?
Chyba jednak za dużo jak na jeden raz.
Wracając do wątku i zarazem ustawień APM-a, może ktoś opisać po kolei co za co odpowiada? Tyle co wiem to:
1 - napięcie poniżej którego włączy się FailSafe
2 - ?
3 - poziom kanału THROTLE przy którym włączy sie FS (wykorzystywany do kontroli utraty sygnału)
4 - czy FS dla kanału THR ma być aktywny
5 - ?
6 - ?
7 - ?
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Zmień język na angielski a stanie się jasność i wszystko będzie proste. Naprawdę. ;)
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Dzięki, teraz to zaczyna mieć sens.maxiiii pisze:Zmień język na angielski a stanie się jasność i wszystko będzie proste. Naprawdę. ;)
Nawet nie pytam skąd się wzięło takie tłumaczenie.
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Mam gorącą prośbę. Czy ktoś zaznajomiony z APM i jego podłączaniem mógłby zerknąć czy narysowany przeze mnie schemat jest prawidłowy. Czy nie spalę niczego? Czy zasilanie OSD, kamery i VideoTX jest OK?
- Załączniki
-
- Schemat połączenia APM2.6
- fpv.png (371.22 KiB) Przejrzano 1634 razy