Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Dzieki za super tutorial!
Przejrzalem wszystkie chyba filmiki na YT ten opis jest chyba najlepszy -> jasno,krotko i tresciwie.
Pytanko czy RTL dzialac bedzie "na defaultach" czy trzeba cos zmieniac jakas predkosc powrotu etc?
Zakladamy ze kompas/GPS jest poprawnie skalibrowany
Przejrzalem wszystkie chyba filmiki na YT ten opis jest chyba najlepszy -> jasno,krotko i tresciwie.
Pytanko czy RTL dzialac bedzie "na defaultach" czy trzeba cos zmieniac jakas predkosc powrotu etc?
Zakladamy ze kompas/GPS jest poprawnie skalibrowany
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
RTL działa od strzała i nie trzeba nic ustawiać chyba że tylko wysokość na jakiej ma powrócić. W standardzie jest 100 m.
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Hej maxii, moje skrzydlo juz schnie po malowaniu, instalacje wykonalem i wzialem sie za konfiguracje pix(racer)'a...
Mam zagwozdke:
- napisales tak: "Wyszukujemy parametr ELEVON_MIXING i zmieniamy go z 0 na 1"
- w dokumentacji natomiast stoi tak:
Set both RC1_REV and RC2_REV to 1 and ELEVON_MIXING to 0
Start by setting ELEVON_OUTPUT to 1. In later steps you may adjust this to 2, 3 or 4.
Czy to jest blad w opisie u Ciebie czy w rzeczywistosci nowy tryb mixera i tak zadziala jak ustawisz elevon_output na > 0?
No i druga rzecz ktora mnie zastanawia to kolejnosc ktora napisales ze musi byc dokladnie taka: manual a pozniej stab, natomiast w dokumentacji jest odwrotna...
Opieram sie na tym:
http://ardupilot.org/plane/docs/reversi ... -mode.html
Tak czy inaczej mistrzostwo swiata z tym tutkiem!
Mam zagwozdke:
- napisales tak: "Wyszukujemy parametr ELEVON_MIXING i zmieniamy go z 0 na 1"
- w dokumentacji natomiast stoi tak:
Set both RC1_REV and RC2_REV to 1 and ELEVON_MIXING to 0
Start by setting ELEVON_OUTPUT to 1. In later steps you may adjust this to 2, 3 or 4.
Czy to jest blad w opisie u Ciebie czy w rzeczywistosci nowy tryb mixera i tak zadziala jak ustawisz elevon_output na > 0?
No i druga rzecz ktora mnie zastanawia to kolejnosc ktora napisales ze musi byc dokladnie taka: manual a pozniej stab, natomiast w dokumentacji jest odwrotna...
Opieram sie na tym:
http://ardupilot.org/plane/docs/reversi ... -mode.html
Tak czy inaczej mistrzostwo swiata z tym tutkiem!
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Fajnie że powstał taki opis może zachęci to więcej ludzi do samolotów Tylko nie widzę słowa o trymowaniu, nie trymujesz go nawet w manual?
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Oraz kalibracji esc
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Trymowanie w manualu to czynności poza autopilotem więc nie uznałem za stosowne tego umieszczać bo nie jest to poradnik do nauki latania.:)Głuś pisze:nie trymujesz go nawet w manual?
Należy pamiętać tylko o tym, że jak w locie zaczynamy trymować w manualu już nie przechodzimy do trybów automatycznych przed ponowną kalibracją aparatury w MP.
Kalibracja ESC jest podstawową kalibracją ale jak ktoś chce:)rychoo pisze:Oraz kalibracji esc
1. Zdejmujemy śmigło i włączamy aparaturę
2. ustawiamy drążek gazu na maksimum.
3. podłączamy zasilanie do ESC (z podpiętym i zbindowanym odbiornikiem)
4. ESC wyda dźwięk (dzwięk, melodia lub inny efekt dzwiękowy a nawet bez niego - wszystko zależne od typu ESC)
5. przesuwamy drążek gazu na minimum.
6. ESC wyda dzwięk zatwierdzający (dzwięk, melodia lub inny efekt dzwiękowy a nawet bez niego - wszystko zależne od typu ESC)
7. przesuwamy drążek gazu lekko do góry - silnik powinien zacząć się kręcić.
8. Ruszając drążkiem gazu do dóry i na dół silnik powinien pracować w pełnym zakresie obrotów.
TO wszystko
Masz rację ale przy podłączeniu serwa do kanału 1 i 2 nie ma to znaczenia.rychoo pisze:Mam zagwozdke:
Przy innym podłączeniu nie sprawdzałem.
Krok ze zmianą ELEVON_MIXING można pominąć lub zostawic:)
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Kalibracja przez rx, a da sie to zrobic majac wszyystko spiete z autopilotem?
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Zgadzam sie, ale musisz chyba wytrymować żeby AP poprawnie działał? Nie wpadłem nigdy na to że bez trymowania można w ogole latać, a można?
rychoo, a co ma się nie dać. Gaz na maks, podłączasz lipo, czekasz chwile aż diody w pixie będą migać na przemian, odłączasz i podłączasz, po chwili regiel zagra jak przy kalibracji z RX, gaz na dół, zagra że przyją i gotowe.
Możesz lekko unieść gaz, silnik powinien się zakruncic. Jak masz safety swith to musisz po drugim włączeniu zasilania wcisnąć i przytrzymać inaczej FC nie puszcza synału do regli.
rychoo, a co ma się nie dać. Gaz na maks, podłączasz lipo, czekasz chwile aż diody w pixie będą migać na przemian, odłączasz i podłączasz, po chwili regiel zagra jak przy kalibracji z RX, gaz na dół, zagra że przyją i gotowe.
Możesz lekko unieść gaz, silnik powinien się zakruncic. Jak masz safety swith to musisz po drugim włączeniu zasilania wcisnąć i przytrzymać inaczej FC nie puszcza synału do regli.
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
A można:) Można ustawić prawidłowo mechanicznie.
A co rozumiesz pod słowem rx?rychoo pisze:Kalibracja przez rx, a da sie to zrobic majac wszyystko spiete z autopilotem?
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Pytam serio - bez trymowania dziala poprawnie FWBA?
RX - odbiornik.
RX - odbiornik.
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Bez trymowania działa każdy tryb automatyczny.
Dla autopilota nie ma to żadnego znaczenia.
Kalibrację ESC robi się tylko przez rx.(może być wszystko podłączone, wtedy podłączamy zasilanie do skrzydełka.)
Kalibracji apema nie można wykonać przez rx.
Dla autopilota nie ma to żadnego znaczenia.
Kalibrację ESC robi się tylko przez rx.(może być wszystko podłączone, wtedy podłączamy zasilanie do skrzydełka.)
Kalibracji apema nie można wykonać przez rx.
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Zastanawia mnie jeszcze parametr mixing gain... domyslnie ustawiony na 0.5
W ktoryms watku napisales ze nalezy trzymac sie tej wartosci... moglbys napisac dlaczego?
Z jednej strony mechanicznie spinamy lotki z serwem tak, zeby wykorzystac pelna rozdzielczosc serwa, z drugiej strony autopilot ogranicza nam wychylenia w manualu... nie bardzo rozumiem dlaczego
W ktoryms watku napisales ze nalezy trzymac sie tej wartosci... moglbys napisac dlaczego?
Z jednej strony mechanicznie spinamy lotki z serwem tak, zeby wykorzystac pelna rozdzielczosc serwa, z drugiej strony autopilot ogranicza nam wychylenia w manualu... nie bardzo rozumiem dlaczego
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Witajcie ...
Wczoraj odpalałem skrzydełko 2m, skonfigurowane między innymi na bazie tu zawartych informacji i spotkałem się z pewnym przykrym problem w czasie pierwszych testów i oblotów.
Po dojściu do failsafe dla bateryjni (poniżej 10.5v) skrzydełko ładnie zaczęło wracać, jednak jak już blisko było to okazało się, że brak całkowicie kontroli nad nim ... latał sobie następne 10 minut nad miejscem startu zanim sam ESC nie zaczął ograniczać prądu.
Co zrobiłem źle ? Zapewne czegoś nie sprawdziłem przed lotem ...
Według mnie jak był blisko miejsca startu powinien dać kontrolę nad sterami do lądowania.
Wczoraj odpalałem skrzydełko 2m, skonfigurowane między innymi na bazie tu zawartych informacji i spotkałem się z pewnym przykrym problem w czasie pierwszych testów i oblotów.
Po dojściu do failsafe dla bateryjni (poniżej 10.5v) skrzydełko ładnie zaczęło wracać, jednak jak już blisko było to okazało się, że brak całkowicie kontroli nad nim ... latał sobie następne 10 minut nad miejscem startu zanim sam ESC nie zaczął ograniczać prądu.
Co zrobiłem źle ? Zapewne czegoś nie sprawdziłem przed lotem ...
Według mnie jak był blisko miejsca startu powinien dać kontrolę nad sterami do lądowania.
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
W czasie RTL bez problemu można sterować skrzydłem tylko po puszczeniu drągów znowu leci do miejsca startu i parkuje nad głową robiąc spore kółka.
można wtedy zmienić tryb lotu i przejąć "dowodzenie." W trybie RTL nie można lądować. RTL jest wykonywany w pętli czyli do puki nie przejmiemy drągów RTL będzie wykonywany ciągle.
można wtedy zmienić tryb lotu i przejąć "dowodzenie." W trybie RTL nie można lądować. RTL jest wykonywany w pętli czyli do puki nie przejmiemy drągów RTL będzie wykonywany ciągle.
Co by się stało gdyby skrzydło przyleciało i oddało ci stery a ty w tym czasie jeszcze piłbyś piwo. Z paniki rozlałbyś je :) I jaka to radocha z rozlanego browara:(wrepinski pisze:Według mnie jak był blisko miejsca startu powinien dać kontrolę nad sterami do lądowania.
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Problem w tym, że nie było reakcji na drążki.maxiiii pisze:W czasie RTL bez problemu można sterować skrzydłem tylko po puszczeniu drągów znowu leci do miejsca startu i parkuje nad głową robiąc spore kółka.
można wtedy zmienić tryb lotu i przejąć "dowodzenie." W trybie RTL nie można lądować. RTL jest wykonywany w pętli czyli do puki nie przejmiemy drągów RTL będzie wykonywany
Nie było reakcji na zmianę trybu cały FBWA/manual.
Na OSD RSSI na 75-89%, więc to nie fs rc.
Bateria 10.20-10.30v, fs ustawiony na 10.50v
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk