Mniej wirów, lepsze osiągi

Samoloty, szybowce, skrzydełka, delty...

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
loop
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 27 sty 2011, 08:20
Lokalizacja: Kielce

Mniej wirów, lepsze osiągi

Post autor: loop »

Bardzo mi się podoba ten temat.

http://www.gbak.cba.pl/?p=149

Jeśli nie trafiłem z lokalizacją, to moderator może przenieść.

Obrazek
Awatar użytkownika
cobra
Posty: 2876
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 22:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cobra »

Technologia używana od dawna i w modelarstwie.
________________
Cobra
Awatar użytkownika
L_I_S
Posty: 902
Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 09:48
Lokalizacja: Zgorzelec, Monachium

Post autor: L_I_S »

a wie ktos skad zaczerpneli ten genialny pomysl? bo wcale z poczatku nie wyszlo to metoda prob i bledow :)
Pozdrawiam


"If flying were the language of man, soaring would be it's poetry"
Awatar użytkownika
loop
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 27 sty 2011, 08:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: loop »

cobra pisze:Technologia używana od dawna i w modelarstwie.
Pewnie tak, tylko jakoś jest totalna masa modeli, które nie mają żadnego dodatku związnego z ograniczeniem wiru na krańcu skrzydła.
Chyba poszukam jakiegoś ucha uniwersalnego, ciekawe czy są w rożnych rozmiarach.
emzet
Posty: 862
Rejestracja: niedziela 21 mar 2010, 17:06
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: emzet »

Opór indukowany w naszych modelach nie ma jakiegoś kolosalnego znaczenia. W dodatku taki winglet to jest dość skomplikowana sprawa, nie ma czegoś takiego jak uniwersalny. Jeżeli się nie mylę to do Boeinga 737 opracowywano i testowano takie dodatki ponad 10 lat zanim trafiły do seryjnej produkcji.
Awatar użytkownika
Balirc
Posty: 477
Rejestracja: piątek 05 lut 2010, 23:18
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Balirc »

Taki winglet przy większych odrzutowcach ogranicza też wiry skrzydłowe i samoloty mogą częściej lądować
Awatar użytkownika
marceli
Posty: 1586
Rejestracja: środa 03 lut 2010, 12:44
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: marceli »

Moj szybowiec ma takie pseudo winglety tzn platy na koncu przechodza plynnie w takie uszy. W polaczeniu ze zmniejszajaca sie cieciwa mozna zalozyc ze opory na koncu sa mniejsze. Byc moze :D
Awatar użytkownika
mikun
Posty: 2540
Rejestracja: środa 26 maja 2010, 21:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mikun »

Też miałem takie winglety w ASW-28 pelikana........czy coś to dawało nie wiem.... wiem że strasznie nie słuchał aparatury ten motonieszybowiec :-)
...i tak nie skończysz na jednym ani na dwóch :-)
Awatar użytkownika
loop
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 27 sty 2011, 08:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: loop »

Mi to się marzy kupowanie takich dodatków. Jest uniwersalny o kilku rozmiarach i profilach. Zerkam co mam, zerkam który najbliższy dla mojego latadła i kupuje sobie, montuję i już mam mniejsze straty na końcówkach :-)
^ sens tylko w postępie ^
Awatar użytkownika
marceli
Posty: 1586
Rejestracja: środa 03 lut 2010, 12:44
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: marceli »

taki uniwersalny winglet powinien też dodatkowo odzyskiwać energię poprzez zamianę kinetycznej wiru na elektryczną i ładować pakiet, np napędowy :)
ODPOWIEDZ