Strona 1 z 1

kV silników, a wpływ na długotrwałość lotu

: niedziela 04 gru 2016, 20:18
autor: pawellukasz
Witam,
Zacząłem analizować różne konstrukcje pod kątem zwiększenia długotrwałości lotu.
I pewnie większość wie, ale chciałbym aby ktoś, kto jest pewien, wypowiedział się w takim temacie.
Czy zastosowanie silników o niższym kV, oczywiście związane z wymianą śmigieł na właściwe do nich (czyli większa średnica, ew. skok),
powoduje niższy pobór prądu przez parę: silnik-śmigło?

Oczywiście wszystko inne bez zmian, czyli na takim samym pakiecie.
Ja mam heksę, silniki dij 2212/920kV.
Przy masie 1650g z pakietem 5200 4S w zawisie w trybie loiter zwisł wyniósł ok 18min.
Pobór prądu w zawisie - dane z MP poprzez telemetrię - to ok 20A.
No ale dziś np. polatałem trochę z kamerką i nadajnikiem fpv 600mV i czas lotu zmalał znacząco!
I zastanawiam się nad tym aby silniki zmienić np na 750kV, czy 620kV. Znalazłem nawet 380kV.
I pytanie czy jest tak jak zapytałem wyżej?

Re: kV silników, a wpływ na długotrwałość lotu

: poniedziałek 05 gru 2016, 17:15
autor: matulekpl
Z tym ze silniki o niskim kv wymagają wyższego napięcia zazwyczaj. Wiec pakiet inny...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: kV silników, a wpływ na długotrwałość lotu

: poniedziałek 05 gru 2016, 17:28
autor: Adrián
Wejdź na ecalc.ch i pobaw się w konfigurację. Zobaczysz zależność.

Re: kV silników, a wpływ na długotrwałość lotu

: poniedziałek 05 gru 2016, 18:43
autor: pigmej181
matulekpl pisze:Z tym ze silniki o niskim kv wymagają wyższego napięcia zazwyczaj. Wiec pakiet inny...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kolega lata na 4s więc styknie.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Re: kV silników, a wpływ na długotrwałość lotu

: poniedziałek 05 gru 2016, 20:45
autor: matulekpl
pigmej181 pisze:
matulekpl pisze:Z tym ze silniki o niskim kv wymagają wyższego napięcia zazwyczaj. Wiec pakiet inny...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kolega lata na 4s więc styknie.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Zależy. Przy stałym napięciu np 4S niższe kV spowoduje mniejszą ilość obrotów, za tym idzie większe natężenie żeby uzyskać tą samą moc.
Czyli zależy jakie są parametry danego silnika i na jakim zasilaniu i jakich śmigłach ma on najlepsza sprawność.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: kV silników, a wpływ na długotrwałość lotu

: wtorek 06 gru 2016, 13:52
autor: Roger
Ecalc mówi że przy silnikach RcTimer 530 i śmigłach 1555 bedziesz mieć 25minut zawisu - Ale ciężar to raczej już nie bedzie 1650, bo ramiona muszą być dłuższe. Równając do 2000g - zawis wychodzi znowu koło 18 minut