kV silników, a wpływ na długotrwałość lotu
: niedziela 04 gru 2016, 20:18
Witam,
Zacząłem analizować różne konstrukcje pod kątem zwiększenia długotrwałości lotu.
I pewnie większość wie, ale chciałbym aby ktoś, kto jest pewien, wypowiedział się w takim temacie.
Czy zastosowanie silników o niższym kV, oczywiście związane z wymianą śmigieł na właściwe do nich (czyli większa średnica, ew. skok),
powoduje niższy pobór prądu przez parę: silnik-śmigło?
Oczywiście wszystko inne bez zmian, czyli na takim samym pakiecie.
Ja mam heksę, silniki dij 2212/920kV.
Przy masie 1650g z pakietem 5200 4S w zawisie w trybie loiter zwisł wyniósł ok 18min.
Pobór prądu w zawisie - dane z MP poprzez telemetrię - to ok 20A.
No ale dziś np. polatałem trochę z kamerką i nadajnikiem fpv 600mV i czas lotu zmalał znacząco!
I zastanawiam się nad tym aby silniki zmienić np na 750kV, czy 620kV. Znalazłem nawet 380kV.
I pytanie czy jest tak jak zapytałem wyżej?
Zacząłem analizować różne konstrukcje pod kątem zwiększenia długotrwałości lotu.
I pewnie większość wie, ale chciałbym aby ktoś, kto jest pewien, wypowiedział się w takim temacie.
Czy zastosowanie silników o niższym kV, oczywiście związane z wymianą śmigieł na właściwe do nich (czyli większa średnica, ew. skok),
powoduje niższy pobór prądu przez parę: silnik-śmigło?
Oczywiście wszystko inne bez zmian, czyli na takim samym pakiecie.
Ja mam heksę, silniki dij 2212/920kV.
Przy masie 1650g z pakietem 5200 4S w zawisie w trybie loiter zwisł wyniósł ok 18min.
Pobór prądu w zawisie - dane z MP poprzez telemetrię - to ok 20A.
No ale dziś np. polatałem trochę z kamerką i nadajnikiem fpv 600mV i czas lotu zmalał znacząco!
I zastanawiam się nad tym aby silniki zmienić np na 750kV, czy 620kV. Znalazłem nawet 380kV.
I pytanie czy jest tak jak zapytałem wyżej?