Strona 12 z 14

Re: Projekt nowych regulacji EASA

: środa 04 mar 2020, 20:46
autor: pawelsky
labo pisze:Skoro do 1 lipca 2021 uzyskane uprawnienia utrzymują ważność, to można latać na "starych zasadach" do tej daty?
Nie. Od pierwszego lipca 2020 obowiazuja "nowe zasady" ktorych czescia jest okres przejsciowy, w Twoim konkretnym przypadku kategoria szczegolna, scenariusz standardowy NSTS-01, zblizony do obecnego VLOS <25KG.

Re: Projekt nowych regulacji EASA

: czwartek 05 mar 2020, 08:50
autor: labo
pawelsky pisze:w Twoim konkretnym przypadku kategoria szczegolna, scenariusz standardowy NSTS-01, zblizony do obecnego VLOS <25KG.
Chyba właśnie nie, bo cytując za: EASA opublikowała dwa pierwsze scenariusze w kategorii szczególnej Scenariusz STS-01 "w którym pilot ma pewność, że znajdą się ewentualnie jedynie osoby zaangażowane w ten lot (wyklucza znalezienie się w obrębie tego obszaru osób przypadkowych)", więc nie tyle co nad zgrupowaniami, co całkowicie nad przypadkowymi. Czyli nijak nie pasuje do lotu nad starówką.

Re: Projekt nowych regulacji EASA

: czwartek 05 mar 2020, 09:47
autor: pawelsky
STS-01 i NSTS-01 to dwie rozne rzeczy.

Re: Projekt nowych regulacji EASA

: czwartek 05 mar 2020, 10:24
autor: labo
pawelsky pisze:STS-01 i NSTS-01 to dwie rozne rzeczy.
Ooo, a to gdzie znajdę coś o NSTS-01, czy jeszcze za wcześnie? Nie bardzo mogę wygooglować czegoś sensownego poza tym, że określany jest jako narodowy STS-01 stosując wg mnie błędnie skrót STS-01 jako mylący ze "zwykłym" STS-01.

Re: Projekt nowych regulacji EASA

: czwartek 05 mar 2020, 10:48
autor: pawelsky
labo pisze:Ooo, a to gdzie znajdę coś o NSTS-01, czy jeszcze za wcześnie?
Cytujac moja pierwsza odpowiedz na Twoje pytania:
pawelsky pisze:Nie ma jeszcze szczegolow.

Re: Projekt nowych regulacji EASA

: sobota 18 kwie 2020, 16:46
autor: labo
Czy coś może wiadomo, czy np. z zaistniałą sytuacją dopracowanie przepisów będzie w czasie późniejszym, czy dalej termin wejścia w życie bez zmian?

Re: Projekt nowych regulacji EASA

: sobota 18 kwie 2020, 20:47
autor: pawelsky
labo pisze:czy dalej termin wejścia w życie bez zmian?
Bez zmian

Re: Projekt nowych regulacji EASA

: środa 22 kwie 2020, 20:20
autor: pawelsky
Wlasnie przesunieto termin wejscia w zycie nowych przepisow o 6 miesiecy (czyli na 1 stycznia 2021)
https://www.ulc.gov.pl/pl/aktualnosci/5 ... ych-dronow

Re: Projekt nowych regulacji EASA

: środa 15 lip 2020, 22:45
autor: pull_up
Próbuję ustalić, co dokładnie zmieni się po wejściu w życie nowych przepisów (obecnie od 1 stycznia 2021) dla użytkowników (słynnego już) Mavica Mini. Na tą chwilę widzę właściwie tylko konieczność rejestracji operatora przy ciągle jeszcze nie ustalonym koszcie tej czynności. Czy coś mi umknęło?

Re: Projekt nowych regulacji EASA

: czwartek 16 lip 2020, 01:49
autor: pawelsky
Przez 2 lata obowiazywac bedzie okres przejsciowy. Rejestracja, loty ponizej 120m, VLOS, z dala od zgromadzen ludzi.

Re: Projekt nowych regulacji EASA

: środa 30 wrz 2020, 19:35
autor: Głuś
Warto śledzić oficjalny kanał ULC na YT, kilka dni temu opublikowali ciekawy film odnośnie kategorii otwartej.



Zapowiedzieli też, że będą kolejne filmy ;-)

Tak na szybko z ciekawostek, egzaminy na kategorie otwartą mają być darmowe, a nowe "prawko" będzie wydawane tylko w wersji elektrycznej :-P

Re: Projekt nowych regulacji EASA

: środa 30 wrz 2020, 21:58
autor: pawelsky
Głuś pisze:egzaminy na kategorie otwartą mają być darmowe
No nie do konca, w przypadku kategorii A2 egzamin bedzie odbywal sie w podmiocie zewnetrznym, a te juz zapewne charytatywnie robic tego nie beda...

Re: DJI Mavic Mini 2

: piątek 27 lis 2020, 20:47
autor: Adek99
Po analizie "internetów" dziś zakupiłem swojego pierwszego drona - Mini 2. Szukałem czegoś do 2 000 zł, wersja podstawowa z cashbackiem kosztowała 2 020 zł wiec prawie się w budżecie zmieściłem.
Nie jestem prawnikiem i tak jak kwestia konieczności rejestracji dronów do 250 g z kamerą jest dla mnie w miarę zrozumiała (RODO), to temat nowych klas dronów i możliwości latania od 01.01.2023 r. już nie do końca. Z art. 20 i 22 rozporządzenia unijnego oraz wyjaśnienia ze strony EASA wychodzi mi, że "stare" drony do 250 g będą podlegały pod kategorię lotów A1. Czy może coś źle zrozumiałem?

Re: DJI Mavic Mini 2

: piątek 27 lis 2020, 22:01
autor: pawelsky
Adek99 pisze: wychodzi mi, że "stare" drony do 250 g będą podlegały pod kategorię lotów A1
Tak, ale tylko do konca okresu przejsciowego.

Re: DJI Mavic Mini 2

: sobota 28 lis 2020, 08:04
autor: Adek99
Ok, a o co chodzi w tym zapisie:
"After 1 January 2023, you can still fly your drone without class identification labels, however, only under the following subcategories of operation, for which you have to fully comply with:
- Subcategory A1 when the drone’s maximum take-off weight (MTOM) is less than 250 g; or
- Subcategory A3 when the drone’s maximum take-off weight is less than 25 kg.
You will not need to apply any retrofit/sticker to the drone in subcategories A1 or A3."


[MOD - prośba o prowadzenie dyskusji odnośnie legislacji w stosownym temacie]