Strona 1 z 2

brak ciągu w skrzydle

: wtorek 07 cze 2016, 17:56
autor: magic
witam
mam problem ze skrzydełkiem HobbyKing® ™ Go Discover FPV Plane EPO 1600mm po
paru upadkach stracił ciąg nie chce się wzbić
gdzie mam szukać przyczyn wina kotrolera pixhawk,esc,może silnik (był ponownie wklejany),może aparatura ?
pozdr

Re: brak ciągu w skrzydle

: wtorek 07 cze 2016, 21:03
autor: Seba_K
Pierwsze podejrzenie, źle zamontowane śmigła (muszą być napisami do kierunku lotu), drugie jak wklejałeś silnik to może pochrzaniłeś coś z wykłonem silnika

Re: brak ciągu w skrzydle

: wtorek 07 cze 2016, 21:07
autor: Tata Balirc
Piszesz że wklejałeś ponownie silnik ,to pewnie ściągałeś śmigło przy tej operacji.
Sprawdź czy założyłeś ja poprawnie po naprawie.
Jak ma jakieś wytłoczenia (napisy) to sprawdź czy są w kierunku lotu a jak nie ma to przełóż o 180 stopni i sprawdź czy powrócił ciąg.

Edit:
Seba_K był szybszy .

Re: brak ciągu w skrzydle

: wtorek 07 cze 2016, 21:12
autor: ci3jk4
Jak wyciągał silnik to jeszcze może założył śmigło dobrze ale przewody wstecz połączył? Zamiana dowolnych 2 ze sobą powinna wtedy pomóc

Re: brak ciągu w skrzydle

: wtorek 07 cze 2016, 21:16
autor: Tata Balirc
ci3jk4 pisze:Jak wyciągał silnik to jeszcze może założył śmigło dobrze ale przewody wstecz połączył? Zamiana dowolnych 2 ze sobą powinna wtedy pomóc
A to byłby hardcor bo leciał by do tyłu. :-)
A nic takiego nie opisywał. :-)

Re: brak ciągu w skrzydle

: wtorek 07 cze 2016, 21:28
autor: lotpawel
przede wszystkim skłon silnika.
pierwsza i podstawowa zasada w "nielatającym" skrzydle.

Re: brak ciągu w skrzydle

: wtorek 07 cze 2016, 22:10
autor: magic
smigło dobrze założone mam składane
jak mogę sprawdzić kąt wklejenia silnika
jaki powinien być?
pozdr

Re: brak ciągu w skrzydle

: środa 08 cze 2016, 11:18
autor: ci3jk4
Tata Balirc pisze:
ci3jk4 pisze:Jak wyciągał silnik to jeszcze może założył śmigło dobrze ale przewody wstecz połączył? Zamiana dowolnych 2 ze sobą powinna wtedy pomóc
A to byłby hardcor bo leciał by do tyłu. :-)
A nic takiego nie opisywał. :-)
No leciałby, ale czasami to taki mały ciąg jest że ciężko się skumać - zdażyło mi się raz czy dwa. Niby dmucha ale cholera wie w którą stronę.
Od wtedy jednak papieroska zawsze zapalam i patrzę jak dym leci żeby się upewnić :oops:

Re: brak ciągu w skrzydle

: środa 08 cze 2016, 19:22
autor: magic
witam
czy przy skrzydle skłon ma być skierowany do góry , ile podkładek podłożyć?
wykłon wogóle ruszać?
pozdr

Re: brak ciągu w skrzydle

: środa 08 cze 2016, 21:58
autor: lotpawel
ja skłon kieruje w dół, od dolnej płaszczyzny jakieś 5-6'

Re: brak ciągu w skrzydle

: środa 08 cze 2016, 22:54
autor: Mateusz
Pokaż zdjęcie jak masz teraz ustawione. Skłon i wyklon w ogóle nie ma nic w związku z ciągiem silnika. Najlepiej jak byś nagral krótki filmik.

Re: brak ciągu w skrzydle

: czwartek 09 cze 2016, 08:15
autor: lotpawel
Mateusz możesz mieć silnik który ciągnie jak tornado ale jeśli nie trafisz ze skłonem to choćby nie wiem co nie polecisz.
4 skrzydła tak rozwaliłem więc wiem co mówie:D

Re: brak ciągu w skrzydle

: czwartek 09 cze 2016, 08:35
autor: Verid
A ja we wszystkich 3 ustawiałem skłon na pałę jak wyszło i latały.
Serio, powstrzymałbym się od tak drastycznych określeń. Źle ustawiony skłon może utrudniać pilotaż ale na pewno nie jest tak że uniemożliwia start i oblot.

Re: brak ciągu w skrzydle

: czwartek 09 cze 2016, 08:45
autor: lotpawel
Verid, 4 skrzydła na polu rozwaliłem i wracałem z nimi skompresowanymi w reklamówce z tesco:D
przy 5 skrzydle stwierdziłem że to niemożliwe, że rzucam i nie lata. podłożyłem małą podkładkę pod silnik i jak ręką odjął.
nie było to 5 skrzydeł pod rząd tylko co któreś, z kolei te nieświadomie trafione latały super.

Re: brak ciągu w skrzydle

: czwartek 09 cze 2016, 08:57
autor: Verid
Ariel, Zagi, X-14. FX-61 nie liczę bo ten ma łoże fabryczne (choć w swoim zmieniałem bo się połamało). We wszystkich silnik mocowany "jak wyszło". Albo ja mam pieruńskie szczęście a ty koszmarnego pecha albo to nie jest aż tak krytyczne i tamte 4 skrzydła rozwaliłeś z innego powodu.