Heli, koptery, lotnie, balony, itp
Moderatorzy: moderatorzy2014 , moderatorzy
marceli
Posty: 1586 Rejestracja: środa 03 lut 2010, 12:44
Lokalizacja: Skierniewice
Post
autor: marceli » niedziela 03 lip 2011, 21:54
przy 1000rpm/v jak zapodasz 4s to trzeba będzie założyć mniejsze śmigło a co się oczywiście też równa mniejszej sprawności napędu.
magneto
Posty: 249 Rejestracja: czwartek 18 lut 2010, 02:41
Lokalizacja: Płock
Post
autor: magneto » niedziela 03 lip 2011, 22:08
Marceli a myślisz że te silniki wytrzymają napięcie z 4 s.Na 3s używam APC 10x4,7,do 4s mogę dać gws 3 łopatowe 8x4 lub 9x4
diem
Posty: 5825 Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 02:25
Lokalizacja: Radzionków
Post
autor: diem » niedziela 03 lip 2011, 22:15
Zdajesz sobie sprawę, że śmigła też mają swój limit obrotów? Nigdy o tym nie piszemy, bo zawsze jest to znośnie dobierane. W drivecalcu znajdziesz ile dane śmigła rpm wytrzymują.
pozdrawiam
Michał
magneto
Posty: 249 Rejestracja: czwartek 18 lut 2010, 02:41
Lokalizacja: Płock
Post
autor: magneto » niedziela 03 lip 2011, 22:22
Diem wszystko się zgadza ale hexa to typowa ciężarówka do kamerki także i obroty rzadko kiedy są na maksa ,bardziej mnie ciekawi czy napięcie z 4s nie załatwi tych silników
diem
Posty: 5825 Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 02:25
Lokalizacja: Radzionków
Post
autor: diem » niedziela 03 lip 2011, 22:27
Łatwo to sprawdzisz, tylko od razu mniejsze smiglo daj. Zobaczysz jak będą się grzały, jeśli mocno to daruj sobie. Po zmianie lipola na 4S raczej nie ma możliwości by od razu poszedł dym, kwestia tylko grzania się. Ja latałem na 4S turnigy2213.
pozdrawiam
Michał
marceli
Posty: 1586 Rejestracja: środa 03 lut 2010, 12:44
Lokalizacja: Skierniewice
Post
autor: marceli » poniedziałek 04 lip 2011, 08:48
A jak się bedzie grzało dobrze to w pewnym momencie np zrobi Ci się zwarcie w uzwojeniu silnika czego skutek będzie oczywisty.
Kupuj silniki dedykowane do odpowiedniego napięcia i śmigła to nie samolot, że bez silnika przynajmniej podejmiesz próbę lądowania.
mikun
Posty: 2540 Rejestracja: środa 26 maja 2010, 21:40
Lokalizacja: Poznań
Post
autor: mikun » poniedziałek 04 lip 2011, 10:23
No i chyba na kV też trzeba zwracać uwagę? dla 3S to 1000-1200kV a dla 4S to 760-930kV jak się mylę poprawcie mnie
...i tak nie skończysz na jednym ani na dwóch
Jakub Jewuła
Posty: 1867 Rejestracja: poniedziałek 12 lip 2010, 11:51
Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Jakub Jewuła » poniedziałek 04 lip 2011, 10:32
magneto pisze: Diem wszystko się zgadza ale hexa to typowa ciężarówka do kamerki także i obroty rzadko kiedy są na maksa ,bardziej mnie ciekawi czy napięcie z 4s nie załatwi tych silników
HEXa jako ciezarowka to proszenie sie o klopoty...
q
mikun
Posty: 2540 Rejestracja: środa 26 maja 2010, 21:40
Lokalizacja: Poznań
Post
autor: mikun » poniedziałek 04 lip 2011, 11:44
do noszenia ciężarów to jak już Hexa XL
...i tak nie skończysz na jednym ani na dwóch
Jakub Jewuła
Posty: 1867 Rejestracja: poniedziałek 12 lip 2010, 11:51
Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Jakub Jewuła » poniedziałek 04 lip 2011, 11:48
mikun pisze: do noszenia ciężarów to jak już Hexa XL
A czym sie rozni od HEXy zwyklej poza przymiotnikiem w nazwie? ;)
Do latania z wiekszym obciazeniem wylacznie 8 lub nawet wiecej silnikow.
Tylko taka komnstrukcja daje jako-takie bezpieczenstwo w razie awarii.
Tak - widzialem HEXe latajaca z pieciama smiglami, ale nie zaufam
szesciu silnikom i nie podwiesze pod nie mojej lustrzanki :)
q
magneto
Posty: 249 Rejestracja: czwartek 18 lut 2010, 02:41
Lokalizacja: Płock
Post
autor: magneto » poniedziałek 04 lip 2011, 19:50
mikun
Posty: 2540 Rejestracja: środa 26 maja 2010, 21:40
Lokalizacja: Poznań
Post
autor: mikun » poniedziałek 04 lip 2011, 21:11
Jakubie XL oznacza umięśniona
większe (mocniejsze) silniki, większe śmigła (12), dłuższe ramiona no odpowiednie regle
...i tak nie skończysz na jednym ani na dwóch