Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu. Copter.
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
jak są za duże wibracje to gąbka na baro nie pomoże.
Mogę Ci nagrać filmik - hexa z za dużymi wibracjami w osi Z na pixhawku co robi po załączeniu alt-hold :P ( a w sumie to już nie nagram bo usunąłem luzy na silniku. Jak są za duże wibracje to fc głupieje i zaczyna się gwałtownie wznosić)
Powiesz że pixhawk to nie apm. Prawda ale na tym drugim też tak kiedyś miałem :D
Ale masz rację wybór trybu do startu należy do pilota, ale troche sugerujesz mu co powinien użyć.
a na loiter to samo się stanie bo niejako jego częścią jest alt-hold
Mogę Ci nagrać filmik - hexa z za dużymi wibracjami w osi Z na pixhawku co robi po załączeniu alt-hold :P ( a w sumie to już nie nagram bo usunąłem luzy na silniku. Jak są za duże wibracje to fc głupieje i zaczyna się gwałtownie wznosić)
Powiesz że pixhawk to nie apm. Prawda ale na tym drugim też tak kiedyś miałem :D
Ale masz rację wybór trybu do startu należy do pilota, ale troche sugerujesz mu co powinien użyć.
a na loiter to samo się stanie bo niejako jego częścią jest alt-hold
T-Rex 450 Pro
RadJet (out of service)
Bixler 2
S500@APM2.6
S550@PX4
RadJet (out of service)
Bixler 2
S500@APM2.6
S550@PX4
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
ponieważ olałeś w swoim poradniku kalibrację kompasu
czyli nie pokazałeś jak się to powinno robić ,to czy ten koleś na filmie robi to dobrze ?
https://www.youtube.com/watch?v=DmsueBS0J3E
może uzupełnij ,bo to ważne jak obracać tego quadkoptera żeby było OK. dzięki
bo np. ten koleś > https://www.youtube.com/watch?v=UVMKn697ws4
ma ciekawą metodę [prostą] ,ale wyskakuje mu błąd kalibracji ,
robi cięcie na filmie i mówi ,że wszystko jest ok
czyli nie pokazałeś jak się to powinno robić ,to czy ten koleś na filmie robi to dobrze ?
https://www.youtube.com/watch?v=DmsueBS0J3E
może uzupełnij ,bo to ważne jak obracać tego quadkoptera żeby było OK. dzięki
bo np. ten koleś > https://www.youtube.com/watch?v=UVMKn697ws4
ma ciekawą metodę [prostą] ,ale wyskakuje mu błąd kalibracji ,
robi cięcie na filmie i mówi ,że wszystko jest ok
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Nic nie olałem.tombstone pisze:ponieważ olałeś w swoim poradniku kalibrację kompasu
W czasie kalibracji kompasu należy obracać dowolnie w 3 osiach, aż pojawi się komunikat, że kalibracja zakończyła się sukcesem.
A jak będziesz kręcił zależy od ciebie i nie jest do tego potrzebny żaden filmik.
Nie jest ważne czy kręcisz najpierw w prawo a potem w lewo lub odwrotnie - ważny jest komunikat.
Filo1 pisze:jak są za duże wibracje to gąbka na baro nie pomoże.
Mogę Ci nagrać filmik - hexa z za dużymi wibracjami w osi Z na pixhawku co robi po załączeniu alt-hold :P ( a w sumie to już nie nagram bo usunąłem luzy na silniku. Jak są za duże wibracje to fc głupieje i zaczyna się gwałtownie wznosić)
Powiesz że pixhawk to nie apm. Prawda ale na tym drugim też tak kiedyś miałem :D
Ale masz rację wybór trybu do startu należy do pilota, ale troche sugerujesz mu co powinien użyć.
a na loiter to samo się stanie bo niejako jego częścią jest alt-hold
Idąc tym tokiem myślenia to nie powinno startować się w stabilize a tylko w acro. W stabilize używane sa akcelerometry a w acro już tylko żyro. A co się stanie jak źle skalibrujesz akcelerometry? O kraksę nietrudno. Czym mniej tym lepiej w tym przypadku się nie sprawdza. Jeżeli jest ktoś niepewny tego, że zrobił wszystko dobrze niech lepiej odpuści sobie jednak start takim sprzętem.
Reasumująć po prowidłowym zmontowaniu nowych elementów i ustawieniu oprogramowania nic nie powinno się stać
Na filmiku jest właśnie pierwszy start nowozłożonego koptera i takich startów życzę wszystkim.
Uważam, że nie możemy się uwsteczniać bo nie po to w nowych samochodach montuje się dodatki takie jak wspomaganie, abs-y, czy trakcję by to wszystko wyłączyć i jeździć jak fiatem 125p.
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
czy kompas należy kalibrować zawsze, gdy chce się latać w nowym miejscu ?
czy wystarczy poczekać aż GPS złapie fixa i ustawienie kompasu w domu wystarczy ?
czy wystarczy poczekać aż GPS złapie fixa i ustawienie kompasu w domu wystarczy ?
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
kompas ustawiamy z dala od źródeł zakłóceń,
np na polu.
Nie musisz kalibrować go co lot, raz na jakiś czas wystarczy.
np na polu.
Nie musisz kalibrować go co lot, raz na jakiś czas wystarczy.
T-Rex 450 Pro
RadJet (out of service)
Bixler 2
S500@APM2.6
S550@PX4
RadJet (out of service)
Bixler 2
S500@APM2.6
S550@PX4
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Po kalibracji w miejscu oddalonym o 300 km nie zauważyłem aby była jakakolwiek potrzeba ponownej kalibracji, więc twierdzę, że praktycznie nie ma takiej potrzeby.
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
może jednak byś szczegółowo opisał tą kalibrację kompasu
po kolei z obrazkami jak go obracać i co klikać ,tak jak zrobiłeś z akcelerometrem.
bo oglądałem na YT różne filmiki no i zgłupiałem różnie pokazują i różne są wyniki/ustawienia
tych punktów w przestrzeni kuli i nie wiem który jest dobry.
co więcej w instrukcji mam napisane żeby tylko w dwóch osiach kalibrować ,
czyli obracać poziomo nosem od siebie i pionowo nosem w dół.
po kolei z obrazkami jak go obracać i co klikać ,tak jak zrobiłeś z akcelerometrem.
bo oglądałem na YT różne filmiki no i zgłupiałem różnie pokazują i różne są wyniki/ustawienia
tych punktów w przestrzeni kuli i nie wiem który jest dobry.
co więcej w instrukcji mam napisane żeby tylko w dwóch osiach kalibrować ,
czyli obracać poziomo nosem od siebie i pionowo nosem w dół.
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Nie ważne jak się kręci ważne aby kręcić we wszystkie możliwe strony
aż do uzyskania komunikatu Calibration successful.
Nic więcej nie liczy się.
aż do uzyskania komunikatu Calibration successful.
Nic więcej nie liczy się.
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
ja jednak będę robił jak ten koleś ,myślę że robi to dobrze
a auto-zatwierdzenie przez program, włącza dopiero
po uzyskaniu 1500 punktów w przestrzeni
a auto-zatwierdzenie przez program, włącza dopiero
po uzyskaniu 1500 punktów w przestrzeni
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
...co nie oznacza, że inni to robią źle. Wątpię, żeby ktoś się doktoryzował z kalibracji magnetometru.tombstone pisze:ja jednak będę robił jak ten koleś ,myślę że robi to dobrze
Doświadczenie - wiedza, którą zdobyłeś tuż po tym, kiedy była ci najbardziej potrzebna...
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
A ten Pan na filmie trochę ryzykuje.
Cały czas kręci sie w jedną stronę i jak błędnik mu zaszwankuje to się przewróci i uszkodzi sprzęt - taka strata
Cały czas kręci sie w jedną stronę i jak błędnik mu zaszwankuje to się przewróci i uszkodzi sprzęt - taka strata
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Maxiii super opracowanie! Fizycznie w moim pierwszym kopterze wszystko już poskładałem. Na pokładzie mam zainstalowany APM2.6.
Wczoraj się przełamałem i korzystając z dostępnych tutoriali polutowalem i wgrałem nowy soft do aparatury: er9x wer 820.
Zacząłem ustawiać aparaturę zgodnie z twoimi wytycznymi i stanąłem na ustawieniu CH3... Czy możesz jakoś lopatologicznie wyjaśnić, jak ustawić aby było identycznie z twoimi screenami? Dokładnie chodzi o:
CH3 100 Thr
R 75 HALF THR
R 0 HALF RUD
Wczoraj się przełamałem i korzystając z dostępnych tutoriali polutowalem i wgrałem nowy soft do aparatury: er9x wer 820.
Zacząłem ustawiać aparaturę zgodnie z twoimi wytycznymi i stanąłem na ustawieniu CH3... Czy możesz jakoś lopatologicznie wyjaśnić, jak ustawić aby było identycznie z twoimi screenami? Dokładnie chodzi o:
CH3 100 Thr
R 75 HALF THR
R 0 HALF RUD
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Na forum jest bardzo fajna polska instrukcja do tego oprogramowania.
mixer- ch3 - OK - insert - source HALF i weight 75, switch THR, multpx replace
drugie to samo ale weight 0 i switch RUD.
Te ustawienia nie są konieczne. Są tylko dodatkiem pomagającym w niektórych sytuacjach.
mixer- ch3 - OK - insert - source HALF i weight 75, switch THR, multpx replace
drugie to samo ale weight 0 i switch RUD.
Te ustawienia nie są konieczne. Są tylko dodatkiem pomagającym w niektórych sytuacjach.
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Wielkie dzięki. Ustawiłem. Rozumiem, że kolejność wierszy tzn czy R 75 czy R 0 jest pierwszy nie robi żadnej różnicy?
Tak, wiem. Zacząłem to czytać ale szczerze to dla totalnego laika (jakim ja jestem) ciężko jest to przerobić... Ale nie poddaje się... Możecie powoli to wszystko stanie się czytelne i zrozumiałe. Jeszcze raz wielkie dzięki.maxiiii pisze:Na forum jest bardzo fajna polska instrukcja do tego oprogramowania
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Widzę, że kolega ma pojęcie o tym kontrolerze. Nie chce dublować wpisu i problemu,.. może kolega zerknąłby na mój dzisiejszy ( no już wczorajszy ) wpis tu... http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=60&t=33862&start=15 i może cos pomoże ?
Klon Symy 5 ( wiele razy na drzewach wieszanej ), IRIS+