Następna kraksa Phantoma 3 Pro
Moderatorzy: Adrián, breweryhills, moderatorzy2014, moderatorzy
Następna kraksa Phantoma 3 Pro
Witam.
Standardowy lot. Pogoda, jak widać, spoko, jakieś +8 stopni, słaby wiatr.
Przed lotem skalibrowany kompas, zapisał się home point itp.
W pewnym momencie dron przestał reagować na polecenia, odległość to jakieś 200 m od nadajnika, był w polu mojego widzenia.
Nie mam pojęcia co mu "zaszkodziło", myślałem nawet że śmigło się urwało, ale na miejscu katastrofy znalazłem wszystkie części.
Efekt, gimbal złamany u podstawy, obudowa i śmigła do wymiany.
Czy ktoś z Was może to zinterpretować? Filmik z katastrofy: https://youtu.be/D988IBosoyY
Standardowy lot. Pogoda, jak widać, spoko, jakieś +8 stopni, słaby wiatr.
Przed lotem skalibrowany kompas, zapisał się home point itp.
W pewnym momencie dron przestał reagować na polecenia, odległość to jakieś 200 m od nadajnika, był w polu mojego widzenia.
Nie mam pojęcia co mu "zaszkodziło", myślałem nawet że śmigło się urwało, ale na miejscu katastrofy znalazłem wszystkie części.
Efekt, gimbal złamany u podstawy, obudowa i śmigła do wymiany.
Czy ktoś z Was może to zinterpretować? Filmik z katastrofy: https://youtu.be/D988IBosoyY
Re: Następna kraksa Phantoma 3 Pro
1. Brak powitania w odpowiednim dziale.
2. Jak wrzucasz filmy na yt nie dodawaj jutubowej stabilizacji.
3. Powodów mogą być setki.
4. Kilka możliwości w tym przypadku.
- Ponieważ widać śmigła wygląda na to że leciałeś pod wiatr, przez chwilę zacząłeś się kręcić mniemam że początkowo nie z własnej woli. Yaw działa poprzez dodanie gazu na 2 silnikach o tych samych obrotach odejmując gazu na silnikach o przeciwnych obrotach. Również zablokowanie jednego silnika w locie powodowało by iż kopter zacząłby się kręcić. Do tego ogromne wibrację które widać na nogach P3 sugerują że mogło coś się stać z napędem . Oderwanie połowy śmigła bądź poluzowanie silnika.
- Wibracje spowodowały zablokowanie poprawne działanie mems'a
- Ten typ tak ma.
4. Dodaj zdjęcia po kraksie żeby móc poszukać uszkodzeń przed uderzeniem.
5. Podeślij log z lotu.
6. Wyklepie się :)
2. Jak wrzucasz filmy na yt nie dodawaj jutubowej stabilizacji.
3. Powodów mogą być setki.
4. Kilka możliwości w tym przypadku.
- Ponieważ widać śmigła wygląda na to że leciałeś pod wiatr, przez chwilę zacząłeś się kręcić mniemam że początkowo nie z własnej woli. Yaw działa poprzez dodanie gazu na 2 silnikach o tych samych obrotach odejmując gazu na silnikach o przeciwnych obrotach. Również zablokowanie jednego silnika w locie powodowało by iż kopter zacząłby się kręcić. Do tego ogromne wibrację które widać na nogach P3 sugerują że mogło coś się stać z napędem . Oderwanie połowy śmigła bądź poluzowanie silnika.
- Wibracje spowodowały zablokowanie poprawne działanie mems'a
- Ten typ tak ma.
4. Dodaj zdjęcia po kraksie żeby móc poszukać uszkodzeń przed uderzeniem.
5. Podeślij log z lotu.
6. Wyklepie się :)
- From_heaven
- Posty: 1301
- Rejestracja: czwartek 04 lut 2010, 13:04
- Lokalizacja: Kraków
Re: Następna kraksa Phantoma 3 Pro
Jak dla mnie, to powinieneś to wysłać jako uszkodzenie objęte gwarancją razem z tym filmem. Sprawa nie powinna budzić żadnych wątpliwości.
Re: Następna kraksa Phantoma 3 Pro
From_heaven ma rację.
Dodam tylko - nie czekaj,wysyłaj.Wcześniej wyślesz,wcześniej wróci.
Jak serwis będzie oporny, to wówczas będziesz(my) się martwić i deliberować.
I dawaj znać jak sprawa się toczy (ku doświadczeniu innych)
Pozdrówka.
Ps.Jaką miałeś wersję firmware koptera?Tak z ciekawości pytam.
Dodam tylko - nie czekaj,wysyłaj.Wcześniej wyślesz,wcześniej wróci.
Jak serwis będzie oporny, to wówczas będziesz(my) się martwić i deliberować.
I dawaj znać jak sprawa się toczy (ku doświadczeniu innych)
Pozdrówka.
Ps.Jaką miałeś wersję firmware koptera?Tak z ciekawości pytam.
Pozdrawiam. :), :)
Re: Następna kraksa Phantoma 3 Pro
ghambit:
1. Zrobione.
2. Nic nie dodawałem, może jest domyślnie, nie mam pojęcia.
4. Komplet rozwalonych śmigieł znalazłem na miejscu, więc nie ma możliwości wcześniejszego urwania.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/b430dcccf2641eca
http://www.fotosik.pl/zdjecie/0048c258b4c1ebd5
http://www.fotosik.pl/zdjecie/595c5e89b3ac1fdf
http://www.fotosik.pl/zdjecie/aafef2e473f0c8d0
http://www.fotosik.pl/zdjecie/28747b3cd7a6629e
5. Nie wiem jak to zrobić. Mam podgląd na iPadzie całej trasy po zalogowaniu się na konto DJI.
Niestety mogę przesłać tylko zdjęcie.
6. Super, tylko kto ew. to robi i za ile...
1. Zrobione.
2. Nic nie dodawałem, może jest domyślnie, nie mam pojęcia.
4. Komplet rozwalonych śmigieł znalazłem na miejscu, więc nie ma możliwości wcześniejszego urwania.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/b430dcccf2641eca
http://www.fotosik.pl/zdjecie/0048c258b4c1ebd5
http://www.fotosik.pl/zdjecie/595c5e89b3ac1fdf
http://www.fotosik.pl/zdjecie/aafef2e473f0c8d0
http://www.fotosik.pl/zdjecie/28747b3cd7a6629e
5. Nie wiem jak to zrobić. Mam podgląd na iPadzie całej trasy po zalogowaniu się na konto DJI.
Niestety mogę przesłać tylko zdjęcie.
6. Super, tylko kto ew. to robi i za ile...
Ostatnio zmieniony poniedziałek 07 gru 2015, 21:13 przez maku13, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Następna kraksa Phantoma 3 Pro
Też tak myślę, a wiesz może co trzeba mieć (gwarancję, fakturę)?From_heaven pisze:Jak dla mnie, to powinieneś to wysłać jako uszkodzenie objęte gwarancją razem z tym filmem. Sprawa nie powinna budzić żadnych wątpliwości.
I gdzie to wysłać? Może lepiej najpierw pogadać ze sprzedawcą?
Re: Następna kraksa Phantoma 3 Pro
Firmware v1.4.0010Jagoda pisze:From_heaven ma rację.
Dodam tylko - nie czekaj,wysyłaj.Wcześniej wyślesz,wcześniej wróci.
Jak serwis będzie oporny, to wówczas będziesz(my) się martwić i deliberować.
I dawaj znać jak sprawa się toczy (ku doświadczeniu innych)
Pozdrówka.
Ps.Jaką miałeś wersję firmware koptera?Tak z ciekawości pytam.
Re: Następna kraksa Phantoma 3 Pro
Jeżeli chcesz reklamować z tytułu rękojmi to wystarczy właściwie dowód zakupu.
Gwarancja - to będziesz raczej potrzebował taki świstek.
Mi to wygląda jak by dostał nagle sporych wibracji - 10 sekunda - nagle pojawia się rozmazana noga.
Już tyle śmigieł przerobiłem i wiem, że wcale nie musiało się całkowicie urwać by doprowadzić do takich wibracji.
Teoretycznie po każdej glebie powinno się wymienić komplet śmigieł, a szczególnie wymienić jak się latało na carbonach.
Wiem, nikt tego nie robi - włącznie ze mną :)
Gwarancja - to będziesz raczej potrzebował taki świstek.
Mi to wygląda jak by dostał nagle sporych wibracji - 10 sekunda - nagle pojawia się rozmazana noga.
Już tyle śmigieł przerobiłem i wiem, że wcale nie musiało się całkowicie urwać by doprowadzić do takich wibracji.
Teoretycznie po każdej glebie powinno się wymienić komplet śmigieł, a szczególnie wymienić jak się latało na carbonach.
Wiem, nikt tego nie robi - włącznie ze mną :)
Strona mojej kochanej córeczki:
http://www.igunia.pl
Jak nie wiesz na co przeznaczyć 1% odpisu z podatku - zajrzyj.
http://www.igunia.pl
Jak nie wiesz na co przeznaczyć 1% odpisu z podatku - zajrzyj.
Re: Następna kraksa Phantoma 3 Pro
Wysyłaj do dji, tylko nie pisz ze latałeś na nie oryginalnych śmigłach. Te z włókna jak kupujesz muszą być wyważone bo mają ogromny rozrzut jak są nowe.
Re: Następna kraksa Phantoma 3 Pro
A może oni czytają forum? Może dodadzą procesory do śmigieł, by uniemożliwić takie akcje?ghambit pisze:Wysyłaj do dji, tylko nie pisz ze latałeś na nie oryginalnych śmigłach.
Re: Następna kraksa Phantoma 3 Pro
Dlaczego latałeś na carbonach?
Phantomem nie lata się na sztywnych węglowych śmigłach.
Ewidentnie śmigła były przyczyną kraksy.
Nie jesteś pierwszy, poczytaj: http://forum.dji.com/thread-124-1-1.html
Phantomem nie lata się na sztywnych węglowych śmigłach.
Ewidentnie śmigła były przyczyną kraksy.
Nie jesteś pierwszy, poczytaj: http://forum.dji.com/thread-124-1-1.html
Re: Następna kraksa Phantoma 3 Pro
Cóż. Carbony doradził mi koleś latający zawodowo na dużych dronach.
Myślałem, że będzie lepiej, latało się stabilniej, tzn. lepiej reagował na sterowanie.
Nigdy wcześniej nie miałem żadnego dzwona, więc nie musiałem wymieniać śmigieł.
Czyli zostaje sewis "pogwarancyjny"... Zresztą nie wiem już, co z tym robić.
Może jest wśród Was jakiś magik i wyceni +/- naprawę?
Myślałem, że będzie lepiej, latało się stabilniej, tzn. lepiej reagował na sterowanie.
Nigdy wcześniej nie miałem żadnego dzwona, więc nie musiałem wymieniać śmigieł.
Czyli zostaje sewis "pogwarancyjny"... Zresztą nie wiem już, co z tym robić.
Może jest wśród Was jakiś magik i wyceni +/- naprawę?
Re: Następna kraksa Phantoma 3 Pro
maku13, tak jak napisał michal_cz phantomem nie lata się na carbonach bo potem się to kończy jak w Twoim wypadku.
Podeślij mi na PW dokładnie zdjęcia uszkodzeń, ostatnio ratowałem koledze gimbal w P3 Adv po krecie, może będę potrafił Ci pomóc.
Podeślij mi na PW dokładnie zdjęcia uszkodzeń, ostatnio ratowałem koledze gimbal w P3 Adv po krecie, może będę potrafił Ci pomóc.
Re: Następna kraksa Phantoma 3 Pro
W temacie o węglowych śmigłach piszą o Phantomie 2 a to zasadnicza różnica bo oba drony nie mają ze sobą za dużo wspólnego prócz śmigieł i podobnej obudowy.
Może ktoś z forumowiczów lata PH3 na węglówkach z powodzeniem?
Może ktoś z forumowiczów lata PH3 na węglówkach z powodzeniem?
Ukończył Szkołę Latania San Andreas
Re: Następna kraksa Phantoma 3 Pro
Odnośnie gimbala znalazłem:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2460080
Metalowe
http://www.ebay.com/itm/DJI-Phantom-3-P ... SwLVZVzx8u
ALe jeszcze był facet chyba z grecji, który miał je w granicach 100 pln o ile mnie pamięć nie myli, robił minimalnie cięższe, ale wzmocnione,
http://www.ebay.com/itm/DJI-Phantom-3-G ... SwyQtV4gCb
Tu drukowane.
http://www.ebay.com/itm/DJI-Phantom-3-G ... 1754526305
zestaw
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2460080
Metalowe
http://www.ebay.com/itm/DJI-Phantom-3-P ... SwLVZVzx8u
ALe jeszcze był facet chyba z grecji, który miał je w granicach 100 pln o ile mnie pamięć nie myli, robił minimalnie cięższe, ale wzmocnione,
http://www.ebay.com/itm/DJI-Phantom-3-G ... SwyQtV4gCb
Tu drukowane.
http://www.ebay.com/itm/DJI-Phantom-3-G ... 1754526305
zestaw