Strona 2 z 2

Re: cc3d "pompuje"

: poniedziałek 24 sie 2015, 13:16
autor: cebulator
Ale pidy to raczej mają wpływ na bujanie na boki. A autor ma problem z pompowaniem.
A z mojej krótkiej znajomości z kopterami wynika, że nie da się utrzymać wysokości bez operowaniem gazem.
Jak się ma baro i althold to inna bajka.

Re: cc3d "pompuje"

: poniedziałek 24 sie 2015, 13:39
autor: Tsp
Dzięki za podpowiedź z operowaniem gazem. Ale tak jak pisałem jestem świeży w wielowirnikowcach a nie w modelach latam sporo ale samolotami. Do tego lodzie i samochody wiec chyba nad drążkiem panuje :-). P.S czekam na jakis screen z ustawieniami

Re: cc3d "pompuje"

: poniedziałek 24 sie 2015, 16:11
autor: DzikuVx
Już ktoś to wspominał, ale zbyt wysokie PIDy powoduję, że model bardzo łatwo nabiera wysokości. Spróbuj obniżyć szczególnie P i zobacz co się stanie

Re: cc3d "pompuje"

: niedziela 13 wrz 2015, 19:45
autor: baroslaw
Mam ten sam problem. Po starcie quad nabiera wysokosci i do tego za każdym razem w inna strone mi ucieka. Nie ma czegoś takiego żeby po starcie utrzymywał w miarę jedną pozycję. Na 10 min lotu mam juz połamane 2 komplety śmigieł i ramie ramy .Dajcie jakiegoś screena co należy wyregulować.

Re: cc3d "pompuje"

: środa 07 paź 2015, 12:53
autor: bartekno
Ja dzisiaj pierwszy raz odpalalem swojego quada. Na defaultowym ustawieniu z Open Pilota tez mialem uczucie lekkiego pompowania, ale teraz juz wiem ze wytarczy zmniejszyc responsywnosc gazu w przedziale blisko wychylenia potrzebnego do zwisu. Swoja droga przy mniejszych quadach efekt jest podobny. Wydaje mi sie ze tutaj jest po prostu full manual. Trzeba cwiczyc, cwiczyc i jeszcze raz cwiczyc.

Dobra metoda jest tez trening na symulatorze na komputerze PC...

Re: cc3d "pompuje"

: piątek 09 paź 2015, 13:28
autor: sitas
Co do pompowania to kilka podstawowych rzeczy:

1) dobrze wypoziomować model i zrobic leveling dla Gyro
2) wyczyscic expo dla gazu (jesli ktos ma ustawione) - moim zdaniem wiecej robi szkody niz pozytku
3) ustawić PID'y tak aby jednak troche obnizyc P dla Roll/Pitch i zwiekszyć D (oczywiście w ustawieniach petli wewnetrznej czyli Rate)
4) wyplaszczyc wzmocnienie stosujac TPS'a (szczególnie zakres Trust'a w którym standardowo model robi zawis)

Re: cc3d "pompuje"

: piątek 09 paź 2015, 20:27
autor: PiotrSz
CC3D pompuje tylko z jednego powodu, jest bicie na silnikach... przerabiałem to już 3 razy w trzech różnych quadach. Pomagała wymiana silnika/ośki silnika.

Re: cc3d "pompuje"

: piątek 09 paź 2015, 21:41
autor: sitas
każde harmoniczne zakłucenie dla kontrolera PID nie jest mile widziane

Re: cc3d "pompuje"

: sobota 24 paź 2015, 08:25
autor: andre333
bartekno pisze: Dobra metoda jest tez trening na symulatorze na komputerze PC...
Zgadzam się w 100%, polecam aerosim rc wersja demo działa 2 min bez ograniczeń, i można "polatać" dobrze ustawionym quadem
sam długo głowiłem się dlaczego quad nie wisi w powietrzu jak zawieszony na nitce ale są pewne ograniczenia które są nie do przeskoczenia

Re: cc3d "pompuje"

: niedziela 25 paź 2015, 22:45
autor: bartekno
Przy pierwszym, drugim locie chcialem wszystko zaczynac od nowa. Wydawalo mi sie ze quad pompuje i jest nadreaktywny. Dzisiaj juz wiem ze problem tkwil we mnie... 15 wylatanych pakietow pozniej utrzymanie wysokosci przychodzi samo. Po prostu trzeba cwiczyc :)

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Re: cc3d "pompuje"

: czwartek 17 gru 2015, 21:50
autor: zero0
Miałem to samo z CCD3
Na początku przygody z 250stką wszystko zwalalem na kontroler potem okazało się że to ja byłem dupa bo po każdym pakiecie nabierałem nawyków ale pompowanie też mi dało się we znaki i okazało się że problemem była awaria silnika tak jak u PiotrSz po wymianie wszystko wróciło do normy...