Nieco przydlugi filmik Bruce'a. Wprawdzie sporej czesci odnoszacy sie do CAA i MF New Zeland's ale dosc trafnie opisujacy problemy nad ktorymi powinny pochylic sie regulatorzy UAV.
W duzym skrocie:
1) to nie modele sa problemem - to ludzie nimi latajacy
2) wiekszosc ludzi zachowuje sie rozsadnie, pozostalych mozna podzielic 2 grupy:
- ignoranci, ktorzy nie zdaja sobie sprawy z istnienia jakichkolwiek zasad
- aroganci, ktorzy sie do nich nie stosuja
3) sposobem na zmiane zachowan grupy 'ignoranckiej' jest informacja i edukacja
4) sposobem na grupe 'arogancka' jest zyskiwanie szacunku przez regulatorow poprzez tworzenie rozsadnych uregulowan i wyjasnianie ich w madry, nie uragajacy inteligencji sposob. Jesli ludzi nie traktuje sie jak dzieci, jest duza szansa ze beda sie zachowywac jak dorosli
Ciekawy glos w dyskusji na temat bezpieczenstwa lotow
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Ciekawy glos w dyskusji na temat bezpieczenstwa lotow
Jakieś 12 dni temu umieściłem coś takiego na grupie naszej na FB:
https://www.facebook.com/groups/1095135 ... 308968810/
Bardzo ciekawy film wideo od Roswell Flight Crew z ich krótkiego wykładu nt. przyszłości cywilnego UAV na rynkach światowych. Całość po angielsku.
Zapraszam do dyskusji
https://www.facebook.com/groups/1095135 ... 308968810/
Bardzo ciekawy film wideo od Roswell Flight Crew z ich krótkiego wykładu nt. przyszłości cywilnego UAV na rynkach światowych. Całość po angielsku.
Zapraszam do dyskusji
Re: Ciekawy glos w dyskusji na temat bezpieczenstwa lotow
Tylko problem w tym że w większości krajów prawo stanowią socjaliści z ideą państwa opiekuńczego, które traktuje ludzi jak małe dzieci.pawelsky pisze:Nieco przydlugi filmik Bruce'a. Wprawdzie sporej czesci odnoszacy sie do CAA i MF New Zeland's ale dosc trafnie opisujacy problemy nad ktorymi powinny pochylic sie regulatorzy UAV.
https://www.youtube.com/watch?v=R8tnUjP-sK4
W duzym skrocie:
1) to nie modele sa problemem - to ludzie nimi latajacy
2) wiekszosc ludzi zachowuje sie rozsadnie, pozostalych mozna podzielic 2 grupy:
- ignoranci, ktorzy nie zdaja sobie sprawy z istnienia jakichkolwiek zasad
- aroganci, ktorzy sie do nich nie stosuja
3) sposobem na zmiane zachowan grupy 'ignoranckiej' jest informacja i edukacja
4) sposobem na grupe 'arogancka' jest zyskiwanie szacunku przez regulatorow poprzez tworzenie rozsadnych uregulowan i wyjasnianie ich w madry, nie uragajacy inteligencji sposob. Jesli ludzi nie traktuje sie jak dzieci, jest duza szansa ze beda sie zachowywac jak dorosli
Nasze przepisy są właśnie takie, są tylko dla tych którzy koniecznie chcą ich przestrzegać a pozostałych "na szczęście" ciężko połapać.
UAV to taka gałąź życia gdzie zdecydowania lepiej sprawdzi się prawo represji a nie prewencji i tyle.
Lecę na nielegalu!
Re: Ciekawy glos w dyskusji na temat bezpieczenstwa lotow
I na to wlasnie zwraca uwage Bruce w swoim filmie.Jedrula pisze:Tylko problem w tym że w większości krajów prawo stanowią socjaliści z ideą państwa opiekuńczego, które traktuje ludzi jak małe dzieci.
Na tle innych krajow nasze przepisy sa akurat dosc liberalne. Szczerze mowiac nigdy nie czulem sie nimi jakos specjalnie ograniczony (z wyjatkiem braku uregulowan dla BVLOS). Nawet w CTR da sie legalnie polatac jak czlowiek zada sobie troche wysilku zeby sie dowiedziec jak.Jedrula pisze:Nasze przepisy są właśnie takie, są tylko dla tych którzy koniecznie chcą ich przestrzegać a pozostałych "na szczęście" ciężko połapać.