MultiWii + MPU6050

FC oparte na Arduino

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
cebulator
Posty: 1432
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 08:16
Lokalizacja: Mielec

Re: MultiWii + MPU6050

Post autor: cebulator »

ClassAxion pisze:ACC się kalibruje samo podczas uruchomienia
Raczej nie, kalibruje się z poziomu GUI albo kombinacją drążków. Trzeba to zrobić porządnie żeby mieć "poziom" potrzebny do utrzymania koptera w stałej pozycji.

Objawy jakie piszesz to albo tak jak Rurek pisze z aparatury wysyłana jest inna wartość niż 1500 dla kanału pitch albo masz go odwrotnie.
Pozdrawiam Sławek

... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
ClassAxion
Posty: 32
Rejestracja: piątek 06 lut 2015, 20:02

Re: MultiWii + MPU6050

Post autor: ClassAxion »

cebulator pisze:
ClassAxion pisze:ACC się kalibruje samo podczas uruchomienia
Raczej nie, kalibruje się z poziomu GUI albo kombinacją drążków. Trzeba to zrobić porządnie żeby mieć "poziom" potrzebny do utrzymania koptera w stałej pozycji.

Objawy jakie piszesz to albo tak jak Rurek pisze z aparatury wysyłana jest inna wartość niż 1500 dla kanału pitch albo masz go odwrotnie.
Chcesz powiedzieć że domyślnie MUSI być 1500 nie może być +- 30 ?
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Re: MultiWii + MPU6050

Post autor: Rurek »

ClassAxion pisze: ACC się kalibruje samo podczas uruchomienia (uruchamiam zawsze na płaskiej powierzchni) czy trzeba jeszcze coś zrobić?
No i znalazłeś problem :-)
Po każdym uruchomieniu to się automatycznie resetuje gyro a nie ACC! http://www.multiwii.com/wiki/index.php? ... elerometer
Tylko tam literówka jest :
Calibration
Follow these steps to do a proper calibration:
Place your MULTI on a flat leveled surface.
Connect your MULTI to your Multiwii GUI.
Press the calib_mag button in your Multiwii GUI to start the calibration.
Wait a few secounds. Do not move your copter during this.
Check your sensors directions.
W zdaniu : Press the calib_mag button in your Multiwii GUI to start the calibration.
Chodzi o button "calib_ACC" jakby co :-)
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
cebulator
Posty: 1432
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 08:16
Lokalizacja: Mielec

Re: MultiWii + MPU6050

Post autor: cebulator »

ClassAxion pisze:
cebulator pisze:
ClassAxion pisze:ACC się kalibruje samo podczas uruchomienia
Raczej nie, kalibruje się z poziomu GUI albo kombinacją drążków. Trzeba to zrobić porządnie żeby mieć "poziom" potrzebny do utrzymania koptera w stałej pozycji.

Objawy jakie piszesz to albo tak jak Rurek pisze z aparatury wysyłana jest inna wartość niż 1500 dla kanału pitch albo masz go odwrotnie.
Chcesz powiedzieć że domyślnie MUSI być 1500 nie może być +- 30 ?
Tak chce powiedzieć ze ma być 1500 i plus minus to co sobie ustawisz jako deadband. Ale to zazwyczaj jest koło 3-5. Jak masz 30 to nie najlepiej świadczy o Twoim "linku".
Jeszcze co bym sprawdził przy przewracaniu to czy śmigła na pewno dobrze założyłeś bo czasem nawet najlepszym się zdarza.
Pozdrawiam Sławek

... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
ClassAxion
Posty: 32
Rejestracja: piątek 06 lut 2015, 20:02

Re: MultiWii + MPU6050

Post autor: ClassAxion »

Śmigła założone są dobrze, wszystko jest tak jak na zdjęciu które wysłałem w poprzednich postach.

Jutro spróbuję go bez śmigieł trzymać pod kątem ~45 stopni i potem sprawdzić czy tylne śmigła próbują wyprostować model.
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Re: MultiWii + MPU6050

Post autor: Rurek »

Nie piszesz czy zrobiłeś to co opisałem dwa posty wyżej :?: :-/
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
ClassAxion
Posty: 32
Rejestracja: piątek 06 lut 2015, 20:02

Re: MultiWii + MPU6050

Post autor: ClassAxion »

Rurek pisze:Nie piszesz czy zrobiłeś to co opisałem dwa posty wyżej :?: :-/
Zrobiłem, lecz zaraz zrobię to ponownie.
ClassAxion
Posty: 32
Rejestracja: piątek 06 lut 2015, 20:02

Re: MultiWii + MPU6050

Post autor: ClassAxion »

Aparatura wysyła wartości +- 20 (a nie 30 tak jak pisałem wyżej)

Gdy dam przepustnice na full silniki działają tak: http://i.imgur.com/6LJyUBy.png
lecz po dobrych paru sec (~10) już jest tak: http://i.imgur.com/QWvClkU.png
chociaż wszystkie odczyty są na domyślnym poziomie: http://i.imgur.com/M4hSthT.png
lecz wykresy "szaleją" przez drgania: http://i.imgur.com/hrRVS4w.png
Ostatnio zmieniony poniedziałek 10 sie 2015, 16:56 przez ClassAxion, łącznie zmieniany 1 raz.
ClassAxion
Posty: 32
Rejestracja: piątek 06 lut 2015, 20:02

Re: MultiWii + MPU6050

Post autor: ClassAxion »

Wykluczyłem silniki ponieważ odłączyłem je lecz nadal copter próbuje skręcać. Chyba znalazłem problem (a nawet na pewno!), moja piękna aparaturka zawsze jest +- 20 więc copter skręca, ustawiłem teraz YAW na stałe na 1500 i copter nie skręca, silniczki skaczą o +- 1 więc muszę ogarnąć aparaturę a raczej joysticki.

Co zmodyfikować w joysticku aby działał tak jak przepustnica (nie odbijał) ?

Więc cebulator miałeś rację że moja aparatura to goowno, chociaż i tak ją lubię bo mogę ją modyfikować z poziomu fizycznego jak i kodu :-)
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Re: MultiWii + MPU6050

Post autor: Rurek »

ClassAxion pisze:muszę ogarnąć aparaturę a raczej joysticki.
Łatwiej ogarnąć zmienne w kodzie odpowiedzialne za te drobne ruchy na drążkach :-)
Masz takie parametry jak DEADBAND'y dla obu dżojsticków.... ustaw na 10 i będzie dobrze.
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
ClassAxion
Posty: 32
Rejestracja: piątek 06 lut 2015, 20:02

Re: MultiWii + MPU6050

Post autor: ClassAxion »

Rurek pisze:
ClassAxion pisze:muszę ogarnąć aparaturę a raczej joysticki.
Łatwiej ogarnąć zmienne w kodzie odpowiedzialne za te drobne ruchy na drążkach :-)
Masz takie parametry jak DEADBAND'y dla obu dżojsticków.... ustaw na 10 i będzie dobrze.
Niby jest dobrze lecz i tak wolę mieć inne joysticki które mają DEADBAND na +- 2

Aktualnie mój copter skręca na prawy tył (trzymając go), jutro spróbuję wyważyć go zmieniając położenie pakietu, teraz (po tych wszystkich zmianach) normalnie się unosi przód i tył lecz tak jak pisałem, trzeba do wyważyć :-)
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Re: MultiWii + MPU6050

Post autor: Rurek »

ClassAxion pisze:Aktualnie mój copter skręca na prawy tył (trzymając go), jutro spróbuję wyważyć go zmieniając położenie pakietu
Położenie pakietu nie ma z tym nic wspólnego! Kopter powinien prawidłowo latać nawet z pakietem wysuniętym na metrowym kiju!
Dalej masz cosik nie tak z kalibracją. Czy regulatory masz skalibrowane komendą "escalibrate" ?
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
ClassAxion
Posty: 32
Rejestracja: piątek 06 lut 2015, 20:02

Re: MultiWii + MPU6050

Post autor: ClassAxion »

Rurek pisze:
ClassAxion pisze:Aktualnie mój copter skręca na prawy tył (trzymając go), jutro spróbuję wyważyć go zmieniając położenie pakietu
Położenie pakietu nie ma z tym nic wspólnego! Kopter powinien prawidłowo latać nawet z pakietem wysuniętym na metrowym kiju!
Dalej masz cosik nie tak z kalibracją. Czy regulatory masz skalibrowane komendą "escalibrate" ?
Skoro tak, to spróbuję nim polatać przy jakimś mniejszym wietrze na trawie, regulatory były kalibrowane już z 2 razy, ale 3 im nie zaszkodzi ;-)
ClassAxion
Posty: 32
Rejestracja: piątek 06 lut 2015, 20:02

Re: MultiWii + MPU6050

Post autor: ClassAxion »

Tak więc, mój copter nie ma zbytnio zamiaru się wznosić, wznosi się ~5cm i tyle. W dodatku jest trudny do opanowania lecz da się to zrobić.
Prócz tego zmieniłem w kodzie

Kod: Zaznacz cały

#define CONTROL_RANGE   { 50, 50 }      //  { ROLL,PITCH }
Ponieważ nie latałem jeszcze nigdy na 100%.

#Edit
Posiadam takie ESC: http://eu.banggood.com/Wholesale-Wareho ... 46402.html
I w configu ustawiłem dla nich:

Kod: Zaznacz cały

#define MINTHROTTLE 1064 // (*) (**)
#define MAXTHROTTLE 1850
#define MINCOMMAND  1000
Co może być nie tak ze wznoszeniem?
Pakiet mam taki: http://www.banggood.com/ZOP-Power-7_4V- ... 55391.html
Awatar użytkownika
cebulator
Posty: 1432
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 08:16
Lokalizacja: Mielec

Re: MultiWii + MPU6050

Post autor: cebulator »

Nic dziwnego, kto lata kopterami na 2S?
Zmień pakiet na 3S i będzie zdecydowanie lepiej.
Pozdrawiam Sławek

... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
ODPOWIEDZ