Ciągle psujące się przednie regulatory

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

kubako
Posty: 1
Rejestracja: piątek 10 lip 2015, 00:49
Lokalizacja: waw

Ciągle psujące się przednie regulatory

Post autor: kubako »

Witam
Jestem Kuba, jestem początkujący i piszę tu pierwszy raz.

Mam problem ze swoim copterem, a szczególnie przednimi ESC (silniki 1 i 2 - lewy i prawy przód, szczególnie lewy). Czy jest jakaś przyczyna żeby przednie regulatory się częściej psuły (a raczej cięgle psuły)?

Konfiguracja to chyba klasyczna 250-tka. Rama ZMR250, CC3D, silniki EMAX 1806/2300KV, aparatura Flysky th9x.

Początkowo miałem regulatory EMAX blheli 12A. Pierwszy zepsuł się jeszcze podczas budowy. Gdy testowałem czy silniki obracają się we właściwą stronę, ten podłączony do silnika nr 1, przestał pracować (nie świeci się diodka, ale BEC działa, potem go wykorzystałem jako BEC właśnie). Na szczęście kupując części wziąłem 5 regulatorów na wypadek wpadki, więc zmieniłem na nowy. Drona złożyłem, przetestowałem i chwilę polatał. Zabrałem się za tuning PID, ale dron zaczął świrować (wywracać się zamiast podnieść się do góry). Okazało się, że silnik nr 1 się nie kręci, tylko dostaje "drgawek". Testowałem to na różne sposoby i okazało się, że to wina regulatora, bo sam silnik wlutowany w inny reg działa dobrze. Zresztą było to ciekawe, ponieważ jeśli pomogłem ręką silnikowi się rozkręcić, to łapał obroty i się kręcił normalnie. W między czasie podobna rzecz zaczęła się dziać z silnikiem numer dwa, ale ten łapał obroty, tylko potrzebował dużo wyższego ustawienia "neutrali" w Open Pilocie.
Stwierdziłem, że ESC emax są jakieś lipne i od jednego użytkownika z forum kupiłem regulatory KISS 12A.