Ciekawostki... :D

Tu można uprawiać dyskutanctwo ;-)

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

pit202

Post autor: pit202 »

działające lotnisko w domu

Awatar użytkownika
sigreg
Posty: 1008
Rejestracja: piątek 12 mar 2010, 14:54
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: sigreg »

Ale kosmos.. :shock: Normalnie nie moge sie napatrzec, te wszystkie detale.. cysterny maja nawet dzialace swiatla obrysowe !

Tu to samo w wersji "nocnej":

Awatar użytkownika
Wojtass_nt
Posty: 983
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 10:40
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: Wojtass_nt »

Awatar użytkownika
HaNsKlOsS
Posty: 492
Rejestracja: środa 14 kwie 2010, 20:11
Lokalizacja: Oberschlesien

Post autor: HaNsKlOsS »

robi ktoś? :lol: :lol: :lol:



|PROTOS CARBON AC3X|T-Rex 450 BEASTX FBL|Ritewing Zephyr..|TLRS 433|MK DJI
Awatar użytkownika
ECO400
Posty: 5743
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 13:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ECO400 »

HaNsKlOsS pisze:robi ktoś? :lol: :lol: :lol:
kolega zrobił taką ale po kilku strzałach się rozsypała, tzn. gwinty puściły :lol:
Awatar użytkownika
marcin.gala
Posty: 2837
Rejestracja: poniedziałek 15 mar 2010, 23:09
Lokalizacja: ...

Post autor: marcin.gala »

Smutne ale warte obejrzenia...nawet nie wiedziałem że taki wypadek miał miejsce.

FPV nie kupisz.FPV robisz.
Licencja BNUC'S.

Nie ustawisz koptera lepiej niż swój własny poziom latania.
Awatar użytkownika
Wojtass_nt
Posty: 983
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 10:40
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: Wojtass_nt »

marcin.gala pisze:Smutne ale warte obejrzenia...nawet nie wiedziałem że taki wypadek miał miejsce.

Znam to. Ciekawe czy ktoś im pomnik postawił?
Artu

Post autor: Artu »

marcin.gala pisze:Smutne ale warte obejrzenia...nawet nie wiedziałem że taki wypadek miał miejsce.
Głośno było swojego czasu o tym wypadku...
Nałożył się błąd kontrolera lotów oraz ignorowanie poleceń systemu TCAS przez pilota (bodajże Tupolewa).
Gdyby postępowali zgodnie z poleceniami systemu TCAS, a nie przeciążonego pracą na trzech strefach kontrolera - do kolizji by nie doszło...
Ostatnio zmieniony środa 18 maja 2011, 15:08 przez Artu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
L_I_S
Posty: 902
Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 09:48
Lokalizacja: Zgorzelec, Monachium

Post autor: L_I_S »

smutne...apropo jest cala seria AIR CRASH INVESTIGATIONS o katastrofach lotniczych i dochodzeniu prawdy. Polecam naprawde. Serce sciska, jak drobna rzecz lub blad moze doprowadzic do dramatow. Od malej muchy w czujniku predkosci, zamiennikow w mocowaniach st.kierunkowych, zgubnej ekonomii do bledow w szkoleniach. Jest tez sporo o wrecz heroicznych wyczynach pilotow, dzieki ktorym nikt lub prawie nikt nie zginal.
Pozdrawiam


"If flying were the language of man, soaring would be it's poetry"
Awatar użytkownika
marcin.gala
Posty: 2837
Rejestracja: poniedziałek 15 mar 2010, 23:09
Lokalizacja: ...

Post autor: marcin.gala »

Znam to. Ciekawe czy ktoś im pomnik postawił?

Tak.Niemcy postawili pomnik w kształcie porozrzucanych kul połączonych zerwaną na końcu linką---symbol tego co znalazł Vitaly Kaloyev czyli zerwany łańcuszek swojej 4letniej córki...

Nie wyobrażam sobie życia po takim przeżyciu...stracić całą rodzinę...
FPV nie kupisz.FPV robisz.
Licencja BNUC'S.

Nie ustawisz koptera lepiej niż swój własny poziom latania.
Awatar użytkownika
mikun
Posty: 2540
Rejestracja: środa 26 maja 2010, 21:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mikun »

Artu pisze:]
Głośno było swojego czasu o tym wypadku...
Nałożył się błąd kontrolera lotów oraz ignorowanie poleceń systemu TCAS przez pilota (bodajże Tupolewa).
Gdyby postępowali zgodnie z poleceniami systemu TCAS, a nie przeciążonego pracą na trzech strefach kontrolera - do kolizji by nie doszło...
Należy dodać że oprócz wszystkich osób, które zginęły w wypadku trzeba doliczyć kontrolera lotów zabitego później przez jednego z ojców dzieci - ofiar wypadku (i chyba też jego żony).
Awatar użytkownika
Wojtass_nt
Posty: 983
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 10:40
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: Wojtass_nt »

mikun pisze:
Artu pisze:]
Głośno było swojego czasu o tym wypadku...
Nałożył się błąd kontrolera lotów oraz ignorowanie poleceń systemu TCAS przez pilota (bodajże Tupolewa).
Gdyby postępowali zgodnie z poleceniami systemu TCAS, a nie przeciążonego pracą na trzech strefach kontrolera - do kolizji by nie doszło...
Należy dodać że oprócz wszystkich osób, które zginęły w wypadku trzeba doliczyć kontrolera lotów zabitego później przez jednego z ojców dzieci - ofiar wypadku (i chyba też jego żony).
Zabił go właśnie Vitaly Kaloyev o którym pisze Marcin.
emzet
Posty: 862
Rejestracja: niedziela 21 mar 2010, 17:06
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: emzet »

Artu pisze:Nałożył się błąd kontrolera lotów oraz ignorowanie poleceń systemu TCAS przez pilota (bodajże Tupolewa).
Gdyby postępowali zgodnie z poleceniami systemu TCAS, a nie przeciążonego pracą na trzech strefach kontrolera - do kolizji by nie doszło...
Uważam że to stwierdzenie jest zbyt daleko posunięte. Piloci Tupolewa też za dużego pola manewru nie mieli, nie wiedzieli jak zachowa się samolot DHL. W świetle tego co wiemy teraz po ponad rocznym dochodzeniu można dojść do wniosków takich czy takich, ale piloci obu maszyn nie mieli tyle czasu, dodatkowo cała taka sytuacja na pewno bardzo ich zaskoczyła. W dzisiejszych czasach przy tak doskonałych systemach nawigacyjnych, przy zapewnieniu prawie perfekcyjnej kontroli ruchu powietrznego, dodatkowo nie gdzieś na końcu świata tylko w centrum Europy, jest to ostatnie czego może spodziewać się pilot. Ile oni mieli czasu na reakcję? 5 sekund? Na chyba 2 sek przed zderzeniem piloci Tupolewa zobaczyli samolot DHL. Systemy swoje, ale najważniejsze zawsze jest słowo kontrolera.
Awatar użytkownika
L_I_S
Posty: 902
Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 09:48
Lokalizacja: Zgorzelec, Monachium

Post autor: L_I_S »

jednym z najlepszych przykladow szczescia w nieszczesciu jest przypadek gdzie samolot juz lecac wygladal tak:

Obrazek

a tu film rekonstrukcja. Zginela jedna stewardessa, ale dosc maskarycznie

Pozdrawiam


"If flying were the language of man, soaring would be it's poetry"
Artu

Post autor: Artu »

emzet pisze:Piloci Tupolewa też za dużego pola manewru nie mieli, nie wiedzieli jak zachowa się samolot DHL.
Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, na jakich zasadach działa system TCAS ? Z Twojej odpowiedzi wnioskuję, że nie Masz o tym pojęcia...
System jednego samolotu, komunikuje się z drugą maszyną i po wymianie aktualnych parametrów lotu obu statków powietrznych, podaje manewr jaki powinien wykonać pilo w celu uniknięcia kolizji. W dwóch maszynach, które znajdują sie na kursie kolizyjnym podawane sa przeciwstawne komendy (w jednej wznoszenie, w drugiej opadanie lub przeciwstawne skręty)
emzet pisze:Systemy swoje, ale najważniejsze zawsze jest słowo kontrolera.
I właśnie to kontroler ponosił w tym przypadku pełną odpowiedzialność za tą katastrofę. Mając do "opanowania" cztery obszary kontroli (był sam na stanowisku a właściwie czterech stanowiskach), podał błędne polecenie dla samolotu Tupolew...
mikun pisze:Należy dodać że oprócz wszystkich osób, które zginęły w wypadku trzeba doliczyć kontrolera lotów zabitego później przez jednego z ojców dzieci - ofiar wypadku (i chyba też jego żony).
Tego faktu akurat nie znałem...
ODPOWIEDZ