Naza Lite - zamiana na V2 - problem z silnikami/predkosc
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Naza Lite - zamiana na V2 - problem z silnikami/predkosc
Czesc
To moj pierwszy post, milo mi .
Posiadam nastepujacy sprzet:
- NAZA M-lite z GPS
- FrSky DJT
- ESC Sunrise BLHELI Multi-20A Slim 2-6S - http://abc-rc.pl/ESC-Sunrise-20A-slim
- Emax MT2213-935KV CW - 192W
- Turnigy 3s 5000mah LIPO
- Turnigy 9xr
Niedawno zdecydowalem sie na zamiane Naza Lite na V2. Z uwagi na identyczne polaczenia wydawalo mi sie, ze to nic trudnego. Przelaczylem wszystko do V2, skalibrowalem GPS oraz IMU. Ustawilem identyczne wartosci w Assistant V2 jak w Assistant Lite (sprawdzalem kilka razy) i pojechalem wykonac testy. Wg Assistant wszystko ok, LED mruga wskazujac "gotowosc do startu" (GPS OK, brak bledow itp), a jednak cos jest nie tak...
Rezultat - uruchomienie aparatury, silnikow: dwa z czterech silnikow pracuja zdecydowanie szybciej, potencjometr wysokosci nie wplywa na predkosc silnikow do 50% skali, nastepnie nastepuje bardzo szybki wzrost predkosci (dwoch silnikow), dwa pozostale tez przyspieszaja, ale "wolniej".
Proba podniesienia coptera skutkuje wiec przeworceniem sie go na bok... zgodnie z oczekiwaniami. Powrot do Naza Lite powoduje, ze wszystko dziala.
W czym moze byc problem? Czy konieczna jest kalibracja ESC? W przypadku Lite po prostu podlaczylem i dzialalo. Problem z kompatybilnoscia z Naza V2? Pominalem cos waznego? Naprowadzicie mnie na przyczyne problemu? :)
Z gory dzieki.
To moj pierwszy post, milo mi .
Posiadam nastepujacy sprzet:
- NAZA M-lite z GPS
- FrSky DJT
- ESC Sunrise BLHELI Multi-20A Slim 2-6S - http://abc-rc.pl/ESC-Sunrise-20A-slim
- Emax MT2213-935KV CW - 192W
- Turnigy 3s 5000mah LIPO
- Turnigy 9xr
Niedawno zdecydowalem sie na zamiane Naza Lite na V2. Z uwagi na identyczne polaczenia wydawalo mi sie, ze to nic trudnego. Przelaczylem wszystko do V2, skalibrowalem GPS oraz IMU. Ustawilem identyczne wartosci w Assistant V2 jak w Assistant Lite (sprawdzalem kilka razy) i pojechalem wykonac testy. Wg Assistant wszystko ok, LED mruga wskazujac "gotowosc do startu" (GPS OK, brak bledow itp), a jednak cos jest nie tak...
Rezultat - uruchomienie aparatury, silnikow: dwa z czterech silnikow pracuja zdecydowanie szybciej, potencjometr wysokosci nie wplywa na predkosc silnikow do 50% skali, nastepnie nastepuje bardzo szybki wzrost predkosci (dwoch silnikow), dwa pozostale tez przyspieszaja, ale "wolniej".
Proba podniesienia coptera skutkuje wiec przeworceniem sie go na bok... zgodnie z oczekiwaniami. Powrot do Naza Lite powoduje, ze wszystko dziala.
W czym moze byc problem? Czy konieczna jest kalibracja ESC? W przypadku Lite po prostu podlaczylem i dzialalo. Problem z kompatybilnoscia z Naza V2? Pominalem cos waznego? Naprowadzicie mnie na przyczyne problemu? :)
Z gory dzieki.
Re: Naza Lite - zamiana na V2 - problem z silnikami/predkosc
W kalibracji ESC i nieczytaniu instrukcji od v2 :)dethar pisze:W czym moze byc problem?
Re: Naza Lite - zamiana na V2 - problem z silnikami/predkosc
No to mały update :P. W obu przypadkach jest jednak tak samo (Lite i V2). Ewidentnie coś rozkalibrowałem :/.
Czytam instrukcję (Naza-M Quick Start Guide v1.24) Quad-rotor X. Jedyne, na co zwróciłem uwagę, to fragment:
"Important : If you use 3rd party ESCs, make sure the ESCs travel midpoint is at 1520us. DO NOT use 700us travel midpoint ESC, as it may lead aircraft to fly away or cause injury and damage. After ESCs
connection , calibrate ESCs one by one through the receiver directly before connect them to your MC, Make sure program all of them into Governor off, Break off and Normal Start up to get best experience."
pawelsky czy mógłbyś mnie trochę naprowadzić, pls?
EDIT: Jedyne, co mi tu mogłoby podpasować, to "Motors Start failure caused by TX stick(s) mid point error too big" :P. Jest jeszcze jakaś inna instrukcja do V2 czy ja mam już problemy ze spostrzegawczością :)?
Czytam instrukcję (Naza-M Quick Start Guide v1.24) Quad-rotor X. Jedyne, na co zwróciłem uwagę, to fragment:
"Important : If you use 3rd party ESCs, make sure the ESCs travel midpoint is at 1520us. DO NOT use 700us travel midpoint ESC, as it may lead aircraft to fly away or cause injury and damage. After ESCs
connection , calibrate ESCs one by one through the receiver directly before connect them to your MC, Make sure program all of them into Governor off, Break off and Normal Start up to get best experience."
pawelsky czy mógłbyś mnie trochę naprowadzić, pls?
EDIT: Jedyne, co mi tu mogłoby podpasować, to "Motors Start failure caused by TX stick(s) mid point error too big" :P. Jest jeszcze jakaś inna instrukcja do V2 czy ja mam już problemy ze spostrzegawczością :)?
Re: Naza Lite - zamiana na V2 - problem z silnikami/predkosc
No to przeprowadz pelna kalibracje od zera: ESC, IMU (advanced i basic), radio, kompasdethar pisze:No to mały update :P. W obu przypadkach jest jednak tak samo (Lite i V2). Ewidentnie coś rozkalibrowałem :/.
dethar pisze:pawelsky czy mógłbyś mnie trochę naprowadzić, pls?
Litedethar pisze:potencjometr wysokosci nie wplywa na predkosc silnikow do 50% skali
v2Push the throttle stick slowly within 3 seconds after executing CSC until all the rotors are working, and then take-off your multiorotor gently
https://www.youtube.com/watch?v=Iu5daRzYpY0Keep raising the throttle stick until all the rotors are working, push the throttle stick to the mid point and then take-off your multi-rotor gently, pay attention not to push the stick excessively.
Sa jeszcze inne roznice i nowe funkcje w v2 wiec sugeruje uwaznie sie przyjrzec dokumentacji informacjom w necie i nowemu Asystentowi zeby nie bylo niespodzianek.
Re: Naza Lite - zamiana na V2 - problem z silnikami/predkosc
W tym rzecz, że nie wiem w jaki sposób przeprowadzić kalibrację ESC :P. Dzięki za pozostałe wskazówki .No to przeprowadz pelna kalibracje od zera: ESC, IMU (advanced i basic), radio, kompas
Re: Naza Lite - zamiana na V2 - problem z silnikami/predkosc
Wypnij esc z nazy i podenij pod 3 kanał odbiornika. W radiu gaz daj na maksa w górę, włącz zasilanie esc, jak pipnie najczęściej 2-3 razy to daj gaz w dół pipnie jeszcze raz bądź odegra melodyjke. Zrób tak dla każdego esc z osobna. Możesz też zrobić wszystkie 4 naraz łącząc kable pwm razem.
Re: Naza Lite - zamiana na V2 - problem z silnikami/predkosc
Tylko zanim to zrobisz - ZDEJMIJ SMIGLA!ghambit pisze:Wypnij esc z nazy i podenij pod 3 kanał odbiornika. W radiu gaz daj na maksa w górę, włącz zasilanie esc, jak pipnie najczęściej 2-3 razy to daj gaz w dół pipnie jeszcze raz bądź odegra melodyjke. Zrób tak dla każdego esc z osobna. Możesz też zrobić wszystkie 4 naraz łącząc kable pwm razem.
Re: Naza Lite - zamiana na V2 - problem z silnikami/predkosc
Dzieki. Akurat wiem, aż tak źle nie jest :Ppawelsky pisze:Tylko zanim to zrobisz - ZDEJMIJ SMIGLA!
Re: Naza Lite - zamiana na V2 - problem z silnikami/predkosc
Czyli pod X3? :)pawelsky pisze:pod 3 kanał odbiornika
Re: Naza Lite - zamiana na V2 - problem z silnikami/predkosc
Weź zesz chłopie przeczytaj instrukcję i wpisz np. W youtuba ESC Calibration... takie to trudne ?dethar pisze:Czyli pod X3? :)pawelsky pisze:pod 3 kanał odbiornika
Zanim dobrze zaczniesz taką postawą zniechęcisz ludzi do pomocy.
pozdrawiam, Jacek
__________________
Sprzęt był sprawny. Użytkownik nie.
W Hangarze; Hujsban FPV, KRAB 250, Qamikaze X4, OctoCongoCopter X8, Kadłubek, Raptor,
__________________
Sprzęt był sprawny. Użytkownik nie.
W Hangarze; Hujsban FPV, KRAB 250, Qamikaze X4, OctoCongoCopter X8, Kadłubek, Raptor,
Re: Naza Lite - zamiana na V2 - problem z silnikami/predkosc
Zrobiłem to. Jestem początkującym użytkownikiem. Moje głupie pytania wynikają z faktu, że jeszcze na 100% nie wiem, na co muszę zwrócić uwagę.jacekV pisze:Weź zesz chłopie przeczytaj instrukcję i wpisz np. W youtuba ESC Calibration... takie to trudne ?dethar pisze:Czyli pod X3? :)pawelsky pisze:pod 3 kanał odbiornika
Zanim dobrze zaczniesz taką postawą zniechęcisz ludzi do pomocy.
Wybaczcie. Rozumiem, że autor pisząc o kanale 3 odbiornika miał na myśli FrSky - gniazdo numer 3?
Re: Naza Lite - zamiana na V2 - problem z silnikami/predkosc
Tak
pozdrawiam, Jacek
__________________
Sprzęt był sprawny. Użytkownik nie.
W Hangarze; Hujsban FPV, KRAB 250, Qamikaze X4, OctoCongoCopter X8, Kadłubek, Raptor,
__________________
Sprzęt był sprawny. Użytkownik nie.
W Hangarze; Hujsban FPV, KRAB 250, Qamikaze X4, OctoCongoCopter X8, Kadłubek, Raptor,