Cześć,
Mam quada z APM 2.6, ostatnio robiłem próbne loty ale okazało się że wibracje są poza normą dlatego chciałem spróbować wyważyć silniki emax 2213. Każdy silnik odpalałem w Missionplanner w zakładce motor test, nagle poszedł dym z silnika. W silniku jest spalony zwój zaraz przy przewodzie. Co mogło spowodować spalenie silnika bez obciążenia itp. ?
Jak mogę sprawdzić czy z ESC nie poszło zwarcie? Boje się podpinać inny silnik żeby też go nie spalić jeżeli to wina ESC. Pozostałe silniki pracują normalnie.
Z góry dzięki za odpowiedź.
Simonk 4in1 i emax 2213 spalony
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Simonk 4in1 i emax 2213 spalony
Mutimetr w łapy.
Włączyć funkcję pomiaru diod (pipka).
I przelecieć wszystkie 3 kable fazowe ( silnik oczywiście odłączyć) względem masy i + zasilania. Jeżeli którykolwiek z tranzystorów jest uszkodzony to zobaczysz różnice w odczytach.
Ale to tak żeby się upewnić tylko bo wg mnie skoro silnik się spalił to regulator jest zepsuty.
Włączyć funkcję pomiaru diod (pipka).
I przelecieć wszystkie 3 kable fazowe ( silnik oczywiście odłączyć) względem masy i + zasilania. Jeżeli którykolwiek z tranzystorów jest uszkodzony to zobaczysz różnice w odczytach.
Ale to tak żeby się upewnić tylko bo wg mnie skoro silnik się spalił to regulator jest zepsuty.
Re: Simonk 4in1 i emax 2213 spalony
Dzięki za odpowiedz.
Zrobiłem tak jak napisałeś, multimetr na symbol diody i sprawdzałem wszystkie 3 kable biegnące z regulatora do silnika względem kabli zasilających regulator. Z pomiaru masy wyszło na każdym kablu ok. 1100 na wyświetlaczu multimetru a przy pomiarze kabla zasilania (+) ok. 518, odczyty z pozostałych 3 regli jest taki sam. Chyba wygląda na to że tranzystory są sprawne, czy jest jeszcze jakaś możliwość bez podpisania silnika (nie chce spalić kolejnego) żeby się upewnić że regulator jest ok?
Zrobiłem tak jak napisałeś, multimetr na symbol diody i sprawdzałem wszystkie 3 kable biegnące z regulatora do silnika względem kabli zasilających regulator. Z pomiaru masy wyszło na każdym kablu ok. 1100 na wyświetlaczu multimetru a przy pomiarze kabla zasilania (+) ok. 518, odczyty z pozostałych 3 regli jest taki sam. Chyba wygląda na to że tranzystory są sprawne, czy jest jeszcze jakaś możliwość bez podpisania silnika (nie chce spalić kolejnego) żeby się upewnić że regulator jest ok?