Baterie do racing quadów 250
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Baterie do racing quadów 250
A ja zamiast 2,2Ah polatałem 1,5Ah- czas lotu ok.7 minut na obu (do 3.8V), ale lata się jakby innym kopterem
Jednak te parędziesiąt gramów robi różnicę, waga samego bolidu ca.370g (bez kamer).
Jednak te parędziesiąt gramów robi różnicę, waga samego bolidu ca.370g (bez kamer).
Latak 1(RCX250), Latak 2(LT210), Latak3(RCX175),Hubsan107L, v636
Pzdr.,Michał
Pzdr.,Michał
Re: Baterie do racing quadów 250
Wrócę do domu i założę nowe węglówki 6020 T-Type zobaczymy jak to będzie. Na testach niby max 560g ciągu x4 . Więc zapas jest
Mapka ŚL http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... bcc46646ee
Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"
Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...
Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"
Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...
Re: Baterie do racing quadów 250
dolacze sie do pytan -
ile zyskujecie na czasie latania po przejsciu z 3s 1400-1500 na 2200, (lub więcej, 3000)? pytam osob, ktore mialy jedne i drugie baterie, albo moga podeslac linka pod jakis w miare poprawny kalkulator. waga bez baterii pewnie wyjdzie z 400g.
czasy widze tutaj wymieniane to z 6-7 min. na 1500, a wieksze?
to ze bedzie to latajaca cegla nie wyscigowka pomijam :) - chodziloby o wyznaczenie do jakiej pojemnosci ma sens pakowac baterie vs. dlugosc lotu.
ile zyskujecie na czasie latania po przejsciu z 3s 1400-1500 na 2200, (lub więcej, 3000)? pytam osob, ktore mialy jedne i drugie baterie, albo moga podeslac linka pod jakis w miare poprawny kalkulator. waga bez baterii pewnie wyjdzie z 400g.
czasy widze tutaj wymieniane to z 6-7 min. na 1500, a wieksze?
to ze bedzie to latajaca cegla nie wyscigowka pomijam :) - chodziloby o wyznaczenie do jakiej pojemnosci ma sens pakowac baterie vs. dlugosc lotu.
#czasami bez ogonkow
flota 75mm-250mm +Mini2 +XK X380 +dji fpv (ex: air1; air2)
RX:QX7, X-Lite, TX16S, T-lite +frsky +eleres +multi +expresslrs
Gogle:DJI FPV, Skyzone 04X
4x4:A979, reely core, remo, feiuye, abs ab1, trx merv, trx pede, tmaxx elekt.
flota 75mm-250mm +Mini2 +XK X380 +dji fpv (ex: air1; air2)
RX:QX7, X-Lite, TX16S, T-lite +frsky +eleres +multi +expresslrs
Gogle:DJI FPV, Skyzone 04X
4x4:A979, reely core, remo, feiuye, abs ab1, trx merv, trx pede, tmaxx elekt.
Re: Baterie do racing quadów 250
Witam większą pojemność nie zwiększy czasu lotu.Większy ciężar modelu.Chyba że znajdziecie baterię o większej pojemności ale tym samym ciężarze ale wtedy będzie mniejsze C i na jedno wyjdzie.Jak będzie większy ciężar model będzie pobierał wiecej prądu i tym samym krótszy lot.Kolega dołożył kamerę Gopro to silniki wyły jak szalone.Tak wiec chyba musimy latać 5-6min szybko i to powinno wystarczyć.
Re: Baterie do racing quadów 250
Pod warunkiem ze silniki uciągną to nawet większa waga baterii zawsze zwiększy czas lotu. U mnie to się sprawdza 2200 a 1400 ma różnicę 30gram a pojemność 800mA to bardzo dużo.
Mapka ŚL http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... bcc46646ee
Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"
Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...
Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"
Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...
Re: Baterie do racing quadów 250
Większa pojemność w tym przypadku zwiększa czas lotuturelp pisze:Witam większą pojemność nie zwiększy czasu lotu.Większy ciężar modelu.Chyba że znajdziecie baterię o większej pojemności ale tym samym ciężarze ale wtedy będzie mniejsze C i na jedno wyjdzie.Jak będzie większy ciężar model będzie pobierał wiecej prądu i tym samym krótszy lot.Kolega dołożył kamerę Gopro to silniki wyły jak szalone.Tak wiec chyba musimy latać 5-6min szybko i to powinno wystarczyć.
Piszę na podstawie własnych doświadczeń - pakiety 3S, na pakiecie 1500 mAh czas lotu to 5,5-6 minut a na pakiecie 2200 czas lotu to 7,5-8 minut. Latając w podobnym stylu na obu pakietach. Czas lotu zachowawczy - nie spada napięcie mierzone pod obciążeniem w locie poniżej 3,6 V/celę.
Tak więc, kolego turelp - nie zgadzam się z tym co piszesz powyżej... Rozumiem, że pisałeś na podstawie własnych doświadczeń?? Czy teoretyzujesz...
Wg moich testów, na moim setupie pakiet powyżej 2200 nie ma sensu. Jest zbyt duży - ciężko go zmieścić w klasie 250 oraz zbyt ciężki. 250-tka nawet jak się uniosła to ciężko nią już było sterować.lesz pisze:dolacze sie do pytan -
ile zyskujecie na czasie latania po przejsciu z 3s 1400-1500 na 2200, (lub więcej, 3000)?...
Osobiście wolę latać na pojemności 2200 mAh niż na 1500 (1300). Łatwiej mi zapanować nad modelem klasy 250...
Ostatnio zmieniony niedziela 08 lut 2015, 11:43 przez se-ba1, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Baterie do racing quadów 250
Burakko- licz procentowo bo 800mAh do 30g ma się nijak :) Mi w teorii wyszło podobnie- czyli, że warto użyć 1.8Ah kosztem wagi zamiast 1.3Ah. Tyle teoria, w praktyce może być rożnie- większa wydajność prądowa C wynikająca z pojemności może dać dobre rezultaty przy męczeniu kopterka, znowu przy lżejszym nie ma potrzeby tak machać przepustnicą.
U mnie w zawisie nie widzę większych różnic- aczkolwiek spodziewam się dłuższego lotu na 2,2Ah... ale zamówiłem 1,5Ah :D Mniejsza bezwładność, łatwiej wyważyć...
U mnie w zawisie nie widzę większych różnic- aczkolwiek spodziewam się dłuższego lotu na 2,2Ah... ale zamówiłem 1,5Ah :D Mniejsza bezwładność, łatwiej wyważyć...
Latak 1(RCX250), Latak 2(LT210), Latak3(RCX175),Hubsan107L, v636
Pzdr.,Michał
Pzdr.,Michał
Re: Baterie do racing quadów 250
I trudniej zapanować...majcool pisze:... aczkolwiek spodziewam się dłuższego lotu na 2,2Ah... ale zamówiłem 1,5Ah :D Mniejsza bezwładność, łatwiej wyważyć...
Re: Baterie do racing quadów 250
Od tego masz Expo i DR w apce oraz jak to tam się zwie... trening?
Latak 1(RCX250), Latak 2(LT210), Latak3(RCX175),Hubsan107L, v636
Pzdr.,Michał
Pzdr.,Michał
Re: Baterie do racing quadów 250
Expo, DR i trening - te pojęcia znam. Zwłaszcza to ostatnie w przypadku 250-tki uskuteczniammajcool pisze:Od tego masz Expo i DR w apce oraz jak to tam się zwie... trening?
Dość offtopa... Chociaż pojęcia masy, zdolności lotnych i bezwładności mają bezpośrednie przełożenie na "baterie do racing quadów 250"
Re: Baterie do racing quadów 250
Piszę na podstawie własnych doświadczeń -nie teoretyzuję .se-ba1 pisze:Większa pojemność w tym przypadku zwiększa czas lotuturelp pisze:Witam większą pojemność nie zwiększy czasu lotu.Większy ciężar modelu.Chyba że znajdziecie baterię o większej pojemności ale tym samym ciężarze ale wtedy będzie mniejsze C i na jedno wyjdzie.Jak będzie większy ciężar model będzie pobierał wiecej prądu i tym samym krótszy lot.Kolega dołożył kamerę Gopro to silniki wyły jak szalone.Tak wiec chyba musimy latać 5-6min szybko i to powinno wystarczyć.
Piszę na podstawie własnych doświadczeń - pakiety 3S, na pakiecie 1500 mAh czas lotu to 5,5-6 minut a na pakiecie 2200 czas lotu to 7,5-8 minut. Latając w podobnym stylu na obu pakietach. Czas lotu zachowawczy - nie spada napięcie mierzone pod obciążeniem w locie poniżej 3,6 V/celę.
Tak więc, kolego turelp - nie zgadzam się z tym co piszesz powyżej... Rozumiem, że pisałeś na podstawie własnych doświadczeń?? Czy teoretyzujesz...
Wg moich testów, na moim setupie pakiet powyżej 2200 nie ma sensu. Jest zbyt duży - ciężko go zmieścić w klasie 250 oraz zbyt ciężki. 250-tka nawet jak się uniosła to ciężko nią już było sterować.lesz pisze:dolacze sie do pytan -
ile zyskujecie na czasie latania po przejsciu z 3s 1400-1500 na 2200, (lub więcej, 3000)?...
Osobiście wolę latać na pojemności 2200 mAh niż na 1500 (1300). Łatwiej mi zapanować nad modelem klasy 250...
Ja i koledzy chcemy latać szybko i latamy to ma być model do wyścigów więc pojemność 2200 czy większa czynie ten model dość ciężkim .
Do zawisów i lotów postępowych jak najbardziej będzie sie nadawał do dłuższego szlifowania umiejętności lotnych.
Teraz latamy na 1,4 Nano tech 5min ścigania się z gazem na maxa i bateria schodzi bezpiecznie do 3,67V i model do końca ma sterowność .
Dlatego chyba pozostaniemy przy takich pojemnościach .
Bardziej bym był za zastosowaniem 4S .
Jeżeli ktoś lata na 4S to proszę o wypowiedź.
Ale tak ogólnie to każdy powinien sobie doświadczalnie dobrać na jakiej baterii mu najlepiej się lata i pasuje do jego stylu.
Re: Baterie do racing quadów 250
Więc skoro było wcześniejsze pytanie o to, o ile wydłuży się czas lotu po zwiększeniu pojemności to napisz konkretnie, o ile wg Twoich własnych doświadczeń.turelp pisze:...Piszę na podstawie własnych doświadczeń -nie teoretyzuję...
Jak piszesz - ścigacie się, więc tym bardziej chętnie się dowiem, o ile się czas wydłuża. A może skraca... Napisz to jednoznacznie - stosownie do pytania, jakie było.
Ja latam raczej tak zwane loty postępowe. Próbując jak najlepiej panować nad wykonaniem ósemki, lotem po kwardacie. Do przodu, do tyłu, bokiem itd... Wychodzę z założenia, że żeby się ścigać trzeba nad modelem panować w sposób doskonały
Re: Baterie do racing quadów 250
Ok dobrze do następnych lotów zabiorę baterie tez Nano tech 2200 45C bo takie mam i napiszę jaki wyjdzie czas lotu .se-ba1 pisze:Więc skoro było wcześniejsze pytanie o to, o ile wydłuży się czas lotu po zwiększeniu pojemności to napisz konkretnie, o ile wg Twoich własnych doświadczeń.
Jak piszesz - ścigacie się, więc tym bardziej chętnie się dowiem, o ile się czas wydłuża. A może skraca... Napisz to jednoznacznie - stosownie do pytania, jakie było.
Ja latam raczej tak zwane loty postępowe. Próbując jak najlepiej panować nad wykonaniem ósemki, lotem po kwardacie. Do przodu, do tyłu, bokiem itd... Wychodzę z założenia, że żeby się ścigać trzeba nad modelem panować w sposób doskonały
Co do lotu postępowego juz kiedyś sprawdzałem na początku jak złożyłem koptera i było może o 1 minutę dłużej ale też sprawdzę.
Piszę też że lepiej jest na mniejszej bo przy kraksie model i bateria pozostaje bez szwanku -lecą mi tylko śmigła .
Re: Baterie do racing quadów 250
Spróbuj pokonać dynamicznie ciasny zakręt na baterii 2200mAh a potem załóż pakiet 1300/1400mAh i spróbuj to samo. A wiem, kolega ma problem z opanowaniem mocy quada przy niższej wadzese-ba1 pisze:Osobiście wolę latać na pojemności 2200 mAh niż na 1500 (1300). Łatwiej mi zapanować nad modelem klasy 250...
To fakt, quad klasy 250 z małą baterią zachowuję się jak małe sportowe coupe z wielkim nadmiarem mocy. Próbowałem dwa razy latać na pakiecie 2200mAh i powiem szczerze że nie da się tym latać dynamicznie ... Quad z taką baterią zachowuje się jak ciężki sedan z dużym silnikiem, ma dużo mocy ale dynamiczny zakręt czy do hamowanie stwarza problemy.
Zrobił się straszny offtop na temat pojemności a ideą tego tematu jest marka baterii pod względem jej wydajności i trwałości a nie pojemności bo to jest rzecz w tym momencie wtórna...
Na pierwszy test poszła bateria Turnigy nano-tech 1400mah 3S 40~80C Lipo Pack Bateria przy moim stylu latania wydłuża czas lotu o niecałe 2 min względem ZIPPY Compact 1300mAh 3s 40c Lipo Pack.
Ale niestety jestem zawiedziony tym nano-techem, już po pierwszych trzech lotach zaczęły się rozjeżdżać cele. Przy takim samym stylu lotu i rozładowaniu powyżej 3,50V na celę pod obciążeniem co daje w spoczynku zippy compact ma przeważnie ponad 3,60V od razu po locie przy różnicy na celach max 0,07V. Nano-tech ma rozjazd na celach na poziomie nawet 0,50V co się do tej pory nie pojawiło na Zippy Compact 1300mAh 40C ... Więc jak dla mnie to trochę słabo. Zobaczymy jak będzie przy dłuższym użytkowaniu. Po ostatnim lataniu nanek miał 3,21V|3,47V|3,69V więc słabo to wygląda.