Pożar lipoli w samolocie

Merytoryczne komentarze opisywanych w dziale wyżej przypadków

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
From_heaven
Posty: 1301
Rejestracja: czwartek 04 lut 2010, 13:04
Lokalizacja: Kraków

Pożar lipoli w samolocie

Post autor: From_heaven »

Awatar użytkownika
kamilborkowski
Posty: 2183
Rejestracja: niedziela 02 lut 2014, 14:43
Lokalizacja: Opole

Post autor: kamilborkowski »

No to mamy chyba odpowiedź w temacie "Jak przewieźć drona w samolocie"... damn...
Awatar użytkownika
Karol93
Posty: 276
Rejestracja: czwartek 29 sie 2013, 22:17
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Karol93 »

A teraz.... możemy sobie wyobrazić, co by się stało, gdyby nie były spakowane w tej skrzyni, która wygląda na niepalną, a np. w zwykłej walizce, a zapaliłyby się na środku oceanu. Wiecie, czy takie samoloty mają systemy gaśnicze w luku bagażowym ?
Pozdrawiam Karol
Awatar użytkownika
kamilborkowski
Posty: 2183
Rejestracja: niedziela 02 lut 2014, 14:43
Lokalizacja: Opole

Post autor: kamilborkowski »

Karol93 pisze:a np. w zwykłej walizce
lub w tzw. bezpiecznej torbie na lipo za €0.99 ...

Pewnie po drodze by się nie zapaliło bo u góry panuje niskie ciśnienie i temperatura, ale jeszcze podczas startu luk bagażowy może być nagrzany.
Też jestem ciekaw czy są systemy gaśnicze czy ewentualnie awaryjny zrzut bagażu :)
Awatar użytkownika
cobra
Posty: 2876
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 22:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cobra »

Pewnie po drodze by się nie zapaliło bo u góry panuje niskie ciśnienie i temperatura
Luk bagażowy znajduje się w kadłubie ciśnieniowym i są tam (w przybliżeniu) takie warunki jak w kabinie pasażerskiej.
________________
Cobra
Awatar użytkownika
Karol
Posty: 741
Rejestracja: poniedziałek 27 lut 2012, 10:03
Lokalizacja: Warszawa - SK

Post autor: Karol »

kupi sobie nowe co to dla niego :mrgreen:
THE SKY IS NOT THE LIMIT ANYMORE...
Awatar użytkownika
kamilborkowski
Posty: 2183
Rejestracja: niedziela 02 lut 2014, 14:43
Lokalizacja: Opole

Post autor: kamilborkowski »

cobra pisze:Luk bagażowy znajduje się w kadłubie ciśnieniowym i są tam (w przybliżeniu) takie warunki jak w kabinie pasażerskiej.
Czyli temperatura ani ciśnienie nie powinna stanowić problemu podczas lotu. Myślałem, że przypadki gdy ludzie zamarzali podczas nielegalnego przelotu samolotem pasażerskim są związane z lukiem bagażowym, ale w sumie oni chyba chowają się w miejscach gdzie składają się koła, więc poza kadłubem ciśnieniowym.
Wciąż jednak zagrożenie pozostaje podczas ładowania / rozładowywania bagaży...
Awatar użytkownika
From_heaven
Posty: 1301
Rejestracja: czwartek 04 lut 2010, 13:04
Lokalizacja: Kraków

Post autor: From_heaven »

Problem się zaczyna, jak trzeba przewieźć 40kg lipoli.
twistedme

Post autor: twistedme »

No właśnie chciałem zapytać, jak przyszły do was te tysiące kg lipoli z HK czy innego BG :) Chyba nie są jakoś specjalnie pakowane. W moim P nie był w żaden sposób zabezpieczony.
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

twistedme pisze:No właśnie chciałem zapytać, jak przyszły do was te tysiące kg lipoli z HK czy innego BG :)
Chcesz odpowiedzi na takim poziomie jak pytanie? A może bardziej pytaniem na pytanie: Czym różni się przedział pasażerski 1 klasy w pociągu od wagonu na węgiel?
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
twistedme

Post autor: twistedme »

Nie rozumiem... W artykule było napisane, że dym wydobywał się z ładowni samolotu.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Post autor: Verid »

No właśnie chciałem zapytać, jak przyszły do was te tysiące kg lipoli z HK czy innego BG :) Chyba nie są jakoś specjalnie pakowane. W moim P nie był w żaden sposób zabezpieczony.
Nie lecą pasażerskimi...
Ten wredny...
twistedme

Post autor: twistedme »

A, to przepraszam, nie myślałem, że luk bagażowy samolotu pasażerskiego tak znacznie różni się od przestrzeni bagażowej samolotu cargo.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Post autor: Verid »

A, to przepraszam, nie myślałem, że luk bagażowy samolotu pasażerskiego tak znacznie różni się od przestrzeni bagażowej samolotu cargo.
Różnica jest jeszcze w pakowaniu i sposobie załadunku. Twoje lipole może nie były jakoś rewelacyjnie zabezpieczone jako pojedyncza paczuszka ale zbiorcza skrzynia w której lecą paczki pocztowe (w tym i twoja) to całkiem odporny mebel. Poza tym mam pewne brzydkie podejrzenia że w tym konkretnym przypadku skrzynka z LiPolami dostała konkretny wpier...ol na lotnisku i stąd fakap w locie. Nie od dziś wiadomo co bagażowi potrafią wyczyniać z walizkami jak im się nudzi albo mają gorszy dzień. W przypadku samolotów transportowych załadunek następuje z pominięciem takich oszołomów bo ładunek jest po prostu zbyt ciężki...

Obrazek
Ten wredny...
twistedme

Post autor: twistedme »

Verid pisze:Poza tym mam pewne brzydkie podejrzenia że w tym konkretnym przypadku skrzynka z LiPolami dostała konkretny wpier...ol na lotnisku i stąd fakap w locie. Nie od dziś wiadomo co bagażowi potrafią wyczyniać z walizkami jak im się nudzi albo mają gorszy dzień.
I to jest chyba cała tajemnica kryjąca się za tą historią :)

ODPOWIEDZ