eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Moderatorzy: marbalon, moderatorzy2014, moderatorzy
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Hmm chyba nie przeczytałeś/aś dokładnie pierwszej strony tego wątku
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=4&t=19771
jak widać wszystko jest ogarniete jednym eleresem .
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=4&t=19771
jak widać wszystko jest ogarniete jednym eleresem .
łukasz
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Na tym polega ten projekt
Pozdrawiam, Artur
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
To super, dzięki W takim razie eLeReS po crashu będzie robił za trackera anteny.
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Witam,
Mam problem ze skonfigurowaniem trybu autopilot dla flyingwing . wygląda jakby osie X i Y były zamienione. MPU-6050 jest zamontowane jak na rysunku, ale lotki w trybie auto reagują jakby przód był na skrzydle. w OSD pokazuje poprawnie. Także jak ustawie tryb samolot to lotki reagują poprawnie na zmianę położenia skrzydła. Jak obrócę sensor o 90 stopni to działa poprawnie ale pokazuje bzdury na OSD. Najnowsza wersja firmware.
Pozdrawiam
Mam problem ze skonfigurowaniem trybu autopilot dla flyingwing . wygląda jakby osie X i Y były zamienione. MPU-6050 jest zamontowane jak na rysunku, ale lotki w trybie auto reagują jakby przód był na skrzydle. w OSD pokazuje poprawnie. Także jak ustawie tryb samolot to lotki reagują poprawnie na zmianę położenia skrzydła. Jak obrócę sensor o 90 stopni to działa poprawnie ale pokazuje bzdury na OSD. Najnowsza wersja firmware.
Pozdrawiam
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Nie kombinuj z sensorem tylko z rewersami (tymi w sofcie eLeReS'a), ewentualnie z zamianą miejscami wtyczek serw jak rewersy nie będą chciały pomóc.
Ten wredny...
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Witam ponownie,
Testowałem wszystkie warianty, zamiana wejść, rewersy na lotkach i wysokości ale problem nadal jest. Rewersy tylko zmieniają kierunek pracy ale AP reaguje nieprawidłowo. Z aparatury lotki reagują poprawnie na komendy zgodnie z opisem. Natomiast w trybie level skrzydełko reaguje na zmianę pozycji jakby sensor był obrócony o 90 stopni w prawo. Jak już wcześniej pisałem dla sprawdzenia w trybie samolotu lotki reagują prawidłowo na przechyły. Także minimOSD pokazuje prawidłowo na sztucznym horyzoncie. Wygląda jakby tylko w trybie flying wing był problem. AP_InfoTool tez pokazuje prawidłowo.
Obrazowo:
Przechylam samolot w prawo -> obie lotki idą w górę
przechylam do przodu -> jedna się unosi druga opada
Przechylam w lewo -> obie lotki idą w dól
itp
Testowałem z wcześniejszymi wersjami i jest to samo.
EDIT: W końcu się udało, krok po kroku łącznie ze sprawdzeniem Taranisa.
Pozdrawiam
Pozdrawiam Piotrek
Testowałem wszystkie warianty, zamiana wejść, rewersy na lotkach i wysokości ale problem nadal jest. Rewersy tylko zmieniają kierunek pracy ale AP reaguje nieprawidłowo. Z aparatury lotki reagują poprawnie na komendy zgodnie z opisem. Natomiast w trybie level skrzydełko reaguje na zmianę pozycji jakby sensor był obrócony o 90 stopni w prawo. Jak już wcześniej pisałem dla sprawdzenia w trybie samolotu lotki reagują prawidłowo na przechyły. Także minimOSD pokazuje prawidłowo na sztucznym horyzoncie. Wygląda jakby tylko w trybie flying wing był problem. AP_InfoTool tez pokazuje prawidłowo.
Obrazowo:
Przechylam samolot w prawo -> obie lotki idą w górę
przechylam do przodu -> jedna się unosi druga opada
Przechylam w lewo -> obie lotki idą w dól
itp
Testowałem z wcześniejszymi wersjami i jest to samo.
EDIT: W końcu się udało, krok po kroku łącznie ze sprawdzeniem Taranisa.
Pozdrawiam
Pozdrawiam Piotrek
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Fajnie że się udało. I gdzie był feler?
Ten wredny...
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Human error jak to mówią :). Zasugerowałem się zmapowanymi kanałami w Taranisie. Po szklaneczce szkockiej nowe podejście zastosowałem. Zresetowałem wszystko do default, i od nowa krok po kroku szukałem rewersow żeby wszystko zadziałało. Finalnie zgodnie z Twoja sugestią rewers jednego ailerona, elevatora i zamiana podłączenia serw. Generalnie dalekie od domyślnego i logicznego podłączenia :). Robiłem już dwa klasyczne samoloty Phoenix 2000 i ASW28 na tym sofcie i wszystko było bezproblemowe, człowiek się przyzwyczaja do łatwego. Bardzo fajne rozwiązanie, jedyny negatywny objaw to minimOSD nie zawsze mi się poprawnie załaduje, czasem tylko nazwa i "panic!' są widoczne. Reboot lub dwa załatwia sprawę.
Dzięki za poradę!
Dzięki za poradę!
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Na pocieszenie ci powiem że ile razy muszę podchodzić do nowego skrzydła z AP to zawsze mi się to merda... Niby wiem jak to się robi, niby któreś skrzydło z kolei a zawsze czasu w plecy i nierzadko jakieś mięso w kierunku modelu poleci.Szerszu pisze:Generalnie dalekie od domyślnego i logicznego podłączenia :)
Ten wredny...
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Dobrze że w kierunku modelu a nie tego kto wymyślił tego APVerid pisze:i nierzadko jakieś mięso w kierunku modelu poleci
Pzdr. -----MIŚ-----
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
No przeca pisze, że po szklaneczce ruszyło. I to jest klucz do tego AP .
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
A, to dlatego mi nie idzie....ach ta przeklęta abstynencja....Henryk_s pisze:No przeca pisze, że po szklaneczce ruszyło.
Ten wredny...
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
mam kilka banalnych (mam nadzieję) pytań:
1. TrackMyRC pokazuje mi wszystko, oprócz odległości od bazy. Na mapie widzę model ale nie ma żadnego symbolu bazy. RTH działa poprawnie. Czy to kwestia ustawień czy coś się upaliło w AP podczas sławetnej kąpieli w morzu?
2. Czy podłączając zasilanie, model musi być ustawiony poziomo (tak jak przy kopterach) czy może być w dowolnej pozycji bo sprawę załatwia wcześniejsza kalibracja ACC/gyro?
3. W trybie LEVEL przy puszczonych drążkach model znacząco spogląda (i podąża) ku ziemi. Lepiej to korygować trymerami czy kalibracją ACC/gyro przy modelu ustawionym bardziej w górę?
1. TrackMyRC pokazuje mi wszystko, oprócz odległości od bazy. Na mapie widzę model ale nie ma żadnego symbolu bazy. RTH działa poprawnie. Czy to kwestia ustawień czy coś się upaliło w AP podczas sławetnej kąpieli w morzu?
2. Czy podłączając zasilanie, model musi być ustawiony poziomo (tak jak przy kopterach) czy może być w dowolnej pozycji bo sprawę załatwia wcześniejsza kalibracja ACC/gyro?
3. W trybie LEVEL przy puszczonych drążkach model znacząco spogląda (i podąża) ku ziemi. Lepiej to korygować trymerami czy kalibracją ACC/gyro przy modelu ustawionym bardziej w górę?
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
1. W samym trackmyrc musisz zapisać bazę. Pozycja bazy nie jest przesyłana telemetrią.
2. Nie musi być poziomo, ale nie powinien się poruszać. Wiem że to może być trudne, więc jest detekcja ruchu odwlekająca kalibrację gyro.
3. Kalibracją ACC.
2. Nie musi być poziomo, ale nie powinien się poruszać. Wiem że to może być trudne, więc jest detekcja ruchu odwlekająca kalibrację gyro.
3. Kalibracją ACC.
Pzdr. -----MIŚ-----
Re: eLeReS v2 + MPU6050 + GPS = Tani autopilot do samolotów
Mam małe pytanie gdzie szukać przyczyny braku wyświetlania przez Remzibi OSD napięcia pakietu video ? Odkurzyłem model po zimie i nie bhardzo wiem czemu niema pomiaru napięcia , w modelu nic nie ruszane od poprzedniego roku.
łukasz