Skrzydło FPV49 Vxx

Samoloty, szybowce, skrzydełka, delty...

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Teos
Posty: 44
Rejestracja: poniedziałek 01 gru 2014, 12:57
Lokalizacja: Poznań

Re: Skrzydło FPV49 Vxx

Post autor: Teos »

Witam,
też zabrałem się za budowę tego skrzydełka v.3. Jetem na etapie montażu wyposażenie i nasunęło mi się kilka pytań:
1. Nadajnik video to TS832, przy próbach na stole robi się dosyć ciepły, zastanawiam się czy jak go wpuszczę w depron i przykryję folią to mi się nie zagotuje ? A może nie przykrywać folią ?
2.Po co się daje "battery bay" ze sklejki ? Przecież w razie crash'a depron powinien nieźle zamortyzować ?
3. Nie daję FC bo do skrzydła uważam że nie jest do lotu mi potrzebny, może jednak się mylę ? Po za tym bez FC nie ma GPS ;-( Więc może jednak FC ?
Do tej pory w kopterach używałem Multiwii i Flip32+, ma ktos jakieś alternatywne propozycje ?
4. Nigdy nie latałem FPV dlatego montuje sprzęt w latającym skrzydle - latam już dość długo latającymi skrzydłami i o pilotaż się nie boję , jakieś rady jak zacząć ? Początkowo będę używał monitorka 7cali, później się zobaczy. Ze względu na okulary, google niestety odpadają ;-(
Pozdrawiam
Teos
hipa
Posty: 0
Rejestracja: sobota 22 lut 2014, 07:47
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Skrzydło FPV49 Vxx

Post autor: hipa »

Witaj,
nadajnik powinien byc chlodzony, zatem powinno oplywac go powietrze. Zakrycie folia znaczaco to utrudni.
skrzynka na baterie to nie tylko ochrona baterii ale tez wygoda ich instalacji. FC to nie koniecznosc ale znowu wygoda :-). Latanie fpv wymaga wiekszego zaangazowania pilota. Kontroler wspomaga i ulatwia wykonywanie misji. Dodatkowo poglebia bezpieczenstwo lotu jednoczesnie zmniejszajac stres ;-)
Awatar użytkownika
Teos
Posty: 44
Rejestracja: poniedziałek 01 gru 2014, 12:57
Lokalizacja: Poznań

Re: Skrzydło FPV49 Vxx

Post autor: Teos »

Dzięki za szybką odpowiedź,
wygląda na to że muszę wydłubać nadajnik video ze skrzydła ;-(
FC sobie narazie odpuszczę, zresztą oblatywał skrzydełko będę bez zainstalowanych kamer, jeżeli wszystko będzie OK to dołożę na dziobek skrzyneczkę z kamerami. Najgorsze jest to że model prawie gotowy a ja muszę czekać ponad 2 tygodnie żeby go oblatać ;-(
Obecnie jestem w pracy, stoimy na stoczni w Nijmegen i nie ma w okolicy miejsca na latanie.
Żebym chociaż kawałek sklejki miał to mógłbym w międzyczasie coś wyrzeźbić...
BiałoNiebieski
Posty: 3
Rejestracja: piątek 05 cze 2015, 14:30

Re:

Post autor: BiałoNiebieski »

hipa pisze:Konfiguracja którą testuje w wersji V3 :
Obrazek
Silnik - NTM Prop Drive Series 35-42A 1250Kv 600W
ESC - Hobbyking SS Series 50-60A ESC
Śmigło - 9x6E
Serwa - Corona DS329MG
UBEC - TURNIGY 3A UBEC w/ Noise Reduction
RC link - FrSky XJT & X8R
Link Video - Lawmate 1,2Ghz 0,5W + koniczyna
OSD - Pitlab + Autopilot
Kamery: Mobius + 600TVL SONY SUPER HAD CCD D-WDR
Max speed - 140km/h
Min speed - 35km/h
Max alt - 1300m
Max dis - 4300
Anteny oddalone o rozpiętość skrzydła, w kabince mieszczą się kamery osd i mały pakiet video. Okablowanie toru video w pełni ekranowane, brak pętli masy. Pakiet napędowy to 2 x 3s 2650 lub 2x 3s 3000 + 3s 1000 do toru video. Przy sprzyjających warunkach możliwość lotu do ok 40min.
Zasięg nie zbadany ;-)

PS: Jako autor tego tematu przepraszam za zaniedbania postaram się poprawić. Jeżeli macie jakieś pytania walcie śmiało ;-)

Zastanawiam sie który silnik wybrać do swojego fpv49 v3. Pakiety jakie bedę uzywac to 2x2200 3s.
opcja pierwsza:
http://www.banggood.com/DYS-BE2820-1340 ... 63984.html

opcja druga:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _600W.html
czyli ten ktory uzyles hipa u siebie.

zalezy mi bardziej na dluzszym czasie lotu. smigło 9x6.
czy ten NTM nie połknie 2x2200 za szybko... bo 40 minut u Ciebie Hipa wyglada naprawde dobrze. jaka jest waga Twojego v3?

pozdrawiam
hipa
Posty: 0
Rejestracja: sobota 22 lut 2014, 07:47
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Skrzydło FPV49 Vxx

Post autor: hipa »

Generalnie trzeba to przeliczyc ale ten pierwszy zdaje sie troszeczke za maly. U mnie calosc wazy 1830g a te 40 min uwzglednia szybowanie ( jezeli mozna to tak nazwac ;-)
hipa
Posty: 0
Rejestracja: sobota 22 lut 2014, 07:47
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Skrzydło FPV49 Vxx

Post autor: hipa »

Obrazek
Jak widać na załączonym obrazku z dostępnych 5300mAh jeszcze trochę zostało ;-)
Awatar użytkownika
volender
Posty: 896
Rejestracja: sobota 27 kwie 2013, 16:56
Lokalizacja: Kraków

Re: Skrzydło FPV49 Vxx

Post autor: volender »

Po kolejnym sezonie, możecie coś powiedzieć o doświadczeniach z tym skrzydełkiem? Wybudowalibyście je jeszcze raz, czy jednak zainwestowali w coś innego?

Mocno myślę nad jego budową, i zastanawiam się jak się sprawuje w powietrzu. Chciałbym zbudować skrzydełko, które by stabilnie latało - fpv49 ma tendencje do flatteru przy wyższych prędkościach / pikowaniu w dół, albo podatność na wiatr? :-)
Xava2011
Posty: 33
Rejestracja: czwartek 14 maja 2015, 18:08

Re: Skrzydło FPV49 Vxx

Post autor: Xava2011 »

volender pisze:Po kolejnym sezonie, możecie coś powiedzieć o doświadczeniach z tym skrzydełkiem? Wybudowalibyście je jeszcze raz, czy jednak zainwestowali w coś innego?

Mocno myślę nad jego budową, i zastanawiam się jak się sprawuje w powietrzu. Chciałbym zbudować skrzydełko, które by stabilnie latało - fpv49 ma tendencje do flatteru przy wyższych prędkościach / pikowaniu w dół, albo podatność na wiatr? :-)
Ja też się zabierać będę za budowę , prawdopodobnie FPV49 V4

Generalnie pierwsze skrzydło, już znalazłem blisko sklep z depronem.. 6 płyt wyjdzie 150zł.. no trudno. ;-)
Awatar użytkownika
volender
Posty: 896
Rejestracja: sobota 27 kwie 2013, 16:56
Lokalizacja: Kraków

Re: Skrzydło FPV49 Vxx

Post autor: volender »

Ja chyba z podkładów zbuduję, jakbym miał dać ~200 zł na materiał, to raczej dorzuciłbym trochę i kupił fx-61 albo zefirka ;-)
Zainwestuję tylko w pręty albo profile węglowe ;).
Xava2011
Posty: 33
Rejestracja: czwartek 14 maja 2015, 18:08

Re: Skrzydło FPV49 Vxx

Post autor: Xava2011 »

volender pisze:Ja chyba z podkładów zbuduję, jakbym miał dać ~200 zł na materiał, to raczej dorzuciłbym trochę i kupił fx-61 albo zefirka ;-)
Zainwestuję tylko w pręty albo profile węglowe ;).
Nasze panele w marketach mają tę wadę że są malutkie i trzeba łączyć kilka na każdą płytę :/ Mi się raczej nie chce, bo więcej roboty a i konstrukcja będzie miała więcej potencjalnych słabych punktów.
BiałoNiebieski
Posty: 3
Rejestracja: piątek 05 cze 2015, 14:30

Re: Skrzydło FPV49 Vxx

Post autor: BiałoNiebieski »

ja zrobiłem skrzydełko z zielonych podkładów (zostały mi z paczki jak robiłem RWD5 :)). Fakt trzeba docinać dodatkowe kawałki które sie nie mieszczą. ja robiłem to tak ze każda warstwa miała brakujący kawałek w innym miesjcu i razem kleiłem wszystko dragonem uniwersalnym. Wyszła bardzo sztywna i mocna konstrukcja ( jeszcze nie okejona taśmą). Pracy trochę więcej ale nie ma co sie obawiać ze bedzie słabsza od konstrukcji z całych płyt.
moze wieczorem wrzuce foto.
Awatar użytkownika
Kowal
Posty: 4541
Rejestracja: poniedziałek 27 sty 2014, 21:15
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska

Re: Skrzydło FPV49 Vxx

Post autor: Kowal »

Zawsze można dać jedną warstwę laminatu pomiędzy płyty, dla polepszenia sztywności konstrukcji :-D
Pozdrawiam, Artur
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...
waldek72
Posty: 223
Rejestracja: niedziela 02 lis 2014, 16:16
Lokalizacja: Ostrów

Re: Skrzydło FPV49 Vxx

Post autor: waldek72 »

Kowal pisze:Zawsze można dać jedną warstwę laminatu pomiędzy płyty, dla polepszenia sztywności konstrukcji :-D
lepiej laminat dać na zewnątrz i na mokry laminat taśmę (to zapewni gładką powierzchnie bez szlifowania)
Xava2011
Posty: 33
Rejestracja: czwartek 14 maja 2015, 18:08

Re: Skrzydło FPV49 Vxx

Post autor: Xava2011 »

Czy folia "easycoat" dobrze zastąpi taśmę?

Głównie chodzi mi o przyleganie do miejsc gdzie zaczynają się kolejne płyty w KFm-6 pod kątem 90'
http://static.rcgroups.net/forums/attac ... 1255220204
hipa
Posty: 0
Rejestracja: sobota 22 lut 2014, 07:47
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Skrzydło FPV49 Vxx

Post autor: hipa »

Jeżeli chodzi budowę z depronu to chyba wytrzymałość ogólnie lepsza od podkładów ale nie mam porównania bo nie używałem. Moje V3 po drugim sezonie, przeżyło bez napraw kilkanaście nieudanych startów, jednego kreta, po którym wymieniłem tylko elementy ze sklejki, lądowanie na drzewie i takie tam ale depron wytrzymał a ja nie przejmuje się gdy wrzucam je do bagażnika.
Jak już gdzieś wcześniej pisałem jest to jeden z patentów typu gniotsa nie łamiotsa ;-)
Co do do flatteringu to zdarza się przy pikowaniu lub powyżej 120km/h. Nie potrafię wypowiedzieć się nt podatności na wiatr z uwagi na brak sensownego porównania. Przy podmuchach najbardziej poddatne sa baterie ;-) Na wysokościach latanie z wiatrem o prędkości zbliżonej do 80km i więcej to sama przyjemność.
PS: Jeżeli w planach macie instalowanie większej ilości gratów rozważcie V4. Tam z założenia jest więcej miejsca i nie trzeba kombinować.
ODPOWIEDZ