Jak zrozumieć mapę
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Tak, z zastrzeżeniem że AMSL to n.p.m. a więc 609.6-poziom gruntu w miejscu lotów.marcin881 pisze:Rozumiem że mogę latać do 2k stóp czyli około 600m.
Dosłownie ? sufit a w kontekście - górny pułap. Tak więc w opisywanym przypadku strefa kontrolowana TMA rozciąga się od 2000 stóp AMSL do 22500 stóp i tam latać bez zgody TMA nie wolno.marcin881 pisze:co oznacza parametr Ceiling
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Co innego CTR, a co innego TMA. CTR to strefa kontrolowana lotniska, tj. obejmuje lotnisko i jego bezpośrednie otoczenie. Sięga od poziomu gruntu. W CTR nie wolno latać modelami w ogóle (chyba, że za zgodą władz). Na mapie FIS CTR wokół Okęcia masz zaznaczony czerwoną linią. TMA to rejon większy, którym zawiaduje kontrola zbliżania. Z reguły chyba nie sięga poziomu gruntu i jest powyżej CTR, lub CTR i TMA mają jakąś część wspólną. Jeżeli jesteś pod strefą TMA, ale nie w CTR możesz latać modelem w zasięgu wzroku, oczywiście zachowując reguły bezpieczeństwa.marcin881 pisze:czyli jest to strefa CTR ?? tzn że w tej strefie nie mogę latać rekreacyjnie ??
toć o tym napisałem w poprzednim poście - latanie w strefie bez zezwolenia jest zabronione a to że zazwyczaj TMA nie jest od ziemi to inna sprawa a więc jest przestrzeń do latania.... tyle że np... własnie siedzę na tarasie, przy granicy strefy R (kampinoski park narodowy) i od pół godziny właśnie idą nade mną co pięc minut, na 50-100 m pasażerskie na Okęcie... mimo że tu jest TMA (i do tego jeszcze R gdzie nie powinny tak nisko iść ze względu na sarny jelenie i zające ) i powinny iść 300 m wyżej.... no i nie mogę przy takich wiatrach jak dzisiaj (czyli podejście na "15"stkę) polatać pod domemNeXuS pisze: Jeżeli jesteś pod strefą TMA, ale nie w CTR możesz latać
Pięć minut temu tak mi leciało nad głową:
A siedzę tam gdzie czerwona gwiazdka
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Skąd taka wysokość? Patrzę na flightradar z ciekawości i teraz 2 samoloty jakiś piper z Rzeszowa i A320 z Dublina w tym miejscu miały wysokość ponad 800m? Wg wskazań FR to nawet nad aleją Krakowską nie ma 50m. Chyba, że to tak przekłamuje?Rurek pisze:na 50-100 m pasażerskie na Okęcie...
Edit:
znalazłem fajną funkcję można - -prześledzić wcześniejsze loty. Ten BAW miał tam wg FR 3125ft(953m), 315km/h, Vertical Speed -896 fpm
Ostatnio zmieniony środa 13 sie 2014, 10:24 przez twistedme, łącznie zmieniany 1 raz.
Mapa FIS:
http://www.fis.pansa.pl/sektory_FIS/KK_A2.jpg
Legenda do mapy:
http://www.fis.pansa.pl/sektory_FIS/LEGENDA.jpg
Rozporządzenie:
http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2013/440/
str. 118 rozdział 4
Dokładniejsza mapa:
http://xcplanner.appspot.com
Sprawdzasz na mapie FIS, patrzysz w legendę jaka to strefa, patrzysz w rozporządzeniu czy można i wszystko jasne.
http://www.fis.pansa.pl/sektory_FIS/KK_A2.jpg
Legenda do mapy:
http://www.fis.pansa.pl/sektory_FIS/LEGENDA.jpg
Rozporządzenie:
http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2013/440/
str. 118 rozdział 4
Dokładniejsza mapa:
http://xcplanner.appspot.com
Sprawdzasz na mapie FIS, patrzysz w legendę jaka to strefa, patrzysz w rozporządzeniu czy można i wszystko jasne.